Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 08:18

@ Essie:
Bedankt voor je prachtige reactie! Heel mooi geschreven zeg!

Vanmiddag zal ik even verder reageren. Zit nu op school.
Vanochtend in de bus ben ik hem tegengekomen. Vond het weer heel erg moeilijk. Hij heeft mij natuurlijk niet gezien, het was donker. En ik kon hem niet zien.
Ik weet niet wat het is, ik ben zo ongelooflijk in de war. Maar als hij vrienden wil blijven, waarom belt hij me dan niet meer? Ik kan het me niet voorstellen, maar ik ben zo bang dat m'n moeder hem heeft gezegd niet meer te bellen. Of contact op te nemen. Wil hem ergens dolgraag sms-en met de vraag of hij boos op me is. Wat er dan ook aan de hand is. Ik weet alleen niet of ik het moet doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:08

Dat "ik wil vrienden blijven" zeggen heel veel mensen om de andere niet extra te kwetsen omdat ze het zelf ook een rare situatie vinden. Maar eigenlijk zijn er maar weinigen die het menen en zeker zo kort na het uitmaken van de relatie.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:09

Ik denk dat jij zelf het er alleen maar moeilijker mee krijgt als jullie weer contact hebben.
Misschien kan je hem beter eventjes met rust laten, dan kunnen jullie allebei nadenken en rustig worden.
Pas als jullie je allebei weer goed voelen kan je weer contact maken denk ik, anders blijft het allemaal moeilijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:39

Anoeska schreef:
Misschien een beetje hard, maar ik vind dat je er wel erg in blijft hangen. Als je een keer over hem droomt, weet je zeker dat het meer betekend, dat hij ook veel aan jou denkt. Als je z'n luchtje ruikt denk je dat dat iets betekend. Je maakt je nog heel druk over wat hij zou vinden.

Ga verder met je leven. Hij heeft het uitgemaakt, als hij nog verliefd op je was, dan had 'ie dat niet gedaan. Je kan wel blijven denken dat er veel meer achter zit. Maar naar alle waarschijnlijkheid is dat niet zo. Als je een goede relatie hebt, en er is iets aan de hand dan praat je daar over. Als iemand een eind aan een relatie maakt, betekend dat dus dat hij niet meer met je verder wil.

Ik had het niet beter kunnen omschrijven. een hele nette realistische reactie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 12:52

Vanochtend op school compleet ingestort. Met een leraar gepraat. Hij vermoed ook dat Geert nog steeds niet weet wat hij wil. En ziet duidelijk dat ik het niet kan afsluiten.
Hem lijkt het een goed idee om contact met Geert op te nemen. Ik durf het nog niet.
Vandaag zouden we eigenlijk 10 maanden bij elkaar zijn.
Best wel zwaar, het is in mijn ogen niet normaal dat je twee en halve week niets van je laat horen. Als hij mij heeft geblokkeerd op MSN, geen probleem. Misschien had ik het ook wel gedaan als ik hem was. Maar waarom doe je zoiets? Hij weet best dat ik niet tegen hem zal gaan praten. Hij zal zich dan verplicht voelen met mij te gaan praten.

Ik weet heel goed dat jullie het allemaal goed bedoelen dat ik door moet gaan met mijn leven, en iedereen staat vrij te zeggen wat hij of zij wil. En veel mensen hebben mij al weten te overtuigen, maar zolang mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. Hoe graag ik hem ook uit mijn hoofd wil zetten.
Ik wil dolgraag geloven dat het allemaal klopt, en het wel prima is. Maar mijn gevoel zegt dat het gewoon NIET klopt. Zoals ik al eerder zei, een ontzettend sterk gevoel, dat me maar niet loslaat.
Ik kan het niet afsluiten, en ik denk dat ik hem daarvoor toch nog eens moet zien. Hoe stom dan ook misschien.
Mijn leraar snapt niet waarom ik niet gewoon de telefoon durf te pakken...

