Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:58

Heftige dromen van sommigen hier Bloos!!

Ik heb heel vaak dat mijn dromen weergeven hoe ik me op die dag/periode in mijn vel zit.
Als ik dingen uitstel en op het laatste moment doe, krijg ik dromen waarin ik achtervolgd wordt of dat mensen mij willen pakken/vermoorden etc.
Zit ik in een periode met veel stress, dan rij ik in mijn droom in onze Mercedes die niet meer kan remmen. Auto rijdt dan heel snel en ik moet alle objecten en mensen maar te zien ontwijken. Het is overigens áltijd die mercedes (met één uitzondering) en deze dromen had ik al voordat ik auto kon rijden Clown
Paarden in je droom (hoe de paarden zich gedragen en hun gemoedstoestand is) staan voor de gemoedstoestand in je leven op dat moment. In een hele stressvrije periode droomde ik dus telkens over mijn poniebeest, ze was dan heel rustig en relaxed, gehoorzaam.

Ook 'keurde' mijn overleden oma mijn vriendje goed in mijn droom. Mijn vriend liep langs haar in de hal in mijn droom, mijn oma keek me aan en gaf zo'n blik van 'die is goedgekeurd'. Ze heeft hem nooit gekend, ze was al 1.5 jaar overleden toen ik wat met mijn vriend kreeg. En mijn oma hechtte altijd heel veel waarde aan vriendjes van haar kleinkinderen Lachen
Overleden vriend van me is ook in mijn dromen geweest. Eén keertje was ie 'gewoon' aanwezig in mijn droom. Ik zag hem niet en hij speelde ook niet echt mee in de droom, maar ik voelde dat hij aanwezig was. Andere keer droomde ik dat hij en ik samen waren en in de hele droom stonden we in het warme zonlicht (echte zonnestralen vanuit de lucht die op ons straalde). En er was iets dat we voor 'God' samen waren. Ben niet eens gelovig maar goed Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:07

urselin schreef:
Zit ik in een periode met veel stress, dan rij ik in mijn droom in onze Mercedes die niet meer kan remmen. Auto rijdt dan heel snel en ik moet alle objecten en mensen maar te zien ontwijken. Het is overigens áltijd die mercedes (met één uitzondering) en deze dromen had ik al voordat ik auto kon rijden Clown

Ik rijd dus ook geen auto en dit droom ik ook wel eens (niet over een mercedes trouwens Knipoog )
Ook hierbij is er weer een evolutie in die dromen, in het begin lukte gewoon echt niks en kon ik niet eens bij de pedalen komen, deze dromen heb ik ook weer redelijk weten aan te passen, als ik nu ineens in die auto zit weet ik dat ik iig kan rijden (want heb bijgeleerd in vorige dromen Knipoog ) en het gaat dan ook steeds beter.
Vind het eigenlijk wel maf dat je dromen zo kunt sturen en er een volgende keer mee verdergaat met profijt van de ervaringen van de vorige keren.

(mss geeft die vooruitgang dan eigenlijk wel aan dat je iets in het dagelijs leven beter onder controle hebt gekregen in die tussentijd?)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:12

Bij mij is er nooit een verschil geweest in de auto of mijn 'kunnen' van autorijden tijdens de dromen en dat is het gekke. Ik kon in de eerste keer van die droom al autorijden *LOL*

Ik krijg die droom dan niet de gehele periode, maar eigenlijk op het 'top'moment of als ik het niet onder ogen wil zien dat ik te veel stress heb. Zo'n droom is dan een reminder voor me dat ik het rustiger aan moet doen Ja

Ik heb altijd hele levendige dromen en ik kan me vrijwel elke ochtend één of meer dromen herinneren van die nacht.
Dingen die me dwars zitten komen er in voor, maar ook gekke dingen als dat mijn vriend neergestoken werd in zijn hart door een dikgespierde rapper (a la the Game) en dat ik die rapper daarna versla met vechten Clown

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:22

Ik heb ook wel last van slaapverlammingen. Ik word dan wakker, maar kan niks bewegen. Maak alles is mijn omgeving bewust mee, kan mijn ogen wel openen maar kan verder helemaal niks bewegen en niet praten.
Ik hoor een geruis is mijn hoofd/oren en mn hart gaat hard kloppen en dan schrikt mijn lichaam wakker
(zo'n klap/schok zoals wanneer je droomt dat je valt en in 1 schrik wakker bent)
eerst raakte ik altijd erg in paniek, maar de laatste tijd weet ik dat het zo weer over gaat.

