Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Mogen over 3 weken de terassen weer open? Dat heb ik even gemist, maar dat zou mooi zijn
Echwel schreef:Cer schreef:Mogen over 3 weken de terassen weer open? Dat heb ik even gemist, maar dat zou mooi zijn
Heb al gereserveerdnu nog mooi weer
bigone schreef:Wat betreft testen, wanneer ik onderstaand stukje lees dan mag er van mij een verplichting op testen in sommige gevallen komen :
Zuid-Afrikaanse variant zestien keer aangetroffen in Gorinchem
Zestien personen zijn in een fysiotherapiepraktijk in Gorinchem in aanraking gekomen met de Zuid-Afrikaanse coronavirusvariant. In januari werd de mutatie aangetroffen bij zeker drie mensen, bij vervolgonderzoek bleek dat nog eens dertien mensen de besmettelijke variant onder de leden hadden.
De uitbraak is volgens de GGD Zuid-Holland Zuid nu onder controle. Van de zestien besmette personen hoefde voor zover bekend niemand in een ziekenhuis te worden opgenomen. Het gaat niet alleen om mensen uit Zuid-Holland Zuid, maar ook mensen uit andere delen van het land. Volgens de GGD waren negen regio's betrokken bij het onderzoek naar de uitbraak.
De gevallen in Gorinchem zijn de eerste uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant in Nederland. De partner van een medewerker van de praktijk was onlangs in Zuid-Afrika geweest en kreeg na terugkeer klachten. Vervolgens bleek dat acht medewerkers en acht bezoekers het coronavirus hadden. Alle 387 bezoekers en medewerkers van de praktijk werden opgeroepen om zich te laten testen, 199 van hen gaven gehoor aan de oproep.
Cer schreef:Qua cijfers... wat zijn nu nog de belangrijkste cijfers waarmee gemeten wordt?
Is het nog steeds het aantal besmettingen? Of gaan ze nu langzaam naar het cijfer van het aantal mensen wat ook echt ziek wordt?
Want met die scholen open enzo.. ik weet t niet hoor.. Ik blijf het lastig vinden dat kinderen het niet over zouden kunnen dragen, ook als je de cijfers van de clusters zag.. dat zijn toch veel scholen lijkt het?
Echwel schreef:Het is ook niet zo dat binnen een gezin iedereen corona krijgt
Het is allemaal niet zo zwart wit
996981 schreef:Echwel schreef:Het is ook niet zo dat binnen een gezin iedereen corona krijgt
Het is allemaal niet zo zwart wit
Hier had mijn vriend Corona zonder symptomen. Hij kwam erachter omdat hij wilde testen voor hij zijn ouders ging bezoeken in Duitsland. We konden niet gescheiden leven en gezien ik hoogzwanger ben wilde ik dat ook absoluut niet. Heb zijn steun echt nodig. Ik heb het niet gekregen. Ook negatief op de antistoffen test die ik heb laten doen...
Ik vind het een heel apart virus
996981 schreef:bigone schreef:Kinderen kunnen het wel degelijk overdragen, ze worden er alleen niet zo ziek van.
Net als meer dan 90% van de volwassenen
bigone schreef:996981 schreef:Hier had mijn vriend Corona zonder symptomen. Hij kwam erachter omdat hij wilde testen voor hij zijn ouders ging bezoeken in Duitsland. We konden niet gescheiden leven en gezien ik hoogzwanger ben wilde ik dat ook absoluut niet. Heb zijn steun echt nodig. Ik heb het niet gekregen. Ook negatief op de antistoffen test die ik heb laten doen...
Ik vind het een heel apart virus
Wanneer je asymptomatisch corona hebt zal de verspreiding van het virus ook moeilijker zijn dan wanneer iemand zit te proesten en te hoesten.
Cer schreef:nee precies, maar dan is het toch gek dat iets wat geen aangewezen klusters zijn (dacht ik) zoals Tuincentra ofzo, niet mogen? En kinderen mogen wel naar school?
Ik mag bijvoorbeeld niet met 4 vrienden afspreken (die allemaal klachtenvrij zijn). Ik vind dat soms wel een beetje gek..
bigone schreef:Op bezoek geweest met ouders? Met beide ouders? Volgens mij word dat namelijk afgeraden.