Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:37

Oh wow, wat is dat mooi geworden zeg! Heb het door gegeven aan mijn ouders, die kamperen ook graag in Drenthe.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:40

Voor de Hemelvaart kampeerders...donderdag nog mooi weer. Vrijdag pas kans op onweer.

Afbeelding

Valt toch weer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:58

Nou, inderdaad, hopelijk geen ellende voor mvdende.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:02

Wij zijn op de camping. Tent opzetten heeft wel even geduurd, maar alles klaar ondertussen.

Nu bij de kfc ff wat eten scoren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:22

Fijn dat alles staat!

Hier begint wat hoop te komen om toch iets te kunnen in de zomer. Grote vraag is 'wat'. Want ik had een super reis in gedachten die nu niet doorgaat... Dus dan is alles wat daarna komt wat 'meh'. Dus ook wat twijfel om een jaartje uit te zitten en volgend jaar verder te kijken :+

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:42

Nou, ik heb dus in februari voor augustus een rondreis van twee weken naar Cuba geboekt. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog door gaat, maar eigenlijk vind ik het ook niet verantwoord om 10 uur mensen zoveel mensen in een vliegtuig te gaan zitten en daarna met een groep in een bus door het land gereden worden.

Omdat er nog niks bekend is over augustus kan ik denk ik nog weinig, maar ik ben er wel vrij zeker van dat ook al zou ik kunnen gaan, dat ik toch liever thuis blijf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:31

Marsu schreef:
Nou, ik heb dus in februari voor augustus een rondreis van twee weken naar Cuba geboekt. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog door gaat, maar eigenlijk vind ik het ook niet verantwoord om 10 uur mensen zoveel mensen in een vliegtuig te gaan zitten en daarna met een groep in een bus door het land gereden worden.

Omdat er nog niks bekend is over augustus kan ik denk ik nog weinig, maar ik ben er wel vrij zeker van dat ook al zou ik kunnen gaan, dat ik toch liever thuis blijf.

Via Shoestring bijv?

Ik heb die reis in 2016 gedaan. Momenteel zitten die reisorganisaties ook vast aan wat de landen doen. De hygiëne in Cuba is natuurlijk stukken anders. Mogelijk zijn er een casa particulares geboekt en ik weet niet of die uberhaupt alweer iets mogen straks. Cuba is daarin aardig strikt met de regels.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:53

Zijn er anderen die een verre reis hadden geboekt voor aankomende periode?

Wij hebben voor begin september een reis naar Amerika staan, maar ik ben heel bang dat dit niet doorgaat. Erg jammer, want dit zou mijn eerste keer Amerika/verre reis zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:59

Plannen waren er wel maar om de een of andere reden niks van boeken gekomen. Komt nu wel heel goed uit. Maar als er al wat staat :(:) gewoon ruk. Zie je geld maar te krijgen, of reis opschuiven of moeten gaan met wie weet heel veel restricties. Hard duimen dat er een oplossing komt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:14

Winged schreef:
Via Shoestring bijv?

Ik heb die reis in 2016 gedaan. Momenteel zitten die reisorganisaties ook vast aan wat de landen doen. De hygiëne in Cuba is natuurlijk stukken anders. Mogelijk zijn er een casa particulares geboekt en ik weet niet of die uberhaupt alweer iets mogen straks. Cuba is daarin aardig strikt met de regels.

Nee, via Kras. Maar inderdaad de hygiëne vind ik in deze situatie ook een punt van zorg. Er zijn inderdaad overnachtingen in casa particulares, maar ook in een all inclusive resort. Ik zit er niet op te wachten om straks in quarantaine in zo'n hotel te zitten.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:00

Jatoby schreef:

Wij hebben voor begin september een reis naar Amerika staan, maar ik ben heel bang dat dit niet doorgaat. Erg jammer, want dit zou mijn eerste keer Amerika/verre reis zijn.

Bij ons staat/stond een reis naar zuid Afrika op de planning. Gister bericht gehad van het reisbureau dat als we nu annuleren (had ik naar geinformeerd) dat ik 60% van de aanbetaling terug krijg en de rest kwijt ben en ook geen vouchers voor krijg.

Wat er gebeurt als we wachten weten we nog niet, omboeken kan in ons geval helaas niet van onze kant.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:00

Jatoby schreef:

Ja wij in september naar Canada. Lees dat Air Canada vanaf 24 juni 1 keer per dag Amsterdam - Toronto gaat vliegen dus ik hou hoop :D

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:50

kiomiamigo schreef:
Jatoby schreef:

Bij ons staat/stond een reis naar zuid Afrika op de planning. Gister bericht gehad van het reisbureau dat als we nu annuleren (had ik naar geinformeerd) dat ik 60% van de aanbetaling terug krijg en de rest kwijt ben en ook geen vouchers voor krijg.

Wat er gebeurt als we wachten weten we nog niet, omboeken kan in ons geval helaas niet van onze kant.

Ah, fijn dat je nu duidelijkheid hebt in ieder geval over eventueel annuleren. Ga je annuleren? Ik weet niet precies wanneer de reis plaats zou vinden?

