Veronica2 schreef:Grappig dat je dat eruit haalt. Het was niet helemaal mijn punt, maar dat geeft niet.
Maar ik vraag wat je dan bedoelt? Wat was je punt dan, want blijkbaar begrijp ik je bericht verkeerd, en dat geeft wel, vind ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik lees het als dat ze bedoelt dat men tegenwoordig de meest rare toeren uit moet lijken te halen voor de likes.
Cer schreef:_San87_ schreef:Ik lees het als dat ze bedoelt dat men tegenwoordig de meest rare toeren uit moet lijken te halen voor de likes.
maar waarom staat dat er dan niet? waarom staat het er dan op een denigrerende negatieve toon.. Ik vind dat zelf niet perse uitnodigen tot een gesprekk verder.
Daarnaast zijn 'rare' toeren ook subjectief denk ik?
Maar goed, ik laat de rest even aan me voorbij gaan totdat er een andere interesssante UO is
Raineri schreef:Ik vind het een vervelende trend dat mensen steeds meer hun onverwerkte/onopgeloste persoonlijke uitdaging of trauma’s lijken te projecteren op hun omgeving.
Ik vind het goed dat we als samenleving empathischer worden. Maar waar ik de grens trek is het feit dat een ander iets niet verwerkt heeft maar wel verwacht dat haar/zijn omgeving buigt. Zo heb ik zelf door seksueel geweld nooit alleen met een man willen zijn in een ruimte. Ik kan een probleem met mannen maken maar uiteindelijk ben ik zelf verantwoordelijk hier mee om te gaan en dit te verwerken. Niemand anders kan dat. Ik snap dat het makkelijker en prettiger is niet door die pijn heen te gaan. Maar het gaat je niet helpen. Dit is een extreem voorbeeld.
Zo luister ik een podcast waarin ze moordzaken bespreken. Ze geven al heel netjes een waarschuwing als ze details gaan bespreken en waar het over gaat. Dit doen ze echt niet vaak, om heel eerlijk te zijn. Het wordt heel respectvol besproken. Nu gaf iemand op het sociaal media account aan dat er teveel gruwelijke details worden besproken en dat ze de halve podcast niet meer kan luisteren. Meid? Je luistert naar een podcast over cold cases. Waarom moet de hele podcast anders omdat jij er aanstoot aanneemt. Misschien is het simpelweg niets voor jou dan.
VuurVleugels schreef:Hij heeft het wel zo gelaten omdat hij vind dat rekening houden met prima is, zolang het hem niet zelf (te veel) schaadt. Wat in principe een prima argument is. Goedheid zelve hij, echt. Dodelijk vermoeiend soms
Veronica2 schreef:VuurVleugels schreef:Hij heeft het wel zo gelaten omdat hij vind dat rekening houden met prima is, zolang het hem niet zelf (te veel) schaadt. Wat in principe een prima argument is. Goedheid zelve hij, echt. Dodelijk vermoeiend soms
Dit stukje viel mij dan weer op, want ik denk dat rekening houden met een ander niet per se beperkt hoeft te worden, dat klinkt een klein beetje willekeurig. Dus of hij de goedheid zelve is? Dunno.
Maar ik mis nog wel iets, want wat is er aan Harry Potter zo ernstig dat transpersonen er aanstoot aan nemen? Voor het idee: ik heb nog nooit een letter in een HP boek gelezen en de eerste film na 5 minuten afgezet. Geen idee dus over de inhoud, ik dacht altijd dat het een kinderboekenserie was over een joch dat leert toveren op een bijzondere school.
fleurtjeuh schreef:En staat me ook iets van bij dat ze iets gezegd heeft in de trant van 'noem het gewoon vrouwen' toen het ergens ging over ' mensen die menstrueren'
Veronica2 schreef:Oh, dan ben ik blij dat ik nooit iets van haar gelezen heb.
Ja maar ik denk ook dat je meestal jezelf niet schaadt als je rekening houdt met anderen. Je kan hooguit bedenken dat je niet alles van tevoren kan weten.
_San87_ schreef:Dat hele Rowling is transfoob, dat hangt me zo de keel uit he. Ze heeft een bepaalde mening, die toentertijd niet eens grandioos schokkend was. Het is zo enorm opgeblazen... Je bent niet transfoob omdat je zegt dat er een woord is voor mensen die menstrueren.
Die hetze lijkt nu wat te gaan liggen, gelukkig. Harry Potter heeft zo veel mensen geraakt, ik ben benieuwd naar de serie.
vikawiek schreef:Het 'jk Rowling is transfobisch' gaat ook wel iets verder dan 'noem het gewoon vrouwen'. Deze video laat de standpunten goed zien van de community. Gemaakt door een trans man en zijn partner. Het is wel een lange zit, sorry daarvoor
https://youtu.be/6Avcp-e4bOs
Als transgender persoon heb ik geen moeite met mensen die Harry Potter Leuk vinden. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat wanneer ik zie dat iemand Harry Potter leuk vind mijn eerste gedachte is "oeh, ik hoop niet dat ze het eens zijn met jk Rowling"
Maar ik laat dat onze interactie niet beinvloeden. Als het ooit ter sprake komt wordt het wel duidelijk, en mocht het tegenvallen..tja, even balen en weer door. Hoe poedersuiker het ook is