.Plutolover ga je wel een stappen of iets in die richting?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.plutolover schreef:met nog nooit een vriendje bedoel ik ook nog nooit een scharrel.
Maar ik snap je denk ik wel. Gewoon helemaal groen bedoel je.
Thats_Me schreef:Je (jullie) zijn in iedergeval niet de enigste. Want hier zit nog zo iemand. Agja komt vanzelf de een heeft het eerder dan de ander. Komt ook omdat ik helemaal niet van uitgaan hou. Wat drinken etc. is wel gezellig maar om nou tot 2-5 uur ergens in een donker hol gezellig te doen nee dat kan ik niet. Weet nooit hoe snel ik daar weg moet zijn als ik een keertje met vriendinnen mee benEn tja ik stel me niet graag kwetsbaar op...
Roep wel eens dat ik eeuwig vrijgezel ga blijvenZou wel een leuke uitdaging zijn maar ooit zal er vast een leuke man komen (met veel geld, iemand die ook van diertjes houdt en en en *droomt verder*
)
Maar moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik niet al heel jong een vriend had, zie soms van die 16 jarige waarbij ik denk meid, meid je hebt nog heel je leven voor je ga eerst eens uitzoeken wat jezelf wilt doen in je leven, binden aan iemand kan je altijd nog. Ik weet nu namelijk wel wat ik graag wil! en zoek dus ook een leuke man die dat respecteerd

Juul schreef:lynne8 schreef:
Ja dan kan ik wel 16 zijn, maar de jeugd van tegenwoordig heeft allemaal al zowiezo een vriendje gehad. En de meeste meisjes van 16 zijn erg onzeker ik ook, en ik kan me dan best voorstellen dat sommige het fijn zouden vinden om te praten over hun problemen en iemand te hebben die echt van ze houd..
De jeugd van tegenwoordig zijn veelal sletjes die er zó'n spijt van gaan krijgen als ze ouder zijn, inzien wat echte liefde inhoud, en met iedereen al gegaan zijn...
__KELLY schreef:[naam] schreef:
De jeugd van tegenwoordig zijn veelal sletjes die er zó'n spijt van gaan krijgen als ze ouder zijn, inzien wat echte liefde inhoud, en met iedereen al gegaan zijn...
Dat vind ik dus echt nogal kort door de bocht van jou ... vind het ook een beetje lijken op een jarloerse reactie ..
Ik persoonlijk vind het niet erg af en toe een scharrel waar je alleen maar mee gaat ... ik hecht niet zoveel waarde aan een oppervlakkige zoen
Hoe oud ben jij zelf als ik vragen mag? wjerbo_en_ik schreef:ik ben zeg maar een mannelijke variant van jullie (A)
ik ben nu 19 en nog vriendin loos...
ben ook niet de knapste van buiten... maar goed, ik zeg altijd de binnenkant telt.
t komt allemaal wel. ik heb tijd;)
verder zie ik te vaak dat je van die lellebelle hebt die achter alles wat of geld heeft of knap is aanloopt. zo iemand wil ik dus sowieso niet....
?? 

