Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ScarOfWars

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:01

Niet oppassen is geen optie, dan zit dat arme beest de hele tijd in de bench.
Moet wel toegeven dat pa nu meer thuis is, dus dat is wel positief, maar dan alsnog hoef ik die hond niet leuk te vinden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:02

xPabloBokt schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik vind je houding ook erg vreemd.
Je woont nog in het huis van ej ouders. Als die een hond willen kopen is dat in HUN huis toch hun goed recht?
Natuurlijk voelt het arme beestje dat je hem achteruit stoot. Je voelt het zelf toch ook als je ergens door iemand ongewenst bent. Ga je ook niet die zijn snauwen opvolgen als er andere mensen wel Leif tegen je zijn ;)

Als je hier vaker meeleest weet je ook dat haar vader weinig voor de hond doet (terwijl hij hem in huis wilde) en SoW er dus regelmatig mee opgescheept zit, omdat haar vader haar telkens op die hond laat passen. Ik denk dat SoW meer een hekel aan de situatie heeft en dat projecteert op de hond en dat snap ik heel goed.

Ik lees hier idd al maanden mee. Ik reageer gewoon niet veel in de meeste topics. Het valt me op dat zoals hier eerder aangehaald ze nogal negatief over heel erg veel lijkt te zijn.
Maar als je thuis woont heb je je gewoon aan de regels van je ouders te houden vind ik. Ik woon ook nog thuis. Maar als mijn moeder iets wil dat ik doe heb ik dat gewoon te doen. Die je dat niet dan ga je toch alleen wonen?
Ik zie vaker mensen die dan nog thuis wonen en waar hun ouders zich aan hen moeten aanpassen in hun eigen huis. Dat vind ik erg vreemd ja.

En die arme hond kan er toch helemaal niets aan doen. Dus haar frustratie op de hond projecteren lijkt me helemaal uit den boze.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:03

Nee hoef je ook niet leuk te vinden hoor, maar als je nog inwonend bent heb je vrij weinig inbreng in zoiets als je vader een hond in huis wil halen. Daar zul je je toch op een gegeven moment wel bij moeten neerleggen of je moet het huis uit gaan en dan ben je er vanaf, als het je zo erg stoort. Het ziet er niet naar uit denk ik dat er namelijk iets gaat veranderen aan deze situatie dus dan is het idd of je erbij neerleggen, of je kapot blijven irriteren.

In ieder geval fijn voor de hond zelf dat je vader wel al meer thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:06

Is het een optie om een plekje voor jezelf te gaan zoeken ScarofWars? Weet niet hoe oud je bent, maar wellicht is het tijd om je eigen huisje te gaan huren? Sterkte nogmaals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:28

Ik lees hier even met verbazing. Sow zet hier haar ergernis neer en krijgt hier nog even een standje en nu wordt zelfs al geopperd dat ze misschien beter een eigen plekje zoekt. Wauw...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:30

DeMolenhoek schreef:
Ik lees hier even met verbazing. Sow zet hier haar ergernis neer en krijgt hier nog even een standje en nu wordt zelfs al geopperd dat ze misschien beter een eigen plekje zoekt. Wauw...

Ik denk dat de meesten gewoon proberen mee te denken met haar. Het lijkt me namelijk gewoon niet prettig als je dagelijks met zoveel ergernis rondloopt en het er niet naar uitziet dat de situatie veranderd aangezien ze nog thuis woont. Ik bedoel het in ieder geval niet aanvallend naar haar toe, maar opperde het gewoon als van 'misschien wordt je hier zelf gewoon gelukkiger van, als je de optie hebt om iets voor jezelf te zoeken bv.'

En reageren op elkaars berichten doen we toch altijd wel hier? Dus dat vind ik dan niet vreemd, dat het nu ook gebeurd. Het is natuurlijk de toon die de muziek maakt, maar ik denk dat de meesten het gewoon goed voorhebben met haar.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-06-19 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:30

Wat ik nu gewoon niet zo goed snap en vaker zie. Het is een topic die letterlijk waar heb jij je vandaag aan geërgerd heet.
Ergernis is niet perse een positief gevoel maar scarofwars post iets en kijk serieus even terug hoeveel mensen los gaan op haar met hoe negatief ze is, dat ze het moet accepteren, dat ze anders maar uit huis moet gaan (niet dat dat in een weekje even geregeld is maar oké). Ze heeft het uitgelegd wat ze ermee bedoeld en waarom ze dit zo ziet.
Ik erger me nu heel erg aan mensen die maar door gaan op haar terwijl dit in mijn ogen een topic hoort te zijn om gewoon even je gal te spuwen over wat je op dat moment niet leuk vind, maar niet om vervolgens bakken commentaar te gaan geven.
Ik vind het vrij hard en aanvallend wat en hoe er gereageerd word op haar en dat vind ik niet oké, sowieso niet maar ook niet omdat dit topic bedoeld is en het dus oké is om hier een ergernis te posten hoe negatief dan ook..
En als je dan beweert je zorgen te maken stuur dan even een privé berichtje ofzo ipv dat openbaar in een topic te gooien daar heeft letterlijk niemand wat aan..