Straks thuis zal ik nog even reageren op de rest Lachen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:54

Ik denk eigenlijk dat het ook wel een goed idee is om weer contact op te nemen. Dan kan je tenminste alle vragen aan hem stellen waar je nog mee zit. Misschien krijg je dan wat meer duidelijkheid voor jezelf.

Maar, geloof hem dan ook in wat 'ie zegt. Als 'ie zegt dat het misschien weer goed komt, heel fijn, maar hoe dan? Want je kan niet jaren op 'm bijven wachten tot hij zich bedenkt.

En als 'ie zegt dat het niet meer goed komt, ga dan ook verder. Ga niet meer overal iets achter zoeken, gewoon loslaten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 13:06

Dat is dus ook de reden dat hij het, in mijn ogen heeft uitgemaakt.
Hij heeft 1 keer gezegd dat het gevoel weg is, maar verder noemt hij dat hij tijd nodig heeft, er nog niet aan toe is, misschien eerst zijn diploma's moet halen.
Hij is gewoon vooral aan het twijfelen aan zichzelf, dat is tenminste hoe ik het zie. Misschien dat dat mij hoop geeft. Ik weet het niet. Maar het gevoel is sterker dan dat.
Ergens denk ik dat als ik hem zie, en hij mij ziet, hij spijt krijgt. Vooral ook omdat ik vooral twijfel in zijn ogen heb gezien, een moeder heb die hem heeft gezien toen het al uit was, ook zij zegt dat hij me niet kwijt wilde. Maar op deze manier kon hij niet verder. Omdat ik het niet wilde.
Ik denk dat hij het niet meer aan kon, dat hij bang was dat hij me niet gelukkig kon maken. Dat ik dan gelukkiger zou zijn zonder hem, of met iemand anders. Ergens best wel logisch, want natuurlijk vroeg ik veel van hem, maar voor mij en mensen in mijn omgeving niet meer dan normaal.
Die twijfel bij hem, is zo groot. Hij twijfelt altijd overal over. Een week voor Nope is Dope vroegen ze hem mee, maar hij wist het niet. Heeft ja gezegd, en zou nog wel even zien of hij ook mee ging. Hij wilde dat weekend eigenlijk liever bij mij zijn.
Ergens ben ik ook wel zo.

Pas als ik het heb gezien in zijn ogen, als hij het overtuigend kan zeggen, dan kan ik doorgaan. Hoop ik natuurlijk.
Ik kan niet op hem blijven wachten, en dat wil ik ook niet. Maar het doet gewoon pijn niet te zien hoe hij er over denkt, alleen maar te vermoeden.
Hij heeft meteen al gezegd op mijn vraag of het goed kwam, misschien, ik weet het niet. Dat is een hoop twijfel in één zin.
Als hij zeker was van alles, dan zou hij wel zeggen dat het niet meer goed kwam. Want hij weet dat ik dan verder kan gaan.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:01

Heb bijna alles bij gelezen, maar je moet echt niet zo gaan denken dat als hij op hyves is geweest zn kwekker heeft uitgezet omdat jij er bent e.d. Je KAN NIET weten hoe hij denkt. Ik zet dat ding meestal ook uit omdat ik het vreselijk irritant vind.
Zoals veel al zeggen, je blijft er veels te veel in hangen. Alles wat je doet denk je aan hoe hij dat zou vinden, wat hij zou doen, ... Dat hoeft niet meer, je moet het accepteren. Dat je leraar zegt dat hij ook niet denk dat Geert niet weet wat hij wilt, sorry hoor maar het gaat wel erg ver zo.
Als hij je terug wilt zegt hij dat wel en anders niet. Dan zal je verder moeten, hem moeten vergeten. Probeer geen vrienden te blijven, denk nu lekker alleen aan jezelf en dan kom je hem vanzelf wel weer tegen en zullen jullie wel weer vrienden kunnen zijn (spreek uit ervaring).
Het klinkt misschien een beetje hard zoals het hier staat, maar echt het is niet goed om er zo in te blijven hangen Bloos
Sterkte en succes!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:25

