sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:04

15 jarige die dingen willen en niet kunnen betalen gaan het criminele pad op.............

hebben we nou echt niks geleerd van de geschiedenis???

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:05

BraveSpots schreef:
Riss schreef:
waarom mogen ze er niet over klagen dan *LOL* ?
wat maakt het nou uit voor jou?

Persoonlijk niets, maar ik vind het gewoon stom gedrag.
Als ik hier een topic zou plaatsen over het feit dat ik elk jaar een nieuwe dure auto koop maar dat ik het belachelijk vind dat auto's zo duur zijn, krijg ik wsl heel bokt over me heen dat ik dan gewoon geen auto moet kopen elk jaar...snap je?

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in.
Maar ik vind het dan weer stom gedrag dat je gaat klagen over dat andere mensen klagen *LOL*
Je kan namelijk net zo goed niet in dit topic kijken als je je er aan ergert dat andere mensen er over klagen Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:06

als het goed is koop ik op 17 december mijn aller laatste pakje sigaretten,ik krijg de dag erna een lazerbehandeling om van mijn verslaving af te komen,heb al verschillende pogingen gedaan p wils kracht,maar ben te zwak Bloos al zou ik het maar 1 maand volhouden,dan nog heb ik 3 euro gespaard haha,ik rook al lang en erg veel,en heb een hele hoop centen er aan uitgegeven,ik wil er echt vanaf,en hopelijk gaat het lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:07

wat zei ik? je kan geen topic openen over je frustraties, geen topics voor rokers, want de niet/antirokers staan meteen klaar met het wijzende vingertje, weet je wel?? ja dat weet ik wel.. als je je aan rokers ergert, moet je dit topic niet doorlezen, dat gezeur elke keer over de rokers.. we mogen niet meer roken in restaurants/discotheken enz. alleen nog in de buitenlucht, dus wie heeft er nou te klagen? er word elke keer geklaagd en gezeurd over het feit dat er rokers zijn, maar als roker mag je niet even klagen over het feit dat ze duurder zijn geworden, want dan moet je maar stoppen.. echt, ik word er ziek van..
zo dat is er uit. *steekt een sigaretje op*

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:08

Een laserbehandeling om te stoppen? Wist niet dat dat bestond! In ieder geval super van je dat je wilt stoppen.

Wat is dan de oplossing? De sigaretten gewoon voor 80 cent per pakje verkopen, zodat tenminste iedereen er gewoon aan kan beginnen, ook al is de persoon in kwestie 12 jaar oud en is het gewoon om stoer te doen?

Edit: Dit is absoluut niet omdat ik mezelf als een 'niet-roker' beschouw en al helemaal niet omdat ik iets tegen rokers heb. Gewoon een open discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:09

Hanmar schreef:
Een laserbehandeling om te stoppen? Wist niet dat dat bestond! In ieder geval super van je dat je wilt stoppen.

Wat is dan de oplossing? De sigaretten gewoon voor 80 cent per pakje verkopen, zodat tenminste iedereen er gewoon aan kan beginnen, ook al is de persoon in kwestie 12 jaar oud en is het gewoon om stoer te doen?

daarom bestaat de regel dat je het pas vanaf 16 jaar mag kopen...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:10

Ik vind die prijzen ook echt belachelijk. Mijn merk is nog niet overal gestegen, dus bij elk tankstation waar ik kom sla ik een aantal pakjes in. Maar ik vind het hoog tijd dat ik ga stoppen. Als het zo door gaat met die prijzen kost het me straks de helft van mijn salaris. Ik ben alleen nog niet in staat om te stoppen. Ik wil het nog niet graag genoeg, al wil ik al steeds meer stoppen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:14

Hanmar schreef:

Edit: Dit is absoluut niet omdat ik mezelf als een 'niet-roker' beschouw en al helemaal niet omdat ik iets tegen rokers heb. Gewoon een open discussie.

http://www.prostop.nl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:17

KiWiKo schreef:
15 jarige die dingen willen en niet kunnen betalen gaan het criminele pad op.............

hebben we nou echt niks geleerd van de geschiedenis???

En moeten we dan maar dingen toegeven ROFL . Als een vijftienjarige dat doet is hij niet goed opgevoed, of een probleemkind.
Als we alle triggers moeten elimineren, dan zou de wereld chaotisch uitzien.

In welke geschiedenis boeken heb je dit geleerd?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-11-08 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:20

Straks krijgen we ook al sigarettencriminaliteit Clown Als de drugs betaalbaar was, dan was er geen criminaliteit, nog effe wachten en dan wordt het autoradiootje gejat door een shagverslaafde.... Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:22

russel schreef:
Straks krijgen we ook al sigarettencriminaliteit Clown Als de drugs betaalbaar was, dan was er geen criminaliteit, nog effe wachten en dan wordt het autoradiootje gejat door een shagverslaafde.... Haha!

dat zit er wel in Haha! Haha! Haha! helaas...........

