Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:44

Redrumfox schreef:
Mijn idee.. Clown We zullen op deze manier toch nooit zeggen wat men wil horen dus kunnen we beter maar niks zeggen. Ach volgende keer roep ik wel sterkte en houd ik mijn echte mening wel voor mezelf. Zodra ik het topic wegklik denk ik er toch niet meer aan, dus is enkel een kwestie van weer uit het topic komen anders gaat het kriebelen om eerlijk te zijn. Clown

Juul: daar heb je absoluut gelijk in.

yakima schreef:
precies wat mijn voornemen is. Knipoog

Lijkt mij ook beter als jullie niks meer zeggen Ja

Nakisha

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:52

Redrumfox, ik hoop dat je mij dit niet kwalijk neemt... Maar ik heb het idee dat jij, met je 15 jaar, ook al een hele puinbak over je heen hebt gehad.
Je komt zó bitter over...
Het is op die leeftijd trouwens ook niet abnormaal om hard te zijn, maar dan nog.

Ik ben een ''oude tut'' van 24 die helaas ook al meer in het leven heeft gezien dat de gemiddelde persoon. Ook ik ben, tot op zekere hoogte, verbitterd. Maar je kunt leed niet vergelijken; ieder draagt zijn ellende en de één heeft sterkere schouders dan de ander.
De één slaat zich overal doorheen (hoe moeilijk soms ook!) terwijl de ander de hand aan zichzelf slaat en het leven verlaat.

Dus bij deze, van mijn kant, ook wat begrip voor jou. Ik zie dat je harde woorden naar je toe krijgt in dit topic, die prima te begrijpen zijn na je eigen harde woorden. Maar ergens geloof ik dat je een reden ervoor hebt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:07

Ik denk dat iedereen wel denkt dat die meer meemaakt dan een gemiddeld persoon, maar iedereen maakt iets mee, wat voor hun dan het ergste lijkt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:13

zelf ben ik gelukkig iemand die niet bveel ergs meegemaakt hebt.. alleen opa en oma van 1 kant verloren maar toen was ik 7 ofzo.. weet ik niets meer van iig..

maar zoals meerdere zeggen de 1 kan er beter mee omgaan dan de ander..
ts heeft het er moeilijk mee ne om eerlijk te zijn, als ik in haar situatie zat zou ik denk ik hetzelfde hebben...

ik snap alleen nog steeds niet waarom nou net zij de grond in gestampt moet worden alleen om een verkeerd geplaatste titel Scheve mond zoveel mensen leggen hier dagelijks hun problemen neer en onder de gruwelijkste titels.. maar daar lees ik nooit wat over.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:25

Suuskipje schreef:
ik snap alleen nog steeds niet waarom nou net zij de grond in gestampt moet worden alleen om een verkeerd geplaatste titel Scheve mond zoveel mensen leggen hier dagelijks hun problemen neer en onder de gruwelijkste titels.. maar daar lees ik nooit wat over.

Dat zullen dan wel de bekendere bokkers zijn Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:47

Nakisha, ofwel is het net omgekeerd: dat mensen op die leeftijd in een fase zitten waarin ze heel erg relativeren, net omdat ze zelf nog niet hebben gezien wat een ander wel heeft gezien. Het kan alle richtingen uit.
Persoonlijk ben ik heel medelevend, net doordat ik niemand toewens wat ik heb gezien en nu nog steeds zie gebeuren in mijn bloedeigen familie. Zulke abnormale dingen maken een mens echt kapot en dan heeft dat niet veel met zelfmedelijden te maken, gewoon met 'het niet aankunnen'. Een mens kan tegen veel, maar... wat is dat, veel? Ik vind persoonlijk dat het in mijn leven wel genoeg is geweest met alle miserie.
En waarschijnlijk denkt Redrumfox er over een jaar of 5 anders over, dat hoop ik heel erg, want ik vind het eigenlijk erg als iemand zich zo weinig kan inleven in een ander, dat vind ik echt oprecht erg.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:31

Redrumfox schreef:
Gescheiden ouders zijn ook niet erg bijzonder meer tegenwoordig. Nee ik zie de ernst niet zo, ik zie alleen een meisje die erg veel medelijden met zichzelf heeft.

