Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:23

Jammer dat het zo is gelopen Laetitia. Het meeste erover is zo'n beetje al gezegd door Twiggy...
Sterkte met jezelf nu Ach gut

Twiggy2008 schreef:
Ik denk ook dat je niet elke man of elke vrouw moet projecteren met dat boek op je netvlies. Want dan kun je er ook regelmatig heel erg naast zitten. Knipoog

Nee, ik kan bijvoorbeeld wel kaartlezen en heb niet meteen na mijn werk zin om uren praatsessies te houden over hoe het was op mijn werk en ik ben denk ik de enige vrouw op de wereld die maar 1 ding tegelijk kan Clown

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:56

Tja... zo'n reactie zegt genoeg. Als mijn vriend in het ziekenhuis zou liggen dan zou hij mij als eerste willen zien.
Ja jullie relatie was priller, maar ook dan, als je verliefd bent, wil je elkaar toch graag zien? Sowieso lijkt bijna elk bezoek me welkom als je in een saai ziekenhuis ligt... ik vind het maar een moeilijk gebeuren, die relatie van jullie.

Als je elke keer dat er een van de 2 saggerijnig was helemaal moet gaan analyseren, lijkt het me verschrikkelijk vermoeiend...

TS: Ik denk dat je beter eerst aan je eigen problemen kunt werken voor je ook nog een moeilijke vent erbij neemt...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:58

Nou meid, ik heb je begin post gelezen en het vervolg over het ziekenhuis en ik kan je dit zeggen:

Ik herken een heleboel emoties die jij heb. Ik heb ze zelf ook gehad. Mijn vriend had voor mij een 6-jarige relatie en of dat hij er moeite mee had. Hij stond te trillen op zijn benen als hij haar weer en zag, en ja, ik voelde me er ook erg poedersuiker onder.
Ik het begin was ik ook heel "lief" voor hem. Maar daardoor is het op gegeven moment uit gegaan. Toen kreeg ik een ideniteitscrisis omdat ik gewoon niet wist wat ik fout gedaan ect...

Ik ben uit die crisis sterker gekomen. In de periode dat het uit was belande merneer in het ziekenhuis en ik was de eerste die een sms-je kreeg. Sindsdien is het geven en nemen. Vooral in de eerste periode. Ik neem het initiatief maar ik verwachte dat ook van hem en maakte dat duidelijk. Nu gaat het super.

Ik zou nu even afwachten totdat hij nuchter is. En dan zou ik het duidelijk met hem erover hebben (misschien niet in het ziekenhuis)Durft-ie wel: Niks van zich laten horen (jij had het anders niet geweten), jou dus ongerust laten, vervolgens niet eens blij zijn dat je langskomt!

En dit even alles zonder de ex. Ik heb mijn vriend (zo bezitterig als ik ben) heel erg duidelijk gemaakt waar de grenzen liggen. En in een relatie moet je open en eerlijk zijn. Daarnaast vind ik het raar dat hij je niet meeneemt naar feestjes. Jij bent nou toch onderdeel van zijn leven ookal is het pril? Hij kan je iig vragen of zeggen dat er een feestje is. Ik kende mijn vriend net een week toen ik samen met hem naar de verjaardag van zijn vriend ging, kende niemand, maar liet daarmee gelijk zien wie zijn nieuwe vriendin was. Je hebt toch een relatie en dat is niet niks.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:22

heb nergens zin in, heb geen zin om te eten en ook niet om mijn bed uit te komen...

heb nu echt even een baaldag.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:24

Nou, neem het er even lekker van zou ik zeggen. Zet een leuk filmpje op of zo (tv op slaapkamer?), even met je gedachten ergens anders heen, misschien met een vriendin?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:38

Laetitia, een baaldag is op zich wel normaal na zo'n vervelende ervaring. Maar zorg wel een beetje voor jezelf, hoor. Ach gut

