Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:58

Je woonplaats invullen als zoekterm of een typisch nederlands woord dat niet vertaald raakt, of een typisch NL merk

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 19:35

Oh ja, merk is een goed idee, mijn woonplaats levert helaas niet zoveel op. Dat is met marktplaats wel handiger :o

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:46

Ja, ik vind zoeken op Vinted ook een lastig iets. Ze laten maximaal 10 pagina's zien, als je op merk zoekt krijg je rustig ook andere merken, als je op kleur zoekt krijg je niet alles in die kleur.. Dus ik heb nog niet uitgevonden hoe ik nu wel echt alles zie wat ik zoek.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:06

Als je op merk zoekt en nog een keer bij merken het merk aanvinkt krijg je geen andere.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:12

Helaas werkt dat ook niet goed. Als ik bijvoorbeeld op Equestrian Stockholm zoek, en dan het merk nog wil selecteren, kan dat niet want hij vindt Equestrian Stockholm er dan niet tussen. Terwijl er echt meer dan genoeg van op staat. Meer dan de 10 pagina's die zij me geven, en ik had graag gewoon de mogelijkheid gehad om alles te zien.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:25

Ja heel irritant, bepaalde merken kun je in de lijst niet aanvinken, enkel als zoekopdracht in de balk intypen. Vervelend als je een paar soortgelijke merken tegelijk wilt zoeken. :j Zag bij de boeken ook dat er nog steeds gratis verzenden tussen staat, maar niet bij iedereen, ook zo raar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:48

Ah ja als het merk nog niet in Vinted bestaat dan werkt dat idd niet. Wat wel helpt is om via een advertentie met zo’n merk, dan op het merk te klikken. Dan krijg je vaak wel alleen de hits van specifiek dat merk.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:49

Het merk bestaat dus dan al wel in vinted, daarom is het zo gek.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:54

Ik vind het zoeken op Vinted ook echt super vervelend, zo lastig dat je niet op regio of land kunt zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:52

maessie schreef:
Het merk bestaat dus dan al wel in vinted, daarom is het zo gek.

Ja heel suf is dat... maar inderdaad als je dan toch een artikel vindt met dat merk, kan je het wel aanklikken...dus dan dat maar.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:04

Wat zouden jullie doen, ik heb een pakket ontvangen.
Ik deed de zak open en daar kwam echt een verschrikkelijke sigarettengeur uit :r Kledingstuk is echt doordrongen van de geur.
Ik ga het uiteraard eerst wassen en hopen dat de geur er uit gaat, maar zouden jullie een probleem melden mocht dit niet lukken of een minder goede review geven?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:17

Oh jeetje, ik zou aangeven dat je een probleem hebt. Ik zou er niet mee akkoord gaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 20:17

Ik zou eerst gewoon contact opnemen met de verkoper :j
Helaas is het soms zo dat die geur komt omdat de bezorger in de bus rookt namelijk

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:33

Ik had recent een hoop gezeik over een jurk die enorm naar zweet stonk, in de hoop dat het allemaal wel mee viel heb ik de jurk zonder overleg gewassen. Doe ik met vlekken normaal niet en was ook niet zo slim, want de jurk bleef stinken en toen ik een probleem meldde was de verkoper echt pissig. Het was niet waar en ik had de jurk gewassen dus niet meer in de originele staat. Al met al heb ik gelijk gekregen van Vinted en omdat zij de retour bleef weigeren kreeg ik het volledige bedrag terug. Ondanks dat lesje wel geleerd, ik was niks meer zonder overleg :')

Overigens hebben we de jurk nog op verschillende manieren gewassen met speciaal spul etc. en hij bleef stinken dus ook echt te ranzig dat iemand dat verkoopt. Maar goed, dat risico loop je op Vinted dus ik had de retourkosten prima willen betalen. Formeel gezien had ze ook gelijk en kun je bij twijfel het artikel beter in de originele (stink)staat laten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:39

Luchtjes krijg je toch uit kleding door het een tijd in de vriezer te leggen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:40

Dat zal allemaal wel maar ik vind het niet netjes dat iets zo stinkend wordt afgeleverd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:46

Earth schreef:
Dat zal allemaal wel maar ik vind het niet netjes dat iets zo stinkend wordt afgeleverd.