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:23

Een vrachtwagen chaufeur neemt voor mij altijd een paar sloffen uit het buitenland mee..
Erg prettig haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:25

dees_daan schreef:
Hanmar schreef:

daarom bestaat de regel dat je het pas vanaf 16 jaar mag kopen...

Daarom oudere vriendjes zoeken die het voor je kopen, komt bij mij ook zo vaak voor.. kan het dan alleen niet weigeren omdat de sigaretten pas buiten aan een jonger iemand gegeven worden, die jongere persoon komt ook de winkel niet mee in. Zie het allemaal in de spiegel tegenover mn kassa..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:26

Ja regels, maar in hoeveren er gecontroleerd word is een andere zaak. Nagelbijten / Gniffelen

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:27

*kijkt ondertussen in pakje met nog maar 6 sigaretten*
Ik denk dat ik er vanavond op tijd in lig Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:28

hoe meer regels hoe meer mensen die willen breken Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:29

Ben eigenlijk wel blij, maar ja ik rook niet, mijn vriend is nu 3 dagen gestopt, hoop dat hij het volhoud. Maar goed, wel lastig voor de rokers, ze doen het steeds een beetje omhoog zodat iedereen toch wel doorrookt. Er wordt gewoon teveel geld aan verdiend helaas

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:31

_rosita_ schreef:
Ik schrok ook van de prijzen... Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt en ging laatst even een pakje Zware van Nelle voor mijn vader halen en stond daar met 5 euro in mijn handen... te weinig dus!
Niet normaal die prijzen en dan ook nog onder het achterlijke mom dat mensen dan wel stoppen met roken... zou toch een grap zijn als iedereen idd stopt... is NL failliet door de accijnzen die misgelopen worden door het roken...

Ha, maar dan loop je ook alle ziektekosten door roken mis, dus uiteindelijk win "men" weer een hele hoop.

Er is ooit een studie over gedaan; bij een bepaald bedrag dat er bijkwam, meer als nu, zouden er inderdaad 80% stoppen. Maar ja dat van die ziektenkosten rekenen ze niet mee, dus zijn ze inderdaad bang om geld mis te lopen.

Anyhow, ik moet vaak grinniken over zeer zelfstandige rokers, die zeer bewust van eigen verantwoordelijkheid en de keuzevrijheid, maar ze zijn oh zo afhankelijk van een blaadje papier en wat bewerkte bladeren.(no offence, maar het contrast is echt grappig als je niet-roker bent)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:31

Ik vind het dom, dat die dingen zo achterlijk duur worden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:36

Unwritten schreef:
Daarom oudere vriendjes zoeken die het voor je kopen, komt bij mij ook zo vaak voor.. kan het dan alleen niet weigeren omdat de sigaretten pas buiten aan een jonger iemand gegeven worden, die jongere persoon komt ook de winkel niet mee in. Zie het allemaal in de spiegel tegenover mn kassa..

Nog geen eens ouderse vriendjes, mijn vriendin (14) krijgt gewoon mee!
Ze lijkt nog geen eens 16 en als ze een keer ID vragen is het het bekende zegje 'ben ik vergeten' nou oke maar dan toch krijgt ze mee.
En meestal lopen de kids die peuken willen wel gewoon mee met hun 'grote vriend' maak het in de pauzes bij de C1000 maar al te vaak mee !!
Tja dat ze zo achterlijk duur zijn.. de diehards rokers blijven wel roken hoor Ja

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:37

BraveSpots schreef:
Persoonlijk vind ik het veel te weinig. Ze mogen voor mijn part 50 euro kosten hoor...

Inderdaad..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:37

Hangt af van de sociale situatie, en verwachtingen die gesteld worden op dat moment. Tong uitsteken En hoe die mensen worden gezien als groep. (ik heb teveel gestudeerd Huilen van het lachen )

Soms kunnen regeltjes goed, soms niet. Maar bedoel zoals die leeftijdscontrole op alcohol is dit ook. Nog nooit zelf of iemand anders gecontroleerd zien worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:38

twistermahoi schreef:
Unwritten schreef:

Nog geen eens ouderse vriendjes, mijn vriendin (14) krijgt gewoon mee!
Ze lijkt nog geen eens 16 en als ze een keer ID vragen is het het bekende zegje 'ben ik vergeten' nou oke maar dan toch krijgt ze mee.
En meestal lopen de kids die peuken willen wel gewoon mee met hun 'grote vriend' maak het in de pauzes bij de C1000 maar al te vaak mee !!
Tja dat ze zo achterlijk duur zijn.. de diehards rokers blijven wel roken hoor Ja

Ik moet het weigeren bij het excuus niet bij me, als ik dat doe dan is mijn werkgever niet bij me, aangezien hij alles hoort en ziet wat er bij de kassa gebeurd, nee geen legitimatie is geen sigaretten bij mij.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:43

Ik denk toch dat het bij sommige anders ligt, en al helemaal als je ziet hoe druk het kan worden in zo'n klein winkeltje Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:47

bij mij is het ook geen legetimatie = jammer dan.. zelfde geld voor de drank..