Juul schreef:__KELLY schreef:
Dat vind ik dus echt nogal kort door de bocht van jou ... vind het ook een beetje lijken op een jarloerse reactie ..
Ik persoonlijk vind het niet erg af en toe een scharrel waar je alleen maar mee gaat ... ik hecht niet zoveel waarde aan een oppervlakkige zoen
Jaloers? Meid ik ben hartstikke gelukkig, mét vriend.Hoe oud ben jij zelf als ik vragen mag?
?
Dat is nu echt heel anders dan zeg 30 jaar geleden. Lennek schreef:Ik ben 14 en ook nooit een vriendje gehad.
Nu ben ik dan nog maar 14 maar ik voel me ook altijd rot als het over uiterlijk gaat. Ook zit ik op zaterdagavond alleen thuis. Uitgaan zit er voor mij denk ik niet meer in.
Juul schreef:Kelly vroeger was dat écht wel anders.. vraag 't anders eens aan 1 van je ouders. Toen mijn moeder jong was was het echt een uitzondering als iemand van zeg 15 al ontmaagd was. Nu is 12 bijna normaal, en als je op je 15e nog maagd bent loop je achter. Zelfde met drankgebruik enzo..Dat is nu echt heel anders dan zeg 30 jaar geleden.
)
) Lennek schreef:Ik ben 14 en ook nooit een vriendje gehad.
Nu ben ik dan nog maar 14 maar ik voel me ook altijd rot als het over uiterlijk gaat. Ook zit ik op zaterdagavond alleen thuis. Uitgaan zit er voor mij denk ik niet meer in.
__KELLY schreef:Thats_Me schreef:Je (jullie) zijn in iedergeval niet de enigste. Want hier zit nog zo iemand. Agja komt vanzelf de een heeft het eerder dan de ander. Komt ook omdat ik helemaal niet van uitgaan hou. Wat drinken etc. is wel gezellig maar om nou tot 2-5 uur ergens in een donker hol gezellig te doen nee dat kan ik niet. Weet nooit hoe snel ik daar weg moet zijn als ik een keertje met vriendinnen mee benEn tja ik stel me niet graag kwetsbaar op...
Roep wel eens dat ik eeuwig vrijgezel ga blijvenZou wel een leuke uitdaging zijn maar ooit zal er vast een leuke man komen (met veel geld, iemand die ook van diertjes houdt en en en *droomt verder*
)
Maar moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik niet al heel jong een vriend had, zie soms van die 16 jarige waarbij ik denk meid, meid je hebt nog heel je leven voor je ga eerst eens uitzoeken wat jezelf wilt doen in je leven, binden aan iemand kan je altijd nog. Ik weet nu namelijk wel wat ik graag wil! en zoek dus ook een leuke man die dat respecteerd
Daar ben ik n iet mee eens dat je op je 16e niet moet binden .. als je dan iemand tegenkomt waar je gewoon heel erg verliefd op wordt lijkt het mij echt raar als je dat gevoel ga afwijzen omdat je eerst moet uitzoeken wat je in je leven wil. Ik ga gewoon op mn gevoel af en ik zie wel waar ik uit kom met wat ik met mn leven wil .. daar ga ik echt niet jaren over na zitten denken dat gaat allemaal automatisch ... denken over wat ik later wil vind ik zonde van mn tijd .. ik leef liever nu leuk en gezellig
De mensen die nog geen scharrel of vriend hebben gehad zou ik de tip geven om je wat meer open te stellen .. wat meer uit te gaan (is goed voor je sociale ontwikkeling) en gewoon plezier maken ... sommige mensen zijn gewoon te veel bezig met de 'ware' vinden. Als je gewoon in de kroeg een leuke jonge ziet maar niet meer daar kan je toch ook een gezellige avond mee hebben ??
Ik kan me ook eigenlijk heel moeilijk verplaatsen in iemand die niet graag uit gaat ...

drank is toch lekker
uhmm nee. Verder is het een groot donker stinkend hok
Ik voel me daar niet fijn. Je kunt elkaar amper verstaan door de muziek die er gedraaid wordt. Dus even gezellig een praatje maken met een leuke jongen zit er ook niet in. Verder zorgt de muziek ook voor van die leuke piepende oren na afloop, heel fijn
. En het midden in de nacht gebeure snap ik ook niets van. Ga je pas om 12 uur heen, terwijl je de uren daarvoor aan het bijslapen bent om het te kunnen volhouden tot 5 uur s'ochtends. Dan denk ik als je nou gewoon om 8 uur al heen gaat kan je tegen enen weer thuis zijn en gewoon een goede nacht te gemoet gaan.
) mee. Ga liever ergens wat drinken, zodat ik ook nog eens een leuk gesprek kan voeren. Meer ruimte heb. Geen last heb van piepende oren door de muziek. Biosje doet het ook altijd goed of gewoon wat sportiefs buiten! veel leukerder en dan ben ik ook gewoon mezelf! Dan sta ik ook veel opener tegenover andere mensen dan in een uitgaansgelegenheid. __KELLY schreef:Lennek schreef:Ik ben 14 en ook nooit een vriendje gehad.
meisje toch... je bent 14 ... alles op zijn tijd ..
Dat je onzeker ben over je uiterlijk dat is zeer normaal ... dat komt namenlijk door je leeftijd dat je zo onzeker daar over bent.
Uitgaan doen de meeste ook pas na hun 16/17e dus daar hoef je ook echt niet om te treuren hoor !! uitgaan komt echt nog wel ...
En als je graag eens 'uit wil gaan ' kan je toch ook eens naar schoolfeesten of jongeren party's ?? dat dee ik voorheen altijd met mijn vriendinnen.. was altijd hardstikke gezellig en ook strikt alcohol vrij en dat was altijd van 8/9 tot 11/12 dat is hardstikke leuk om eens mee te beginnen !! ..
vandaar dat er ook zo'n groot drankprobleem is onder jongeren. 

