Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Hier net weer een fraai staaltje op journaal: uitbraken in een tiental bejaardencentra. Één overleden en verder alles asymptomatisch. De overledenen was weer zo´n geval van een hooooog bejaarde´mét Covid19´; was toch al met de laatste adem bezig.
Nadruk op tiental uitbraken en dode, niet op verder alles asymptomatisch
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Het is wel het officiele artikel, niet een media uitlating.
Maar ik hoop inderdaad dat het overenthousiaste onderzoekers zijn.
In de UK waar nota bene de Delta wijd verspreid is, zijn de nieuwe besmettingen gehalveerd sinds het opheffen van beperkingen.
Niet mógelijk maar feitelijk.
Pandora2 schreef:Huertecilla schreef:
In de UK waar nota bene de Delta wijd verspreid is, zijn de nieuwe besmettingen gehalveerd sinds het opheffen van beperkingen.
Jep. Het sluiten van de scholen en het einde van het EK voetbal doen veel, maar dat wisten we al
ingedebruijn schreef:Sizzle schreef:Ik lees net dat de lambda variant mogenlijk niet afgedekt is door de vaccins![]()
Dat wordt dan weer een leuke winter dit jaar![]()
https://www.infectioncontroltoday.com/v ... o-vaccines
https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 085v1.full
Tja dat las ik eerst ook bij de delta maar bleek achteraf ook niks aan de hand met volledige vaccinatie.
Dit vind ik dus vallen onder media hysterie en bangmakerij.
ingedebruijn schreef:Dat is wat anders dan zeggen dat ze mogelijk niet werken. Want dat weten ze dus helemaal nog niet.
Edit: ze kunnen dan ook schrijven : vaccinaties werken mogelijk wél tegen de nieuwe variant.
Maar nee we zetten het lekker negatief in. En ja dat valt voor mij gewoon onder paniekzaaien.
Huertecilla schreef:besita schreef:
Let op dit ´detail´:
In het Verenigd Koninkrijk is 73 procent van de volwassenen volledig gevaccineerd.
Dat boven de 18 is hier al verschillende malen verzet (nu naar iedereen).
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Het is wel het officiele artikel, niet een media uitlating.
Maar ik hoop inderdaad dat het overenthousiaste onderzoekers zijn.
Janneke2 schreef:Nee hoor: niets te hysterie en bangmakerij.
Als men na de eerste onderzoeken 'niet weet dat' het vaccin (of: onze vaccins, in Peru gebruikte men het Chinese vaccin) werkt tegen labda, dan is dat de (voorlopige) conclusie.
Mind: dat is iets anders dan 'we weten dat het niet werkt'.
Dat weten we (nog) niet.
Citaat:but there may—just may—perhaps be reason to think that there’s a chance that the alarm may have to be sounded at some point about the lambda COVID-19 mutation
Needje schreef:Citaat:but there may—just may—perhaps be reason to think that there’s a chance that the alarm may have to be sounded at some point about the lambda COVID-19 mutation
Echt hou op met me.![]()
Als je zoiets moet plaatsen in je artikel dan hoef je imo het artikel nog niet te plaatsen.
Suzanne F. schreef:Ach al is het nu niet die Lambda variant, dan komt er wel een Omega variant die resistent is voor de vaccins. Daar kan je op wachten.
Citaat:Dat is geen doemdenkerij hoor.
Suzanne F. schreef:Cer schreef:maar of het dan wel of geen vervelende winter wordt, kan je nu toch nog niet zeggen?
Nee niet met zekerheid. Maar mijn gevoel zegt wel dat we geen ‘gewone’ winter krijgen. Zal nog steeds wel gezeur zijn.