Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:20

Het is wel het officiele artikel, niet een media uitlating.
Maar ik hoop inderdaad dat het overenthousiaste onderzoekers zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:23

Huertecilla schreef:
Hier net weer een fraai staaltje op journaal: uitbraken in een tiental bejaardencentra. Één overleden en verder alles asymptomatisch. De overledenen was weer zo´n geval van een hooooog bejaarde´mét Covid19´; was toch al met de laatste adem bezig.
Nadruk op tiental uitbraken en dode, niet op verder alles asymptomatisch *\o/*

Ja zo irritant dit soort berichten maarja mensen klikken hier nu eenmaal sneller op dan goed nieuws. Hopelijk klikken en lezen ook veel mensen daadwerkelijk zodat ze kunnen zien dat het eigenlijk wel meevalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:24

Sizzle schreef:

In de UK waar nota bene de Delta wijd verspreid is, zijn de nieuwe besmettingen gehalveerd sinds het opheffen van beperkingen.
Niet mógelijk maar feitelijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:23

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

In de UK waar nota bene de Delta wijd verspreid is, zijn de nieuwe besmettingen gehalveerd sinds het opheffen van beperkingen.

Jep. Het sluiten van de scholen en het einde van het EK voetbal doen veel, maar dat wisten we al :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:34

Pandora2 schreef:
Huertecilla schreef:

Jep. Het sluiten van de scholen en het einde van het EK voetbal doen veel, maar dat wisten we al :D

Misschien ook in de zin van groeps immuniteit
En dit
https://www.hln.be/medisch/brits-onderz ... ~a6a83c0f/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:55

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:21

ingedebruijn schreef:
Sizzle schreef:
Ik lees net dat de lambda variant mogenlijk niet afgedekt is door de vaccins >;)
Dat wordt dan weer een leuke winter dit jaar :x

https://www.infectioncontroltoday.com/v ... o-vaccines

https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 085v1.full

Tja dat las ik eerst ook bij de delta maar bleek achteraf ook niks aan de hand met volledige vaccinatie.

Dit vind ik dus vallen onder media hysterie en bangmakerij.

Nee hoor: niets te hysterie en bangmakerij.
Als men na de eerste onderzoeken 'niet weet dat' het vaccin (of: onze vaccins, in Peru gebruikte men het Chinese vaccin) werkt tegen labda, dan is dat de (voorlopige) conclusie.

Mind: dat is iets anders dan 'we weten dat het niet werkt'.
Dat weten we (nog) niet.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-08-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:34

Dat is wat anders dan zeggen dat ze mogelijk niet werken. Want dat weten ze dus helemaal nog niet.

Edit: ze kunnen dan ook schrijven : vaccinaties werken mogelijk wél tegen de nieuwe variant.

Maar nee we zetten het lekker negatief in. En ja dat valt voor mij gewoon onder paniekzaaien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:57

ingedebruijn schreef:
Dat is wat anders dan zeggen dat ze mogelijk niet werken. Want dat weten ze dus helemaal nog niet.

Edit: ze kunnen dan ook schrijven : vaccinaties werken mogelijk wél tegen de nieuwe variant.

Maar nee we zetten het lekker negatief in. En ja dat valt voor mij gewoon onder paniekzaaien.

Exáct.
Helemaal tegen de achtergrond van de grote praktijktest in de UK dat het wél werkt.

Het is echt continue met álles een zo negatief mogelijk belichten en op een ondergrond grenzend aan massale angstpsychose is het volstrekt correct woord ´paniekzaaien´.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:04

Huertecilla schreef:
besita schreef:

Let op dit ´detail´:

In het Verenigd Koninkrijk is 73 procent van de volwassenen volledig gevaccineerd.

Dat boven de 18 is hier al verschillende malen verzet (nu naar iedereen).

Zou ook iedereen / totale bevolking moeten zijn

En Belgie gaat over Uk met vaccineren las ik vandaag dus hoopvol

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:44

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Je suggereert bijna dat de besmettingen gehalveerd zijn door het opheffen van de beperkingen.

Dat is een beetje a la Maurice de Hond. We tellen alleen de resultaten of feiten mee, die mij uitkomen :D, de rest laten we weg. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:57

Electra63 schreef:
suggereert bijna

Dubbel niet dus _O-

Je moet solliciteren bij de Telegraaf als koppenschrijver.

Wat ik wél schrijf is dat ik de cijfers van de UK overheid niet als wet neem; het ómgekeerde van wat jij beweert te lezen in wat er níet staat :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:42

Janneke2 schreef:
Nee hoor: niets te hysterie en bangmakerij.
Als men na de eerste onderzoeken 'niet weet dat' het vaccin (of: onze vaccins, in Peru gebruikte men het Chinese vaccin) werkt tegen labda, dan is dat de (voorlopige) conclusie.

Mind: dat is iets anders dan 'we weten dat het niet werkt'.
Dat weten we (nog) niet.

