Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:32

sonjim schreef:
Verbieden lijkt mij zinloos. Ik zou zeggen ga lekker eten en bedenk je goed met wie je verder wilt. Wil je met mij verder dan stop je na het etentje het contact met haar en anders bye bye.

Misselijkespect: heel goed je kan er ook beter nu achter komen dan later...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:38

Suzanne F. schreef:
sflj schreef:
Wat een idioot beeld heb jij van mannen! Echt abnormaal!

Nou toch ergens snap ik dit wel.
Er ligt altijd verleiding op de loer en mijn ervaring is dat zelfs mannen waar je het nooit van verwacht had toch ook niet te vertrouwen bleken.
Ik snap wel dat zodra je een relatie hebt en je je gevoelens openstelt, het 1 grote gok is. Een groot spel waarin je kan winnen en verliezen en gekwetst kan worden.

Nogmaals, ik vind het naar voor je dat je die ervaring hebt. Ik weet dat het gebeurd maar om nou alle mannen over 1 kam te scheren...
En zijn jullie dan zo bang alleen te zijn dat je genoegen neemt met een vriend waarvan je denkt dat ie zichzelf niet in de hand heeft in zo'n situatie? Volgens mij ben jij dan de domme, niet die man. Knipoog
Ik wil in ieder geval geen relatie met zo iemand. En zo'n relatie aangaan en denken dat je het kunt voorkomen door te verbieden is al helemaal naïef!
Verder zou ik niet eens een relatie willen met iemand die denkt dat ik me niet in de hand heb ofzo. Oftewel; iemand die me niet echt 100% vertrouwd! Ik vertrouw mijn partner en wil vertrouwd worden, anders geen relatie! Knipoog
Dan ben je alleen beter af!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:40

Daarom blijf ik vanaf nu ook alleen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

Oew, veel discussie's hier Nagelbijten / Gniffelen

Mijn mening dan maar:
Mocht ik in dezelfde situatie zitten als jij, dan zou ik het er ook moeilijk mee hebben. Waarschijnlijk zou ik zeggen wat ik ervan vind en daarna de keuze aan hem laten. Hij moet zelf bepalen of hij wilt of niet. Als hij een beetje snugger is, ziet hij er wel vanaf (of wijzigt de plannen zo, dat ze enkel bellen of gaan lunchen ofzo).
Nouja, ik zou wel heel hard door laten schemeren dat ik het niet zo'n tof plan vind, maar hem wel de keuze laten. Want als hij echt wilt, gaat hij toch wel. En dan liever in overleg dan stiekem. Dat laatste doet veel meer pijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

ik heb het verhaal voorgelegd aan mijn man, en die zou zoiets uit zich zelf al niet doen. (ikke blij Haha! ).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:46

Nou, ik ken dit probleem ook wel.

Mijn vriend heeft ook een ex die nog gevoelens voor hem heeft en ze probeerd ook nog s te stoken door ineens allemaal oude foto's van hun op Hyves te plaatsen en zo, kotsmisselijk wordt ik ervan. Hij wil niks meer met haar en heeft beloofd geen contact met haar te zoeken totdat haar gevoelens weg zijn en nou zag ik van de week dat ie toch nog contact heeft. Maar goed, dat is op zich niet het probleem, maar als ie dan dalijk ook met haar af kan spreken, kan hij het echt vergeten, daar heb ik geen zin in.

Aan de andere kan zou ik m dan wel moeten laten gaan om te kijken wat er gebeurd, maar mocht zij hem willen zoenen dan hoop ik dat ie dat inderdaad als een volwassen iemand oplost en haar wegduwt en zegt daar geen zin in te hebben. En tja, als hij ook gevoelens nog heb voor haar weet ik waar ik aan toe ben.

Dus aan de ene kant zou ik zeggen: laten gaan, maar aan de andere kant ook niet omdat je niet kan controleren wat er is gebeurd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:46

Rebel_Jits schreef:
Oew, veel discussie's hier Nagelbijten / Gniffelen

Want als hij echt wilt, gaat hij toch wel. En dan liever in overleg dan stiekem. Dat laatste doet veel meer pijn.