denk dat het ook goed is om hem nog een keer GOED te spreken. Zoals ik al eerder zei (misschien ook wel in het topic van Nathalie) ik snap dat het zo erg moeilijk is ..als al het contact opeens helemaal stopt. Als het nog niet is ''afgerond'' kun je het ook heel moeilijk afsluiten. Vooral omdat hij ook nog wel een keer zou bellen en wel vrienden zou willen blijven, dan blijf je toch wachten op iets wat misschien (weer die misschien) helemaal niet komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:52

Zoo, ik ben thuis, en zal eindelijk even op iedereen persoonlijk reageren.

@ Essie:
Het is niet een zo zeer dat ik hem mis, ik vermaak me wel. Ik heb lol, ik doe leuke dingen. Ben wat alles betreft een hardstikke gelukkig persoon. Ik woon in een mooi huis, heb geld genoeg, rij op een leuk paard, zit goed op m'n plek wat opleiding betreft, het geweldige vrienden, gelukkige ouders, een soms wat minder lief zusje. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik altijd onwijs veel geluk heb gehad. Er zijn zoveel mensen die het minder goed hebben getroffen. Het zou cru zijn om te zeggen dat ik ongelukkig ben, alleen omdat mijn relatie uit is. Wat ik wel kan zeggen is dat ik gelukkkiger was met hem.
Logisch, zeg je, alles moet nog een plaats krijgen. Maar waarom na een tijd waarin het me eigenlijk geen bal kon schelen, waarom komt het dan af en toe weer keihard terug? Ik kan mezelf wel schieten. Voor sommige mensen is het logisch, maar ik wil het niet. Het gevoel is alleen zo sterk dat het niet klopt. Ik kan het wel uitschreeuwen. Maar daar schiet ik ook niets mee op.
Hij heeft mij, voor mijn gevoel geen valse hoop gegeven, althans niet expres. Het is iets anders, misschien zijn ogen, zijn stem. Ik weet het niet. Misschien heb je dat nummer van Pink wel eens gehoord, I don't believe you. http://www.youtube.com/watch?v=g6nQOVaqGgQ
Dat nummer doet wat met me. Want ik geloof het ook niet. Het bestaat niet dat hij in anderhalve week ineens niets meer om me geeft, of in ieder geval niet meer van me houdt op de manier waarop het hoort. Want die week was het er nog. De donderdag voor het uit ging, zoende hij me zelfs toen hij weg ging. Dat deed hij nooit. Ik had zo'n sterke band met hem, dat het voor mij meteen merkbaar was geweest als zijn gevoel weg zou gaan. Het klopt gewoon niet.
Dat offline/online gedoe is waarschijnlijk per ongeluk. Dat is typisch iets voor mij, gillen zonder dat er uberhaupt een probleem is. In de afgelopen week is hij veel op hyves geweest, maar niet op MSN. Prima, als hij me heeft geblokt. Blijkbaar voelt hij zich verplicht tegen me te gaan praten. Als hij offline weergeeft, ook prima. De vraag is alleen: Waarom voelt hij zich verplicht met me te gaan praten? Dat hoeft helemaal niet. Wat jij ook al zeg, hij hoeft geen verantwoording meer aan me af te leggen. Ik weet hardstikke goed hoe hyves werkt, en hij weet dat ook. Hij weet ook dat ik tegen hem kan gaan kwekken. Maar dat doe ik toch ook niet?
Oké, hyves en MSN zijn twee totaal verschillende media, maar het principe is gelijk. Al is het op MSN makkelijker met elkaar praten. Ik weet ook dat hij nooit op MSN is, toen we wat hadden was hij al nooit op MSN. Maar dit gaat opvallen.
Vooral na het voorval van maandag, dat die kameraad ineens tegen mij begon te praten op MSN.

