Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

BraveSpots schreef:Riss schreef:waarom mogen ze er niet over klagen dan?
wat maakt het nou uit voor jou?
Persoonlijk niets, maar ik vind het gewoon stom gedrag.
Als ik hier een topic zou plaatsen over het feit dat ik elk jaar een nieuwe dure auto koop maar dat ik het belachelijk vind dat auto's zo duur zijn, krijg ik wsl heel bokt over me heen dat ik dan gewoon geen auto moet kopen elk jaar...snap je?

al zou ik het maar 1 maand volhouden,dan nog heb ik 3 euro gespaard haha,ik rook al lang en erg veel,en heb een hele hoop centen er aan uitgegeven,ik wil er echt vanaf,en hopelijk gaat het lukken. Hanmar schreef:Een laserbehandeling om te stoppen? Wist niet dat dat bestond! In ieder geval super van je dat je wilt stoppen.
Wat is dan de oplossing? De sigaretten gewoon voor 80 cent per pakje verkopen, zodat tenminste iedereen er gewoon aan kan beginnen, ook al is de persoon in kwestie 12 jaar oud en is het gewoon om stoer te doen?
Hanmar schreef:Een laserbehandeling om te stoppen? Wist niet dat dat bestond! In ieder geval super van je dat je wilt stoppen.
Wat is dan de oplossing? De sigaretten gewoon voor 80 cent per pakje verkopen, zodat tenminste iedereen er gewoon aan kan beginnen, ook al is de persoon in kwestie 12 jaar oud en is het gewoon om stoer te doen?
Edit: Dit is absoluut niet omdat ik mezelf als een 'niet-roker' beschouw en al helemaal niet omdat ik iets tegen rokers heb. Gewoon een open discussie.
KiWiKo schreef:15 jarige die dingen willen en niet kunnen betalen gaan het criminele pad op.............
hebben we nou echt niks geleerd van de geschiedenis???
. Als een vijftienjarige dat doet is hij niet goed opgevoed, of een probleemkind.
Als de drugs betaalbaar was, dan was er geen criminaliteit, nog effe wachten en dan wordt het autoradiootje gejat door een shagverslaafde....
russel schreef:Straks krijgen we ook al sigarettencriminaliteitAls de drugs betaalbaar was, dan was er geen criminaliteit, nog effe wachten en dan wordt het autoradiootje gejat door een shagverslaafde....
helaas........... dees_daan schreef:Hanmar schreef:Een laserbehandeling om te stoppen? Wist niet dat dat bestond! In ieder geval super van je dat je wilt stoppen.
daarom bestaat de regel dat je het pas vanaf 16 jaar mag kopen...
_rosita_ schreef:Ik schrok ook van de prijzen... Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt en ging laatst even een pakje Zware van Nelle voor mijn vader halen en stond daar met 5 euro in mijn handen... te weinig dus!
Niet normaal die prijzen en dan ook nog onder het achterlijke mom dat mensen dan wel stoppen met roken... zou toch een grap zijn als iedereen idd stopt... is NL failliet door de accijnzen die misgelopen worden door het roken...
Unwritten schreef:Daarom oudere vriendjes zoeken die het voor je kopen, komt bij mij ook zo vaak voor.. kan het dan alleen niet weigeren omdat de sigaretten pas buiten aan een jonger iemand gegeven worden, die jongere persoon komt ook de winkel niet mee in. Zie het allemaal in de spiegel tegenover mn kassa..
BraveSpots schreef:Persoonlijk vind ik het veel te weinig. Ze mogen voor mijn part 50 euro kosten hoor...
En hoe die mensen worden gezien als groep. (ik heb teveel gestudeerd
)twistermahoi schreef:Unwritten schreef:Daarom oudere vriendjes zoeken die het voor je kopen, komt bij mij ook zo vaak voor.. kan het dan alleen niet weigeren omdat de sigaretten pas buiten aan een jonger iemand gegeven worden, die jongere persoon komt ook de winkel niet mee in. Zie het allemaal in de spiegel tegenover mn kassa..
Nog geen eens ouderse vriendjes, mijn vriendin (14) krijgt gewoon mee!
Ze lijkt nog geen eens 16 en als ze een keer ID vragen is het het bekende zegje 'ben ik vergeten' nou oke maar dan toch krijgt ze mee.
En meestal lopen de kids die peuken willen wel gewoon mee met hun 'grote vriend' maak het in de pauzes bij de C1000 maar al te vaak mee !!
Tja dat ze zo achterlijk duur zijn.. de diehards rokers blijven wel roken hoor