Mooie uitspraak en het is zeker de waarheid!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:48

sflj schreef:
En zijn jullie dan zo bang alleen te zijn dat je genoegen neemt met een vriend waarvan je denkt dat ie zichzelf niet in de hand heeft in zo'n situatie? Volgens mij ben jij dan de domme, niet die man. Knipoog
Ik wil in ieder geval geen relatie met zo iemand. En zo'n relatie aangaan en denken dat je het kunt voorkomen door te verbieden is al helemaal naïef!
Verder zou ik niet eens een relatie willen met iemand die denkt dat ik me niet in de hand heb ofzo. Oftewel; iemand die me niet echt 100% vertrouwd! Ik vertrouw mijn partner en wil vertrouwd worden, anders geen relatie! Knipoog
Dan ben je alleen beter af!

Ik had het niet beter kunnen formuleren.

En ik schrik echt van het wantrouwen dat er onder het merendeel van de posters in dit topic heerst. Het gedrag van je partner kún je niet onder controle houden, hoe graag je het ook zou willen. Je partner is nog altijd degene die eindverantwoordelijk is voor zijn/haar gedrag, niet jij.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:49

Ai, lastig.

Ik zou wel eerlijk met je vriend praten en zeggen dat het je dwars zit dat ex-lief heeft gezegd opeens gevoelens voor hem te hebben. Niet lang doordreinen, niet gaan huilen. Maar wel zorgen dat je er onweerstaanbaar bij zit tijdens dit gesprekje, beetje wapperen met je wimpers enzo Whoosh!
Op dit soort momenten moet je je man weer even naar je toe trekken en niet wegduwen door al te rechtlijnig uit de hoek te komen. Schijnheilig

Ik zou uiteindelijk wel een compromis voorstellen. Laat hem ´s middags koffie gaan drinken met ex. Bijpraten hoeft niet bij kaarslicht en met flessen wijn te gebeuren.

Daarmee creëert hij alleen maar potentieel gevaarlijke situaties en ongemakkelijke situaties voor jou (leg het maar eens uit als je collega opmerkt dat ze je man lekker knus in een restaurant heeft zien zitten met een andere vrouw).

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:50

Karin schreef:
En ik schrik echt van het wantrouwen dat er onder het merendeel van de posters in dit topic heerst. Het gedrag van je partner kún je niet onder controle houden, hoe graag je het ook zou willen. Je partner is nog altijd degene die eindverantwoordelijk is voor zijn/haar gedrag, niet jij.

Afgod

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:53

Duncan schreef:
Karin schreef:

Afgod

Mooie uitspraak ook!!!

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:54

Moeilijk dit zeg! Het eerste wat ik na het lezen van je verhaal denk ik is: NIET DOEN! Zij heeft nog gevoelens voor hem, hij is stapelgek op haar geweest, jij mag niet mee als ze afspreken... Drie factoren waar ik achterdochtig van zou worden. Als in een gelijke situatie mijn vriend met een ex zou afspreken zou ik absoluut niet lekker thuis zitten, wetende dat er een kans is dat er iets zou kunnen gebeuren. Maar verbieden? Nee, dat zou ik niet kunnen en niet mogen doen. Zoals een aantal mensen hier al hebben gezegd: als je iets gaat verbieden dan zegt dat iets over je relatie en het vertrouwen dat je in je vriend hebt. Mocht er iets gebeuren dan weet je dat het in ieder geval niet aan jou lag. Jij hebt hem vertrouwd, hij heeft je vertrouwen beschaamd: wie wil er nou zo'n vriend?! Vertrouwen, communicatie en vrijheid zijn DE belangrijkste elementen in een relatie. Zit dat bij beiden goed, dan hoef je je geen zorgen te maken. Daarom zou ik als ik jou was open kaart spelen (communiceren) en hem laten gaan als hij dat wil (vrijlaten + vertrouwen). Zeg dat je het niet leuk vindt dat hij met haar af wil spreken en dat je het niet helemaal durft te vertrouwen, maar als hij echt met haar af wil spreken je hem niet tegenhoudt. Maar als hij jouw vertrouwen misbruikt, dan is het exit, klaar.