Scarofwars ik snap heel goed dat het vervelend is deze situatie met de hond. Ik zou toch met je ouders proberen te praten over dat jij geen klik hebt met de hond en het gevoel hebt dat juist jij elke keer maar oppas moet spelen terwijl het hun keuze was. En op die manier te beginnen het bespreekbaar maken en zoeken naar een oplossing.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:31

DeMolenhoek schreef:

Inderdaad. Het is blijkbaar heel normaal om een huisdier te nemen en dan een ander er op te laten passen. Ook al woon je in een huis. Je bent het kind van je ouders, geen slaaf. En af en toe oppassen is prima, maar elke dag zou ik ook beu worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:32

Dat komt een beetje over Annet als: we mogen niet meer op elkaar reageren? Want jij reageert nu toch ook op de situatie in het laatste deel van je bericht? Ik denk dat de meesten het niet aanvallend bedoelen hoor en gewoon willen meedenken, wat jij ook doet.

Ik zou het ook niet leuk vinden nee als ik oppasser moest zijn terwijl je geen klik hebt met de hond en je huisgenoten beslissen dat er een hond in huis komt. Dat kan ook zeker niet de bedoeling zijn. Maar ik zou wel proberen of er niet toch een oplossing te vinden is om het dan voor mezelf makkelijker te maken aangezien het idd niet je huis is en het er niet naar uitziet dat de situatie gaat veranderen vanzelf.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-06-19 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:33

Nou ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik bedoelde het echt niet zoals het nu geschetst wordt hoor...

Er zijn hier vaker berichten waar nog negatiever op gereageerd wordt waar ik wel zoiets van heb van hallloo dat hoeft niet... maar dit viel toch reuze mee :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:34

xDenies schreef:
Nou ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik bedoelde het echt niet zoals het nu geschetst wordt hoor...

Dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:34

cursebreaker schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik denk dat de meesten gewoon proberen mee te denken met haar. Het lijkt me namelijk gewoon niet prettig als je dagelijks met zoveel ergernis rondloopt en het er niet naar uitziet dat de situatie veranderd aangezien ze nog thuis woont. Ik bedoel het in ieder geval niet aanvallend naar haar toe, maar opperde het gewoon als van 'misschien wordt je hier zelf gewoon gelukkiger van, als je de optie hebt om iets voor jezelf te zoeken bv.'

En reageren op elkaars berichten doen we toch altijd wel hier? Dus dat vind ik dan niet vreemd, dat het nu ook gebeurd. Het is natuurlijk de toon die de muziek maakt, maar ik denk dat de meesten het gewoon goed voorhebben met haar.

Nee, een reactie vind ik niet vreemd, maar dit is niet 1 reactie meer... En dan uitspraken als: Ik heb het idee dat je negatief in het leven staat en: Ik vind het van de gekke dat ouders zich in hun eigen huis maar moeten aanpassen. Kom op zeg. Dat is niet helpen. Dat is nog even natrappen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:37

Ik denk dat het inderdaad beter is als we stoppen met op elkaars ergernissen reageren op het moment dat een 'tegengeluid' is. Ik denk niet dat iemand hier daadwerkelijk behoefte heeft aan iemand die 'mee denkt' op oplossingen, daarvoor is het Luisterend Oor topic er natuurlijk ook nog ( [LZP] [Centraal] Luisterend oor gezocht).
Zelf heb ik daar in ieder geval geen behoefte aan als ik hier een serieuze ergernis post. Dan wil ik eigenlijk gewoon even stoom af blazen of horen "he, poedersuiker joh", en niet wat er nu af en toe gebeurd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:41

Ik vind dat ouders zich met dingen ook net zo goed kunnen aanpassen aan kinderen hoor, als de situatie er naar is (uiteindelijk ga ik als ouder zijnde niet in alles toegeven van wat m'n kind wil dat er gebeurd. Maar goed, m'n kind is 6 dus dat is sowieso niet reeël om die in alles tegemoet te komen haha) want uiteindelijk woon je er met z'n allen en moet je er met z'n allen het beste van maken. Maar uiteindelijk is het wel zo; als zij een hond in huis willen halen hebben ze dat goed recht. Maar ik vind ook absoluut dat het niet zo moet zijn dat zij dan oppas moet spelen, als ze dat niet wilt en vaderlief kijkt dan nauwelijks naar het beestje om. En dan moet er idd wel een oplossing komen. Als je een dier in huis haalt, moet jij ook zelf de verantwoording ervoor nemen. Als anderen in huis Wel willen helpen is dat prima en mooi meegenomen. Als dat niet zo is, moet je het zelf doen. Dus ik snap haar ergernis volledig.

