zou jij orgaan donor worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: zou jij orgaan donor worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:06

Ik heb me wel aangemeld als donor, maar zal alleen wel lastig worden... Het schijnt dat je in NL moet overlijden om hier donor te kunnen zijn, en ik ben niet van plan mijn hele leven in NL te blijven wonen. Haha! Wellicht meld ik me anders wel aan als donor in het land waar ik ga wonen, dat kan natuurlijk altijd ook nog!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:35

Zolang ik leef, zou ik wel een nier willen afstaan of een deel van mijn lever. Als ik dood ben, mogen ze van mij al mijn organen gebruiken om mensen levens te redden. (Als ze goed gekeurt worden).
Als je zelf toch dood bent, waarom niet dan. Je kan er iemand anders zoveel langer door laten leven, daar maak je zoveel mensen gelukkig mee.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:07

ik heb me er ooit zo'n papier in gevuld

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:20

Petulan schreef:
Lees dit maar eens: http://www.stamceldonor.org/?pagina_id=29&parent=24
Dit is precies hoe ik er ook over denk Ja Een aantal personen in mijn omgeving hebben mij overtuigd dat dit zo'n dankbare vorm van doneren is, dat ik me hier 100% voor inzet. Het laatste zetje in de rug voor mij was Romana (Yellowfish) die door onder andere zo'n donatie weer beter is geworden. Dan maar eventjes pijn, en komop: Dat is ook maar iets relatiefs ten opzichte van een ziekte die bestreden moet worden met een beenmerg-/stamceldonatie!!

Afgod Lachen Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat er mensen zijn zoals jij, zoals zoveel in dit topic. Mensen die doneren OK dan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:13

Ik moet dat altijd nog een keer uitzoeken maar ik denk niet dat ik dat mag zijn. Aangezien ik drager van Hemofilie ben, maar dat moet ik altijd nog een keer na vragen aan de hemotoloog. Mocht wel orgaandonor worden maar hij heeft niks gezegd over bloed of stamcel donor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:29

ik heb net via internet een formulier aangevraagd, krijg het dus binnekort binnen.. ik had t er gister met familie over.. die zijn allemaal niet donor. Ik zo, nou .. ik vind dat dat eig gewoon ''hoort'' ik vind eig dat iedereen donor moet worden.. hoe geweldig zou dat zijn? Ik bedoel, je bent dan toch dood.. Waarom geen moeite hebben met begraven/cremeren, en wel met het doneren van organen? Ik vind dat dit gewoon normaal moet worden. Mijn familie was het wel met me eens:) Eig heel egoistisch om geen donor te zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:32

ik heb een formulier opgestuurd om bloed donor te worden ,is al een maand of 2 geleden maar heb nog niks gehoord!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:34

Ik ben al Donor.
sinds wanneer weet ik niet meer, maar al een hele tijd.
Zo mogen van mij alles hebben behalve mijn huid.
Ik vind het een fijn/goed idee dat ik iemand anders nog aan een beter leven kan helpen als ik er niet meer ben.
ik heb er dan zelf toch niks meer aan.
Heb het er met mijn ouders etc. over gehad voordat ik donor werd maar die zijn het er mee eens.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:28

Ikzelf ben wel orgaandonor toen ik 18 werd heb ik direct het formulier getekend dat ik orgaandonor wil worden en ze mogen alles hebben behalve mijn hoornvliezen (dit omdat ik dat gewoon een eng idee vind Clown )
laatst was er een programma op tv en daar was een kind overleden en de ouders hadden besloten om het kind een orgaandonor te laten worden en hadden zo maar liefts 4 andere kinderen gered en nog 2 volwassenen! dat vind ik nou zo mooi! en ook zeker knap als je dat kunt zeggen bij je eigen kind....

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:35

haha wat toevallig hierover heb ik mijn betoog van 60% schoolexamen voor nederlands over moeten schrijven. Wanneer je na 2x nog niet het registratieformulier van donor zijn invult ben je automatisch donor. Dit willen ze misschien gaan invoeren. De meerderheid van de Nederlanders heeft namelijk geen keuze ingevuld, naar mijn idee belachelijk want hierdoor krijgen nabestaanden het in hadden en die zeggen toch vaker nee als hun geliefde bijv. net is overleden.