Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:11

Boheme schreef:
Marcella, ik heb 5 jaar vrijwilligerswerk gedaan met participanten, kwam ook uit de administratieve kant. Ik heb hier heel veel geleerd en dat meekunnen nemen naar mijn volgende banen. Ben in totaal 8 jaar uit de roulatie geweest, ben daarna projectleider kleine projecten gaan doen en nu werk in met veel plezier in een winkel.
Ik vind je erg negatief op alles reageren. Banen genoeg nu, dan maar iets wat niet aansluit bij jouw wensen, maar waar je wel weer terug komt in het ritme van een baan.

Ik begrijp meer uit het verhaal, welke wat warrig is, dat ze steeds wordt afgewezen. Dat geeft je zelfvertrouwen juist in deze arbeidsmarkt een enorme dreun. Waardoor je de volgende gesprekken minder goed in gaat.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:15

Marcella schreef:
Werken in een winkel uit uitval garantie.

Met het gaat nog niet eens goed met mezelf. Loop niet voor de lol op het moment bij de reumatoloog. Even afwassen is al hels veel pijn in mijn rug, handen en polsen.

Dat dacht ik ook dat ik het nooit zou kunnen. Maar ik kan het na al die jaren dus wel. Val ik nog uit, ja ik val uit. Maar mijn leidinggevende weet dat. Ik sta elke dag op met verschrikkelijk veel pijn en een buttload aan medicijnen, maar ik voel mij weer in de maatschappij staan, en dat gevoel is mij heel veel waard.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:17

Benzz schreef:
Boheme schreef:
Marcella, ik heb 5 jaar vrijwilligerswerk gedaan met participanten, kwam ook uit de administratieve kant. Ik heb hier heel veel geleerd en dat meekunnen nemen naar mijn volgende banen. Ben in totaal 8 jaar uit de roulatie geweest, ben daarna projectleider kleine projecten gaan doen en nu werk in met veel plezier in een winkel.
Ik vind je erg negatief op alles reageren. Banen genoeg nu, dan maar iets wat niet aansluit bij jouw wensen, maar waar je wel weer terug komt in het ritme van een baan.

Ik begrijp meer uit het verhaal, welke wat warrig is, dat ze steeds wordt afgewezen. Dat geeft je zelfvertrouwen juist in deze arbeidsmarkt een enorme dreun. Waardoor je de volgende gesprekken minder goed in gaat.

Afwijzingen zijn ook heel naar. Daar ging het mij niet om. Het ging mij meer om het stukje vrijwilligerswerk wat niet aansluit op haar eventuele volgende baan. Ik hoop voor haar dat er snel iets leuks op haar pad komt waarbij zij zich goed en fijn voelt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:18

Heb trouwens wel gevraagd waarop ik het niet geworden ben. En zoals ik uit het mailtje begrijp zat ik wel dicht in de buurt.

Ik weet het zeker dat winkel fout gaat. Als ik auto moet rijden zijn pijnstiller al no go. Tenzij je graag een gevaar op de weg erbij wil hebben.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:19

Polarize schreef:
maralyn schreef:

Zelfde ochtend gehad.

Om acht uur in de ochtend huilend achter je laptop zitten is niet grappig.
Gelukkig komt dit wel goed, denk ik. Aan mijn inzet zal het niet liggen. Maar ben wel een beetje klaar met alle stress gezeik.

Ik heb dus bijna nooit meer stress van dit soort situaties op werk, maar vandaag was het echt even bleh. En dan zitten er gelukkig hele fijne collega's tussen waar ik even mn zorgen bij kwijt kan en weer door. Had het wel bij de baas kunnen leggen, maar ik ben niet zo van het na één keer al naar haar toe stappen.
Baal gewoon dat "ik zit mentaal niet top op dit moment"/"ik ben autistische en kan echt niet van mijn routine af nu, dat is teveel stress." vaak als geen goede reden wordt geaccepteerd om een extra dienst af te wijzen, terwijl fysieke pijn zonder twijfel geaccepteerd wordt.

:(:) stress om werk is nooit leuk, al helemaal als je zelf alles wel goed doet. Maar klinkt alsof je er wel vertrouwen in hebt!

Mensen kunnen soms echt empathie loze horken zijn.

Nee moet ook nee zijn.

Vertrouwen er in is een groot woord denk ik.
Maar stille hoop komt wel in de buurt.

Ik doe hard mijn best. Moest een transfer maken van werkplek, ivm eisen van directie en opleiding.
Maar deze werkplek is voor mij een ontzettend cultuur shock.