Het is niet het idee dat er meer in zijn hoofd speelt, het ís zo.
En dan kunnen jullie wel blijven zeggen dat het gevoel misschien wel echt weg is.
Maar zeg nu zelf, zoiets duurt langer dan anderhalve week. En als het écht dat gevoel was, waarom heeft hij dat maar 1 keer genoemd? Waarom gaat hij dan verder op het feit dat hij niet weet of hij er wel klaar voor is? Waarom denkt hij dan eerst diploma's nodig te hebben? Hij geeft toe dat hij niet volwassen wil worden, dat hij niet naar de toekomst wil worden, dat hij niet verantwoordelijk gedrag wil vertonen. Een hoop dingen die je kunnen doen laten denken dat je gevoel weg is, in mijn ogen.
En op die manier gaat het gevoel ook wel weg, of druk je het weg.
Natuurlijk is het écht uit, natuurlijk gaat het leven door. Maar zeg nu zelf, een gevoel dat in anderhalve week verdwijnt? Sorry hoor, maar ik ken hem langer dan vandaag. Hij loopt altijd voor zijn problemen weg, als het te moeilijk wordt gaat hij gewoon weg. Dit is te ingewikkeld. Hoe makkelijk is het dan om het ergens anders op af te schuiven? Natuurlijk kan je twijfelen, en natuurlijk is dat rot. En dat je daardoor je relatie verbreekt, is ook hardstikke logisch. Wie weet had ik hetzelfde gedaan. Maar dat heb ik niet gedaan in die tijd. Want het zou onzin zijn om dat te doen. Ik zou mezelf vaker pijn doen dan nodig is. Door alles wat hij heeft gezegd weet ik gewoon voor 99% zeker dat dat gevoel niet de reden is dat hij het uitmaakte. Zeggen dat het gevoel niet in één week kan verdwijnen, is niet hetzelfde als zeggen dat het niet kan. Natuurlijk dacht ik dat aan het begin. Het kán niet uit zijn. Maar ik weet allang dat het uit is hoor.

En ja, dromen is een soort van verwerken. En ik ben af en toe ook bang dat ik dingen door elkaar haal. Maar mijn gevoel heeft al zovaak goed gezeten. Eigenlijk nog nooit fout.
De meeste dromen zijn ook heel dom, en gaan nergens over. Maar in sommige dromen gebeuren dingen, waardoor ik een link ga leggen met wat hij heeft gezegd. En als dat overeen komt, ja dan ga ik dat denken. Maar dat soort dingen outhou ik niet aldoor. Ik ben dat zomaar vergeten. Het gevoel blijft alleen, het gevoel dat het niet klopt. En dat is nog geen moment weggeweest.
Ik merk wel heel erg dat ik me in de afgelopen 5 en halve week al een heel eind heb ontwikkeld. Het is bizar, maar ik ben nuchterder geworden, realistischer. Al kom ik misschien niet zo over in dit topic. Ik heb op dit moment gewoon even niemand om tegen aan te huilen, en schrijven gaat allemaal een stuk makkelijker. Ik kom hier gewoon bijzonder dramatisch over. Terwijl de werkelijkheid, naar mijn idee, best meevalt. Lachen Het liefst was ik natuurlijk bij hem gebleven, en niet veranderd. Maar wat ik eerst niet wilde geloven, waren zijn woorden: "Hier leren we alleen maar van." Maar het is waar. Ontzettend waar.
Eén ding weet ik heel zeker, als klopt wat ik voel, dat geschreeuw in mij gelijk heeft. Dan wil hij niet dat ik stil blijf staan, en in mijn verdriet verdrink. Hij moet zien dat ik ook gelukkig ben zonder hem.