Je bent toch niet thuis nu of wel? Weet je wat ik altijd deed na zo'n periode waarin ik zwelgde in mijn liefdesverdriet (jaaaaa, van die op-en-top Bridget Jonesmomenten, die 'All By Myself' heel hard meeblert Clown )? Me vervolgens richten op mijn vriendinnen, heel veel kleren en mooie laarzen kopen, naar de kapper gaan, uitgaan, dansen en flirten, flirten en nog eens flirten.
Dit ligt toch echt aan hem en niet aan jou, dus wees niet te hard voor jezelf, hoor.
Ik leef met je mee en denk aan je....... Ja
Dikke knuf!!! X

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:44

Nicolletje schreef:
Nee, ik kan bijvoorbeeld wel kaartlezen en heb niet meteen na mijn werk zin om uren praatsessies te houden over hoe het was op mijn werk en ik ben denk ik de enige vrouw op de wereld die maar 1 ding tegelijk kan Clown

Whahaha, ik ken zat mannen die echt niet kunnen kaartlezen Haha! , die juist dol zijn op lange praatsessies over zware onderwerpen en die ook heerlijk kunnen miepen over kleine dingetjes Clown . Ik vind die theorietjes over het verschil tussen mannen en vrouwen heel interessant, maar vind het ook erg zwart/wit gedacht allemaal. Niet elke vent is een macho, niet elke vrouw is een zeurpiet. Ik heb ze vroeger allemaal gelezen, die boeken, heb er aardig wat in mijn kast staan Bloos , maar moet nu eerlijk zeggen dat mijn levenservaring met mannen me vooral hele andere zaken geleerd heeft over het fenomeen MAN. Lijst

(En ik kan mezelf ook niet geheel herkennen in die boeken als vrouw Tong uitsteken )

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:39

Tja, zoals je het vertelt komt ie inderdaad niet erg enthousiast over. En lekker dom dat je via Hyves erachter moet komen dat ie in het ziekenhuis ligt. Mannen *zucht* Maar ik krijg ook wel weer de kriebels als ik lees hoe je je opstelt. Vind je het leuk dat ik je bezoek, vind je het goed, weet je het zeker? Lekker gezellig, daar zit die jongen echt niet op te wachten. Mocht je 'm toch nog een keer gaan bezoeken, stel je dan eens wat minder onzeker op en wees gewoon gezellig bezoek. Mocht dat goed aflopen, zorg dat dat je meer deel uit gaat maken van elkaars leven. Stel 'm eens voor om bij jouw ouders langs te gaan. Als ie gaat steigeren, dan merk je het vanzelf wel en dan weet je genoeg. Niet zo onzeker, wees gewoon de leuke meid die je bent.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:55

ben thuis, nog in pyama. probeer nu wat te eten (fruitsalade).

ik ga hem niet nog eens opzoeken, dat doe ik mezelf en hem niet aan.
En ja ik ben heel erg onzeker, en dat weet hij al vanaf het begin. Ik zei dat omdat ik dus onaangekondigd ben gegaan en omdat hij mijn telefoontjes heeft genegeerd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:06

Laetitia, lees het verhaaltje in dit topic eens
[LZP] helpdesk, hoe kan ik LIEFDE installeren? ;)
Ik kwam het zojuist tegen en vond het wel bij jou passen Lachen

Je hebt gisteren gezien dat je niemand anders nodig hebt om je eigen beslissingen te kunnen maken.
Jij wilde op ziekenbezoek en dat is dan ook wat je gedaan hebt.

Hoe dat is verlopen heeft daar verder niets mee te maken. Jij besloot dit te doen en dat voelde goed, punt.
Ik zeg altijd, als je iets ECHT wil, dan kan het ook!

Je hebt uit je bezoek weer iets kunnen halen om verder op te borduren.
Namelijk dat jij van mening bent dat de relatie alleen voort duurt zolang jij het contact steeds blijft leggen.