Voorbeeldje: ik wil mijn ex ook graag weer een keertje zien. Dus laatst smste ik hem om te vragen hoe het ging, en dat het mij leuk leek om na drie jaar weer eens bij te kletsen. Ik zit inmiddels ruim 1,5 jaar in een heeele fijne relatie die ik echt niet wil opgeven, en hij heeft ruim 2,5 jaar een relatie waarvan hij heeft gezegd dat het super gaat. Dat vind ik heel leuk om te horen, ik gun het hem Lachen Hij smste me vervolgens terug dat het hem ook erg leuk leek om af te spreken, maar dat hij niet wist of het wel zo'n goed idee was: hij zou het ook niet leuk vinden als zijn huidige vriendin met haar ex zou afspreken. Dat kan ik begrijpen, maar ik heb hem gesmst dat ik niks van hem moet, hij niks van mij moet en er dus niks aan de hand is. Maargoed, als hij niet wil dan is dat ook goed en komen we elkaar toevallig een keertje tegen. Ik vind het alleen jammer dat je kennelijk niet meer als vrienden met elkaar kunt omgaan i.v.m. gevoelens van de aanhang... daarom zou ik mijn huidige partner niet verbieden om met een ex om te gaan, omdat ik dat ook zou willen terwijl ik er niks mee bedoel. Neemt overigens niet weg dat er nooit iets zou kunnen gebeuren. Daarom zou ik dus altijd eerlijk zeggen wat ik voel Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:57

San_E schreef:
Ik vind het alleen jammer dat je kennelijk niet meer als vrienden met elkaar kunt omgaan i.v.m. gevoelens van de aanhang... daarom zou ik mijn huidige partner niet verbieden om met een ex om te gaan, omdat ik dat ook zou willen terwijl ik er niks mee bedoel. Neemt overigens niet weg dat er nooit iets zou kunnen gebeuren. Daarom zou ik dus altijd eerlijk zeggen wat ik voel Lachen

Dat is ook mijn idee, met name het gedeelte dat ik voor het gemak even vet heb gemaakt.

Ik kan daarom ook niets met uitspraken als 'waarom moet hij met zijn ex afspreken als hij nu toch een goede relatie heeft'.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:58

En heb je het al overlegd met je vriend?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:59

lautje76 schreef:
Ik zou wel eerlijk met je vriend praten en zeggen dat het je dwars zit dat ex-lief heeft gezegd opeens gevoelens voor hem te hebben. Niet lang doordreinen, niet gaan huilen. Maar wel zorgen dat je er onweerstaanbaar bij zit tijdens dit gesprekje, beetje wapperen met je wimpers enzo
Op dit soort momenten moet je je man weer even naar je toe trekken en niet wegduwen door al te rechtlijnig uit de hoek te komen.

dit vind ik wel een goed idee!
zelf vind ik verbieden echt helemaal niks, maar zou wel door laten schemeren dat het je niks lijkt dat hij met haar wat gaat eten/de kroeg in gaan...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:01

Ik heb het zelf ook mee gemaakt.

Mijn vriend vertrouw ik volledig, maar je hebt ook nog met een ander te maken. Dit meisje kon iedereen zo om de tuin leiden. Zij kreeg alles wat ze wilde. Daarom is het toen ook uit geweest tussen ons. Nu gaat het weer goed.

Alleen zij wil nu weer afspreken. Ik kan het niet verbieden, maar heb wel aangegeven dat ik me er niet fijn bij voel en dat ik hem wel vertrouw, maar haar niet.

Ik hoef haar ook niet tegen te komen. Ik weet niet wat er dan gaat gebeuren.

Maar vooralsnog heeft mijn vriend aangegeven dat hij niet wil afspreken met haar Lachen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:03

Het verschilt ook zo per situatie. Mijn vriend had exen die hij wel vaker zag en waarbij de relatie doodgebloed was indertijd. Daar heb ik geen enkele moeite mee.

Maar een ex waarvan je weet dat hij het er heel moeilijk mee had, die hij nooit meer gezien heeft sindsdien en die blijkt ook nog eens gevoelens voor hem te hebben én dat moet dan bij kaarslicht besproken worden. Nee, daar wordt ik niet vrolijk van

En natuurlij kan je niet bepalen wat iemand doet maar je mag wel zeggen hoe jij je er bij voelt. Dat hoort ook bij een relatie.

