Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:47

iirrssjjee schreef:
Niet zozeer in het verkeer, maar het programma de slechtste chauffeur... HOE kunnen deze mensen een rijbeweijs hebben en zichzelf op de openbare weg mogen begeven.... HOE...????

Inderdaad, dat vraag ik me ook af, hebben ze de examinator omgekocht, of durfde de examinator zijn ogen niet open te doen, en wilde hij/zij nóóit meer bij die bestuurder in de auto zitten?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:31

Marocje schreef:
Sorry, maar rechts inhalen op de invoegstrook? Waarom?!

Omdat dat is wat je MOET doen als het verkeer naast je langzamer dan nodig rijdt. Omdat jij dan meewerkt aan een fatsoenlijke doorstroming van het verkeer in plaats van files creëeren. Daarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:58

Anoniem schreef:
Marocje schreef:
Sorry, maar rechts inhalen op de invoegstrook? Waarom?!

Omdat dat is wat je MOET doen als het verkeer naast je langzamer dan nodig rijdt. Omdat jij dan meewerkt aan een fatsoenlijke doorstroming van het verkeer in plaats van files creëeren. Daarom.

Rechts inhalen op een invoeg strook mag ook gewoon. Een ongeschreven regel is dan ook invoegen verkeer op de snelweg ruimte geven als dit kan. Dit is gwn om de doorstroming goed te houden

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:13

Net als dat je ook rechts mag inhalen over een weefvlak, bij een voorgesorteerd voertuig en bij file. Heb het hier ook wel eens, auto die na het verdrijvingsvlak gelijk invoegt met 60-70 waar ik dan achter zit. Dan is het inderdaad gas in zodat je een normale snelheid haalt en dan kom je eigenlijk altijd voor de ander terecht aan het eind van de invoegstrook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:25

Bij een blokmarkering mag je rechts inhalen. :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:48

Oke, nooit in die situatie gekomen dan, zorg altijd dat ik vlot op het juiste tempo zit en voeg dan in. Maar ik zou me rot schrokken als er dan nog 1 van rechts kwam? Vrijwel niet mogelijk ook, rij bijna de hele invoegstrook af zodat ik zeker met het verkeer mee kom.

En zelf ook niet vaak meegemaakt dat er echt een hele slome voor me zat. De meesten rijden ook lekker door.

(Maar ik rij ook niet op drukke tijden, dat zal een verschil maken?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:16

Ik kom de slomen vaak op zondag tegen :)) zijn vaak 70 (of zelfs wel 80) plussers.

Door de weeks vond ik t altijd flink meevallen, reed altijd in de spits. Nu rij ik veel te weinig en heb juist net een maand zo'n mooie auto :+: wil graag rijden _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:22

Gisteren een oudere mevrouw die zo de auto in zijn geheel de vluchtstrook op reed. Ik dacht eerst dat ze tegen de vangrail zou klappen, dat was nog maar net voorkomen. Ik kom ook de meeste ' gevaarlijke wegpiraten' in het weekend tegen. Die 'snelle wegpiraten' vooral door de weeks.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:42

Mensen die met 2 kapotte achterlichten op de snelweg rijden. Voorlampen deden het wel
Hij had z’n mistlicht achter we aan, dus ik gok dat ie t wist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:57

Marocje schreef:
Oke, nooit in die situatie gekomen dan, zorg altijd dat ik vlot op het juiste tempo zit en voeg dan in. Maar ik zou me rot schrokken als er dan nog 1 van rechts kwam? Vrijwel niet mogelijk ook, rij bijna de hele invoegstrook af zodat ik zeker met het verkeer mee kom.

En zelf ook niet vaak meegemaakt dat er echt een hele slome voor me zat. De meesten rijden ook lekker door.

(Maar ik rij ook niet op drukke tijden, dat zal een verschil maken?)

De hele strook gebruiken? Je moet gaan als je op snelheid bent en de ruimte er is. Niet persé aan het eind.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 20:41

De hele strook gebruiken is wel gewenst voor de doorstroming van het verkeer.
Maar die mensen die geen gas geven, voegen doorgaan met die lage snelheid ook vroeg in. ( wat dus gevaarlijk is met die lage snelheid en sneller zorgt voor filevorming)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:17

Ik ben nu 2 dagen achter elkaar met de auto naar het werk gegaan en weet nu ook weer waarom ik normaal gesproken liever met de trein reis.

-vrachtwagens die inhalen op plekken waar een inhaalverbod geldt.
-vensen die met 95 km/u een vrachtwagen inhalen.
-mistlampen.
-auto's met een kapotte lamp waardoor de andere als een bouwlamp in je spiegel schijnt.
-bestelbusjes. Al vaker genoemd maar man, die denken soms echt dat ze je moeten aanduwen.