En nee, ik kan er niet bij dat hij niet verder met me wilde. Zoals ik het beleefd heb niet. Maar als ik kijk vanuit zijn standpunt, en hoe ik hem ken, begrijp ik wel dat hij het niet kon. Hij wil me niet ongelukkig zien, hij wil mij niet opzadelen met zijn onzekerheid en problemen. Hij heeft het altijd zelf gedaan, dus waarom nu niet? Hij heeft mij gewoon (even) niet nodig.
Ik wil het accepteren, maar het is zo moeilijk. Vooral door alles wat er is gezegd.
En ik ken 'm ook, loslaten is de enige mogelijkheid. If I could only find a way
Ik heb het niet in de hand, en dat kan ik wel accepteren. Het is alleen zo stom, om dingen te weten die niet kloppen. Dat gevoel is akelig.

@ Cayenne:
Ze zijn realistisch, dat is waar. En ik vraag zelf om de reacties, anders had ik dit topic niet geplaatst.
Maar het komt hard aan, dat wel. Want ergens denk ik de waarheid te zien, maar er hangt nog een zwarte doek over. Want ik weet nog steeds niet wat de waarheid is. Ik weet dat ik een supersterke band met hem heb, en dat ik hem om me heen voel. Vaak is dat 's avonds als ik allang op bed lig. Dan kijk ik tv, of wat dan ook. Maar dan weet ik dat hij weer thuis is, en dan is hij er weer.
Soms zit ik te computeren, en dan voel ik hem ook bij me. Een bizar gevoel, maar hij is niet de enige die ik om me heen voel soms.
Soms praat ik met iemand, en ben ik ineens afgeleid. En dat is absoluut niet omdat die persoon saai is. Zeker weten van niet.
Dat houdt me behoorlijk tegen, ik weet immers de waarheid niet. En jullie evenmin.
Misschien weet Geert het zelf niet eens.

@ Evelijn:
"Ze zei we blijven vrienden, maar daar eindigen relaties in de film altijd mee."
Het is waar, het wordt gezegd om iemand minder te kwetsen. Maar hij heeft het nooit feitelijk genoemd.
Hij heeft gezegd: "Ik wil nog gewoon dat je bij mij komt, en dat ik bij jou kan komen."
En niet te vergeten: "Ik kom deze week nog wel even langs."
Hij wilde me niet kwijt, op dat moment zeker niet.
Na een poosje besloot hij dat het allemaal niet zo erg is, om mij te missen.
Het missen heeft een plekje gegeven, net als ik al heel lang geleden.
En gaat ook hij weer door.
Als ik hem nu zou vragen of hij ook de behoefte zou hebben, om mij te zien, betwijfel ik dat.
Ik weet niet of hij dat zou willen, dat kan ik ook niet voor hem zeggen natuurlijk.
Het is inmiddels wel al 5 weken geleden, ik weet niet of ik dat kort kan noemen. Voor hem maakt het waarschijnlijk helemaal niets meer uit.

@ Romytjuuh:
Hem met rust laten is niet zo moeilijk, hij hoort nooit wat van me, hij kan me hooguit gaan nalezen op hyves, en is daarmee waarschijnlijk tevreden. Mijn hoofd weet hem alleen niet met rust te laten.
Contact zal voor mij inderdaad heel moeilijk zijn, en hem zien waarschijnlijk nog moeilijker. Vroeg of laat moet ik hem toch wel weer onder ogen zien. Maar het afsluiten op deze manier, niets van hem horen, hem opeens met het uitgaan zien. Nee, dat zou wreed zijn.
Misschien zelfs voor ons allebei.