Heb ook vaak erg nare dromen die nacht, dat ik dierbare verlies etc.

Volgens sommige mensen komt die verlamming inderdaad door de REM slaap en door oververmoeidheid,
en volgens sommige uittreding van het lichaam (ditbij dit laatste kun je jezelf ook vaak zien liggen , dat heb ik dan nooit ..maak alles namelijk bewust mee in mijn eigen lichaam, als ik mijn ogen open doe zie ik gewoon mijn omgeving zoals ik die altijd zie vanuit mn ogen Tong uitsteken )
ik heb gewoon het idee dat mijn lichaam later wakker wordt dan mijn geest.

best scary Duivel

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:22

Over dat uithoudingsvermogen, dat is in dromen inderdaad soms veel groter bij mij. Ja

@ urselin: voor zover ik weet droom ik niet echt wat er overdag met me gebeurt, maar misschien ook wel maar dan heel indirect. Ja Ook droom ik eigenlijk nooit over mensen die ik ken, dat komt minder vaak voor. Af en toe wel eens.
Over auto's, die komen in mijn dromen nooit voor. Echt een heel enkele keer, maar voor de rest is het een autoloze wereld - het zijn ook vaak werelden die gewoon niet kunnen bestaan, qua gebouwen, enz. alsof het in een compleet andere tijd is, jaren geleden in de Middeleeuwen toen er nog geen moderne vervoersmiddelen waren.

@ urselin: om een voorbeeld te noemen die droom van jouw met die rapper zou in mijn beleving waarschijnlijk een misvormd monster/wezen/mens zijn die niet met een dolk steekt maar verscheurd. Mijn dromen zijn qua personages/plaats/tijd meestal veel onrealistischer.

@ J_Charissa: dat gevoel van uittredingen heb ik niet, ik heb gewoon het gevoel dat ik wakker ben vanbinnen maar dat mijn lijf niet meewerkt en ik niet op kan staan. Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:44

Slaapverlamming heb ik heel af en toe. Vroeger meer als nu.
Nu kan ik rustiger nadenken als ik het heb en proberen tegen mezelf te praten en dan gaat het over.
Ik heb het alleen als ik op mn rug lig trouwens.

Vroeger kon ik ook weleens niet wakker worden terwijl ik het wilde, dan had ik een nachtmerrie en dan ging ik in mn droom op de grond zitten en tegen mezelf zeggen: wakker worden wakker worden. En toen dat lukt gaf dat een stuk rust. Dat ik zelf kon bepalen om wakker te worden als mn droom te eng werd.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:02

J_Charissa, echt heel herkenbaar wat je opschrijft voor mij.

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:29

dat wakker worden kan ik dusniet als ik het in mijn droom denk

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:37

@Fiffill: dat heb ik dus ook zoals ik al zei. Ik heb ook geen gevoel van uittreding. Ik heb ook het gevoel dat mijn geest wel wakker is, maar mijn lijf niet.
Ik zie mezelf namelijk ook niet liggen, maar ik kan alleen mijn ogen opendoen, en dan denk ik: sh*t ik kan niet bewegen. Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:13

Vervelend zulke dromen Fiffill! Ach gut
Heb hele uiteenlopende dromen van horrorachtige dromen tot dromen waarin ik ga trouwen met mijn vriend. Maar ik kan mijn dromen meestal wel verklaren Ja

Slaapverlamming heb ik één keer gehad. Ik werd wakker en wat ik ook probeerde, mijn arm kreeg ik niet opgetild. Ik wist al wat over slaapverlamming, dus ik gaf het snel op en ging weer terug slapen Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:18

@ Suzanne F.: ik heb het ook alleen als ik op mijn rug lig. Ja
En J_Charissa, klopt. Ja

Hm urselin, ik weet niet of ik het heel vervelend vind... soms zijn ze inderdaad niet leuk, maar aan de andere kant vaak wel heel spannend en soms komen er ook hele mooie dingen in voor. Maar inderdaad, een soor horrorachtige dromen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:30

Fiffill schreef:

Logisch, die slaapverlamming die je als het goed is in je droom hebt zorgt er al voor dat je op je rug ligt Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:31

Nouks schreef:
Fiffill schreef:

Logisch, die slaapverlamming die je als het goed is in je droom hebt zorgt er al voor dat je op je rug ligt Knipoog

Is dat zo? Wist ik niet. Maar je ligt toch niet altijd op je rug lijkt me, of tijdens de droomfase wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:41

Fiffill schreef:
Is dat zo? Wist ik niet. Maar je ligt toch niet altijd op je rug lijkt me, of tijdens de droomfase wel?