Waar de vorige werkplek Frank en vrij was, is het hier stug en star.
Plus verwijten die ik krijg, omdat het op de vorige werkplek anders gaat... -O- ik kan het niet helpen. -O- val mij er niet mee lastig alsjeblieft.

En vanochtend... Weer iets... Op den duur is mijn lampje wel uit. Maar dat is nu opgelost. :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:22

Marcella schreef:
Heb trouwens wel gevraagd waarop ik het niet geworden ben. En zoals ik uit het mailtje begrijp zat ik wel dicht in de buurt.

Ik weet het zeker dat winkel fout gaat. Als ik auto moet rijden zijn pijnstiller al no go. Tenzij je graag een gevaar op de weg erbij wil hebben.

Afwijzingsmail???

Jesus wat slecht, je belt iemand toch even voor een toelichting.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:23

3de brood dat ik bak vandaag, 3de keer overrijs en een ingestort brood als gevolg -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:26

Tegenwoordig mag je al blij zijn als je een bericht van afwijzing krijg. :=

Heb al regelmatig gehad dat ik zelf achteraan kon bellen om dan te horen krijgen dat ik afgewezen was.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 15-11-23 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:27

Maar heb je zelf al eens gezocht naar vrijwilligerswerk? Ik kreeg ook niets via de reïntegratie. Maar op eigen initiatief wel.
Dan nemen ze ook veel gemakkelijker mensen aan.

Ook is wist dat ik het niet op een normale manier uit kon voeren. Dat heeft het laatste vw werk ook bevestigd.
Dát heeft reïntegratie wel in een eindrapport gezet.
Mevrouw wil wel, neemt alles aan, maar kan niet!

En in mijn uiteindelijke 80-100 afkeuring staat wel geciteerd wat reïntegratie daarover schreef.
En eindconclusie was dus ook dat geen werkgever mij wil.

Dus zet die kont niet tegen de krib maar werk mee.
Misschien vind je werk wat wél lukt ondanks je klachten. Maar zo niet werkt het in je voordeel als je wil toont.

Maar dat heb ik al vaker aangegeven.

En ja ik weet hoe k.t het traject is.
Heb er meerdere gehad. Het is stress slopend. Maar wat hij doet gaat je waarschijnlijk niet helpen.

Succes :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:34

Ja ben zelf ook aan het zoeken geweest. Deze functie waaronder het zou ook niet eerst als 'baan' zijn, maar reïntegratie die had kunnen doorgroeien naar een baan. Was dan onder de voorwaarde van een proefplaatsing zijn.

Van de rest ook gesolliciteerd, nagebeld en afgewezen als vrijwilliger voor administratief functie.

Niet omdat ik niet geschikt zou zijn, maar omdat er iemand beschikbaar was dichterbij.

Dus gewoon dikke pech hebben.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:57

Heb ik nou wel of niet proeftijd met dit nieuwe contract := onduidelijk teksten altijd ugh.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 21:59

8Eveline schreef:
Heb ik nou wel of niet proeftijd met dit nieuwe contract := onduidelijk teksten altijd ugh.

Als je bij dezelfde werkgever zit dan heb je geen proeftijd bij een contractverlenging.

Als het een uitzendcontract is werkt het volgens mij wel anders maar ik weet niet zo goed hoe dat in elkaar zit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:00

Marcella schreef:
Als het nu relevante vrijwilligers werk zou zijn. Maar alles wat ze voorstel vraag je af of ze wel weet wat ze doet.

Rijden op een senioren bus (perfect als je minder senioren wil hebben hoor).
Kletsmaatje om buitenlanders op weg te helpen met de Nederlandse taal.

Niks in de administratieve richting wat ervoor zou kunnen zorgen dat ik weer makkelijker een baan zou kunnen vinden.

En eigenlijk zou ik geen betrouwbaar iemand kunnen wegens snel ziek zijn.

En iets met groen? Misschien dat er bij jou in de gemeente iets is van een openbare tuin waar ze nog mensen zoeken voor onderhoud, misschien is er zelfs iets van een moestuin waar je mensen zou kunnen begeleiden of zelf onderhoud zou kunnen of willen doen? Volgens mij heb je daar ook echt wel de kennis voor in huis :)
Je bent ook dol op dieren, misschien kunnen ze in een asiel, opvang of kinderboerderij hulp gebruiken met de dieren.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:01

xPabloBokt schreef:
8Eveline schreef:

Als je bij dezelfde werkgever zit dan heb je geen proeftijd bij een contractverlenging.

Als het een uitzendcontract is werkt het volgens mij wel anders maar ik weet niet zo goed hoe dat in elkaar zit.

