Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:58

Avalanche81 schreef:
Welk huis vind je het coolste? Die wordt het :D

Volgende keer even iets minder mensen duimen >;)

Dat gaat niet als je van t andere huis niet zeker weet dat je m krijgt :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:59

Ik dacht, na maanden van alleen maar vertaald te hebben en een paar weken terug expliciet van de vertalingen afgehaald te zijn, even subtiel m'n snor te kunnen drukken bij het vertalen van productomschrijvingen (NB: vertalen is niet mijn werk) doordat ik onder twee teams val, maar ze hebben nu ook de mensen uit mijn andere team op die vertalingen gezet. |o Ik kan wel janken.

MarlindeRooz schreef:
Omg ik werd net gebeld door dat huis waar we van de week gingen kijken en die mogen we sowieso huren als we willen. We hadden een hele goede en betrouwbare indruk gemaakt. O:)

Niemand kan een woning vinden en wij moeten kiezen? :')
Lekker man! :D

Avalanche

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:01

Ik weet wel dat als ik iets nodig ga hebben, ik jullie allemaal ga vragen om te duimen, gegarandeerd succes :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:09

Huis 1 (krijgen we sowieso als we willen, vandaag laten weten)
- Bovenwoning
- 2 slaapkamers (1 zolder) en apart hoekje voor mij om thuis te werken
- tuin, balkon en berging (niet direct aan het huis)
- inclusief vaatwasser, oven, magnetron, was/droger en tuinstoelen zit erbij
- 3 min naar werk
- per 1 februari
- 950 exclusief (84m2)
- Kleiner
- Voelde me direct thuis en ben wezen kijken
- net gerenoveerd is echt heel netjes

Huis 2:
- tussenwoning met 4 slaapkamers
- tuin + berging
- Goede wijk aan een parkje
- 22 min fietsen naar werk
- 1050 euro
- 100-150 euro meer aan energie waarschijnlijk
- Meer geld aan inrichten (wasmachine etc)
- Wat meer verouderd
- Nog niet wezen kijken
- Vandaag nabellen of we het 100% zeker krijgen

1050 euro per maand exclusief (120m2)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:10

Ik zou vandaag een mij-dag hebben. Lekker alleen thuis op mijn vrije dag, m'n eigen ding doen, beetje schoonmaken, lekker tekenen, uitgebreid bank hangen.

Heeft vriendje besloten thuis te werken. Doei mij-dag :\. Ik kan niet eens lekker tekenen, nu ;(.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:12

MarlindeRooz schreef:
- Bovenwoning
- 3 min naar werk
- per 1 februari
- 950 exclusief (84m2)
- Kleiner

Huis 2:
- tuin + berging
- 1050 euro
- Wat meer verouderd
- Nog niet wezen kijken

Voor mij zou het thuis voelen gevoel het zwaarste wegen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:16

MarlindeRooz schreef:
- Bovenwoning
- 3 min naar werk
- per 1 februari
- 950 exclusief (84m2)
- Kleiner

Huis 2:
- tuin + berging
- 1050 euro
- Wat meer verouderd
- Nog niet wezen kijken

Alles bij elkaar klinkt huis #1 sowieso aantrekkelijker.

Tenzij je bang bent voor onderburenlast, gezien je huidige situatie. Maar dat kan bij een tussenwoning ook heel makkelijk :=

Spannend hoor en leuk!!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:18

Ik zal ook voor huis 1 kiezen :j klinkt veel leuker :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:20

Ik denk dat de isolatie wel goed zit bij een pas gerenoveerd huis. Daarmee minder kans op overlast.

Ik vind huis 1 ook aantrekkelijker klinken. Sowieso al het witgoed erbij is erg fijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:22

Dat ik echt even waar geïrriteerd ben op iemand.

Maak me zorgen om iemand was lichamelijk iets aan de hand gelukkig valt het mee maar ik stel gewoon een paar vragen en wordt super aanvallend geregeerd met waarom zou dat moeten.