Hoe is dat de afgelopen 3 maanden verlopen?
Kwam het contact steeds van jou uit, of zocht hij net zo goed steeds contact met jou?
Als het antwoord op deze vraag is, de moeite kwam steeds van mijn kant uit en van zijn kant uit maar amper, dan is het inderdaad verstandig om geen contact meer met hem te zoeken tot hij het zelf doet.

Ik weet niet hoelang hij nog in het ziekenhuis moet blijven, want dan zou ik zeggen, ga morgen of overmorgen nog even op bezoek, maar zodra hij thuis is, kan hij zelf de telefoon/e-mail/sms wel weer vinden.

Weet je wat het is Laetitia. Als je de juiste jongen gevonden hebt, dan voel je dat.
Je hoeft je niet af te vragen of hij je leuk vind, want dat voel je aan de manier waarop hij met je omgaat.
Bij de juiste jongen zul je ook niet jaloers hoeven te zijn, omdat uit alles wat hij doet, blijkt dat het niet nodig is.
Bij de juiste jongen zul je je niet afvragen of je goed genoeg bent, want deze is eerlijk en laat het je weten.
Kortom, zodra je de juiste jongen gevonden hebt, zal je dat ook voelen.

Als jij bij deze jongen constant jezelf moet afvragen hoe het zit en alles uit de kast moet trekken om in beeld te kunnen zijn, dan is dit dus niet de juiste jongen voor jou.

Stop dus met denken, begin met voelen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:09

Je hebt gelijk, hij kan ook jou ff bellen of smsen.
Snap best dat ie niet helemaal bij is maar er moet ook wel iets van zijn kant komen, jij hebt je goede wil getoond om bij hem langs te gaan.
Wacht ff af tot ie thuis is,of in ieder geval een paar dagen voor je eventueel een sms stuurt.
En hou dat smsje dan luchtig en vrolijk zodat ie blij is weer wat van je te horen.
Tis allemaal lastig met die mannen. Ach gut

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:17

@holly: het contact kwam van beide kanten, hij belde als ik niet belde en andersom. Ging eigenlijk vrij soepel altijd. Soms was ik wel in paniek omdat hij dan even niet terugbelde, maar hij sliep vaak overdag en dan hoorde hij de telefoon niet.

Dit is dus de 1e keer dat hij echt niet heeft teruggebeld.
Verder heb ik hem wel een paar keer eerder zo 'ongezellig' meegemaakt zoals hij dat dat noemt.

De dag nadat hij de overdracht kreeg van het huis was hij ook zo en toen ik hem net kende ben ik ook een keer door hem gebeld dat hij er door heen (ivm werk) en ben toen naar hem toeggegaan. toen was hij ook zo. Lag zelfs met dekentje op de bank (kende hem net 2 weken).

Ik weet dus niet wanneer hij thuis komt, zal ik ook niet te weten komen of ik moet die vriend weer lastig vallen. Maar vind ik ook niet fijn, want dit is iets tussen hem en mij.

Snap het daarom ook niet helemaal. Vrijdag was het nl. nog heel gezellig met elkaar.

Maar moet wel zeggen dat heel veel om hem draait, ja hij kan heel lief en begripvol zijn naar mij toe ivm therapie enzo, maar is vaak meer geinteresseerd in zijn eigen ding.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:24

Dus hij is wat dat betreft best 'emotioneel' dat ie zich dingen erg kan aantrekken, en dan een beetje in zichzelf keert.
Tis moeilijk want je wilt begripvol voor hem zijn maar je kan jezelf ook niet weg gaan cijferen.
Denk dat er wel meer mannen zijn die meer geïnteresseerd zijn in hun eigen ding, ken er genoeg.
Zou misschien inderdaad nog ff langs gaan in het ziekenhuis, probeer overdag dat je misschien alleen met hem kan zijn.
En kijk hoe het dan gaat, dan is ie misschien wat wakkerder en gaat het gewoon heel goed.
Dan heb je er toch wel alles voor gedaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:25

laetitia schreef:
Maar moet wel zeggen dat heel veel om hem draait, ja hij kan heel lief en begripvol zijn naar mij toe ivm therapie enzo, maar is vaak meer geinteresseerd in zijn eigen ding.

