Loeky01 schreef:MyWishMax schreef:Gedoe met medicijnen en vergoeding. Elke partij zegt iets anders en ik word van kastje naar de muur gestuurd. Medische noodzaak op recept, maar toch geen vergoeding en het ligt allemaal aan de ander.
Leuk, maar had van tevoren gezegd dat ik ruim 50 euro per maand kwijt zou zijn aan medicatie. Dat kan ik niet betalennu achteraf dus ineens de mededeling dat ik het niet vergoed krijg. En dat ze het toch gaan proberen, waarom kon dit niet vooraf gemeld worden? Dan had ik toen alles kunnen regelen.
Zorgverzekering opbellen en hun het werk laten doen. Zij moeten hierin bemiddelen en jou niet aan laten modderen. Medische noodzaak is medische noodzaak. Huisartsen worden daar veel strenger op gecontroleerd dan vroeger dus dat wordt niet zomaar afgegeven, daar mag je de zorgverzekering op wijzen en aangeven dat ze het moeten oplossen.
Apotheek had het in moeten dienen, dat hebben ze niet gedaan, gewoon mij laten betalen en op rekening staat niks. Zij zeiden juist dat ik het zelf noest declareren en terug zou krijgen. Foute informatie dus. Verzekering zegt juist dat als het op het recept staat, en dat staat het, de apotheek gewoon in moet dienen. Of het had op de rekening moeten staan, dan had ik het wel terug gekregen.
De apotheek twijfelt over de reden voor medische noodzaak, waar zij niks mee te maken hebben. Als verzekering daar iets over te zeggen had is het al anders, maar die wisten niet eens van medische noodzaak op recept of dat apotheek had aangegeven dat ik zelf moest declareren. Apotheek wil nieuwe medicatie geven met iets erbij om het wel te laten werken, maar dat extra ding wordt ook niet vergoed.
Als het nu weer mis gaat mag de verzekering het opknappen, maar die hebben juist netjes uitgelegd hoe het allemaal werkt en wat en dan fout gegaan kan zijn. Bij huisarts na laten kijken en daar klopt alles