Het is nogal vaag in de omschrijving en het gaat om van trainee naar junior functie. Dus echt makkelijk maken ze het niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:14

Telpeva schreef:
Marcella schreef:
Als het nu relevante vrijwilligers werk zou zijn. Maar alles wat ze voorstel vraag je af of ze wel weet wat ze doet.

Niks in de administratieve richting wat ervoor zou kunnen zorgen dat ik weer makkelijker een baan zou kunnen vinden.

En iets met groen? Misschien dat er bij jou in de gemeente iets is van een openbare tuin waar ze nog mensen zoeken voor onderhoud, misschien is er zelfs iets van een moestuin waar je mensen zou kunnen begeleiden of zelf onderhoud zou kunnen of willen doen? Volgens mij heb je daar ook echt wel de kennis voor in huis :)
Je bent ook dol op dieren, misschien kunnen ze in een asiel, opvang of kinderboerderij hulp gebruiken met de dieren.

Is te zwaar zou dan moestuin moeten opgeven.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 22:15

8Eveline schreef:
xPabloBokt schreef:

Het is nogal vaag in de omschrijving en het gaat om van trainee naar junior functie. Dus echt makkelijk maken ze het niet.

Je mag het stukje tekst sturen als je wil, dan kijk ik er even naar :)

fotolijstje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:58

De hele huizenmarkt is poedersuiker.
Ik wil gewoon uit huis alsjeblieft! |o

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:18

Dat ik morgen met de slome Caddy naar het werk moet, omdat mijn snelle Ibiza een lekker band heeft. First world problems, I know. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:13

Wat een piep dag was het vandaag, mensen die niet komen opdagen bij afspraken en dat soort grappen.

Blij dat ik zo lekker mijn bed in kan en hopelijk blijf ik er dan niet te lang in hangen :j

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 01:34

Ik zit in een vriendinnen groep van 4 internet vriendinnen(3?). Maar 1 daarvan praat dus letterlijk nooit en als ze iets zegt is het prive via mij op discord, maar ik irriteer mij dus al jaren eraan dat ik constant meteen op haar reageer als ze eens in de maand iets stuurt. En ze mij gewoon eigenlijk altijd negeert als ik iets stuur. Behalve dus als zij de eerste was die het gesprek begon. Heb nu al meerdere keren gevraagd waarom ze mij negeert, maar dat negeert ze dus ook. :') En nu weet ik dus niet of ik nou zo kinderachtig ben omdat ik misschien tegen haar zeur omdat ik wil weten waarom, of dat zij kinderachtig is om niet even iets te zeggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 01:45

De reden waarom ik het dus net niet geworden ben is de andere dame eigenlijk om de hoek woon bij het bedrijf. Maar niks negatiefs over mij alleen dat de andere dichterbij woon. En ze had helaas maar plek voor 1 persoon. Had ze meer plek gehad dan waren we beide aangenomen.

Heb nu voor in de flat zelf gesolliciteerd voor diverse werkzaamheden (vrijwilligerswerk).

En ik had niet in patienten portaal van het ziekenhuis moeten kijken. Ben benieuwd wat er over mijn rug gezegd gaat worden. Maar als ik ga googlen en dan lees dat dingen zoals wegklappen been ook symptomen is. En ik bekend ben met op de grond liggen. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 07:55

Vroeg uit bed voor mijn doen. :z

Moet om 9:00 ergens buiten Utrecht centrum zijn wat een crime.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:07

Boheme schreef:
Marcella schreef:

Marcella, ik vind je er ook nogal negatief in staan.

Hier in de regio zoeken ze bijvoorbeeld admin vrijwilligers bij de dierenvoedselbank, bij een stichting die mensen helpt met voedselpakketten en hulp bij financiële vragen.

Als je nu eens iets in die richting zelf zoekt, zodat je je vaardigheden weer op peil kunt brengen?
Denk dat je daar uiteindelijk veel verder mee komt en dat je meer kans maakt op een betaalde baan in de administratie.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 16-11-23 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:12

Met pijn en moeite om half 7 opstaan om meerdere hopen kots door de kamer te vinden :( inclusief op de stoffen bank

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:26

Hoesten, hoesten, hoesten. Ook twee dagen niet kunnen praten - stem helemaal kwijt - maar er komt nu weer iets verstaanbaars uit gelukkig. Ik wéét dat hoesten een functie heeft, maar ik word er doodmoe van. Nou ja, nog twee dagen werken en dan gelukkig even vrij, kan ik even bijslapen want de halve nacht ben ik aan het hoesten, mijn buikspieren doen er pijn van :\