@ Anoeska:
Nog even op je vorige reactie, ik weet niet of het daarvoor wel goed is aangekomen.
Maar ik noemde dus ook dat jij waarschijnlijk ooit ook wel in een soortgelijke situatie hebt gezeten.
Hij weet trouwens heel goed dat ik niet voorgoed in de buurt zal zijn, ik lig niet voor het grijpen.
En dat als hij ergens voor wil vechten, dat hij het ook moet doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:06

@ Blackje:
Dat van hyves is al achterhaald Knipoog Ik kwek trouwens ook nooit, behalve met een vriendin die geen MSN heeft, die vraag ik wel eens wat op die manier. En ik heb 1 keer met hem gekwekt.
Hij staat altijd online op hyves, blijkbaar anders ingelogd ofzo. Dat ben ik, meteen gillen, zonder dat er iets aan de hand is.
En ik wil dolgraag voor hem denken, maar ik weet dat dat niet kan.
En misschien blijf ik er inderdaad wel in hangen, maar daarin zal ik niet de enige zijn.
Het was een bijzondere relatie. Dat is moeilijk om op papier te zetten, of in dit geval op bokt.
Ik kan het maar moeilijk omschrijven, maar het had naar mijn idee de x-factor.
Dit bericht staat inmiddels twee en halve week op bokt. Ik denk niet bij alles meer aan hem, ik kan me voor hem afsluiten.
Maar in bepaalde dingen is hij toch wel aanwezig. Ik zit op school in de les echt niet aldoor aan hem te denken, we hebben lol met de klas, of we letten op. Paardrijden is iets waarin ik niet aan hem hoef te denken. Hij spookt alleen wel in mijn hoofd rond, en komt af en toe om de hoek kijken. Vanochtend heel sterk, zodanig dat ik zonder te huilen, zonder dat er ook maar enige (naar mijn idee dan) emotie van me afstraalde, die man naar mij toe kwam. Om te vragen wat er was. Nou, toen brak ik.
Hij geeft MGO, een lichtelijk psychologisch vak, en het is een man. Er is nog niet één man geweest waarmee ik erover heb gepraat. Ik weet niet hoe mannen in elkaar zitten. Ik heb veel verteld, en die man luisterde écht naar me. Ik denk niet dat hij voor de grap zegt dat Geert niet weet wat hij wil. Het is een feit dat hij niet weet wat hij wil. Dat heeft hij ook openlijk toegegeven.
Ik weet niet waarom jij dat ver vind gaan. Het is gewoon een feit, net als dat het een feit is dat hij het uit heeft gemaakt. Ik doe er niets aan, aan beide dingen niet. Dat kan ik niet. Maar het is fijn om van een man te horen dat een jongen blijkbaar in de war is. Niet omdat het me hoop geeft, maar omdat mijn gevoel toch maar weer eens goed zat. Al vanaf de ochtend dat hij het uit ging maken.
En ja, ik hoop natuurlijk dat hij me terug wil. En dat kan ik helaas niet pushen.
Ook niet met wat ik denk en weet.
Aan mezelf denken lukt wel, ik heb weer een drukke week voor de boeg.
En ik weet dat het niet goed is om er in te blijven hangen, maar als ik heb, wat ik denk dat ik heb, is het misschien niet zo raar.

@ J_Charissa:
Precies wat ik bedoel. Iets wat niet klopt, of misschien nog niet klopt, kan je niet afsluiten.
Een boek dat niet af is, kan je toch ook niet naar de uitgever sturen?
En misschien dat hij met dat bellen mij onbewust aan het lijntje wil houden, wat fout zou zijn van hem.
Maar wat ergens toch ook weer bewijst dat hij me niet kwijt wil.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:25

deze zinnen doen me op dit moment wel aan jou denken.

I'll keep searchin' deep within my soul
For all the answers
Don't wanna hurt no more
I need peace, gotta feel at ease
Need to be free from pain, going insane
My heart aches, yeah
Sometimes vocabulary runs right through my head
The alphabet runs right from A to Zed
Conversations, hesitations in my mind
You got my conscious asking questions that I can't find
I'm not crazy
I'm sure I aint done nothing wrong,
Now I'm just waiting
Cos' I heard that this feelin wont last that long

(http://www.youtube.com/watch?v=ry-pE4_ImOQ)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:28