Ik ook niet. Ik zou ook zeker geen 5 sterren geven.

helaas ligt niet altijd de geur aan de verkoper maar kan het ook van een pakketpunt of een auto van de vervoerder komen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:44

Een koper heeft mij ooit een bericht gedaan dat mijn opgestuurde kleding naar mest rook. Tja ik woon op een boerderij dus dat kan gebeuren.
Ik zelf ruik dat uiteraard niet hier. Dus dat is uiteraard niet bewust gegaan. Misschien rook degene van de jurk het ook niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:23

Oh jakkes zweet is wel vies.
Ik heb ook wel eens stinkende dingen ontvangen. Maar niet zo erg.

Ik heb nu gezeik over 2 boeken.
Gekocht vanuit Spanje. Nieuw in plastic.
Ik open ze valt het eerste boek al bijna uit elkaar. Inkt lijkt ook vaag. En er zit geen isbn streepjes code achterom.
Stom niet op gelet op de foto’s. Maarja. Ik zit dus wel met twee neppe boeken.
Ze mogen retour op mijn eigen kosten -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:33

Oh wat balen zeg!! Suf dat ze dan op eigen kosten terug moeten... zodat ze ze nog eens kan verkopen???

Ik had m'n 1e issue. Ik had 3 boeken bekocht maar 1 ontvangen. De verkoper gaf aan dat ze 2 pakketen goed aan elkaar had gemaakt. Deze zijn tijdens het bezorgproces van elkaar afgehaald blijkbaar. Super balen, en zonde. Want nu is er ergens een pakket met 2 boeken zielig aan het ronddwalen zonder bestemming.

Maar Vinted heeft het (iig voor mij) opgelost en heb m'n geld terug. Hoe t met de verkoper af is gelopen weet ik niet. Ik weet niet zo goed of ik daar nog achteraan moet? Of heeft de verkoper ook bericht ontvangen hierover?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Hier een verloren pakket, kreeg een bericht van Vinted zelf dat ik m kon aanmerken als verloren en dat zowel koper (ik) als verkoper een vergoeding krijgen.

Dat heb ik dus gedaan. Vrij snel ook bericht van Vinted dat het pakket inderdaad kwijt is en dat we dan allebei vergoeding krijgen. Mijn geld is al terug in mijn Vinted portemonnee.

Nu krijg ik de verkoper op mn dak dat zij geen geld krijgt, want de transactie is geannuleerd. Ik heb zelf niks geannuleerd, dat heeft Vinted gedaan? Ik heb het pakket alleen aangemerkt als verloren.. -O- Heb Vinted Support maar een berichtje gedaan

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Hier vandaag een leuke blazer van Tommy Hilfinger binnengekregen. Gekocht voor 20 euro en hij zit lekker, dus een koopje.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Ghostattack schreef:
Hier een verloren pakket, kreeg een bericht van Vinted zelf dat ik m kon aanmerken als verloren en dat zowel koper (ik) als verkoper een vergoeding krijgen.

Dat heb ik dus gedaan. Vrij snel ook bericht van Vinted dat het pakket inderdaad kwijt is en dat we dan allebei vergoeding krijgen. Mijn geld is al terug in mijn Vinted portemonnee.

Nu krijg ik de verkoper op mn dak dat zij geen geld krijgt, want de transactie is geannuleerd. Ik heb zelf niks geannuleerd, dat heeft Vinted gedaan? Ik heb het pakket alleen aangemerkt als verloren.. -O- Heb Vinted Support maar een berichtje gedaan

Misschien heeft ze het al in haar portemonnee gekregen maar gewoon niet gekeken? Heb ik ook wel eens gehad als verkoper :o
Als bevestigd is dat het kwijt is komt het vast goed.

Mijn pakket ligt nu bijna een maand op het ophaalpunt, ik heb vinted support ingeschakeld want het wordt maar niet teruggestuurd, echt heel raar.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

Volgensmij wordt de transactie dan inderdaad de melding dat de bestelling geannuleerd is. Maar je krijgt als verkoper ook je geld.
Ik zou inderdaad even vragen of ze het goed wil checken...