Oh en wat ik wel heel vermakelijk vind: veel bestuurders vergissen zich in de snelheid van mijn auto. Ik heb een Kia Picanto X-line, die is een stuk sneller dan de gewoon Picanto. Het komt dus regelmatig voor dat er een dikke bak naast me komt te staan bij het stoplicht, die vervolgens flink moet trappen om mij voorbij te rijden. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:38

Dat heb ik ook, ik rijd in een bejaardenauto (Renault Captur automaat). En dat ding kan toch snel weg zijn :+ Ik doe overigens alleen wedstrijdjes met Audi’s, BMW’s en Seat Ibiza’s, daar zit toch een bepaald macho-gehalte in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:48

Ik was gisteren aan het inhalen op de A28, waren op weg naar het surfstrand bij Horst. Ik reed 110, dus gewoon vlot inhalen zegmaar. Was er een BMW die maar bleef duwen en kijken of hij er links of rechts omheen kon (vlcuhtstrook links). Ik keek in mn spiegel, zag het type en ben blij dat ik iemand zn dag wat langzamer heb kunnen laten verlopen :)) hij was bijzonder opgefokt _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:57

Haha jaaa, stiekem kan ik me daar heel erg om verkneukelen.
Mijn auto heeft een turbomotor met 100 PK, ten opzichte van die dikke bakken is dat natuurlijk niet heel veel maar voor zijn formaat en gewicht is het wel veel en heeft hij dus weinig mee te trekken. Als je hem dan wat hoger in de toeren laat komen met optrekken dan schiet hij echt vooruit.

Het mooiste vind ik nog als je zo'n 'wedstrijdje' bij het kruispunt hebt, om vervolgens netjes op de maximum snelheid te blijven hangen terwijl die ander dan opgefokt véél te hard verder rijdt.
Of als je op een autoweg een rotonde verlaat waarna de enkelbaans verbreed wordt naar twee banen met zo'n blaaskaak achter je die op de rotonde het liefst door je heen wilt. Die komen na die rotonde dan naast je rijden om je in te halen om er vervolgens achter te komen dat ze echt niet sneller zijn.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-01-21 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:58

Zo had ik laatst ook een debiel achter me. Dit was bij het punt waar een 2 baans strook samen komt met een invoegstrook. Je hebt dan klein stukje 3 baans en zo'n 500 meter verder moet je ritsen en gaat die weer verder in 2 baans.

Meneer achter mij besloot om mij op rechts in te halen via de invoeg strook, venrvolgens naar de meest linkse te gaan en daar last minute nog even een andere auto in te halen via het vedrijvingsvlak om vervolgens weer vol op de rem te gaan aangezien er daar voor weer een auto reed die hij helaas voor hem niet meer kon inhalen 8)7

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:01

AmyJamess schreef:
Zo had ik laatst ook een debiel achter me. Dit was bij het punt waar een 2 baans strook samen komt met een invoegstrook. Je hebt dan klein stukje 3 baans en zo'n 500 meter verder moet je ritsen en gaat die weer verder in 2 baans.

Meneer achter mij besloot om mij op rechts in te halen via de invoeg strook, venrvolgens naar de meest linkse te gaan en daar last minute nog even een andere auto in te halen via het vedrijvingsvlak om vervolgens weer vol op de rem te gaan aangezien er daar voor weer een auto reed die hij helaas voor hem niet meer kon inhalen 8)7

Hahaha dat is helemaal een mooie stunt. Of mensen die je per sé voorbij willen, om ze daarna gewoon weer tegen te komen bij het eerstvolgende stoplicht. Nou Harry, echt tijdwinst ja.

Het is aan de andere kant natuurlijk best riskant om andere mensen op te fokken want daar komt ook een groot deel van de brokken van omdat dat kan leiden tot roekeloos rijden en ik zou nooit bewust een gevaarlijke situatie veroorzaken maar in de auto laat ik me de kaas toch echt niet van het brood eten en zit ik graag assertief achter het stuur.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:46

Nou we hadden net zo iets bizars. Rijden we opeens rotonde, rechts kwam een oudere man aan in de auto, wij rijden compleet haaks van die man, rijdt die kan de auto zo de rotonde op alsof het 2 baans was. Flink getoeterd want het had bijna schade opgeleverd, keek niet op of om...alsof hij niks heeft gezien of gehoord. Heel bizar, als hij wel schade had gereden was die alsnog doorgereden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:52

Ik zie ook wel eens iemand over het hoofd die net achter de A-stijl van de auto verstopt zit, het overkomt zelfs mijn man. Gelukkig zien wij het wel altijd (net) op tijd, maar ik kan me voorstellen dat als je wat ouder bent je het niet zo snel door hebt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:00

zonnebloem18 schreef:
Ik zie ook wel eens iemand over het hoofd die net achter de A-stijl van de auto verstopt zit, het overkomt zelfs mijn man. Gelukkig zien wij het wel altijd (net) op tijd, maar ik kan me voorstellen dat als je wat ouder bent je het niet zo snel door hebt.