Los van de rest van je misselijke reactie springt dit er toch wel uit; dat er meer ouders scheiden tegenwoordig betekent nog niet dat dat niet een enorme impact op je leven heeft. En al helemaal op de manier waarop de TS het beschrijft, en dat haar vader nu niks meer van zich laat weten. Je hebt duidelijk geen idee wat het met iemand kan doen als 1 van de belangrijkste personen in je leven ineens verdwijnt. Neem maar van mij aan dat dat kan voelen alsof de fundering uit je leven wordt geslagen. Het is niet aan jou om te bepalen of iemand recht heeft om ergens verdrietig over te zijn en of iets ' erg genoeg' is.
Ik kan me echt heel boos maken om zo'n kortzichte reactie.

Aan de TS: het is idd niet niks wat er om je heen gebeurt, maar probeer ondanks dat toch het postieve van dingen in te blijven zien. Neem de tijd om verdrietig te zijn, maar ook om te genieten van al het mooie in het leven! Lachen Succes.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:36

Ja dat is inmiddels wel duidelijk grassie, fijn dat je het nog even meldt. Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:41

grassie schreef:
Aan de TS: het is idd niet niks wat er om je heen gebeurt, maar probeer ondanks dat toch het postieve van dingen in te blijven zien. Neem de tijd om verdrietig te zijn, maar ook om te genieten van al het mooie in het leven! Lachen Succes.

Hier sluit ik me bij aan. Gooi eerst alle emoties eruit. Pak je kussen en sla er op los, als je je dan beter voelt. Huil even lekker uit op je kamer, of desnoods bij iemand waarbij je dat kan en durft.
Maar, probeer ook positieve dingen te zien in het leven. Ik weet zeker dat jij die ook hebt!
Geef de tijd om dit alles een plekje te geven en jouw leven wordt weer mooi!
Ze zeggen niet voor niets: Na regen komt zonneschijn.
Ik spreek uit ervaring Lachen Als je meer wilt weten mag je me PB-en Lachen

Overigens wil ik toch een reactie geven op een aantal reacties.
Probeer mensen alsjeblieft niet met jezelf te vergelijken. Voor iemand die niet lekker in zijn vel zit werkt dit averechts als je zegt dat jij of anderen het 'erger' hebben dan jij. Een gebroken voet is net zo erg als een gebroken arm, ondanks dat je meer kan met een gebroken arm dan met een gebroken been.
Het is het impact wat het geeft op iemand is per persoon verschillend. Iemand die meer heeft meegemaakt kan misschien meer hebben. Iedereen is anders en dat maakt een mens uniek.
Je kunt op een respectvolle wijze je mening geven. Doe het anders niet..
Dank u.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:46

_Lotjuh_ schreef:
Soms vraag ik me af.. Houd het dan nooit op? Kan mijn leven nou niet voor 1 keertje eens gewoon alleen maar fijn zijn. Het is namelijk altijd weer zo dat als er iets prettigs gebeurd dat meteen weer verpest word door iets naars. Zo erg dat ik nu gewoon alweer zit te wachten op het volgende dat komen gaat..

'Helaas' gaat het leven een beetje zo, met ups en downs. Gelukkig is dat voor eigenlijk iedereen zo, zeker in de periode dat je volwassen moet je hier mee leren omgaan. Misschien helpt het als je er eens met iemand in je omgeving over praat? Wachten op het volgende vervelende helpt niet. Genieten zo lang de zon schijnt en je hoofd boven houden met slecht weer Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:56

Redrumfox schreef:
Gescheiden ouders zijn ook niet erg bijzonder meer tegenwoordig. Nee ik zie de ernst niet zo, ik zie alleen een meisje die erg veel medelijden met zichzelf heeft.

Jij hebt bijgod geen idee hoe het voelt als iemand van de belangrijkste personen in je leven je in de steek laat!
Een vader moet juist voor je zorgen, er zijn voor je! Ikzelf zie mijn vader ook al lange tijd niet meer (eerst zijn beslissing, ik heb me er nu maar bij neer gelegd, nu hoef ik 'm ook n iet meer te zien) maar dat wil daarom nog steeds niet zeggen dat je er geen verdriet van mag hebben!

Je bent 15, je hebt heus de ganse wereld nog niet gezien, ik ook niet.
Beoordeel mensen niet te vlug, want je kan er later nog problemen mee hebben.

