IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:25

LimaMambo schreef:
__Charlotte schreef:
Huilen van het lachen Sorry maar sowiets belachelijks heb ik al lang niet meer gehoort, echt niet.
Mijn hond zal nooit, en dan ook écht nooit dat weet ik zeker zomaar een andere hond aanvallen.
Stel, er komt een zeldzaam geval voor, en mijn hond word aangevallen door een of andere agressieve, niet opgevoede hond, geloof me dan weet ik net zo goed als jij wat te doen. Knipoog

kijk.. en dit sorrt dingen vind ik dus al gevaarlijk.. als je zegt dat jou hond nooit zoiets zou doen..

als het dan wel zo is dan krijg je 'dat doet ie anders nooit hoor'

Ik weet vrijwel zeker dat mijn hond inderdaad niet zomaar uit het niets boven op een andere hond zou springen, echt niet. Knipoog
Al helemaal niet als ik haar gewoon aan de riem heb, dat zou haar trouwens niet eens lukken, geloof me.
Maar dan zou het dus om het geval moeten gaan, wat ik inderdaad niet verwacht, en dus inderdaad over zou zeggen doet ze normaal nooit, wanneer er dus een andere hond mijn hond aanvalt. Maar oke, wat moet ik dan doen? En wat zouden mijn ouders op dat moment wel kunnen en ik niet? Vertel het me maar hoor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:26

sunshine schreef:
Ik heb eerst informatie opgezocht op internet VOORDAT ik een hond nam, zit nu ook op cursus om dingen te leren hoe je ergens mee om moet gaan.
En nee, ik weet ook niet alles, maar sommige dingen kun je maar beter weten voordat je een hond in huis hebt.

Noppes: Google en dan vind je het Knipoog

En jij bent dus van mening dat jij genoeg weet om een hond te kunnen uitlaten, en ik niet omdat ik 15 ben? Nou kom op, vertel me dan wat jij kan en ik niet ? Haha!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:26

Als ouders zijnde moet je je kinderen klaar stomen.

Ik heb mijn kinderen bv al vroeg geleerd hoe je trap moest lopen ipv traphekjes te plaatsen.
Ze konden met hun 3de zonder zijwieltjes fietsen. Nu ook gaan we regelmatig met de kinderen fietsen om ze ervaring op te laten doen, zo ook met de hond.
We gaan bijna elke zondag naar het bos en leren ze al heel jong hoe je met een hond aan de riem loopt.
Ook komen ze regelmatig op de boerderij (opa en oma) waar allerlei dieren lopen. Zo hoop ik ze te leren waar op te letten. (koeien, paarden, honden, katten, konijnen, schapen)
Ik heb regelmatig kinderen die op een hond/paard af rennen om hem te aaien, mijn kinderen vragen dat netjes aan de eigenaar.
Ze lopen ook echt niet alleen de wei in ed.

En ja er kan dan nog van alles gebeuren.
Maar je kunt ze niet tot hun 16de thuis houden en dan de wereld in te sturen zonder dat ze ook zelf ervaring hebben op gedaan.

En ja het ligt absoluut ook aan het dier wat je hebt.
Mijn kinderen lopen wel eens een rondje met de shet aan de hand door de wei (onder begeleiding), en die sprint er ook wel eens vandoor (hebben ze de grootste lol). Maar met mijn paard mogen ze dat weer niet. Zo leren ze wel hoe een beest kan reageren.
Mijn kinderen lopen ook niet dicht achter paarden langs en blijven van de hond af als hij op zijn plek licht. Kinderen die niets geleerd/gewent zijn vliegen zo af op honden/paarden/katten.
Dan krijg je sneller problemen, en dan heeft de eigenaar een beroerd beest.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:28

mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond ZONDER begeleiding daarvoor niet gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:28

LimaMambo schreef:
mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond daarvoor niet gebruiken

En waarom dan precies niet?
Wat kan ik niet, en jij wel?
Als ik op 15 jarige leeftijd nog niet met mijn hond mag lopen, wat mag ik dan nog wel zeg?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:30

LimaMambo schreef:
mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond daarvoor niet gebruiken

Jij niet maar ik wel, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen met dieren op groeien en weten hoe ze die moeten verzorgen en hoe ze daar mee moeten omgaan. En dat geld ook voor een hond. ik heb ook bewust voor een geschikte hond gekozen die bij ons gezin past.

