Avalanche81 schreef:Welk huis vind je het coolste? Die wordt het![]()
Volgende keer even iets minder mensen duimen
Dat gaat niet als je van t andere huis niet zeker weet dat je m krijgt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Lekker man!Omg ik werd net gebeld door dat huis waar we van de week gingen kijken en die mogen we sowieso huren als we willen. We hadden een hele goede en betrouwbare indruk gemaakt.
Niemand kan een woning vinden en wij moeten kiezen?
MarlindeRooz schreef:Huis 1 (krijgen we sowieso als we willen, vandaag laten weten)
- Bovenwoning
- 2 slaapkamers (1 zolder) en apart hoekje voor mij om thuis te werken
- tuin, balkon en berging (niet direct aan het huis)
- inclusief vaatwasser, oven, magnetron, was/droger en tuinstoelen zit erbij
- 3 min naar werk
- per 1 februari
- 950 exclusief (84m2)
- Kleiner
- Voelde me direct thuis en ben wezen kijken
- net gerenoveerd is echt heel netjes
Huis 2:
- tussenwoning met 4 slaapkamers
- tuin + berging
- Goede wijk aan een parkje
- 22 min fietsen naar werk
- 1050 euro
- 100-150 euro meer aan energie waarschijnlijk
- Meer geld aan inrichten (wasmachine etc)
- Wat meer verouderd
- Nog niet wezen kijken
- Vandaag nabellen of we het 100% zeker krijgen
1050 euro per maand exclusief (120m2)
MarlindeRooz schreef:Huis 1 (krijgen we sowieso als we willen, vandaag laten weten)
- Bovenwoning
- 2 slaapkamers (1 zolder) en apart hoekje voor mij om thuis te werken
- tuin, balkon en berging (niet direct aan het huis)
- inclusief vaatwasser, oven, magnetron, was/droger en tuinstoelen zit erbij
- 3 min naar werk
- per 1 februari
- 950 exclusief (84m2)
- Kleiner
- Voelde me direct thuis en ben wezen kijken
- net gerenoveerd is echt heel netjes
Huis 2:
- tussenwoning met 4 slaapkamers
- tuin + berging
- Goede wijk aan een parkje
- 22 min fietsen naar werk
- 1050 euro
- 100-150 euro meer aan energie waarschijnlijk
- Meer geld aan inrichten (wasmachine etc)
- Wat meer verouderd
- Nog niet wezen kijken
- Vandaag nabellen of we het 100% zeker krijgen
1050 euro per maand exclusief (120m2)
_San87_ schreef:Ik denk dat de isolatie wel goed zit bij een pas gerenoveerd huis. Daarmee minder kans op overlast.
Ik vind huis 1 ook aantrekkelijker klinken. Sowieso al het witgoed erbij is erg fijn.
Telpeva schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat de isolatie wel goed zit bij een pas gerenoveerd huis. Daarmee minder kans op overlast.
Ik vind huis 1 ook aantrekkelijker klinken. Sowieso al het witgoed erbij is erg fijn.
Hoeft niet per se, mijne (uit 1950) is gerenoveerd in 2018 en ik hoor een hoop van mijn buren, de tussenmuren zijn bij de mijne gewoon dun. Als de buren visite hebben dan hoor ik dat, niet dat ik ze letterlijk kan verstaan maar ik kan wel horen hoeveel man er aanwezig zijn, het lachen hoor je, als ze hard praten hoor je het. Dat zal zeker niet in elk gerenoveerd huis zijn uiteraard, om daar achter te komen zou ik eerder even navraag doen bij mensen die daar in de buurt of in een soortgelijke woning wonen zodat je weet wat je kunt verwachten.
Maar even serieus WOEEEEEE gewoon keuze uit 2 huizen!!! Gefeliciteerd man! Volg je hart, ik heb ook huizen laten schieten toen ik mij er niet meteen thuis voelde en bij mijn huidige huis voelde alles ook meteen goed, en nog steeds. Heerlijk is dat, echt een gevoel van thuis komen, leuke buren hebben, weten dat het goed zitdat gun ik jou ook keihard hoor na al die overlast Marlinerooz!
MarlindeRooz schreef:Ja in principe mogen we beide huizen huren als we dat willen.
Huis 2 is uit '92 en huis 1 uit '55. Dus ben heel erg bang voor geluidsoverlast bij dat oude huis. Dus vandaar dat ik neig naar huis 2. En dan maar 1,5 jaar wat zuiniger leven.
MarlindeRooz schreef:Huis 1 is veel ouder dan huis 2! En niet zo goed geisoleerd trouwens. Behalve dubbel glas haha.
Maar voor 150 pm extra hebben we dan een heel huis. En vriend had gebeld met de makelaar die zei dat we voldoen aan de eisen als we het willen.
Nee we hebben absoluut geen kinderwens. Wel een hond en dan is het handiger om een tussenwoning te hebben met eigen tuin.
Edit en we hebben geld apart voor wasmachine etc haha.