getver, er gebeuren hier rare dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Re: getver, er gebeuren hier rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:42

Ik denk dat dat niet kan, hm.
Lonneke misschien moet je toch eens naar de buren gaan die boven je wonen?
Misschien horen zei het geluid ook? Die zullen jou vast ook wel serieus nemen hoor Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:42

Ik herken wel een klein beetje iets in je verhaal hoor.
Zo heb ik een tijdlang steeds gedacht dat ik buiten de sirene's van de ambulance hoorde in de verte.
Gebeurde trouwens alleen maar als ik op bed lag en het verder stil was.
Manlief hoorde het echt niet.
Heel soms heb ik dat nog wel eens, maar ik denk voor mezelf dat het komt omdat ik me er dan teveel op focus.
Iets (denken) te horen en dan daar heel sterk op richten, maakte het geluid heel werkelijk.

ik hoop voor je dat de monteur snel kan komen want idd kunnen heel veel rare geluiden ergens in mechanische apparatuur zitten.
Hadden wij hier ook met de ketel.
Weet je of dat vandaag nog gaatr gebeuren??

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:56

Misschien een beetje rare vraag, maar hoor je het ook als je pc uitstaat...? Als je koelventilator (die in de pc zit dus, het heet anders, woord even kwijt) kuren heeft maakt dat ook een gierend geluid. Omdat ook je beeldscherm vreemd doet, zou het kunnen dat je pc soms te warm wordt doordat je cooler niet goed werkt. Als dit het kán zijn, laat er dan snel naar kijken omdat het wel een naderend einde van je pc kan betekenen!

Edit, ik heb je topics op Bokt vaak gevolgd en wil even zeggen dat je véééél sterker en zekerder overkomt dan pakweg een jaar geleden! Super, ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:06

pretletter17 schreef:
Misschien een beetje rare vraag, maar hoor je het ook als je pc uitstaat...? Als je koelventilator (die in de pc zit dus, het heet anders, woord even kwijt) kuren heeft maakt dat ook een gierend geluid. Omdat ook je beeldscherm vreemd doet, zou het kunnen dat je pc soms te warm wordt doordat je cooler niet goed werkt. Als dit het kán zijn, laat er dan snel naar kijken omdat het wel een naderend einde van je pc kan betekenen!

Edit, ik heb je topics op Bokt vaak gevolgd en wil even zeggen dat je véééél sterker en zekerder overkomt dan pakweg een jaar geleden! Super, ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

helaas hoor ik t dan ook. t komt echt uit de muur achter me.( als ik achter de pc zit is het de muur die van de kamer naar de keuken gaat.)t is echt bizar. maar ik vind wel dat er hier hele goede tips worden aangedragen. daar kan ik echt wat mee. ik ga zeker ook naar de bovenburen toe. kijken of zij het ook horen. ik word er echt gek van. ik vind het trouwens leuk dat het je opvalt dat ik sterker ben geworden. je bent niet de enige die dat zegt. de verpleegkundige van de afdeling die ik gisteren heb gebeld zei dat ook. en met jullie nog velen anderen. ik ben ook echt wel trots op mezelf. voorheen durfde ik niet trots te zijn op mezelf, was het NOOIT goed genoeg. nu neem ik de dag zoals die is. hij is goed, of niet. als ie niet goed is komt er morgen weer een dag. dat is het verschil met voorheen. nu kan ik inzien dat iedereen wel eens zo'n dag heeft. en dat je dan niet gelijk van het ergste hoeft uit te gaan. nu ik dit kan inzien geniet ik veel meer van mijn dagen. ik vind het heerlijk om lekker te genieten van mijn huisje en mijn beestjes.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:16

Wbt je telefoon, de mijne doet ook gek als ik een smsje verzend of ontvang, dan gaan mn boxen van de pc ruisen, heeft te maken met de straling ed. van de telefoon. Zou heel goed kunnen dat jouw telefoon en computer ook onderling een akkefietje hadden.

En rare geluiden, tja, het is vast iets simpels.

