Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Wat word een burnout hier weer lekker makkelijk weggeschreven als eigen schuld en geen grens kunnen stellen....
Het is verbonden aan veel meer factoren dan alleen dat....
En goh hoe zou het nou komen dat mensen geen grenzen meer durven of kunnen stellen? ( Financiële afhankelijkheid?? Het verplichte en gehaaste leven? )
Lieser schreef:Jolliegirl schreef:Wat word een burnout hier weer lekker makkelijk weggeschreven als eigen schuld en geen grens kunnen stellen....
En goh hoe zou het nou komen dat mensen geen grenzen meer durven of kunnen stellen? ( Financiële afhankelijkheid?? Het verplichte en gehaaste leven? )
Volgens mij zegt niemand dat het eigen schuld is. Maar wachten tot je werkgever jou gaat behoeden terwijl je zelf je toegekende verlof intrekt, is niet handig. De werkgever kan geen gedachten lezen, hoe moet die weten dat je vrij wilt zijn als je zelf je verlofaanvraag intrekt?

Mellow schreef:Werkgever zou er naar kunnen vragen lijkt mij?
MarlindeRooz schreef:Ja het klopt dat mensen beter op hun omgeving moeten letten. Maar het is aan degene zelf om actie te ondernemen.
En grenzen stellen lost niet alles op. Maar wel veel. En grenzen stel je niet alleen voor de buitenwereld maar ook voor jezelf. Nogmaals: als je wil dat er iets verandert dan moet je dingen veranderen.
Lieser schreef:Jolliegirl schreef:Wat word een burnout hier weer lekker makkelijk weggeschreven als eigen schuld en geen grens kunnen stellen....
Volgens mij zegt niemand dat het eigen schuld is. Maar wachten tot je werkgever jou gaat behoeden terwijl je zelf je toegekende verlof intrekt, is niet handig. De werkgever kan geen gedachten lezen, hoe moet die weten dat je vrij wilt zijn als je zelf je verlofaanvraag intrekt?
cissy schreef:Ehm... mag ik even?
Ik heb nog heel veel verlofuren staan en dacht thuis te gaan klussen. Dat was de planning.
Ook aan iedereen zo doorgegeven.
Maar het is momenteel (weer) zo druk dat dat niet zo handig uit kwam.
Citaat:Er moest van alles geregeld worden voor na de vakantie anders loopt er dan van alles in de soep.
Dan krijg ik dat alsnog op mijn bordje maar dan óók de jaarafsluiting etc er nog bij.
Dan weet ik zeker dat ik uit mn vel ga springen!