TS; kop op meid Ach gut
Iemand die geen contact wilt met jou is het niet waard. Ookal is het je vader.
Ik heb er me bij neergelegd dat hij me enkel "gemaakt" heeft en voor de rest is er niks dat mij en hem binden.
Het leven kan kl*te zijn, zeer zeker, dat merk ik zelf ook vaak. Je moet proberen van je kop hoog te houden en van de kleine dingetjes te genieten ookal kan het nog zo moeilijk zijn.

Ik wens je veel sterkte en PB-box staat altijd open!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:01

Misschien maar stoppen met Redrumfox te blijven bekritiseren, want daar heeft de TS nu ook niks meer aan. En ik zou ook opletten met je woorden over haar, want jij hebt ook geen idee wat zij heeft meegemaakt.

TS, hoe gaat het ondertussen met je?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:06

Tieneke schreef:
Misschien maar stoppen met Redrumfox te blijven bekritiseren, want daar heeft de TS nu ook niks meer aan. En ik zou ook opletten met je woorden over haar, want jij hebt ook geen idee wat zij heeft meegemaakt.

Mijn woorden zijn nog altijd geen beoordeling over haar hoe of wat...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:12

"Jij hebt bijgod geen idee hoe het voelt als iemand van de belangrijkste personen in je leven je in de steek laat!"

Vind ik nogal veroordelend en even min begripvol als jij van haar verwacht.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:21

katiavl schreef:
Omdat jij hier diagnoses oplegt die kant nog wal raken.
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ten eerste moet die mening niet kwetsend zijn, en ten tweede moet die wel een beetje gestaafd zijn.
Ik lees hier dingen van je die je beter voor jezelf kunt houden, net zoals dat weg pesten. Ten eerste heb jij geen recht om dat hier te zetten, ten tweede zou dit gedrag volledig te verklaren hebben.

Je kan vanuit je referentie kader reageren, maar dat betekend niet dat die situatie hetzelfde is. Elk mens is uniek, achter elk gedrag zit een verhaal. En elke mens heeft een ander soort hulp nodig.
Gelukkig maar zou wat geven als ik gewoon aan patiënten vertel: "Mevrouw stel je niet aan, ik heb erger meegemaakt" Nors opkijken
Heb ik ook mijn ideetjes, maar ben slim genoeg om die voor mezelf te houden. Want ook dat kan gevolgen hebben Lachen

Párdon Katiavl ! Ik leg geen diagnoses op, dat doe je zelf. Jij begint over zaken als: als mensen gedrag niet begrijpen moeten ze hier niet reageren (haha, wie ben jij dan: dokter Phil).

Ik zei alleen dat WELLICHT (maar ik mag natuurlijk wel een mening hebben) ze zelf nog wat aan het puberen is en daardoor de zaak wat uitvergroot. Tuurlijk: is nergens op gebaseerd, net zoals je eigen opmerking...

Waarom mag ik niets zeggen over wegpesten: dat noemt TS nota bene zelf in haar openingspost, dus is niet iets dat ik verzin of zo. Wie ben jij dan wel dat je mij gaat vertellen dat ik daar het RECHT niet toe heb. Sorry hoor, maar dat maak ik zelf wel uit.

Ik snap dat het voor TS zo voelt, ik snap dat het in het leven van een meisje van 16 een enorme inpact heeft en dat ze graag haar verhaal ergens kwijt wil. Maar juist omdat dit een openbaar forum is, krijg je dan reacties vanuit allerlei invalshoeken en niet alleen maar: kop op meid ! Dat het een grote inpact op je leven heeft bepaal je zelf: hoe je ermee omgaat en je eigen vermogen om juist de positieve dingen te blijven zien (en die heeft TS zeker) ipv te blijven steken in de negatieve.... Keuzes, keuzes, keuzes....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:25

Volwassen reactie moet ik zeggen, mijn is in ieder geval iets meer onderbouwd. En neen ben niet hahah dokter phil, maar ik studeer wel psychologie dus weet waarover ik praat.
Het is gewoon zo, we kennen ts niet, we weten niet wat er allemaal speelt. Op een tekstje kan jij geen mening vormen, niemand.
En als je jou zo aangevallen voelt zal er wel wat meer spelen Knipoog

Verder ga ik er niet verder over ingaan, dit topic is om ts te helpen en niet om drama te creëren Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:32

Mijn leven is helemaal super, maar áls ik ooit problemen krijg dan zoek ik wel een échte psycholoog Haha! Haha!

