Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:56

fleurtjeuh schreef:
te lang

Ik heb het huis pas een week gelukkig :D Anders zou ik me te erg schamen om het te plaatsen...

Daar over gesproken. Het is een oud-huurwoning (vorige eigenaar was eerste koper), nu bevindt zich onder de trap een kast (een heuze Harry Potter kast heb ik begrepen), met daarin een luik naar onder de grond. Woning is uit 1974. Dichtgooien van dat gat is geen optie, maar het geeft een wat muffe lucht. Wat kan ik daar tegen doen? Zou een vochtvreter iets helpen?
Wie o wie weet de oplossing voor dit vraagstuk?

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:06

Vloerkleed erover?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:09

fleurtjeuh schreef:
Vloerkleed erover?

Lijkt me niet handig, allemaal optrekkend vocht dat nergens heen kan en in het vloerkleed gaat zitten. Wordt het nog muffer van :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:11

hier ook oude woning woner (jaren 30) bedoel je echt dat er trapkast met kelder is of bedoel je gewoon de kruipruimte?

In ieder geval niet dichtgooien en eens wel eens goed kuiken waar het allemaal heen gaat en wat je era allemaal aan leidingen wel of niet hebt lopen.

In geval van kelderkast kan best handig zijn, vochtvreters erin en mooie koele opslag.
In geval van kruipruimte vochtvreters in je trapkast en luik dichthouden, je kan vuilniszak aan onderkant luik doen en dan luik dicht. Of onderkant van de vloer daar isoleren.

Vochtvreters zijn denk ik je grootste vrienden in dit verhaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:24

Het is echt een trapkast met een kruipruimte er onder. Alleen zit er (volgens mij) geen meter, die zit bij de voordeur onder een luik.

Ik vind de kast ook super handig, zolang ik nog geen bijkeuken heb komt daar mijn wasmachine staan (er zit een kraan en afvoer *\o/* ), daarna wordt het natuurlijk een voorraadkast. Dat ben ik van huis uit gewend. Al hebben we hier een combinatie van beide en is de hele kelder betegeld én zit er een raam in dat een stukje open kan wat een hoop lucht geeft natuurlijk. Het ruikt echter nog altijd wel enigszins.

Maar goed om te weten dat vochtvreters een optie zijn voor de lucht!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:39

Heeft je woning van die ventilatie gaten in de buitenmuur ? Anders kan je misschien het kruipluik behandelen met wat tochstrip maar dan ga je wel enorm veel vocht onder de vloer krijgen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:40

BarryPlopper schreef:
Heeft je woning van die ventilatie gaten in de buitenmuur ? Anders kan je misschien het kruipluik behandelen met wat tochstrip maar dan ga je wel enorm veel vocht onder de vloer krijgen

Het is een tussenwoning en het luik zit in het midden. Dus de lucht kan daar niet naar buiten volgens mij.
Maar nu heb ik niet met m'n kop in het luik gekeken, want ik vind dat goor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:42

Met je telefoon en een lichtje op telefoon aan even filmen en kijken ? , zo doe ik dat altijd :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:43

Rebecca schreef:
Met je telefoon en een lichtje op telefoon aan even filmen en kijken ? , zo doe ik dat altijd :')

Ik laat het liever aan m'n vader over, maar ik moet zeggen dat dit echt een facking briljant idee is!!!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:50

Geen tips voor het kruipruimte verhaal maar vind de telefoon tip om eens te kijken onder de grond briljant. Ik moest laatst de watermeter checken en heb het klepje met een paraplu dichtgedaan (hij stond nog open toen ik ging checken). Ga toch niet in zo'n vieze bedompte ruimte vol met spinnen

Ik vroeg me af hoe ik aan zoveel maden in de groene container kom en ook hoe ik dit voor kom?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:56

JustMe8484 schreef:
Geen tips voor het kruipruimte verhaal maar vind de telefoon tip om eens te kijken onder de grond briljant. Ik moest laatst de watermeter checken en heb het klepje met een paraplu dichtgedaan (hij stond nog open toen ik ging checken). Ga toch niet in zo'n vieze bedompte ruimte vol met spinnen

Ik vroeg me af hoe ik aan zoveel maden in de groene container kom en ook hoe ik dit voor kom?!