Maar aangezien er altijd wel gereageerd wordt op veel reacties van elkaar in het topic, snap ik dat velen dat nu ook doen (goedbedoeld), zeker omdat deze persoon ook erg actief is hier net als vele anderen en het vaker voorkomt dat we op elkaar gereageerd hebben.

Maar wat Steeph zegt, misschien moeten we maar beter nergens meer op reageren wat iets tegenspreekt van een ander, zodat iedereen gewoon alleen stoom kan afblazen, want daar is het topic uiteindelijk ook voor bedoeld ja :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-06-19 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:44

Ik zou graag op mijzelf willen, weten ze hier thuis ook. Het zit er gewoon niet in momenteel.
Ik begrijp ook wel dat men het goed bedoeld en dat jullie willen helpen, echt waar. Maar zo kwam het niet over.
Kan natuurlijk aan mij liggen, dat ik het anders opvat, mijn excuses daarvoor.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:45

Aan dat we lekkage hebben gehad vannacht.. en dat nu mijn complete vloer naar z’n grootje is, mijn dressoir kast zich vol gezogen heeft met water, mijn kleed verrot is, mijn bank waterschade heeft en de muur vol water zit... ;(

cursebreaker

ScarOfWars schreef:
Ik zou graag op mijzelf willen, weten ze hier thuis ook. Het zit er gewoon niet in momenteel.
Ik begrijp ook wel dat men het goed bedoeld en dat jullie willen helpen, echt waar. Maar zo kwam het niet over.

Sorry ook van mijn kant als het aanvallend over kwam! Y;(

En balen dat het niet mogelijk is om op jezelf te gaan :( Ik hoop dat je die kans wel gaat krijgen in de (nabije) toekomst, ik gun het je van harte dat je gewoon je eigen stekkie zou kunnen hebben waar je je eigen ding kan doen <3

Anoniem

Voor mij was het feit dat er gereageerd werd geen probleem. Wel de inhoud ervan. Ik vind het fijn dat er even een hart onder de riem wordt gestoken, maar sommigen waren in mijn ogen (goedbedoeld of niet) een brug te ver. Ook de hoeveelheid. Nu ging een groepje even over haar situatie discussieren. Dat kan niet.

Ik ga er nu over ophouden overigens ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:46

RoosDeG schreef:
Aan dat we lekkage hebben gehad vannacht.. en dat nu mijn complete vloer naar z’n grootje is, mijn dressoir kast zich vol gezogen heeft met water, mijn kleed verrot is, mijn bank waterschade heeft en de muur vol water zit... ;(

F******ck -O-
Zit zoiets in de verzekering erbij eigenlijk?
Dat je op z'n minst hopelijk nog wat vergoed gaat krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:50

Dat mijn favoriete you tube kanaal van 5 x per week een filmpje van 10-15 minuten is gegaan naar 3 x per week een filmpje van 25-30 minuten en zelfs langer. Daar heb ik geen tijd voor. In stukjes kijken is ook zo rot :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:17

ScarOfWars schreef:

Excuses, echt niet verkeerd bedoeld van mijn kant. Zag alleen vaker nogal negatieve berichten voorbij komen. Vind het echt vervelend voor je en wilde je meegeven dat denken in oplossingen werkt. Sterkte!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:02

ScarOfWars schreef:

Jij hoeft je excuses niet aan te bieden, het is simpel. Jij ergert je ergens aan en uit dit.
Anderen vormen een oordeel over jou (wat in mijn ogen nooit zou mogen) en daar bied jij je excuses voor aan?

Nee nee gewoon doorgaan met klagen en laat die anderen maar lekker praten.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:15

Asvinia schreef:
Niet zozeer ergeren, voelt gewoon rot.. Een kennis/vriend van mijn moeder ligt in het ziekenhuis, was schoon, maar ze hebben nu toch uitzaaiingen gevonden.. Hij doet me enorm aan mijn overleden opa denken en het kwam toch best hard aan..

Sterkte!

Vanochtend kwam mn vriend erachter dat ik compleet uit mn broek was gescheurd en ik had dat zelf geen eens door ik stond op het punt om weg te gaan. Was wel mn lievelingsbroek en geen idee wanneer en hoe het gebeurd is :+ Gelukkig zag hij het want anders liep ik de hele dag met blote billen :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:23

CharIsabella schreef:
ScarOfWars schreef:

Jij hoeft je excuses niet aan te bieden, het is simpel. Jij ergert je ergens aan en uit dit.
Anderen vormen een oordeel over jou (wat in mijn ogen nooit zou mogen) en daar bied jij je excuses voor aan?

Nee nee gewoon doorgaan met klagen en laat die anderen maar lekker praten.

Nou ja, ik vatte dingen wel compleet verkeerd op, daar bied ik mijn excuses voor aan, dat vind ik persoonlijk wel zo netjes.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:27

Niet echt een ergenis,maar ik vindt het wel jammer.De 2 jonge buurstiertjes die al een paar maanden in onze wei liepen zijn weggehaald door de boer.Ik ben bang dat het niet goed met ze afloop.