Ellen__

ik heb nog nooit grotere onzin gehoord dat alleen onopgevoede honden gaan vechten Huilen van het lachen
limamambo je hebt gelijk ik vind het ook onverantwoordelijk ...

sunshine

__Charlotte schreef:
sunshine schreef:
Ik heb eerst informatie opgezocht op internet VOORDAT ik een hond nam, zit nu ook op cursus om dingen te leren hoe je ergens mee om moet gaan.
En nee, ik weet ook niet alles, maar sommige dingen kun je maar beter weten voordat je een hond in huis hebt.

Noppes: Google en dan vind je het Knipoog

En jij bent dus van mening dat jij genoeg weet om een hond te kunnen uitlaten, en ik niet omdat ik 15 ben? Nou kom op, vertel me dan wat jij kan en ik niet ? Haha!

Ik geef alleen mijn mening op wat jij plaatst.
Ik weet verder niet wat jij over honden weet, dus daar zeg ik ook helemaal niks over.
Maar jij zegt dat je niet weet hoe je moet reageren in zo'n situatie ( vechtende honden dus ), nou dan vind ik het dus onverantwoord om een hond uit te laten ja.

Limanade

__Charlotte schreef:
LimaMambo schreef:

Als ik op 15 jarige leeftijd nog niet met mijn hond mag lopen, wat mag ik dan nog wel zeg?

lees ff de toevoeging.. zonder begeleiding

en je mag alles van mij.. alleen als je mijn kind van 11 was geweest had je niet met de hond mogen lopen zonder begeleiding

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:31

__Charlotte schreef:
LimaMambo schreef:

Inderdaad, wat is het verschil? Leg dat eens duidelijk uit Limamambo
Daar ben ik ook erg benieuwd naar?

@Ellenast: jullie doen net of het normaal is dat honden zomaar gaan vechten. En dat is het NIET

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:32

Brainless schreef:
LimaMambo schreef:

Jij niet maar ik wel, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen met dieren op groeien en weten hoe ze die moeten verzorgen en hoe ze daar mee moeten omgaan. En dat geld ook voor een hond. ik heb ook bewust voor een geschikte hond gekozen die bij ons gezin past.

een kind kan ook voor een dier leren zorgen met begeleiding hoor..
het gaat me er alleen om dat ALS er iets mis gaat, er ook direct in gegrepen kan worden zodat de eventuele gevolgen nog te over zien zijn Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:33

Ik snap het ook echt niet. Mijn hond zal NOOIT een vlieg kwaad doen. Een kind van 1 kan nog met 'm gaan wandelen. En ja het zijn dieren, dus ze kunnen onvoorspelbaar zijn.. Maar dat kunnen mensen ook. En een kind van 15 vind ik al helemaal onzin als die niet met een hond mag wandelen.. Wat kunnen die dan niet volgens jou Knipoog Zielige kindjes heb jij dan later.. Mam, mag ik met een vriendin de hond uitlaten.. Nee meisje doe maar niet je bent tenslotte nog maar 15 Clown Ik had m'n moeder vierkant uitgelachen...

En je praat er wel overheen.. We vroegen al vaker wat het verschil is tussen iemand van 15 en 16, want dat mag wel toch Haha!

x_Rebecca

Noppes schreef:
@Ellenast: jullie doen net of het normaal is dat honden zomaar gaan vechten. En dat is het NIET

Maar dat wil nog niet zeggen dat álleen onopgevoedde honden kunnen vechten Scheve mond

Limanade

Noppes schreef:

en jullie doen alsof het de normaalste wereld is dat alle honden perfect opgevoed zijn... sorry.. maar dan moet ik je uit de droom helpen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:34

Sophie2 schreef:
Ik snap het ook echt niet. Mijn hond zal NOOIT een vlieg kwaad doen. Een kind van 1 kan nog met 'm gaan wandelen. En ja het zijn dieren, dus ze kunnen onvoorspelbaar zijn.. Maar dat kunnen mensen ook. En een kind van 15 vind ik al helemaal onzin als die niet met een hond mag wandelen.. Wat kunnen die dan niet volgens jou Knipoog Zielige kindjes heb jij dan later.. Mam, mag ik met een vriendin de hond uitlaten.. Nee meisje doe maar niet je bent tenslotte nog maar 15 Clown Ik had m'n moeder vierkant uitgelachen...