Dit zegt dus genoeg. Scheve mond
Daarbij snap ik niet waarom hij geen moeite doet om jou te laten weten wanneer hij het ziekenhuis uitgaat. Ik snap niet dat hij jouw bezoekje met zulke vage woorden beeindigd heeft. Wat moet jij kwaad zijn!!! (zou ik zijn in elk geval Knipoog Woest!!!). Lieve schat, ik zou er niet teveel energie meer in steken. Laat hem lekker in zijn sop gaar koken.......

Holly, kan me wel in jouw post vinden. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:32

se7entje schreef:
Dus hij is wat dat betreft best 'emotioneel' dat ie zich dingen erg kan aantrekken, en dan een beetje in zichzelf keert.
Tis moeilijk want je wilt begripvol voor hem zijn maar je kan jezelf ook niet weg gaan cijferen.
Denk dat er wel meer mannen zijn die meer geïnteresseerd zijn in hun eigen ding, ken er genoeg.
Zou misschien inderdaad nog ff langs gaan in het ziekenhuis, probeer overdag dat je misschien alleen met hem kan zijn.
En kijk hoe het dan gaat, dan is ie misschien wat wakkerder en gaat het gewoon heel goed.
Dan heb je er toch wel alles voor gedaan.

Neem jij dan genoegen met een man die meer geinteresseerd is in zijn eigen ding? Verward
Er hoort een goede balans te zijn tussen twee 'verliefde' mensen. Verliefd zijn houdt in dat je heel erg gericht bent op die ene persoon. Knipoog
Heb je je wel eens verdiept wat er gebeurt met een mens als hij/zij verliefd wordt? Is erg leuk om je in te verdiepen. Ik heb er diverse docu's over gezien......

Ik zou (als ik haar was) nou net even helemaal niet langs gaan. Zij doet al zoveel moeite en wat doet hij? Geen moer. Tja, hij ligt in bed met een gebroken been, maar een smsje kan hij toch wel sturen? Misschien ben ik heel ouderwets, maar een man hoort gewoon moeite voor jou als leuke vrouw te doen. En ik vind een belletje of smsje nou niet echt heel veel moeite, maar zelfs dat kan er niet vanaf....

Als ik zie hoe zij zich nu al een tijdje voelt, denk ik dat zij beter af is alleen. Hoe rot ook, maar dan kan ze zich gewoon op haar leventje richten, uitgaan, leuke dingen doen, een baan zoeken (ga werken in een bedrijf waar veel mannen werken Knipoog ). Zodat ze weer open gaat staan voor iemand anders. Iemand die haar een stuk beter behandelt, die haar wel waard is. Verdoe geen tijd aan mannen die 'not into you' zijn. Dat is mijn advies...........

Voor echte liefde hoef je niet zo te knokken, je zo rot en onzeker te voelen......

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:34

heb net de HA gebeld, gaat niet goed. Kan haast niet eten, ben zo slap als wat. Maar HA is op huisbezoek en is er morgenochtend pas weer...

Moet nog naar vzp, maar ben te slap om iets te doen.

En nee ik ga echt niet nog een keer langs, ga mezelf echt niet nog een keer naar beneden halen! Ben niet gek zeg.

Hij wist gister nog niet wanneer hij naar huis mag, kan 2 dagen zijn maar ook 2 weken zei hij. Hij baalde enorm dat hij nu heel lang uit de running zal zijn.