Ik bedoelde het zeker niet rot hoor! Knipoog
En dat hij niet weet wat hij wilt, dat geloof ik ook zeker wel, alleen jij hebt er niets aan, je krijgt er (denk ik) toch weer hoop door en zo kan je niet verder Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:32

Blackje schreef:
En dat hij niet weet wat hij wilt, dat geloof ik ook zeker wel, alleen jij hebt er niets aan, je krijgt er (denk ik) toch weer hoop door en zo kan je niet verder Knipoog

ik denk dat je het juist beter kan afsluiten. Als hij recht in haar gezicht zegt dat het echt over is dan krijgt ze juist geen hoop meer, maar kan ze het écht afsluiten zonder te denken dat hij misschien toch nog belt. Dan kan ze hem dingen vragen en alles op een rijtje zetten. De manier waarop dit uit is gegaan was nog niet ''klaar''/afgesloten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:34

@ J_Charissa:
Mooie tekst! Hou alleen niet zo van het liedje.
Lief dat je aan me denkt! Lachen

@ Blackje:
Ik weet wel dat je het niet slecht bedoeld hoor.
Iedereen heeft hier het beste met me voor. Dat weet ik heel goed.
Maar het is best frustrerend om een gevoel te proberen te omschrijven, dat niet goed overkomt.
Ik krijg misschien hoop door zijn twijfel, maar tegelijk weet ik ook heel goed dat ik niet verder wil met een jongen die niet volledig voor me gaat. Als je begrijpt wat ik bedoel. Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:35

J_Charissa schreef:
Blackje schreef:

ik denk dat je het juist beter kan afsluiten. Als hij recht in haar gezicht zegt dat het echt over is dan krijgt ze juist geen hoop meer, maar kan ze het écht afsluiten zonder te denken dat hij misschien toch nog belt. Dan kan ze hem dingen vragen en alles op een rijtje zetten. De manier waarop dit uit is gegaan was nog niet ''klaar''/afgesloten.

Dat zeker, maar ik denk niet dat hij het recht in mijn gezicht kan zeggen zonder enige twijfel in zijn ogen.
Dat kan hij niet, niet als ik goed zit met mijn gevoel.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:40

Ga je wel contact met hem opnemen of ben je er nog niet over uit ?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:41

Ik zou wachten tot hij er klaar voor is, jij bent er nu wel klaar voor jij weet wat je wil zeggen of vragen maar is hij dat ook? Straks ben je alleen maar meer teleurgesteld, en als hij jou vraagt te praten weet je iig dat hij er klaar voor is dat hij wat te zeggen hééft. En dat kan lang duren .. aangezien jongens hun problemen/gevoelens wegstoppen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:45

maar dan moet je wel weeeeer wachten op hem en kun je het voor jezelf niet afsluiten.
Maar aan de andere kant.. als hij nog niet weet wat hij wil kan hij ook weinig nuttigs melden ja Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:46

Tsjah.. ik maal nogal met wat mijn leraar & Pukkk op bokt zeggen en datgene wat Nathalie zegt. Want dat is ook gewoon heel erg waar. Als hij wat te melden heeft, zal hij het wel zeggen. Hij zal z'n redenen hebben om niets van zich te laten horen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:44

zo bijna hele topic doorgelezen...

wat ik niet snap is het volgende: jij zegt dat je gelukkiger was met hem. Dat lijkt me sterk. Hij gaf je namelijk niet wat jij wilde, liet in het weekend niets van zich horen wat jij niet trok en hij sloeg ook nooit zelf een arm om je heen of gaf je een zoen.

Hij deed dus geen moeite voor je...en jij wel voor hem. En je liep op je tenen voor hem, hij vond het allemaal leuk en gezellig en makkelijk. Hij had alles toch? Vrienden, uitgaan, en een vriendinnetje.

Dat hij zegt: het ligt niet aan jou, het ligt aan mij...
Sorry maar dat zeggen mannen toch zo vaak!

En hij wilt zich duidelijk niet binden, hij wilt vrij zijn. Hij is nog zo jong (en jij ook!)...

