Ik heb heel vaak dat mijn dromen weergeven hoe ik me op die dag/periode in mijn vel zit.
Als ik dingen uitstel en op het laatste moment doe, krijg ik dromen waarin ik achtervolgd wordt of dat mensen mij willen pakken/vermoorden etc.
Zit ik in een periode met veel stress, dan rij ik in mijn droom in onze Mercedes die niet meer kan remmen. Auto rijdt dan heel snel en ik moet alle objecten en mensen maar te zien ontwijken. Het is overigens áltijd die mercedes (met één uitzondering) en deze dromen had ik al voordat ik auto kon rijden

Paarden in je droom (hoe de paarden zich gedragen en hun gemoedstoestand is) staan voor de gemoedstoestand in je leven op dat moment. In een hele stressvrije periode droomde ik dus telkens over mijn poniebeest, ze was dan heel rustig en relaxed, gehoorzaam.
Ook 'keurde' mijn overleden oma mijn vriendje goed in mijn droom. Mijn vriend liep langs haar in de hal in mijn droom, mijn oma keek me aan en gaf zo'n blik van 'die is goedgekeurd'. Ze heeft hem nooit gekend, ze was al 1.5 jaar overleden toen ik wat met mijn vriend kreeg. En mijn oma hechtte altijd heel veel waarde aan vriendjes van haar kleinkinderen

Overleden vriend van me is ook in mijn dromen geweest. Eén keertje was ie 'gewoon' aanwezig in mijn droom. Ik zag hem niet en hij speelde ook niet echt mee in de droom, maar ik voelde dat hij aanwezig was. Andere keer droomde ik dat hij en ik samen waren en in de hele droom stonden we in het warme zonlicht (echte zonnestralen vanuit de lucht die op ons straalde). En er was iets dat we voor 'God' samen waren. Ben niet eens gelovig maar goed