Tijdens je dromen als het goed is inderdaad wel. Als ik wakker word uit een droom lig ik ook altijd op mijn rug, terwijl ik zo nooit in slaap zal vallen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:44

Ik lig als ik wakker word ook heel vaak op mijn zij. Clown Rechterzij meestal.
In slaap val ik wel vaak op mijn rug.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:49

Ik viel vroeger in mijn dromen met mijn bed van de trap af. Clown

Toen ik in een ander huis ging wonen en een ander bed kreeg was het alleen nog wel dezelfde trap en hetzelfde bed. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:55

Trap... daar zeg je me iets Nagelbijten / Gniffelen

Toen ik van de week alwéér van de trap donderde bedacht ik me plotseling dat ik heel vaak dat soort dingen droom... Hele hoge gebouwen waarbij de bovenste voor mij onoverkomelijk is (er af vallen, niet durven ivm slechte constructie, niet durven ivm hoogtevrees), vage liftconstructies waar ik vanaf val omdat ze te smal zijn icm hoogtevrees... Dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:00

Ik droom dat nu niet meer, ik droom nog wel regelmatig, alleen snap ik er heel vaak weinig van, het is alles door elkaar heen. Dan ben ik daar, dan is die er, heel verwarrend. Maar ik merk dat het wel vaak een verwerking van de dag is want er zitten wel dingen in die me dag bezig hadden gehouden. Zo had ik zondag de finale van Op zoek naar Joseph gekeken voordat ik naar bed ging, en toen droomde ik ook dat een paar van hen af en toe in mijn droom verschenen, met hun kleurige jasjes aan natuurlijk, op plaatsen waar ze niet bepaald thuishoorden. Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:03

Ik wordt echt nooit op mijn rug wakker. Val altijd in slaap op mijn buik/zij en wordt meestal op mijn rechter zij weer wakker. Ja

Vannacht droomde ik op het einde over mij mobiele telefoon die niet goed werkte en rare geluiden maakte, bleek mijn wekker te zijn. ROFL Dat was een teleurstelling! Had weinig behoefte om op te staan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:06

Ik heb trouwens een paar jaar terug echt de meest genante droom gehad die je je maar kan voorstellen. Ik liep in een schoolgebouw en dat was één groot doolhof, ik was op zoek naar het toilet en iedereen stuurde me een andere kant uit. Ik moest echt heel nodig naar het toilet, heb het hele gebouw in mijn herinnering minstens 3x helemaal gezien en uiteindelijk heb ik een toilet gevonden. Ik ging zitten, en plaste in bed.... Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 19:07

Van de trap vallen... droom ik ook wel eens (maar vaker val ik in het echt van de trap. Huilen van het lachen ).

Dat moet inderdaad een teleurstelling geweest zijn _Marlijn. Clown
Dat is inderdaad niet echt handig Nouks. Sigaar

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:40

Dat heb ik ook een keer gehad Nouks! Bloos!
Al was ik toen nog wel een stuk jonger.. Een jaar of 10. Kwam ook door een droom, maar ik schaamde me kapot! Ik logeerde bij opa en oma. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:01

Hmmm ik was... ietsje ouder dan een jaar of 10. Maar best genant inderdaad, en je kunt er gewoon echt niks aan doen Nagelbijten / Gniffelen

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:21

als ik ergens van schrik in mijn droom en daarna wakker word, klopt mijn hart ok altijd heel hard!
ik droom niet elke nacht, en onthoud ze ook niet altijd. maar sommige dromen zijn zo heftig, die houden
me dan de hele dag bezig. vind het niet zo erg, wel leuk eigenlijk! ga ook even die website lezen over waar
je je dromen een beetje zelf kunt bepalen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:38

Nouks schreef:
Hmmm ik was... ietsje ouder dan een jaar of 10. Maar best genant inderdaad, en je kunt er gewoon echt niks aan doen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het een jaar geleden ook nog gehad hoor Knipoog