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:04

Karin schreef:
Ik kan daarom ook niets met uitspraken als 'waarom moet hij met zijn ex afspreken als hij nu toch een goede relatie heeft'.

Precies. Bovendien: als ik m'n partner zou verbieden om te gaan toon ik mijn zwakke plek tegenover de ex. Toen mijn ex smst dat hij het niet zeker wist i.v.m. zijn vriendin dacht ik meteen: oh, dus OF jij voelt nog wat voor mij OF zij is bang dat jij nog wat voor mij voelt. Nou, het maakt mij niet uit hoor... ik doe er sowieso niks mee Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:06

Zowel vriendlief als ik zijn erg jaloers..Ik spreek niet af met exen om hem niet te "kwetsen" en hij spreekt niet met andere meiden af..Als het nou nog zou zijn dat ik mee zou mogen, omdat het een vriendin van me is..No problems...Maare, samen uit eten en dan samen de kroeg in, en ik mag niet mee? Dan gaat er bij mij echt een alarmbelletje rinkelen, dan nog eens die lange msn-gesprekken erbij..

Dan zou het voor mijn vriend heel simpel zijn, of voor mij kiezen en niet gaan..Of kiezen voor zijn "date" en dan kan die ook meteen bij haar blijven..Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:08

Ik heb het zelf meegemaakt ik sprak ook met me ex af na elkaar 8 jaar niet gezien te hebben en ik dacht gezellig gewoon effe kletsen over wat ie heeft meegemaakt enz. Ik had echt geen gevoelens op dat moment. Alleen toen ik hem zag waren we beiden weer op slag verliefd. Ook al dacht ik dat ik niets meer voor hem voelde.

Dus uit me eigen ervaring zou ik je vriend niet alleen met z,n ex op stap laten gaan. Ook al zeggen ze dat er niet is ofzo dat kan ter pleke altijd komen. En als je vriend je eigenlijk ook al niet mee wil hebben dat is ook geen goed teken toch

San_E

Amanda_T schreef:
Zowel vriendlief als ik zijn erg jaloers..Ik spreek niet af met exen om hem niet te "kwetsen" en hij spreekt niet met andere meiden af..

Ik snap niet wat dan jullie probleem is, als jullie beiden bang zijn elkaar te kwetsen Knipoog

Limanade

ik heb 2 keer in dezelfde situatie gezeten als TS.. achter elkaar nog wel

en bij alle 2 zeiden ze dat de of nog contact hadden met de ex, of nog met de ex op vakantie gingen omdat ze dat al hadden geboekt voordat het uit ging..
en bij alle 2 ben ik keihard gedumpt! lieten van de een op andere dag niks meer van zich horen.. en hoorde later dat ze alle 2 terug waren bij hun ex! Boos!

dus ik zou het niet tof vinden als mijn vriend zou afspreken met zijn ex.. maar dat snap je natuurlijk wel na wat ik heb mee gemaakt Tong uitsteken

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:11

M'n vriend heeft altijd contact gehad met z'n ex (die ook nog 's z'n eerste liefde was). Ja had het er moeilijk mee, en heb dat ook tegen beiden gezegd, en er ook bij gezegd dat dat MIJN probleem was, niet dat van hen. Wie ben ik om iemand te verbieden iemand anders te zien? En ik heb er uiteindelijk alleen maar baat bij, z'n ex is nu onze beste vriendin Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:13

SuperRupsje schreef:
En ik heb er uiteindelijk alleen maar baat bij, z'n ex is nu onze beste vriendin Lachen

Pas maar op, de 'beste vriendinnen' zijn het gevaarlijkst, zeker als ze met de huidige vriendin aanpappen. Die zijn namelijk maar op één ding uit. Duivel

Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:15

Ik zou mijn vriend vragen om het alstjeblieft niet te doen, omdat jij er heel veel stress van zou hebben aangezien zij heeft aangegeven nog wat voor hem te voelen, maar dat je zijn eerlijkheid absoluut waardeert. Dat je hem daarom ook niet tegen wilt houden, mocht hij het doorzetten, maar dat je er wel heel veel stress van zou hebben. Als hij echt van je houdt, dan begrijpt hij dat en gaat hij niet. Als hij wel gaat, reken er dan maar op dat het het begin van het einde is... Sorry.