Oh ja hij zei ook nog: ooh dus ik sta nu dus op hyves? Zet maar neer dat mijn been geamputeerd moeten worden, ben benieuwd hoe snel de roddel dan gaat...(hij heeft een hekel aan dat gedoe op Hyves.)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:38

laetitia schreef:
ben thuis, nog in pyama. probeer nu wat te eten (fruitsalade).

ik ga hem niet nog eens opzoeken, dat doe ik mezelf en hem niet aan.
En ja ik ben heel erg onzeker, en dat weet hij al vanaf het begin. Ik zei dat omdat ik dus onaangekondigd ben gegaan en omdat hij mijn telefoontjes heeft genegeerd.

Zo meissie zoals beloofd ff je topic doorgelezen (vooral jou berichten)
Ik denk dat het dik gedrukte een goede oplossing is, weet hoe je je voelt zoals ik in het "tampon"topic al schreef, bevestigingen en druk maken om alles en nog wat.
Daarom denk ik dat je er goed aan doet om hem (even) niet op te zoeken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:42

Natuurlijk is het balen dat hij lang uit de running is. Zoiets is natuurlijk heel heftig en hakt er behoorlijk in, in je leven. Maar denkt hij wel eens aan jou en aan de tijd dat jij uit de running bent geweest? Dat jij ook een hele zware tijd gehad hebt het afgelopen jaar? En wat dat voor jou betekent en wat dat met jou doet op dit moment?

Ik geef je groot gelijk dat je hem in zijn sop laat gaar koken. Hij zo dolblij moeten zijn geweest dat jij zo lief bent om daar heen te rijden en hem te bezoeken, terwijl jullie nog niet eens contact gehad hadden. Het is zo'n lieve actie van je geweest en als ik me bedenk hoe hij jou dan behandelt, kan IK daar zelfs kwaad over worden. Boos!
(en ik ken hem niet eens). Knipoog

Wel goed van je dat je meteen hebt gebeld met de HA (ook al schoot dat ook niet echt op). Ik wou dat ik iets voor je kon doen.....
Probeer alsjeblieft om afleiding te zoeken. Anders blijf je maar malen met alle gevolgen van dien, misschien.

En over dat hyves gedoe, daar kon jij toch niets aan doen? Moet 'ie bij die vriendin van zijn vriend zijn, toch? Ik vind het allemaal een beetje kinderachtig.......

Kom op, zeg, jij bent een volwassen meid en een vriendje in je leven hoort je gelukkiger te maken, het gevoel te geven dat er iemand altijd voor je is.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:47

@ twiggy; ik vind het niet erg dat een man z'n eigen ding heeft nee, ik ga ook naar stal en dan kan ie mee of hij blijft thuis maar hij moet niet verwachten dat ik voor hem thuis blijf en zo denk ik ook andersom, hij heeft z'n eigen ding en dat moet ie ook houden.

Als je er niet langs wil gaan moet je dat niet doen, dacht alleen dat je daar over twijfelde om het zeker te weten.
Tuurlijk moet een man moeite voor je doen maar sommige hebben nou eenmaal wat aanmoediging nodig, de ene vrouw doet dat wel, de andere niet, daarom vallen we gelukkig niet op dezelfde types.
Maar geeneen man is het waard om je zo klote te voelen, dan ben je beter af zonder.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:55

Bah, ik had gehoopt op een leukere update!

Allereerst sterkte laetitia Ach gut probeer een beetje voor jezelf te zorgen hoor meid!

Vind het allemaal heel vreemd gaan. Oke, hij is onder de morfine en heeft ontzettend veel pijn.. maar ik vind dat hij maar raar reageert. vind het goed van je dat je hem nu even met rust laat! Wacht nu maar even op een stap van hem. Jij bent het ook waard om moeite voor te doen!

Kop op meid, eet wat, zoek wat afleiding! Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:57

se7entje schreef:
@ twiggy; ik vind het niet erg dat een man z'n eigen ding heeft nee, ik ga ook naar stal en dan kan ie mee of hij blijft thuis maar hij moet niet verwachten dat ik voor hem thuis blijf en zo denk ik ook andersom, hij heeft z'n eigen ding en dat moet ie ook houden.

