[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:01

Sheehan schreef:
Cayenne schreef:
Sheehan, hoe voelt zoiets? Kon je nog wel dingen van buitenaf horen? Of ben je gewoon 2 weken kwijt?

Ik ben twee weken kwijt, maar ik kan me wel herinneren dat ik soms zo wakker werd als je soms in je slaap doet. Heeeel kort. En dan val je weer weg. Maar daar onthoud je dus niks van

Voelt het dan als een lucide droom?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:05

Vumana89 schreef:
Lang geleden is er een boekje uitgekomen gemaakt door ambulancepersoneel. Met hun ervaringen die zij meemaakten in hun werk.
Er staan heftige zaken in beschreven. Dat heeft op mij wel echt impact gehad.
https://www.bol.com/nl/p/verhalen-uit-d ... gKEifD_BwE

Misschien niet luguber, maar wel gerelateerd aan ambulances: https://www.youtube.com/channel/UCAM-cN ... l-Z1zW5A_A Een youtube kanaal van een ambulancechauffeur die je meeneemt op verschillende ritten, waaronder extreme spoed, in de sneeuw, tijdens de spits door files etc. Daarbij voegt hij soms ook een 'danger quiz' toe, dan pauzeert hij het beeld en krijg je de vraag of je het gevaar op de weg hebt gezien in die milliseconde. Ook geeft hij tips over hoe te reageren als er een ambulance (of brandweer, politie etc) met sirenes/blauw licht aan komt.

Vind het zelf heel mooi om te zien vanuit het oogpunt van de ambulance zelf! Je krijgt natuurlijk niks van de patiënt zelf te zien, maar hij voegt in de ondertiteling wel extra informatie toe! Dus de tip is wel om de Nederlandse ondertiteling bij de filmpjes aan te zetten.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:38

Myrthe3 schreef:
Sheehan schreef:

Ik ben twee weken kwijt, maar ik kan me wel herinneren dat ik soms zo wakker werd als je soms in je slaap doet. Heeeel kort. En dan val je weer weg. Maar daar onthoud je dus niks van

Voelt het dan als een lucide droom?

Nee. Ik had mijn rug gebroken en ongeveer alles in mijn lichaam vertrapt door een paard, dus alles wat ik voelde was even pijn en daarna val je meteen weer weg. Gewoon wat je soms in je slaap voelt, dat je even wakker word door bijv. een geluid maar daarna meteen weer weg valt

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:18

Mand

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:52

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:42

Het ambulanceboekje heb ik zojuist besteld! Vroegah wilde ik ook altijd op de SEH/Ambu werken, tot ik de opleiding verpleegkunde ging doen -O- Tijdens die opleiding zijn we ook bij het pathologisch museum in bij het Radboud geweest, rete interessant om te zien!

Sheehan schreef:
Interessant artikel over familie’s die hun dode geliefde in huis houden, staan wel foto’s bij. 1 foto is wel een beetje schokkend, de rest ongeveer een 5/10 denk ik.

https://www.thesun.co.uk/news/worldnews ... indonesia/

Indrukwekkend! In diverse culturen in de Polynesische gebieden is dit gebruikelijk blijkbaar. Hier gaan we eigenlijk best raar om met de dood, terwijl het in veel culturen "gevierd" wordt en regelmatig stilgestaan bij de dode voorouders.

Moordverhalen (behalve het psychologische aspect van seriemoordenaars) kan ik dan echt weer helemaal niks mee :')

Verhalen over bijvoorbeeld Mengele en de Japanse horrorartsen uit WWII dan weer wel. Uit Auschwitz heb ik destijds een boekje meegenomen wat geschreven was door een Hongaars-Joodse arts die de "onderzoeksarts" van Mengele geworden is na zijn deportatie. IJzingwekkend om te lezen wat daar allemaal daadwerkelijk gebeurd is, vooral na een bezoek aan diverse kampen kun je je er een heel duidelijk beeld van vormen... Ook delen van de Arische "fokplannen" gelezen en dat is ook echt beangstigend goed in elkaar gedraaid.

Sheehan schreef:
Nee. Ik had mijn rug gebroken en ongeveer alles in mijn lichaam vertrapt door een paard, dus alles wat ik voelde was even pijn en daarna val je meteen weer weg. Gewoon wat je soms in je slaap voelt, dat je even wakker word door bijv. een geluid maar daarna meteen weer weg valt

Jezus meiske, heftig... :(:) Ben je inmiddels wel weer volledig gerevalideerd? Merkte je eigenlijk een na-effect van de coma? Als je het moeilijk vindt om over te posten dan hoef je m'n vragen zeker niet te beantwoorden!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:47

Het is ruim 11 jaar geleden, ik weet niet alles precies meer :D Moest iig 6 weken stil liggen en achteraf is het net alsof ik 6 weken geen gedachte heb gehad ofzo. Ik weet nog dat het poedersuiker was, maar het ging wel ‘snel’. Na de coma geen last gehad, ik weet alleen nog dat wakker worden het rotste ooit is en ik had ook 0,0 eetlust. Verder mogen jullie alles vragen hoor! Ik heb er geen moeite mee. Wel heel veel schade aan mijn lichaam achteraf, veel blessures.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:02

Bizar dat wij eigenlijk de dood en doden als eng zien en het daar dus heel normaal is.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:06

Nog een redelijk lugubere, CVR transcripties en audio van momenten voor vliegtuigcrashes. Lijkt me vreselijk om dat als onderzoeker te moeten beluisteren. Een luguber voorbeeld, deze crew was nog aan het grappen over de CVR opnames voor het geval ze zouden crashen:

[Bijsluiter: hij is niet bijster heftig, maar prettig is het niet om iemands doodsschreeuw te horen]
https://youtu.be/IlGUD8l3bBU

Alsof ze het gejinxed hebben :\

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:18

Dioxide schreef:
Nog een redelijk lugubere, CVR transcripties en audio van momenten voor vliegtuigcrashes. Lijkt me vreselijk om dat als onderzoeker te moeten beluisteren. Een luguber voorbeeld, deze crew was nog aan het grappen over de CVR opnames voor het geval ze zouden crashen:

[Bijsluiter: hij is niet bijster heftig, maar prettig is het niet om iemands doodsschreeuw te horen]
https://youtu.be/IlGUD8l3bBU

Alsof ze het gejinxed hebben :

Deze zal ook wel weer verwijderd worden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:22

Ik verwacht die mummies eerder op de verwijder lijst

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:23

Beide? :P

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:29

Ik zie niet wat er niet Jeugdjournaal proof is aan zowel de mummies als de CVR :+ Maarja, daarom zijn we waarschijnlijk allemaal niet groen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 19:30

Welke mummies? Heb ik wat gemist?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:32

Misschien een idee om in de topic titel 18+ te zetten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:38

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:40

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 19:44

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:48

Dioxide schreef:
Janine1990 schreef:

Thanks, was al ff terug aan het kijken...
Zoek nog steeds de heftige 5/10 foto hierin :P

Die met het kind dat echt nog aan het rotten is is het schokkendste denk ik. Ik dacht, ik zeg het er maar bij voordat we weer jeugdjournaal proof gezeur krijgen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 19:52

Die eerste bedoel je Sheehan? Lijkt me niet echt een heel recent sterfgeval... Dacht dat het gewoon lijkwas was...

Vraag me wel af hoe ze ze op lange termijn in elkaar houden?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:54

Er zijn weinig dingen waar ik niet tegen kan, maar filmpjes met lift ongelukken kan ik echt niet zien.
Vroeger had je ook videobanden van faces of death. Best goor.
Dr pimplepopper is cool

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:07

Janine1990 schreef:
Die eerste bedoel je Sheehan? Lijkt me niet echt een heel recent sterfgeval... Dacht dat het gewoon lijkwas was...

Ik heb geen verstand van lijken, maar ik vind het lijken (hehe) alsof het aan het rotten is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 20:08

Sheehan schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb geen verstand van lijken, maar ik vind het lijken (hehe) alsof het aan het rotten is

misschien heb ik te veel Bones gekeken en zijn dat allemaal compleet vernaggelde lijken... :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:20

Over coma's gesproken... Ik heb (gelukkig) nog nooit iets gelijkaardig meegemaakt, maar ben in de laatste maanden een aantal keer flauwgevallen en dat is al zo verwarrend. Flauwvallen is dan meestal maar voor een tiental seconden of een aantal minuten, laat staan dat je voor een hele periode in coma ligt.. Anyway, gisteren ben ik nog flauwgevallen en terwijl ik 'weg' was was ik aan het dromen? Het was echt vreemd. Om het beter te maken lag ik daar volgens mijn vriendin met mijn ogen open en begonnen mijn handen nog te trillen ook. Toen ik terug bij bewustzijn kwam vroeg ik hoe lang ik er gelegen had en toen zei ze 'iets van een tiental seconden,' terwijl die droom voor mij echt als een eeuwigheid aanvoelde ofzo. Het voelde echt even naar, hoe tijd plots zo anders kan voelen.
Dit doet me nu ook denken aan wat mijn biologie leerkracht ooit vertelde, over een man die zeker 11 jaar in coma gelegen heeft... Beste man bleek uiteindelijk wel nog bij bewustzijn te zijn, en lag daar dus als een kastplantje.. Uiteindelijk hebben ze een manier gevonden om met hem te communiceren, er waren gebieden in zijn hersenen die namelijk wel nog normaal reageerden. Volgens mij moest hij bij het antwoord 'ja' aan iets denken wat hij leuk vond, ik meen me te herinneren dat dat tennis was. En 'nee' was dus iets onprettig uiteraard. Ze hebben hem toen gevraagd of hij 'wou gaan', het antwoord was uiteraard ja...
Maar gewoon het idee al, die arme man is zo lang nog bij bewustzijn geweest, maar kon niks. Gewoon gevangen in je eigen lichaam, dat is pas een hel...

Even iets totaal anders, maar dit is ook wel vreselijk. Had het jaren terug al eens gelezen maar het kwam nu plots weer boven.
Hier is ook de film 'The Girl Next Door' over gemaakt (en An American Crime ook volgens mij). Twee kinderen werden toevertrouwd aan een groot gezin, maar uiteindelijk werd vooral één van de twee kinderen ernstig mishandeld... Tot de dood aan toe. Om het nog erger te maken nodigde de vrouw die dit meisje zo toetakelde ook nog buurtkinderen uit, zij moesten betalen om het meisje te mogen zien. Zo erg dat dit gewoon is kunnen gebeuren, en zoveel mensen die er nog vanaf wisten ook..
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Sylvia_Likens

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:05

Napie schreef:
Ik kan veel zien en tegen veel dingen. Wat mij echter altijd op het netvlies blijft staan en nooit meer wil zien (en het ook absoluut niet aan raad om op te zoeken) was een filmpje van Peta waarop dieren levend worden gevilt. Ik wordt nog steeds misselijk als ik er aan terug denk.

Ik ook. Een soort poolhonden in China. De pootjes eraf terwijl de dieren bij kennis waren. Allegods gruwelijk. En een filmpjes van een man wiens handen er voor straf werden afgesneden. Ze hadden hem wat verdoofd, maar dat gespartel. Echt heel, heel vies.