Wij zetten de groene container altijd ver achter huis (uit reukzin en zicht) en dan een stok/balk onder de klep, zodat er lucht bij kan. Scheelt een hele hoop! En met een klep die iets open staat stinkt het ook minder.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:59

JustMe8484 schreef:

....stop je er vlees in?
Begraaf dat dan, en/of start een compostbak.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 21:59

Hoe ze kleine kinderen in series of films hun tekst leren? :o?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:09

Hij staat nu aan de zijkant van het huis. Daar hebben we er zelf geen last van, loopt alleen een voetpad langs. Zet m regelmatig open maar wellicht een idee om m standaard open te zetten idd.
Uiteindelijk gaat er wel eens vlees in ja, maar niet altijd direct en het is ook al regelmatig feest als er echt alleen maar groen afval in zit. Ik maak zelfs het konijnenhok minder vaak schoon nu (hok van 1,8 bij 1 en een ren van 3x6, als het bij slechter weer te vies is maak ik er vaak een klein potstalletje van en bin mooi weer doen ze bijna niks binnen, nooit last van maden in het hok) maar ook dat maakt niet uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:13

....tegen stank uit de GFTbak helpt kalk (goedkoop bij het tuincentrum, duur bij de drogist), maden zelf zijn "gewoon opruimers", schakels in de kringloop.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:21

Stank opzich valt nog mee. En ja de maden zijn heel nuttig, maar ik vind dat het toch niet zo fris als ze met tientallen voor/op mijn voeten vallen als ik wat weg moet gooien..

Vogels zijn er overigens wel heel blij mee. Op de grond langs ons hele hekje ligt een hele rij vogelpoep, haha. Denk vnl van de musjes. Die zitten overal bij de hoek huizen hier aan de zijkant onder het dak

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:03

Hadden laatst een klein discussie.
Waarom trekt koeien kaas ( dus kaas gemaakt van koemelk) draden als ze smelt terwijl kaas van geitenmelk wat " zompig" wordt maar geen draden trekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:55

Hahah dankje ! , wie niet vies wil worden moet slim zijn . En telefoon is mijn rechterhand die kan prima helpen met zulke vieze dingen :))

Waarom als ik drank heb gehad heb ik 1 gloeiend heet oor en 1 kouder oor?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:59

Groenbak een keer goed schoonmaken.
En dan een speciale biologisch afbreekbare vuilniszak erin doen.
Dan elke week je bak aan de weg en hij is weer schoon.
Althans zo doe ik het.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:19

Ik heb een stok tussen de deksel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:30

danaderese schreef:
Hadden laatst een klein discussie.
Waarom trekt koeien kaas ( dus kaas gemaakt van koemelk) draden als ze smelt terwijl kaas van geitenmelk wat " zompig" wordt maar geen draden trekt

Omdat het een andere samenstelling heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:40

Waarom moet er zo geheimzinnig gedaan worden over vraagprijzen van paarden? Als je kijkt op fb bij verkoop pagina's, meestal is het 9 vd 10 keer vp in pb. Waarom? Waarom niet meteen de vraagprijs er gewoon bij zetten?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:41

amoj schreef:
Waarom moet er zo geheimzinnig gedaan worden over vraagprijzen van paarden? Als je kijkt op fb bij verkoop pagina's, meestal is het 9 vd 10 keer vp in pb. Waarom? Waarom niet meteen de vraagprijs er gewoon bij zetten?

haha dat vroeg ik mij vanochtend ook toen ik bijna nergens een prijsvraag zag :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:44

SavannahNx schreef:
Vroeger zei mn moeder altijd dat als je kauwgum doorslikt er een grote bal onstaat in je buik en dat je ingewanden in elkaar kleven dus slikte nooit en te nimmer mn kauwgum door, maar nu vraag ik me eigenlijk af is het slecht om kauwgum door te slikken en is het heel anders dan normaal eten wat je doorslikt?

Omdat er dan een kauwgomballen boom in je buik groeit.Net als bij een kersenpit,dan groeit er een kersenboom in je buik :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:46

amoj schreef:

Zo ontiegelijk vervelend -O-
Als je een bepaald budget hebt, dan wil je weten of het paard in je budget past. Vaak stel je de vraag en dan blijkt het buiten je budget te vallen. Jij tijd verspilt in vragen en verkoper in reageren.