Wij hebben alles los geboekt; vlucht en kaarten voor Disney in Florida zijn al betaald. Dus dat is allemaal ook nog wel een dingetje als het niet doorgaat. Hotel is gelukkig nog tot enkele dagen van tevoren gratis te annuleren.

Citaat:
Ja wij in september naar Canada. Lees dat Air Canada vanaf 24 juni 1 keer per dag Amsterdam - Toronto gaat vliegen dus ik hou hoop :D

Ow dat is op zich wel hoopvol dat je in september lekker kan gaan! Ik hoop dat Amerika ook tegen die tijd weer toegankelijk is en er vluchten naartoe gaan :) . De vraag is dan natuurlijk wel onder welke voorwaarden je er naartoe te kan gaan en de geldende maatregelen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 13:54

Autumnn schreef:
Jatoby schreef:

Zelfde schuitje hier! Ook september maar Canada, maar dan de andere kant. Ik hoop zo erg dat het doorgaat.. zou het zo gaaf vinden om de zalmtrek en vissende grizzlyberen te zien _/-\o_

Tip voor andere Canada gangers: word lid van het Canada reis forum op Facebook! Daar staat ook veel info over het virus, wanneer reizen naar Canada enz.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 20-05-20 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:56

Daar ben ik al lid van en heb ik deze informatie ook vandaan. Ik had het hier zelfs nog als tip gegeven :')
Verwacht jij trouwens dat we in september nog kunnen gaan? Ik ben vooral benieuwd hoe het vliegen gaat

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 13:59

Oh echt hahaha. Nou, ik vind het een handige pagina :D

Ik weet het echt echt niet. Durf ergens al niet meer te hopen eigenlijk.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:37

Mijn plan was begin juli 3 weken Canada. Maar ik weet dus niet onder welke voorwaarden je er eventueel heen kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:25

Wanneer je wel kunt vliegen maar er verder ontzettend beperkende maatregelen zijn heb je ook weinig aan je vakantie. Wel een tip, houd contact met je reisorganisatie , vaak krijg je min. twee weken uitstel om de resterende reissom te betalen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:28

Ik verwacht niet dat verre reizen de komende maanden door zullen gaan. Er is nu nog in inreisverbod voor die landen en ik denk dat het heel gefaseerd open zal gaan waarbij er eerst weer zakelijk vliegverkeer zal zijn voor een toeristen mogen komen. Het feit dat er weer een vlucht gaat naar Canada is helaas geen garantie dat je er ook daadwerkelijk in mag. Er zijn ook dagelijks vluchten vanuit de EU naar de VS maar je mag er niet in tenzij je een Amerikaans staatsburger bent of een verblijfsvergunning hebt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:29

Gelukkig hebben wij nog niks betaald. Hebben alleen akkoord gegeven op het voorstel.. en toen kwam Corona....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:48

Autumnn schreef:
Gelukkig hebben wij nog niks betaald. Hebben alleen akkoord gegeven op het voorstel.. en toen kwam Corona....

Maar je bent wel een overeenkomst aangegaan, geen mailtje gehad om geld over te maken?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:51

bigone schreef:
Autumnn schreef:

Maar je bent wel een overeenkomst aangegaan, geen mailtje gehad om geld over te maken?

Zeker zijn wij geen overeenkomst aangegaan. Ik vind het wel grappig dat je dat kan concluderen. We hebben zeker ook geen mailtje gehad om geld over te maken

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:08

Aranel schreef:
Tip voor andere Canada gangers: word lid van het Canada reis forum op Facebook! Daar staat ook veel info over het virus, wanneer reizen naar Canada enz.

Volgens mij had ik nog niet eerder gereageerd in dit topic (volg het al wel een tijdje voor info), maar wilde je even bedanken voor deze tip. Handig!
Wij zouden dit jaar voor de 5e zomer op rij weer naar Canada gaan. Het zou mij verbazen als het doorgaat, maar we houden -een beetje- hoop :D 23 juli- 20 augustus is het plan.

Nou vroeg ik me alleen af... Zijn er meer mensen die bang zijn dat hun luchtvaartmaatschappij het misschien niet redt? Wij vliegen met Condor, dit is een vluchtmaatschappij die eerst onder Thomas Cook viel. Hij zou worden overgenomen door LOT airlines, alleen zien die toch af van de overname. Gelukkig hebben wij wel faillisementverzekering genomen bij het boeken van de tickets (van Kilroy), alleen heb ik geen idee hoe dit nou werkt. Helemaal als ze met vouchers gaan werken. Wat als je een voucher hebt en ze gaan failliet? Kunnen we het geld dan nog wel terug krijgen door die faillisementverzekering?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:11

Wanneer ze failliet gaan terwijl je nog gewoon kon vertrekken heb je en verzekering voor. Voor die eventuele voucher zou ik je verzekering gewoon mailen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:13

Transavia gaat alweer vliegen vanaf juni naar Griekenland, Portugal en Spanje. Snap niet dat Spanje er uberhaupt tussen staat.