[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:38

Kmbrly schreef:
En hoe doen ze het anders regelen id zomer ?

Dan zullen opa en oma wel oppassen.
Maar dat is nu niet handig, want kinderen zijn steengoed in het overbrengen van virussen.

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:12

Ja, ik snap het ook niet.
Je moet je kinderen toch ook wel goed duidelijk maken dat dit voor niemand een leuke situatie is en dat "je vervelen" echt geen probleem van wereldformaat is op dit moment :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:34

Het probleem is niet dat het vervelend is om je kind thuis te hebben (in jullie geval uiteraard wel maar als je er een hebt niet) maar dat er wel ook gewoon gewerkt moet worden.
Voor de zomervakantie is dat uiteraaard gewoon vooraf al geregeld (betaalde opvang of grootouders) maar zulke opties zijn nu allemaal dicht of een risico.

Ik wil juist absoluut niet mijn werkgever en collega‘s in de steek laten en ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Bij ons zijn de scholen vanaf maandag dicht tot de paasvakantie en dus in totaal tot 19 April. Opvang is niet geregeld vanuit de gemeente.
Gelukkig kunnen wij overwegend thuis werken, maar als dat niet kan dan heb je weinig keus dan proberen iets te regelen of onbetaald verlof opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:45

Het is niet dat thuis blijven maar wel "hoe entertain ik mijn kind". Nou, wees creatief. Balen dat je geen alternatief hebt maar jij wou ze, moet je hier mee om kunnen ook.
Zo denk ik er toch over. Er zijn genoeg mensen die geen sociaal netwerk hebben naast gewone opvang, die moeten het ook redden en dat lukt hen vaak prima.

Ga wandelen, laat ze meehelpen in de tuin, maak puzzels, spelletjes, er zijn vast wel sommen en taakjes online te vinden. Of een buurtvriendje om mee te spelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-20 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:45

Ayasha schreef:
De opvang is wel enigszins beperkt bij mijn weten. :)
Ik ben benieuwd wat dit met ons land gaat doen op elk gebied. :)

Wat ik nu wel gek vind is dat al die ouders moord en brand roepen wat ze nu vijf weken (want de paasvakantie komt er achteraan.) met hun kroost moeten gaan doen... Hoe triestig is het gesteld met onze maatschappij en opvoeding als ze blijkbaar niets kunnen bedenken om hun kroost bezig te houden.
Tekenen, schilderen, knutselen, lezen... Echt, kunnen ze zich niet meer bezig houden? Zelfs niet met alle tablets, computers en andere digitale bezigheidstherapie?

Willen ze perse kinderen omdat hun leven niet compleet zou zijn zonder. Kunnen ze er vijf weken mee doorbrengen, is het weer niet goed. :?

Dit ja!

Ik zit met groeiende verbazing overal te lezen hoe vreselijk mensen het vinden om met hun kind thuis te moeten zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:49

Ik vind het eigenlijk wel leuk en gezellig, maar vind het wel sneu dat ik dan de hele tijd moet zeggen: even wat stiller ik moet een uur bellen.
Als je niet hoeft te werken is het een soort bonus lijkt mij dan snap ik ook niet dat iemand daar over zo klagen eigenlijk, beetje vreemd dat ben ik volledig met jullie eens.

Al die alternatieven die je normaal hebt vallen nu natuurlijk weg. Het is nutteloos om een school te sluiten en dan in de buurt een oppas programma te organiseren tijdens werktijd. Dan zit je alsnog met een stapel kinderen bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:54

Geen jankende koters in het vliegtuig gehad. En hier in Nepal schreeuwen ze ook niet. Wat een verademing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:34

Oeh idinn hoe is het ginds nu? Wij zijn noh steeds onze reis aan het voorbereiden voor november.

Ik vind het vooral jammer dat mensen kinderen nemen maar het zonder alle mogelijke alternatieven niet zouden redden. Dat is toxh iets waar je sowieso rekening mee houdt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:42

Rekening houden met een pandemie en een lock-down voordat je een kind neemt? Serieus?
Geldt dat ook als je een paard koopt en dadelijk bezoek aan stallen ook niet meer mag?

Ik zie het gesprek al voor me. Schat, we hebben een mooi huis, een fijn stabiel inkomen, we zijn gezond, zijn gek op kinderen maar we doen het toch maar niet. Want als er ooit een pandemie komt en alle scholen en opvang moet sluiten en de ouders een risiko groep zijn en de buurvrouw ook een risico is en het oppasmeisje astma heeft, hebben we misschien geen alternatief en kom ik in de knoei met mijn werk.

Ik vind jullie altijd erg grappig en gezellig maar in de huidige situatie is iederen nou eenmaal een beetje beperkt in zijn mogenlijkheden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-03-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:52

Sizzle schreef:
Rekening houden met een pandemie en een lock-down voordat je een kind neemt? Serieus?
Geldt dat ook als je een paard koopt en dadelijk bezoek aan stallen ook niet meer mag?