Ik vind het heel knap dat het je nu gelukt is om op jezelf weer te gaan wonen, laat je niet gek maken en geniet van je huisje!
Ik kan me jaren geleden het topic nog herrineren waarbij je voor het eerst opgenomen werd, zorg dat je er beter uit komt!

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:18

Hm, mijn vader is ook nog steeds niet thuis, als hij hier was had hij me vast en zeker wel een antwoord kunnen geven. Helaas Boos!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:55

Lonneke....ik vind je een hele knappe en dappere vrouw.
Je ziet het zoals het moet inderdaad....carpe diem!
zover ben ik nog niet Bloos

Effe offtopic, maar dat mag wef een keer he? Knipoog

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:24

het probleem met appartenmentengebouwen is ook dat je vaak niet an horen waar geluid vandaan komt omdat het door het hele gebouw trekt.

Ik dacht altijd dat er ergens boven ons geboord werd maar later bleek dat 4 huizen schuin onder ons te zijn! Echt bizar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:29

iedereen is nu razend nieuwsgierig wat het geluid nu is.
t is dat je niet in de buurt woont anders was ik komen zoeken wat het nou is lonneke Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:30

Raar zeg. Weet je zeker dat het niet van buiten komt, of van boven? Of misschien is het een raar apparaat?
's Avonds hoor ik ook vaak hele rare geluiden, en nu blijkt dat het gewoon van de buren komt. Als zij de kraan aan hebben staan hoor ik dat in mijn kamer.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:35

tja, het blijft gewoon gissen nu. het is eigenlijk gewoon de hele dag door, dus niet alleen in de avond. en net... ik zit dus weer achter mijn pc hoorde ik ineens heel veel geklop. de hond hoorde het ook en schoot gelijk omhoog. dan ga je wel even achter je oren krabben. ik ga me echt niet bang zitten maken maar stiekum vind ik t toch wel spannend. het komt zeker niet van buiten. hooguit dus van dat ding op t dak van het gebouw, maar dat is nog niet zeker. nee, het is echt 1 muur. heel gek. bah... lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:37

CV-buizen maken dat kloppende geluid, en die lopen door de spouwmuren.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:38

Ik zal eens naar de buren gaan en vragen of hun het ook horen.En dat geklop kan zeker de CV zijn.Dat hebben wij ook,als ik onder de douche ofzo weg kom hoor ik de buizen altijd tikken.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:39

Pff ik zou mezelf heeelemaal gek lopen maken!

Ik ben echt zo ontzettend bang voor dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:42

Lieneke_ schreef:

Bang voor kloppende buizen ? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:43

Joehoe Lonneke, zit er op een van je cv-radiatoren zo'n klokje met wijzertjes, deel van wijzerplaatje rood en deel wit?? Kun je even kijken?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:45

Lieneke_ schreef:

Als je bang wordt ga je heel erg op die dingen letten en dan lijken ze soms nog vaker te komen.Ik hoor zo vaak wat buiten het huis wat eigenlijk niet kan kloppen,een steen die valt vlak voor het raam,tuinstoel die verschuift terwijl ik ernaast op een andere stoel zit en vaak is het net of er iemand op de ramen klopt maar er is niemand hahaha.Ikwordt er niet meer warm of koud van.Schrik natuurlijk wel als het zo weer spontaan gebeurt,maar zolang je gewoon er geen aandacht aan schenk hoor je het op een gegeven moment niet meer.In iedergeval niet zo erg meer

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:45

lonneke schreef:
Jacimatho schreef:
Het lijkt me verstandig als je even contact opneemt met je begeleider en aangeeft dat je bang bent voor bepaalde geluiden. Hier een topic openen mondt alleen maar uit in speculeren en laat je je waarschijnlijk meer dingen aanpraten dan nodig is.
Over het algemeen is er een gewone verklaring voor dit soort geluiden en is het helemaal niet nodig direct uit te gaan van geesten of onverklaarbare dingen.