__KELLY schreef:[naam] schreef:Kelly vroeger was dat écht wel anders.. vraag 't anders eens aan 1 van je ouders. Toen mijn moeder jong was was het echt een uitzondering als iemand van zeg 15 al ontmaagd was. Nu is 12 bijna normaal, en als je op je 15e nog maagd bent loop je achter. Zelfde met drankgebruik enzo..Dat is nu echt heel anders dan zeg 30 jaar geleden.
Misschien zou je toch eens wat meer naar objectieve informatie moeten zoeken voordat je, je mening hier uitspreekt
Als je, je wat meer zou verdiepen in het onderwerp via je opleiding of omdat het je interesseerd zou je er toch echt achterkomen dat nog steeds de gemiddelde leeftijd van een vrouw (of in dit geval meisje) dat ontmaagd wordt 16 is en dat het 30 jaar jaar geleden +/- 18 jaar was ... In die zin vind ik het dus niet echt veranderd.
Daarbij is de media in de loop van 30 jaar ook nog eens heel erg verbreedt. Je heb nu internet .. meer tv zenders enz. enz en die moeten ook hun nieuws elke dag uitzenden .. waardoor je dus veel nieuws door krijg tegenwoordig en je daardoor echt een verkeerd beeld krijgt .. daar heb je nog een heel goed voorbeeld voor namenlijk dat heel veel mensen denken dat de criminaliteit is toegenomen .. wat ook niet zo is ..
Drankverbruik is ook juist vermindert ,.. vroeger was drank nog gewoon (je mocht ook met drank op achter het stuur ..) en zat er nog geen minimale leeftij aan .. zelfde geld voor roken.
Er wordt tegenwoordig echt een verkeerd beeld geschept van dingen en dat kan ik je garanderen
Je bent er zo zeker van dat je zelf gelijk hebt. Prima.
haha
en niks laten horen als t niks was. Maar de laatste keer (zijn veel afspraakjes tussen gekomen
) duurde het 10 min, en ik had er 4,5 uur voor in de trein gezeten, ik voelde me echt niet prettig

Thats_Me schreef:__KELLY schreef:
Daar ben ik n iet mee eens dat je op je 16e niet moet binden .. als je dan iemand tegenkomt waar je gewoon heel erg verliefd op wordt lijkt het mij echt raar als je dat gevoel ga afwijzen omdat je eerst moet uitzoeken wat je in je leven wil. Ik ga gewoon op mn gevoel af en ik zie wel waar ik uit kom met wat ik met mn leven wil .. daar ga ik echt niet jaren over na zitten denken dat gaat allemaal automatisch ... denken over wat ik later wil vind ik zonde van mn tijd .. ik leef liever nu leuk en gezellig
De mensen die nog geen scharrel of vriend hebben gehad zou ik de tip geven om je wat meer open te stellen .. wat meer uit te gaan (is goed voor je sociale ontwikkeling) en gewoon plezier maken ... sommige mensen zijn gewoon te veel bezig met de 'ware' vinden. Als je gewoon in de kroeg een leuke jonge ziet maar niet meer daar kan je toch ook een gezellige avond mee hebben ??
Ik kan me ook eigenlijk heel moeilijk verplaatsen in iemand die niet graag uit gaat ...
Moeilijk he goed lezen. Het woordje soms maakt toch duidelijk dat niet over alle 16 jarige gaat
En nee ik ben het niet met je eens om meer uit te gaan. Ik vind het écht vreselijk. Drink zelf geen druppel en dan wordt je echt aangekeken vandrank is toch lekker
uhmm nee. Verder is het een groot donker stinkend hok
Ik voel me daar niet fijn. Je kunt elkaar amper verstaan door de muziek die er gedraaid wordt. Dus even gezellig een praatje maken met een leuke jongen zit er ook niet in. Verder zorgt de muziek ook voor van die leuke piepende oren na afloop, heel fijn
. En het midden in de nacht gebeure snap ik ook niets van. Ga je pas om 12 uur heen, terwijl je de uren daarvoor aan het bijslapen bent om het te kunnen volhouden tot 5 uur s'ochtends. Dan denk ik als je nou gewoon om 8 uur al heen gaat kan je tegen enen weer thuis zijn en gewoon een goede nacht te gemoet gaan.
Ik heb alle respect voor mensen die wel graag uitgaan, maar mij krijg je niet (of naja bijna niet 1x per jaar- 2 jaar ofzo) mee. Ga liever ergens wat drinken, zodat ik ook nog eens een leuk gesprek kan voeren. Meer ruimte heb. Geen last heb van piepende oren door de muziek. Biosje doet het ook altijd goed of gewoon wat sportiefs buiten! veel leukerder en dan ben ik ook gewoon mezelf! Dan sta ik ook veel opener tegenover andere mensen dan in een uitgaansgelegenheid.
... ik heb trouwens nooit last van die piepende oren en ik drink ook niet veel (meestal 2/3 wijntjes omdat ik de volgende dag nog wel eens op wedstrijd ga en dan graag toch wel een beetje nuchter wil zijn
) maar heb nooit last van dat mensen mij dan raar aankijken dat ik niet veel drink ofzo .. en slap lúllen lukt mij ook wel zonder drank 
... de volgende dag heb ik het vaak erg zwaar als ik er weer een beetje optijd uit moet. Maar hier wordt er iig al veel aan gedaan omdat weer terug te schroeven dus ik hoop dat, dat eens rond komt dat iedereen weer van 8/9 tot 1/2 uit gaat zoals 'vroegâh'
)