Ben destijds met mijn ouders meegegaan naar Duitsland toe en wil hier nooit meer weg

Mijn ervaring met Duitse mensen is erg goed, ik vind het allemaal hele leuke en vriendelijke mensen. Onze "Nachbarschaft" is helemaal geweldig en voor ons best en thuiskomen, omdat het grotendeels familieleden van ons zijn. Tja, natuurlijk hebben wij ook wel de anti-Hollander in de buurt, maar die vent heeft ze sowieso niet helemaal meer op een rijtje dus daar trekken wij ons helemaal niks van aan...

Het is natuurlijk wel zo dat omgangsvormen etc. anders zijn en dat veel mensen daar aan moeten wennen. Ons voordeel is dat de helft van mijn familie Duits is, dus wij hier al mee bekend waren en ook de taal al vrij goed spraken (hoewel dit echt beter geworden is sinds mijn opleiding en nog geen 2 jar wonen hier).
De jagers...euh...sja, daar kan ik niet over klagen...Mijn zus en vader jagen hier zelf ook fanatiek

Gisteren waren er ook weer meerdere groepen onderweg. Ze moeten door een paardenwei bij ons. Dan houden ze de honden strak aan de riem, de nieuwschierige paarden die zich in de buurt wagen krijgen een aai of een klop op de hals en klaar.
Honden mogen inderdaad niet zomaar doodgeschoten worden, katten naar mijn weten echter wel. Dit komt bij ons in ieder geval veel voor i.v.m. met het hoge aantal verwilderde katten die veel schade aanrichten.
En de omgeving hier...Sja, kan je alleen maar van genieten