Tjonge jonge sorry hoor heb ook gezegd reageer niet elke keer zo aanvallend.

Soms vraag ik mij af waar ik het geduld weghaal

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:24

Aan een vriend. Ik vroeg wat wil je voor je verjaardag. En hij zei dat ik me daar niet verplicht voor hoef te voelen etc. Dus ik antwoordde met dat voel ik me ook niet (zoiets). En dan reageert hij met "Oké"

Ja dan niet he :evaw:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:29

Marlinde superfijn dat je een huis hebt gevonden!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:35

Appeltje_1 schreef:
Aan een vriend. Ik vroeg wat wil je voor je verjaardag. En hij zei dat ik me daar niet verplicht voor hoef te voelen etc. Dus ik antwoordde met dat voel ik me ook niet (zoiets). En dan reageert hij met "Oké"

Ja dan niet he :evaw:

En nu kom ik opeens ook niet weer in mijn mail :?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:36

_San87_ schreef:
Ik denk dat de isolatie wel goed zit bij een pas gerenoveerd huis. Daarmee minder kans op overlast.

Ik vind huis 1 ook aantrekkelijker klinken. Sowieso al het witgoed erbij is erg fijn.

Hoeft niet per se, mijne (uit 1950) is gerenoveerd in 2018 en ik hoor een hoop van mijn buren, de tussenmuren zijn bij de mijne gewoon dun. Als de buren visite hebben dan hoor ik dat, niet dat ik ze letterlijk kan verstaan maar ik kan wel horen hoeveel man er aanwezig zijn, het lachen hoor je, als ze hard praten hoor je het. Dat zal zeker niet in elk gerenoveerd huis zijn uiteraard, om daar achter te komen zou ik eerder even navraag doen bij mensen die daar in de buurt of in een soortgelijke woning wonen zodat je weet wat je kunt verwachten.

Maar even serieus WOEEEEEE gewoon keuze uit 2 huizen!!! Gefeliciteerd man! Volg je hart, ik heb ook huizen laten schieten toen ik mij er niet meteen thuis voelde en bij mijn huidige huis voelde alles ook meteen goed, en nog steeds. Heerlijk is dat, echt een gevoel van thuis komen, leuke buren hebben, weten dat het goed zit <3 dat gun ik jou ook keihard hoor na al die overlast Marlinerooz!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:37

Wat zijn je toekomstplannen.Hebben jullie een kinderwens?Dan is huis 2 daar meer geschikt voor.Maar voor nu ook huis 1.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:43

Telpeva schreef:
_San87_ schreef:

Hoeft niet per se, mijne (uit 1950) is gerenoveerd in 2018 en ik hoor een hoop van mijn buren, de tussenmuren zijn bij de mijne gewoon dun. Als de buren visite hebben dan hoor ik dat, niet dat ik ze letterlijk kan verstaan maar ik kan wel horen hoeveel man er aanwezig zijn, het lachen hoor je, als ze hard praten hoor je het. Dat zal zeker niet in elk gerenoveerd huis zijn uiteraard, om daar achter te komen zou ik eerder even navraag doen bij mensen die daar in de buurt of in een soortgelijke woning wonen zodat je weet wat je kunt verwachten.

Maar even serieus WOEEEEEE gewoon keuze uit 2 huizen!!! Gefeliciteerd man! Volg je hart, ik heb ook huizen laten schieten toen ik mij er niet meteen thuis voelde en bij mijn huidige huis voelde alles ook meteen goed, en nog steeds. Heerlijk is dat, echt een gevoel van thuis komen, leuke buren hebben, weten dat het goed zit <3 dat gun ik jou ook keihard hoor na al die overlast Marlinerooz!

Dat is waar, inderdaad. En dat terwijl er tegenwoordig zo veel opties zijn en isolatie zo eenvoudig aan te brengen is zonder een hoop rotzooi.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:43

Huis 1 is veel ouder dan huis 2! En niet zo goed geisoleerd trouwens. Behalve dubbel glas haha.

