Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:00

Tigra_ schreef:
Dat laatste heeft naar mijn idee ook niets met gierigheid te maken. Maar gewoon simpel weg je werk doen. Hartstikke vervelend dat het zo'n slecht weer was maar ja daar kan de vrouw ook niets aan doen verder.

Precies, hoe banketstaaf ook - dan had je maar voorbereid moeten zijn.
Ik zou ook niet blij worden van zo'n 'smoesje' (zo zou het voor mij voelen) en het wisselgeld ook terug willen, terwijl ik anders waarschijnlijk had gezegd dat ze het zou mogen houden als fooi.

Ibbel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:08

Het is dan misschien niet gierig, maar gul kun je het ook niet noemen, en empathisch ook niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:08

Maar je kunt toch wel een afspraak maken? Volgens mij heeft dit gewoon meer context nodig _O-

Ik bedoel, als je bijv pizzabezorger bent neem je misschien een etui mee ofzo waarbij het niet gebruikelijk is dat je het na moet tellen. Dan is het de verantwoordelijkheid van de leidinggevende dat er voldoende wisselgeld is. Ik bedoel, je weet dus in veel gevallen ook niet waarmee de klant gaat betalen toch?

Hoe dan ook zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om iemand terug te sturen voor 1,05 , 20 minuten in noodweer := Dan liever even samen bellen en vragen of je de volgende keer 1,05 korting kan krijgen ofzo. Het feit dat je uberhaupt de weg op wordt gestuurd met stromende regen en onweer is m.i. al onverantwoord.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:16

Tiggs schreef:
Tigra_ schreef:
Dat laatste heeft naar mijn idee ook niets met gierigheid te maken. Maar gewoon simpel weg je werk doen. Hartstikke vervelend dat het zo'n slecht weer was maar ja daar kan de vrouw ook niets aan doen verder.

Precies, hoe banketstaaf ook - dan had je maar voorbereid moeten zijn.
Ik zou ook niet blij worden van zo'n 'smoesje' (zo zou het voor mij voelen) en het wisselgeld ook terug willen, terwijl ik anders waarschijnlijk had gezegd dat ze het zou mogen houden als fooi.

Want wij weten met wat voor een bedrag de klant betaald heeft?

Misschien betaalde mevr wel met 100 euro?
Of had ze een menu voor 5 euro besteld en betaalde ze met 50?
Je kan niet op alles voorbereid zijn en we weten niet met wat voor een bedrag de klant betaald heeft dus stellen dat ze niet voorbereid was is nogal bizar...

Ik vind het wel een vorm van gierigheid. Ja, de klant heeft er recht op, maar met dat weer en zo'n klein bedrag? Beetje kinderachtig is het wel, dat is gewoon je punt willen maken omdat het kan :+

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:38

Ik vind het ook wel onder gierig vallen. Is ze gewoon weer 40 minuten onderweg voor die ene euro en dan ook nog door weer en wind. Ik zou me doodschamen als ik haar weer terug stuurde.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:44

Ja echt :o En ik zou al helemaal niet zo "kl*te weer hè?" toevoegen :') Dan ben je gewoon aan het jennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:56

Magrathea schreef:
Ja echt :o En ik zou al helemaal niet zo "kl*te weer hè?" toevoegen :') Dan ben je gewoon aan het jennen

Dat is idd best gemeen :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:04

We kunnen weer een topic openen over wel of niet wisselgeld geven aan de bezorger... Hilarisch dit topic hoeveel je kan argumenteren.

Geweldig om door te lezen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:08

De klant zou ik eerder kinderachtig dan gierig willen noemen.

De bezorger had ook kunnen kijken of met korting geven ze er wil uit hadden gekomen qua geld. Op en neer rijden kost ook tijd en dus geld, dan kan korting geven voor het bedrijf mogelijk voordeliger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:22

Voor hetzelfde geld was het niet de eerste keer dat het voorviel bij mevrouw.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:21

Oke ik heb zelf nu wat....
Een goede vriendin van mij is jarig geweest en vier het zaterdag....
Nu zit ik erg in de knoop financieel, en dit weet zij want hebben het er geregeld over en ik eet vaak met hun mee.
Nu heb ik een fashion cheque gekregen twv €50

Nu heb ik dus met die cheque een cadeauset van de rituels gekocht voor haar.
Nu twijfel ik of ik nou gierig ben door niet van mijn eigen geld een cadeau te kopen?
Ik kan gewoon momenteel niks missen, en met lege handen aankomen vind ik ook zoiets...
Maar het zit mij oo een of andere manier niet echt lekker, al weet ik dat het haar niks uit maakt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:23

Dit zou ik niet gierig vinden. Juist niet. Je maakt hiermee gebruik van de mogelijkheden die je wel hebt. En het gebaar is nog belangrijker dan hoeveel je uitgegeven hebt vind ik. Gierig zou ik t eerder vinden als je niks hebt gehaald voor haar. En dat heb je dus wel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:24