FF beide beentjes op de grond, koppie erbij en doen wat jij moet doen in dergelijke situaties....
Contact opnemen en je niet op laten naaien hier op Bokt.

ankt voor je advies. ik ga dit ook zeker melden bij mijn begeleider maar ga toch ook wel even uitzoeken wie er allemaal in dit huis hebben gewoont. ik begrijp wel dat jullie zeggen dat ik er nuchter onder moet blijven, maar ik geloof zelf te sterk in dit soort dingen dus dat valt niet mee. ik wil hier ook absoluut mezelf niet alten opnaaien, wil gewoon goed advies. ik woon hier met plezier dus wil ook niet weg. maar van dit soort dingen krijg ik t toch wel even spaans benauwd.

Ik zou persoonlijk je huis even na laten kijken. Baat het niet schaad het niet en ben je misschien gerust gesteld. Door je angst of onrust ga je overal iets in zien. Ik snap hoe je je voelt hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:47

Hihi, herhaalde oproep voor Lonneke, kun je even tjekken of je een dergelijk klokje hebt zitten aan een van de radiatoren in je huis?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:48

niet zo ongeduldig joh,die is net naar de buren.
komt vanzelf wel weer terug Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:50

O ja, dat had ik even gemist. Ze meldt zich wel weer, ik vermoed dat, als het geen gezamelijke ketel is, het euvel met een stuk slang binnen tien minuten is opgelost. Stukje denkwerk van mijn hubbie die erg veel weet van CV-installaties.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:51

Meid, het is vast iets verklaarbaars en over een week of wat lachen we hier met z'n allen om, let maar op!
Ik heb dit ook meegemaakt. Af en toe hoorde ik een krijsend geluid waarvan ik me helemaal wild schrok. Niemand kon vinden waar het vandaan kwam. Ik deed geen oog meer dicht.
Achteraf kwam het onder het kelderluik vandaan. De watermeter stond op verkeerde druk oid. Heel logische verklaring dus (maar kom er maar eens op als leek).

Ook heb ik wel eens gehad dat ik midden in de nacht wakker werd en het leek alsof er een boeing 747 opsteeg in mijn slaapkamer. Een enorm kabaal (en dat is niets overdreven Nagelbijten / Gniffelen )
Bleek dat mijn pc in de slaapkamer (ding staat soms ook snachts aan) een probleem had met de ventilator van de videokaart.

Je schrikt je in eerste instantie kapot omdat je het niet kunt verklaren, maar achteraf is het meestal iets heel simpels.

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:52

Miracle_ schreef:
Martine1702 schreef:
Ik ben zelf christen, ik weet natuurlijk niet of jij ook wilt bidden, maar ik geloof dat God je er wil steunen als je daarom bid, en dat kwade dingen nooit sterker kunnen zijn dan God. Ik hoop dat dat je helpt Knipoog

Respect voor je geloof, maar daar gaan de enge geluiden nog niet weg van. Denk ik. Ik ben namelijk totaal niet gelovig.. En eerlijk gezegt, denk ik dat ze beter iemands hulp kan vragen, dan gaan bidden. Lachen No hard feelings.

Ook respect voor jou hoor Knipoog Ik ken wel 'gevallen' waarbij 'enge geluiden/dingen' wel degelijk weggingen, maar daar bedoel ik ook niet mee dat dat altijd gebeurt, en het is natuurlijk je eigen keus of je gelooft dat God dat doet of dat het toevallig op dat moment verdwijnt. En natuurlijk is het goed dat de TS iemand om hulp vraagt, heel goed zelfs, maar een combinatie van beide lijkt mij ook heel goed. Maar nogmaals, daar wil ik niemand wat mee opdringen Lachen

En Lonneke, vind het super dat je het zo goed aanpakt! Kunnen we nog wat van leren Knipoog

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:59

Lonneke, goed bezig hoor!
Blijf nuchter en logisch nadenken, de oplossing van dit raadsel komt ongetwijfeld een dezer dagen en dan lach je er waarschijnlijk om!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:00

Ik heb je topic gelezen en wil je heel veel succes wensen!

Hopelijk is het de CV o.i.d.