De meeste mensen die niet verzekerd zijn, zijn dat doordat ze het niet kunnen betalen, ik zelf vind het geen probleem om daarbij aan mee te dragen zolang ik het zelf kan betalen en zelf goed gebruik kan maken van de zorg
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
pandabeertje schreef:Ik vraag me weleens af waar ze het geld laten.
10 jaar terug betaalde je mischien 20/25 euro en nu 110/120 waarbij je nog eens een torenhoge ER hebt en er een stuk minder in je pakket zit.
?
Chiqa schreef:Nikyu waarom vul jij dat zo in voor jezelf?

Chiqa schreef:Nikyu, en toch voelde jij je aangesproken, want ik had het niet tegen jou
Mensen die in 2006 en 2007 veel medicijnen voorgeschreven hebben gekregen,
en dit langer dan 180 dagen per jaar hebben geslikt komen in aanmerking.
Dus dat jij buiten die regel valt zal wel aan die voorwaarde liggen waar je niet aan voldeet.
Nijn schreef:Dat nickyu dus zo reageert vind ik niet gek
Chiqa schreef:Nijn schreef:Dat nickyu dus zo reageert vind ik niet gek
Kanker staat op de lijst van vergoeding (spreek uit ervaring helaas)
of ligt het aan de vorm van kanker?

Chiqa schreef:Nijn schreef:Dat nickyu dus zo reageert vind ik niet gek
Kanker staat op de lijst van vergoeding (spreek uit ervaring helaas)
of ligt het aan de vorm van kanker?
Citaat:Het gaat om verzekerden die in 2006 én 2007 minimaal 180 dagdoseringen van een medicijn met bepaalde stoffen voorgeschreven hebben gekregen voor de volgende aandoeningen:
Chiqa schreef:puma schreef:Ik had er ook zo de balen van dat het weer duurder werd en de no claim kwam te vervallen dat ik alleen de basisverzekering heb genomen met het hoogste eigen risico. Ik betaal nu 77 euro per maand
Tot je wat gaat mankeren, dan kan je je spullen pakken. Ken ook iemand die op die trieste manier ging 'bezuinigen' uiteindelijk chronisch ziek werd en nu zijn rekeningen meer kan betalen.

oa
puma schreef:Ja ik snap wat je bedoelt Nickyu maar ik zie alleen niet wat er in de aanvullende verzekeringen zit waar ik me nu op voorhand tegen zou moeten verzekeren. Trouwens, in die 77 euro zit ook al een tandartsverzekering en een buitenlanddekking.
.
nickyu schreef:hier de link naar de info incl link naar de medicatie lijst
http://www.minvws.nl/actueel/vraag-en-a ... efault.asp

Nikka schreef:@ nickyu: om wat voor medicatie gaat het dan? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen, dat medicatie waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het werkt, niet vergoed wordt.
Citaat:Tabel 10
Kanker
Stofnaam
ALDESLEUKINE
ALEMTUZUMAB
AMSACRINE
ARSEENTRIOXIDE
ASPARGINASE
BEVACIZUMAB
BEXAROTEEN

Elaine schreef:Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.
Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.

MISTRAL94 schreef:Elaine schreef:Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.
Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.
Daar betaal je ook niet zoveel aan zorgpremie
Goed zorgstelsel? Ik vind het schandalig kijken wat je betaald en wat er tegenwoordig nog vergoed wordt? Je moet je overal uitgebreid voor verzekeren en nog moet je de eerste 150 euro zelf betalen. Diep triest, het dan gek vinden dat steeds meer mensen onverzekerd zijn maar deze mensen wel weer een boete geven omdat ze niet verzekerd zijn![]()
Overigens kiezen mensen er niet voor om ziek te worden, maar ze mogen wel dokken voor iets waar ze misschien wel niets aan kunnen doen.
Hoe gaat dat aankomend jaar blijft de 150 euro eigen risico bestaan?

KiWiKo schreef:Elaine schreef:Mensen, dat is gewoon je eigen risico.
Kan je je lang of kort over opwinden, het is gewoon zo.
Wees blij dat Nederland zo'n goed zorgstelsel heeft en dat al ontzettend veel voor je betaald wordt, maar daar denkt niemand bij na zeker?
PARDON!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
waanzinnig goed zorgstelsel joh! helemaal TOP..........
Elaine schreef:Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.
Gezondheid heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, premies veranderen daar weinig aan.