Ik zou het ook niet gierig vinden, tenzij je ermee op gaat lopen scheppen dat je er niks voor betaald hebt :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:24

Ik heb ook weleens een cheque gegeven die ik heb gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:25

Nee hoor, maakt toch niet uit hoe je het hebt gekocht?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:25

Of je het nou met die bon of met eigen geld koopt maakt toch niet uit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:31

x_Nadia schreef:
Oke ik heb zelf nu wat....
Een goede vriendin van mij is jarig geweest en vier het zaterdag....
Nu zit ik erg in de knoop financieel, en dit weet zij want hebben het er geregeld over en ik eet vaak met hun mee.
Nu heb ik een fashion cheque gekregen twv €50

Nu heb ik dus met die cheque een cadeauset van de rituels gekocht voor haar.
Nu twijfel ik of ik nou gierig ben door niet van mijn eigen geld een cadeau te kopen?
Ik kan gewoon momenteel niks missen, en met lege handen aankomen vind ik ook zoiets...
Maar het zit mij oo een of andere manier niet echt lekker, al weet ik dat het haar niks uit maakt.

Nee hoor. Je hebt toch je best gedaan om een leuk cadeau te kopen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:32

Die fashion cheque is toch gewoon je eigen geld?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:37

Voel me al een stuk beter nu :o

@vjestagirl, ik heb hem ook via via gekregen, dus eigenlijk ja en nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:41

x_Nadia schreef:
Voel me al een stuk beter nu :o

@vjestagirl, ik heb hem ook via via gekregen, dus eigenlijk ja en nee.

En dus is het van jou en mag je ermee doen wat jij wil :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:41

Zij hoeft toch niet te weten dat je het met een fashion cheque hebt gekocht? :)

Afgelopen zaterdagavond zaten wij met een hele groep op een terras hier in de stad en hadden een rekening van €66,90. 1 iemand betaalde en er zou een tikkie rondgestuurd worden zodat we allemaal konden afrekenen (rekening gewoon delen door x aantal personen). Er werd betaald met €70 en voordat we het wisten was de ober gewoon weg?! Vond dit toch wel erg gierig van de ober zijn kant. We wilden best fooi geven, maar niet op zo'n manier. Het werd dus meer een principekwestie dan dat het echt om die €3,10 ging, maar hij bleef maar volhouden dat hij het geld echt had teruggegeven. Als er een groep van 10 man zit die je vertelt dat je niets hebt teruggegeven, vind ik het toch wel gierig/fout om te zeggen dat je het niet hebt gedaan :x

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:49

cobiie schreef:

De bezorger had ook kunnen kijken of met korting geven ze er wil uit hadden gekomen qua geld. Op en neer rijden kost ook tijd en dus geld, dan kan korting geven voor het bedrijf mogelijk voordeliger zijn.

Ja nu ik er zo nadenk zie ik het eigenlijk ook niet meer als gierig :j maar was wel een vervelende situatie aangezien wij een bepaald bedrag aan wisselgeld mee mogen hebben vanwege veiligheid, en mevrouw met groot geld betaalde terwijl ze gepast betalen had aangegeven + ik normaal eigenlijk in de keuken stond en ik dus zonder regenkleding vanwege drukte moest bezorgen :o

En ohnee over gierig gesproken mn baas was wel echt een gier dus nee korting zou ik toch echt niet mogen geven :P

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:51

Destination schreef:
Zij hoeft toch niet te weten dat je het met een fashion cheque hebt gekocht? :)

Afgelopen zaterdagavond zaten wij met een hele groep op een terras hier in de stad en hadden een rekening van €66,90. 1 iemand betaalde en er zou een tikkie rondgestuurd worden zodat we allemaal konden afrekenen (rekening gewoon delen door x aantal personen). Er werd betaald met €70 en voordat we het wisten was de ober gewoon weg?! Vond dit toch wel erg gierig van de ober zijn kant. We wilden best fooi geven, maar niet op zo'n manier. Het werd dus meer een principekwestie dan dat het echt om die €3,10 ging, maar hij bleef maar volhouden dat hij het geld echt had teruggegeven. Als er een groep van 10 man zit die je vertelt dat je niets hebt teruggegeven, vind ik het toch wel gierig/fout om te zeggen dat je het niet hebt gedaan :x

Oh lekker dat is niet netjes idd

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:14

bzquinto schreef:
cobiie schreef:

Ja nu ik er zo nadenk zie ik het eigenlijk ook niet meer als gierig :j maar was wel een vervelende situatie aangezien wij een bepaald bedrag aan wisselgeld mee mogen hebben vanwege veiligheid, en mevrouw met groot geld betaalde terwijl ze gepast betalen had aangegeven + ik normaal eigenlijk in de keuken stond en ik dus zonder regenkleding vanwege drukte moest bezorgen :o

En ohnee over gierig gesproken mn baas was wel echt een gier dus nee korting zou ik toch echt niet mogen geven :P

En opnieuw 40 minuten rijden is gratis? ;)

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:40

Haha nee daar heb je ook weer een punt :')