Mannen zijn heel anders in het verwerken van dingen. Ze sluiten zich af, willen geen contact en gaan door met hun leven.

Denk dat het voor jou goed is om nog 1x met hem te praten, maar verwacht niet teveel...

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:49

Jij kan het niet afsluiten maar wat dacht je van hem. Ooit zal hij toch wel zijn zegje MOETEN doen, als hij jou ECHT wil vergeten moet hij het kunnen afsluiten en dat kan niet als hij nog iets aan je kwijt wil of iets dergelijks..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:54

Ja, dat is ook weer zo.
Maar ondanks dat, maakte hij me wel gelukkig.
Ik had véél en véél eerder moeten zeggen dat het zo niet langer kon, maar ik keek het aan. Stom hè?
Hij had alles, en heeft nooit tegenslagen gehad.
Ik had het ook allemaal, maar wat gedoseerder. Mijn vriendinnen zag ik meestal in het weekend, een drukke week had ik altijd.
En uitgaan deden wij niet zo heel veel.
Ik kan niet zeggen dat ik echt op mijn tenen liep, het deed me wel wat dat hij niet zo voor mij ging, als ik voor hem.
Maar ik had nooit verwacht dat hij het uit zou maken. Zeker met de woorden: "Wat gaan we er aan doen?"
Toen ik hem er op aan sprak.

Het werd hem inderdaad ook te heet onder de voeten, het werd te serieus. Niet zo zeer dat hij vrij wilde zijn, hij kon het gewoon nog niet aan.
Toen mijn vader 22 was, had hij al een jaar verkering met mijn moeder.
En mijn moeder had op mijn leeftijd al 2 jaar verkering met m'n vader. Wat mij betreft kan het allemaal wel. Als het gevoel er maar is, als je maar van elkaar houdt.

Ik wil ook nog wel een keer met hem praten, en het liefst face to face. Maar ik neem voorlopig denk ik nog geen contact op met hem.

Bedankt voor je reactie, hij komt niet zo hard aan. En je bent een van de eersten die wel inziet dat ik hem niet claimde.. Lachen
Dankjewel Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:55

naath schreef:
Jij kan het niet afsluiten maar wat dacht je van hem. Ooit zal hij toch wel zijn zegje MOETEN doen, als hij jou ECHT wil vergeten moet hij het kunnen afsluiten en dat kan niet als hij nog iets aan je kwijt wil of iets dergelijks..

Kan me ook niet voorstellen dat hij het echt meent dat hij niet meer aan me denkt, niet meer aan ons denkt.
Ik denk niet dat hij het écht heeft afgesloten, het enige wat hij doet is zich ervoor afsluiten.
En als hij me tegen zal komen... Ik denk en hoop niet dat dat hem in de koude kleren gaat zitten natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 10:20

Zijn we weer. Op school.
Heerlijk geslapen, twee keer wakker geworden op andere tijden dan eerst.
Geert is gisteravond niet meer 'langs' geweest. Maar ik sliep dan ook al heel vroeg. Was moe.
Paardrijden ging zelfs goed! Gesprongen, en daar is hij nogal gek van. Dus was een geluk dat ik 'm kon houden.

Wel heel naar gedroomd vannacht. MSN-gesprek met Geert. Hij noemde zich ineens helemaal anders, en was boos of wat dan ook. Ik weet het (gelukkig?) niet meer. Hij wilde me in ieder geval nooit meer zien...

Daarna nog heel mooi gedroomd. We waren bij elkaar. En ik lag in zijn armen. Hij wilde me zoenen, maar vroeg eerst of ik dat wel wilde. Want we wisten even niet meer hoe het in elkaar zat.

Ik wil eigenlijk wel contact met hem opnemen, maar ik weet niet hoe. Ergens wil ik gewoon een sms-je sturen om te vragen hoe het met hem gaat. Maarja, ik weet het nog niet.