En je praat er wel overheen.. We vroegen al vaker wat het verschil is tussen iemand van 15 en 16, want dat mag wel toch Haha!

er werd mij gevraagd om een richtlijn.. en die richtlijn is 16.. en ja 15 is bijna 16.. en een richtlijn is niet voor niks een richtlijn

maar 11 is nog lang geen 16

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:35

__Charlotte schreef:
LimaMambo schreef:

Charlotte lées eens! LM zegt dat zij de combi kind onder 16 en hond niet over straat zou laten gaan. Er werd een leeftijdsgrens gevraagd dus die heeft ze gegeven. Maar het kan best dat jij, 15 jaar, prima met de hond over straat kan.

Heeft niets te maken met 'wat mag ik dan nog wel zeg' !

Anoniem

LimaMambo heeft helemaal gelijk. Dat is ook het eerste wat je op puppycursus leert. Kinderen hebben zeker tot een jaar of 15 geen overwicht op een hond en de ervaring van twee vechtende honden wil je je kinderen echt niet aan doen

Anoniem

Noppes schreef:

Bij jou sluit ik mij volledig aan.
Mijn hond loopt over straat heel braaf naast me, wel aan de riem maar ook zonder riem blijft ze prima naast lopen. Elke andere hond die ze tegen komt, kijkt ze even naar maar heeft ze voor de rest totaal geen aandacht voor. Ik kan oko gewoon met haar fietsen ed.
Het is neit echt een bepaald normale opvoeding die jouw hond kent wanneer de hond aanvalt hoor.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:37

OoappeloO schreef:
__Charlotte schreef:

Charlotte lées eens! LM zegt dat zij de combi kind onder 16 en hond niet over straat zou laten gaan. Er werd een leeftijdsgrens gevraagd dus die heeft ze gegeven. Maar het kan best dat jij, 15 jaar, prima met de hond over straat kan.

Heeft niets te maken met 'wat mag ik dan nog wel zeg' !

Nee Charlotte heeft gelijk! Waarom zou een kind van 15 het in principe (als je uitgaat van het verantwoordelijkheidsbesef dat normaal is voor jou) niet kunnen en iemand van 17 wel. En vooruit, omdat 15 bijna 16 is.
Waarom kan een 14 jarige het niet alleen, en een 17 jarige wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:38

Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen. Knipoog

maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?

sunshine

Ik moet er trouwens niet aan denken om mijn neefje van ( 12/13? ) alleen op pad te sturen met mijn hond.
Nou is mijn hond ook een wat moeilijkere hond, dus daar ligt het ook wel een beetje aan, maar ook al had ik een super makkelijke hond, zou ik hem nog niet op pad sturen met m.

Een kind heeft gewoon begeleiding nodig, klaar !

__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?
Nou dat kan ik dus wel, en jij niet dan....
Laatst bijgewerkt door sunshine op 22-10-08 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen__

ik heb nergens gezegd dat dat normaal zou zijn, maar dan nog steeds kunnen perfect opgevoede honden ook vechten hoor Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:39

__Charlotte schreef:
Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen. Knipoog

maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?

als je nou gewoon even iets terug leest...

Anoniem

OoappeloO schreef:

Heeft niets te maken met 'wat mag ik dan nog wel zeg' ![/quote]
Laat ik het zo zeggen, ik durf elke vriendin/kennis of wie dan ook van 15 met een gerust hart te laten lopen met mijn hond hoor. Dus ik wil graag weten wat hun niet kunnen, wat jullie wel kunnen omdat jullie toevallig ouder zijn. Lachen

Anoniem

Bovendien weet je maar nooit wat je kind tegenkomt tijdens het uitlaten.