Als men iets (nog) niet weet hoeft het ook niet geplaatst te worden.
Heeft nl totaal geen toegevoegde waarde.
En zo voorkom je dat mensen dingen lezen die er niet zijn.
Het wel plaatsen van zoiets onzinnigs is imo wel degelijk bangmakerij.

Citaat:
but there mayjust mayperhaps be reason to think that there’s a chance that the alarm may have to be sounded at some point about the lambda COVID-19 mutation

Echt hou op met me. :')
Als je zoiets moet plaatsen in je artikel dan hoef je imo het artikel nog niet te plaatsen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:29

Needje schreef:
Citaat:
but there mayjust mayperhaps be reason to think that there’s a chance that the alarm may have to be sounded at some point about the lambda COVID-19 mutation

Echt hou op met me. :')
Als je zoiets moet plaatsen in je artikel dan hoef je imo het artikel nog niet te plaatsen.

:') echt zeg...

Sizzle, ik vind je een vrij nuchter iemand... maar het lijkt alsof je er al vanuit gaat dat het dus een vervelende winter wordt? Door zo'n artikel... ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:39

Ach al is het nu niet die Lambda variant, dan komt er wel een Omega variant die resistent is voor de vaccins. Daar kan je op wachten. Dat is geen doemdenkerij hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:51

maar of het dan wel of geen vervelende winter wordt, kan je nu toch nog niet zeggen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:59

Cer schreef:
maar of het dan wel of geen vervelende winter wordt, kan je nu toch nog niet zeggen?

Nee niet met zekerheid. Maar mijn gevoel zegt wel dat we geen ‘gewone’ winter krijgen. Zal nog steeds wel gezeur zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:13

Suzanne F. schreef:
Ach al is het nu niet die Lambda variant, dan komt er wel een Omega variant die resistent is voor de vaccins. Daar kan je op wachten.

Ja, en?
Tegen díe tijd is er ook een aangepast vaccin. Nét als voor griep.
Dat is vééééle malen waarschijnlijker, dus wél:

Citaat:
Dat is geen doemdenkerij hoor.

Hou toch eens op met al die negativiteit en paniekzaaierij.
Er zijn verschillende prima, relatief zelfs heel goed, werkende vaccins en die worden zéker aangepast aan eventuele!!! nieuwe varianten.
Verder is er tegen die tijd een brede resistentie bij de bevolking dus niets meer probleem dan bij griepgolven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:15

Suzanne F. schreef:
Cer schreef:

Nee niet met zekerheid. Maar mijn gevoel zegt wel dat we geen ‘gewone’ winter krijgen. Zal nog steeds wel gezeur zijn.

Voorspel je ook lottonummers?

Afgelopen winter was nagenoeg niemand gevaccinereerd. Straks vrijwel iedereen. Blijft over dat er mensen aan van alles en nog wat dood gaan, net als altijd, nu inclusief aan Covid19.
Wen er maar aan want we leven in jaar 1 AC.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:26

Misschien moeten de topictitels van alle corona-topics maar aangepast worden :
ENKEL POSITIEF NIEUWS EN GEEN VERVELENDE OF LANGDURIGE BIJWERKINGEN AUB.

:')

Al is ' positief ' in deze tijden ook weer relatief natuurlijk :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:29

Nee hoor, het hoeft niet alleen positief te zijn.... :)
Realistisch mag altijd.. en in hoeverre 'ik denk dat' of 'mijn gevoel zegt' realistisch is is de vraag. Uiteraard is het uitspreken van ideeen altijd vrij :j
Maar "het wordt een poedersuiker winter want er komt een variant" is gewoon niet zo stellig te zeggen, toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:37

Positief nieuws, je kunt de beademing overleven, kennis van ons, 53 dagen op de Ic , staat weer op de OS als coach.
Jammer genoeg geen kampioen maar ze kunnen nog derde worden. Gun het hun zo, en hij was kerngezond, had net twee weken eerste prik en toch foute boel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:38

Als virologen niet weten wat de winter gaat brengen, weten wij Bokkers het vast ook niet.

Ik ben zelf optimistisch, omdat steeds meer mensen gevaccineerd zijn en daardoor het virus minder makkelijk en snel kan muteren.

Maar er zijn landen, waar dat niet zo is, dus de vraag is of het virus dan toch weer hier zou kunnen opsteken.

En dan maar afwachten, of de zorg niet weer overbelast raakt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:50

Of hier nu enkel positief nieuws geschreven wordt of niet, het zal geen enkele invloed hebben op het verdere verloop van de pandemie :+

Ik lees en hoor graag beide kanten.
En Sizzle is volgens mij één van de weinigen, zoniet de enige in deze topics met een degelijke achtergrond en kennis in deze materie, dus die posts vind ik absoluut interessant.

Voor wie het niet wil lezen, gewoon skippen zou 'k zeggen :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:56

Pandora2 schreef:
En Sizzle is volgens mij één van de weinigen, zoniet de enige in deze topics met een degelijke achtergrond en kennis in deze materie, dus die posts vind ik absoluut interessant.

Eens :j daarom vraag ik erover door :)