Maar inderdaad dit heeft niets met het verhaal van TS te maken, dus let maar niet op mij...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:13

Meid, ik snap dat je je poedersuiker voelt door deze situatie en alles wat jij beleeft.

Maar iedereen heeft mindere belevenissen, en jij moet dat verwerken. Dit is een deel van je verwerkingsproces, dat je je minder voelt.. Zou niet te snel zeggen dat je weg wilt van huis, dat heb ik ook gezegd maar dat zeg je tot dat je beseft hoe fijn je het er eigenlijk hebt. Je hebt een pony, je zit op school, je hebt een huis en je hebt eten. Iemand die voor je zorgt, eten maakt, ervoor heeft gezorgd dat je een bed hebt en kunt leren. Velen hebben dit niet, maar dat zul jij ook vast wel weten.

Ik zeg ook niet dat ik niks heb meegemaakt, en niet weet hoe erg iets kan zijn. Ik heb bijv in nog geen jaar tijd 3 mensen verloren. De een verongelukt(net 16), de ander hartaanval (op een maand na 18), en de ander zich opgehangen, reden onbekend.
Maar ook wij slaan ons hier doorheen en leven vandaag, maar toch naar de toekomst, maak wat van je leven. En wat qua vrienden betreft, er zitten heel veel rotte appels tussen de mensen. Jouw vriendensituatie heb ik ook heel lang gehad, maar nu heb ik een stel hele goede vrienden (kennen elkaar niet overigens), waar ik het stuk voor stuk super mee kan vinden, alles bij kwijt kan, zij bij mij en het allerbelangrijkste, ze zijn er altijd voor me. Beter één supervriendin dan 1O fakers.

Blijf niet in het verleden hangen, leef vandaag en kijk vooruit naar de toekomst. Sterkte meid. Ach gut Ookal ken je me niet, je kunt me altijd PB-en. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:32

En dan lees ik net ergens dat Redrumfox ook even der frustratie kwijt moet, door iets 'heel ergs' wat is gebeurt.
Dan denk ik na al deze reacties van haar, meid hou het voor je zelf want er zijn wel ergere dingen dan dat.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:40

Tieneke schreef:

Ik heb alle reacties hier in het topic en per PM gelezen en moet zeggen dat het me wel heeft geholpen, ook de wat 'minder vriendelijke' reacties. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier neer heb gezet. Op een andere manier 'hulp' zoeken heb ik persoonlijk gewoon niet echt interesse in. Gister heb ik alles er weer even behoorlijk uitgehuilt en dit lucht toch echt op. Vandaag een dagje ziek thuis gebleven, beetje bijkomen. En dan morgen gewoon weer verder met de dagelijkse sleur.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:45

ztugwell schreef:
En dan lees ik net ergens dat Redrumfox ook even der frustratie kwijt moet, door iets 'heel ergs' wat is gebeurt.
Dan denk ik na al deze reacties van haar, meid hou het voor je zelf want er zijn wel ergere dingen dan dat.

Beetje kinderachtig dat je je tot mijn niveau verlaagt door mij zo persoonlijk aan te vallen. Zou toch denken dat je dan wel beter weet. ROFL

Fijn dat het weer beter gaat TS, ondanks mijn botte reacties vind ik het wel fijn voor je. Ik heb een goed gesprek gehad met een bokker hier en dat heeft me de ogen geopend. Sorry voor mijn reacties, en dat meen ik oprecht want ik was echt een kreng.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:47

Ik heb ff getemd.

Ik vind dat je hier nu lang genoeg geziekt hebt, ga elders een topic openen voor je eigen problemen, want als je al 10x zegt dat je het niet meer leest, en toch blijft terugkomen, heb je zelf ook wel een topic nodig zo te lezen.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:48

Schaam je je ervoor om hulp te gaan zoeken Lotjuh of vind je dat nog een stap te ver?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:49

Pardon? Ik ziek helemaal niks. In het begin ja, maar nu niet meer. Verward Heb verdorie net mijn excuses aangeboden.. Huilen van het lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:50

Ik kan het topic niet openen of jij zit hier mensen neer te sneren, daar is dit topic toch echt niet voor bedoeld lijkt me.