Maar voor 150 pm extra hebben we dan een heel huis. En vriend had gebeld met de makelaar die zei dat we voldoen aan de eisen als we het willen.

Nee we hebben absoluut geen kinderwens. Wel een hond en dan is het handiger om een tussenwoning te hebben met eigen tuin.

Edit en we hebben geld apart voor wasmachine etc haha.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 13-01-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:44

Aan één of andere opa die het nodig vond mijn zoon op 10 cm van zijn gezicht, half schreeuwend aan te spreken dat hij mij niet mocht schoppen.
Dat hij nog tegen me in ging dat ik er niks aan deed toen ik heel rustig zei dat ik het niet zo prettig vond dat hij zich er mee bemoeide.
En aan mezelf dat ik het daarna niet kon laten om hem toch na te roepen dat ie zich lekker met zijn eigen zaken moest bemoeien, op een vol schoolplein.

Uiteraard mag mijn zoon mij niet schoppen en Uiteraard heb ik daar wel op in gegrepen...maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat iemand zich op zo'n manier of eigenlijk überhaupt ermee bemoeit als je gewoon niet weet wat er speelt. Al zou ik er niet op ingrijpen en laat ik me helemaal kapot schoppen door mijn kind dan is dat nog altijd aan mij...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 13-01-22 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:45

Voor t gevoel zou ik huis 1 doen maar uit toekomstperspectief huis 2. Welke voelt goed voor jullie? Wel lastig. Ongezien over een huis beslissen omdat huis 1 vandaag een antwoord moet hebben. Maar beide huizen zeggen dus: jullie mogen t hebben?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:47

Ja in principe mogen we beide huizen huren als we dat willen.

Huis 2 is uit '92 en huis 1 uit '55. Dus ben heel erg bang voor geluidsoverlast bij dat oude huis. Dus vandaar dat ik neig naar huis 2. En dan maar 1,5 jaar wat zuiniger leven.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:48

MarlindeRooz schreef:
Ja in principe mogen we beide huizen huren als we dat willen.

Huis 2 is uit '92 en huis 1 uit '55. Dus ben heel erg bang voor geluidsoverlast bij dat oude huis. Dus vandaar dat ik neig naar huis 2. En dan maar 1,5 jaar wat zuiniger leven.

Ik snap je echt, maar geluidsoverlast kun je bij een tussenwoning ook hebben en ik spreek uit ervaring.

p.s. hond is wel een goed argument natuurlijk

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:49

Ik zou voor het tweede huis gaan, al is het alleen maar omdat ik echt gek zou worden op een bovenwoning haha. Wel rot dat je nog niet hebt kunnen kijken daar, misschien kan je langsrijden en als het leeg staat binnen kijken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:49

MarlindeRooz schreef:
Huis 1 is veel ouder dan huis 2! En niet zo goed geisoleerd trouwens. Behalve dubbel glas haha.

Maar voor 150 pm extra hebben we dan een heel huis. En vriend had gebeld met de makelaar die zei dat we voldoen aan de eisen als we het willen.

Nee we hebben absoluut geen kinderwens. Wel een hond en dan is het handiger om een tussenwoning te hebben met eigen tuin.

Edit en we hebben geld apart voor wasmachine etc haha.

Huis 1 klinkt beter, maar als je een hond hebt is een tuin aan huis idd erg fijn.

Als je bang bent voor geluidsoverlast, dan huis 2. Hoewel dat ook geen garantie is, is de kans op geluidsoverlast wel kleiner.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:50

Een tussen woning kan ook heel wat geluidsoverlast brengen. En ik woon in een huis van 1918. Geluidsoverlast hier is eigenlijk niet te merken, behalve als de buren oefenen met viool etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:51

Ja ik heb echt een soort trauma aan geluidsoverlast en de onderburen bij huis 1 hadden een hele rommelige tuin en dat leken ons geen nette mensen. :o

En als je daar in de tuin zit hoor je een school / opvang en dat zit bij huis 2 niet in de buurt. Maar daar zijn we dus nog niet wezen kijken.