In de dode hoek snap ik hem ook. Zo zie ik fietsers soms echt over het hoofd. Wij reden alleen echt precies voor hem dus dat kon hij niet gemist hebben en hij ging vervolgens naast ons rijden. Ook totaal geen reactie op toeteren, dat verbaasde me nog het meeste.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:17

Sowieso, als je een rotonde nadert kijk je toch al vooruit?

Ook zo'n leuke: dit valt me met name op in de middagspits tussen Almere Buiten en Lelystad. Rechts rijden veel vrachtwagens met zo'n 100 á 150 meter afstand ertussen, links rijdt het 'gewone' verkeer met 100 km/u in een treintje. Dan zijn er mensen die na een vrachtwagen weer naar rechts gaan en dan wordt het linker treintje automatisch weer aangesloten. Maar na 100 meter, tegen de tijd dat ze weer bij de volgende vrachtwagen zijn, willen die mensen dan toch weer invoegen. En 9 van de 10 gáán dan dus ook gewoon invoegen waardoor je vervolgens weer met zijn allen op de rem kan. En het is nou ook niet zo dat die mensen een flinke dot gas geven zodat ze rechts een aantal auto's kunnen inhalen maar ze blijven dan gewoon net als de linkerbaan, 100 km/u rijden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:08

Ik reed gister weg bij een stoplichtt, twee banen naar links en ik stond links voorgesorteerd. Dus groen, netjes de bocht om. Ik wil terug naar rechts komen. Spiegelen, knipper aan want het was vrij, beweging instarten..

Schiet er ineens van vlak achter mij vandaan een witte Skoda rechts lamgs me af. Schrok me het lamlazarus, ik was al half op de andere baan inmiddels en hij heeft zo dicht achter me gezeten dat ik hem bij het spiegelen niet gezien heb. Ik met minstens vijf seconden op de toeter gehangen terwijl hij er met een noodgang vandoor ging.. heb van hem niet eens de kans gekregen om terug naar rechts te komen.

Mensen hebben zo weinig geduld.. levensgevaarlijk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:59

xPabloBokt schreef:
Ik reed gister weg bij een stoplichtt, twee banen naar links en ik stond links voorgesorteerd. Dus groen, netjes de bocht om. Ik wil terug naar rechts komen. Spiegelen, knipper aan want het was vrij, beweging instarten..

Schiet er ineens van vlak achter mij vandaan een witte Skoda rechts lamgs me af. Schrok me het lamlazarus, ik was al half op de andere baan inmiddels en hij heeft zo dicht achter me gezeten dat ik hem bij het spiegelen niet gezien heb. Ik met minstens vijf seconden op de toeter gehangen terwijl hij er met een noodgang vandoor ging.. heb van hem niet eens de kans gekregen om terug naar rechts te komen.

Oef, dat is echt een hufteractie en levensgevaarlijk inderdaad.

Gisteren reed ik de A6 af richting Swifterbant/Dronten. Dan kom je op een ovale rotonde met 2 rijbanen waarbij ook verkeer van een 80 weg af komt. Vanaf de baan die van de snelweg af komt, moet je ritsen naar de rechterbaan. Toen ik op de rotonde zat, zaten er een motor en een auto achter me die duidelijk tegen elkaar op aan het racen waren. Enfin, ik voegde in op de rechterbaan en de motor scheurt mij en een paar auto's voor mij met een noodgang voorbij, dat ging maar net goed. De 'dikke BMW' achter mij had minder pech en moest met lede ogen toezien dat de motorrijder de 'race' zou winnen. Dat vond 'ie niet leuk en ging bijna ten koste van mijn achterbumper. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:12

Jolien87 schreef:
xPabloBokt schreef:

Oef, dat is echt een hufteractie en levensgevaarlijk inderdaad.

Gisteren reed ik de A6 af richting Swifterbant/Dronten. Dan kom je op een ovale rotonde met 2 rijbanen waarbij ook verkeer van een 80 weg af komt. Vanaf de baan die van de snelweg af komt, moet je ritsen naar de rechterbaan. Toen ik op de rotonde zat, zaten er een motor en een auto achter me die duidelijk tegen elkaar op aan het racen waren. Enfin, ik voegde in op de rechterbaan en de motor scheurt mij en een paar auto's voor mij met een noodgang voorbij, dat ging maar net goed. De 'dikke BMW' achter mij had minder pech en moest met lede ogen toezien dat de motorrijder de 'race' zou winnen. Dat vond 'ie niet leuk en ging bijna ten koste van mijn achterbumper. :=

Heel bijzonder... Lekker gevaarlijk ook, zeker met motor. :oo
Wij hadden op diezelfde rotonde laatst bij dat stukje ritsen dat een vrachtwagen daar bijna ging stilstaan. Weet nog steeds de reden daarvan niet. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:31

Jolien wat een idioten om te racen op de openbare weg. Levensgevaarlijk.

Ik stond gisteren voor een verkeerslicht te wachten en hoorde sirenes.
Dus goed kijken, maar ik zag niks.
Ik had rood dus stond prima stil.
Brandweer kwam aangescheurd en uiteraard dook er toch een auto voor.