Ik dénk dat ze bedoelt dat heel veel ouders heel erg afhankelijk zijn van opa's en oma's die oppassen, of zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:55

Zie edit

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:55

Ik stel voor dat we de scholen sluiten mét de kinderen er nog in. Kunnen ze het virus niet verder verspreiden, kunnen de juffen 24 uur doen over de lesstof in plaats van 6 uur (dus een werkdrukverlaging) en mochten ze het daar niet mee eens zijn dan is het ze gelukkig in elk geval wettelijk verboden om godverdee weer te gaan lopen staken (want bijeenkomst met meer dan 100 p.). De rest van de mensen kan zodoende gewoon doorwerken. Houden we de economie ook nog een beetje draaiende.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:57

Hilli schreef:
Ik stel voor dat we de scholen sluiten mét de kinderen er nog in. Kunnen ze het virus niet verder verspreiden, kunnen de juffen 24 uur doen over de lesstof in plaats van 6 uur (dus een werkdrukverlaging) en mochten ze het daar niet mee eens zijn dan is het ze gelukkig in elk geval wettelijk verboden om godverdee weer te gaan lopen staken (want bijeenkomst met meer dan 100 p.). De rest van de mensen kan zodoende gewoon doorwerken. Houden we de economie ook nog een beetje draaiende.

Best een goed idee. Kinderen zijn wandelende bacterie- en virusbronnen :\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:08

Ze kunnen het met rusthuizen dus met scholen moet ook kunnen :j

Sizzle, je moet er toch rekening mee houden dat je zonder oppas kan komen te zitten? Ook zonder pandemie? Omdat je er financieel op achteruit gaat, omdat grootouders overlijden etc

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:14

In een normaal geval kun je dat gewoon regelen (bij ons zelf via de verzekering).
Nu niet want nu moet dus ineens een heel land een alternatief vinden en dat mag niet in groepen of is minimaal niet verstandig.
Bovendien spreek je normaal over hooguit een paar dagen nood-opvang geen 3 weken waarbij er steeds meer potentiele oppassers ziek uitvallen.

Hier iemand een schuld proberen te geven voor gebrek aan voorbereiding vind ik vrij flauw.

Nu hebben wij persoonlijk geen probleem ivm thuiswerken, maar als je in de zorg zit is dat gewoon echt k.u.t want je wil juist vol kunnen inzetten maar niemand kan inspringen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:24

Ik hoop in dat laatste geval dat er mensen zo sociaal zijn om de kinderen van zorgpersoneel op te vangen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:27

Hilli schreef:
Ik hoop in dat laatste geval dat er mensen zo sociaal zijn om de kinderen van zorgpersoneel op te vangen.

Ik ook, zelfs met mijn vreemde kinderen fobie zou ik dat in iedergeval wel doen als iemand mij dat vraagt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:17

Inderdaad, als je daarmee iemand in de zorg door kunt laten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:50

Er zijn toch genoeg alleenstaande ouders zonder grootouders? Die hebben toch vaak ook wat achter de hand als de opvang zou wegvallen? Buren, vrienden, babysitters...
Of als zij moeten werken tijdens schoolvakanties en de opvang is ook dicht? Dat soort situaties hoor ik hier vaak genoeg bij collega's en die krijgen het ook opgelost.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:54

Nogmaals, normaal dat is eenmalig voor een enkeling geen enkel probleem. Vakanties weet je 5 jaar vooruit ongeveer rn dan is er ook betaalde opvang te koop. Die is er nu dus niet!
Nu probeert een heel land tegelijk iets te regelen voor minimaal 3 weken terwijl de infecties met 500 per dag omhoog schieten maar werkgevers wel gewoon die mensen mogen ontslaan voor werk weigeren.
Als mensen hun WC papier al niet eens onder controle hebben, hoe dan is het logisch dat ouders wel hun kinderopvang volledig wereldramp voorbereid hebben?

Maar...whatever, mea culpa
Slechte ouders die niet hun kind willen achterlaten bij een wildvreemde omdat hun eigen back-ups nu risico groepen zijn of al ziek zijn.

Ik snap normaal heus wel dat in dit topic de plaats is om grappen te maken over ouders die schuld hebben aan de ondergang van de wereld, maar hier kan nu even niemand iets aan doen.

Maar goed ik verdwijn maar weer, lijkt me beter voor iedereen :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-03-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:04

Wat sizzle idd zegt
Normaal is dat allemaal wel te regelen
Maar als opeens landwijd iedereen de kinderen ergens moet onderbrengen word het allemaal een stuk lastiger

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:19

Wel nog een goede reden geen kinderen te nemen :'). Nooit gezanik of gezeur met opvang regelen om wat voor reden dan ook :P.

Net naar de bios geweest, De beentjes van Sint-Hildegard, zo leuk _O-.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:24

_San87_ schreef:
Wel nog een goede reden geen kinderen te nemen :'). Nooit gezanik of gezeur met opvang regelen om wat voor reden dan ook :P.
.

En dat ben ik dan weer grondig met je eens :D
Scheelt een hoop gedoe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:28

_San87_ schreef:

Jaa heerlijke film :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:32

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Jaa heerlijke film :D

Ja echt joh. Net alsof ik thuis aan de keukentafel zit _O-. Leuke humor, mooi verhaal, herkenbare plekken :D.