Als je er niet langs wil gaan moet je dat niet doen, dacht alleen dat je daar over twijfelde om het zeker te weten.
Tuurlijk moet een man moeite voor je doen maar sommige hebben nou eenmaal wat aanmoediging nodig, de ene vrouw doet dat wel, de andere niet, daarom vallen we gelukkig niet op dezelfde types.
Maar geeneen man is het waard om je zo stinkmodder te voelen, dan ben je beter af zonder.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, hoor Knipoog . Ik vind het helemaal niet erg als een man zijn eigen dingen heeft. Graag zelfs, die heb ik zelf namelijk ook. Maar daarnaast wil ik wel dat mijn vriend meeleeft met mij en de dingen in mijn leven. Zeker als het om emotionele zaken gaat bijvoorbeeld. Ik wil wel dat hij weet wat mij mentaal bezig houdt. En andersom hetzelfde natuurlijk. Dat is wat anders, dan waar jij het over hebt. Knipoog

Mijn vriend gaat ook niet met me mee naar mijn paard, hoor Knipoog . Heel af en toe eens een keertje, maar het is verder niet echt zijn hobby en dat hoeft ook echt niet. Ik zou het ook niet eens willen. Het is juist heerlijk als je als man en vrouw gelukkig samen kunt zijn met ieder ook je eigen leventje en passies. Maar ik vind het wel van belang dat je er altijd voor elkaar bent, open staat voor elkaar, weet wat de ander bezig houdt. Dat bedoel ik. Dus niet alleen maar met je eigen ding bezig zijn. Snap je? Lachen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:03

Ok, dan zaten we niet op dezelfde lijn. Knipoog
Tuurlijk moet het zo zijn dat ie weet wat er in je omgaat.
Maar er zijn nou eenmaal mannen (en vrouwen) die graag over hun eigen dingen praten, ken er genoeg.
Maar je hebt gelijk dat ie wel in je geïnteresseerd moet zijn en niet alleen maar over zichzelf moet praten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:04

se7entje schreef:
Ok, dan zaten we niet op dezelfde lijn. Knipoog
Tuurlijk moet het zo zijn dat ie weet wat er in je omgaat.
Maar er zijn nou eenmaal mannen (en vrouwen) die graag over hun eigen dingen praten, ken er genoeg.
Maar je hebt gelijk dat ie wel in je geïnteresseerd moet zijn en niet alleen maar over zichzelf moet praten.

Abosluut..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:14

Nou moet ik zeggen dat hij wel vaker zegt: ik spreek je nog (wel). Zeg ik ook weleens (vooral na telefoontje)

weet je, hij kan gewoon even lekker de scheit krijgen. Mocht hij me toch nog een keer bellen of wat dan ook zal ik hem even laten weten dat dit toch echt mijn grens was en dit niet pik.

Kiezen of delen dan voor hem. DAAGGG

Heb ik ook even rust!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:18

Hij praat ook niet alleen over zichzelf, als ik iets vertel dan luisterd hij gewoon. En heb hem ook een keer opgezocht toen ik me enorm kelote voelde en toen was hij er ook voor mij. Heeft wijntje voor me ingeschonken, getroost toen ik moest janken.

En heeft me een paar keer naar mijn therapie gevraagd en hoe dat dan zit met mijn verlatingsangst, hoe dat komt enzo. Omdat ik er zelf dus helemaal niet over praat...En dan zei hij: vond het fijn om even gepraat te hebben.

En toen we afgelopen maandag naar het theater waren geweest en de spanning tussen ons te snijden was, en ik heel afstandelijk deed, kwam hij toch nog even naast me zitten en pakte mijn hand voordat hij naar huis ging...

Dus ja zo kan hij dan ook weer zijn. Denk dat we elkaar leuk vinden maar gewoon niet weten hoe we met elkaar om moeten gaan. We botsen gewoon.