Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:17

Vandaag 3 pakken luiers van mijn moeder gehad, dat is een fijne besparing!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:53

Zijn bij de Lidl ook flink afgeprijsd nu.
Bij de Aldi 500gr blauwe bessen voor 3 euro trouwens, ook Super goedkoop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:56

Magrathea; idd gemist , maar even terug gespiekt
Ik ga hem eens opzoeken van de week, ook van de week nog verderop in een dorp voor de boodschappen en daar is ook een kruidvat voor dat geld is het idd een poging waard

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:36

Van de 70 euro die ik vandaag weer had, heb ik vanmorgen €59,28 bij de AH bezorgservice betaald. Daarmee heb ik in principe alles in huis, maar daar zal waarschijnlijk nog wel iets bijkomen, maar niet boven de €70,- :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:19

Ik ga zo eens een kijkje nemen op onze markt. Ik ben er nog niet geweest dus ben heel nenieuwd.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:46

Morgen hebben we weer nieuwe aanbiedingen in de supermarkt(die lopen dan t/m woensdag), dus morgen weer ff een lijstje maken voor aankomende week. Voornamelijke qua groente en fruit laat ik het allemaal afhangen van aanbiedingen. Vlees heb ik op dit moment voldoende in de vriezer en heb zowel zuurkool als boerenkool in de vriezer. Dus er zal komende week 1 stampotdag inzitten(en wellicht wel 2, even afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om te koken).

Dus ik denk dat ik aankomende week goed onder het budget kan blijven.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:48

De markt was niet veel. Wel lokale kaas voor een fatsoenlijke prijs. Dus die maar meegenomen. Voor groente en fruit hoef ik het niet te doen in ieder geval.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:48

ijssnuiver, hebben jullie een spar ?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:59

Ik vind de markt vaak ook erg tegenvallen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:02

Sonja_vR schreef:
ijssnuiver, hebben jullie een spar ?

Ja klopt...

Voor mij helaas de enige supermarkt in de buurt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:04

hier op het dorp ook de enige , ga eigenlijk voor alles het dorp af , maar goed, jij bent waarschijnlijk nog wat beperkter qua keuze op het eiland

hier is hij ook nog eens erg klein , dus heel beperkt assortiment

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:25

Hier de markt wel vrij goedkoop, had 2 grote courgettes voor 1,50, een dikke bos asperges voor 1,50
heel veel appels en mandarijnen.
Bloemkool was een euro,zelfs 10 avocado voor een euro,maar die waren wel erg zacht.
Oh ja had ook nog 2 broccoli stronken voor 1,50..ik kan wel even vooruit zo
Viel me erg mee allemaal

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:07

Sonja_vR schreef:
hier op het dorp ook de enige , ga eigenlijk voor alles het dorp af , maar goed, jij bent waarschijnlijk nog wat beperkter qua keuze op het eiland

hier is hij ook nog eens erg klein , dus heel beperkt assortiment

Klopt inderdaad. Ik probeer wel zo te plannen, dat wanneer ik aan de wal ben uitgebreid boodschappen doe voor een langere periode. Dan heb ik meer keuze qua aanbiedingen, wat met name voor de houdbare producten handig is.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:05

Aiiii gisteren voor €53,15 boodschappen gedaan. Dat is dus €13,15 boven het budget, maar moet zeggen dat er deze keer wat schoonmaakmiddel bij kwam (dat koop je ook niet wekelijks) en dat het gewoon best veel was omdat we één week hebben overgeslagen... Dus eigenlijk hebben we nog €27,85 over van vorige week :)
We hebben afgesproken dat we alles wat over is lekker opsparen tot een mooi bedrag en dan gebruiken om eens lekker uit eten te gaan of zoiets...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:47

Vandaag mijn week boodschappen gedaan (van maandag tot maandag reken ik) en ik bijna 25 euro uitgegeven. Dit zorgt ervoor dat ik komende week alleen melk en drinken hoef te kopen (niks in de aanbiedingen naar mijn smaak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:43

Ik heb boodschappen gedaan , had na aftrek van alles nog 20 euro voor mij over. Zak kattenvoer had ik al gehaald . Blikje soep in het weekend , morgen bij ouders eten :P . Heb alles wat ik nodig heb , mam had nog 2 flessen robijn die ze niet eet en wat chips voor het weekend (heel heel moeilijk er af blijven :x )

Ook pakje pannekoekmeel meegenomen , ik kom de week wel door heb het belangrijkste in huis

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:01

Rebecca schreef:
Ik heb boodschappen gedaan , had na aftrek van alles nog 20 euro voor mij over. Zak kattenvoer had ik al gehaald . Blikje soep in het weekend , morgen bij ouders eten :P . Heb alles wat ik nodig heb , mam had nog 2 flessen robijn die ze niet eet en wat chips voor het weekend (heel heel moeilijk er af blijven :x )

Ook pakje pannekoekmeel meegenomen , ik kom de week wel door heb het belangrijkste in huis

Uh? Jij eet wel Robijn? Ik snap je moeder wel, ik zou er ook niet aan moeten denken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:17

Alwiene schreef:
[naam] schreef:

Uh? Jij eet wel Robijn? Ik snap je moeder wel, ik zou er ook niet aan moeten denken :')

Ho oeps :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:01

Rebecca schreef:

Om nog verder te besparen kan je heel makkelijk van meel en een snufje zout pannenkoekenmeel maken. Geloof dat er voor de rest niets speciaals in zit. Correct me if im wrong. Of gewoon al direct een recept opzoeken voor pannenkoeken met alleen meel melk en eieren is dat super goedkoop

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:04

Pannenkoeken met meel, eieren en melk is net zo gemakkelijk inderdaad :)
Eventueel een beetje zout en een zakje vanillesuiker erdoor, jum!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:24

Idd meel, eieren, melk, snufje zout
Thats it

Budget is idd Ah basic pak meel
Eitjes en Zaanse hoeve melk
Dat pak meel doe je zeker in je eentje nog flink lang mee

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:42

En als je gezonde pannenkoeken wil maken kan je ook havermout vermalen, een eitje er bij en wat melk. Die vullen nog beter dan gemaakt met meel. Een beetje fruit warm maken en dat er op doen <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:08

Of bananenpannekoekjes, ook erg lekker.
Ik gebruik er wel semolina voor, dat is erg fijne griesmeel.Kost hier bij de toko 60 cent.
Gewoon banaan prakken,semolina er bij,beetje water en klaar :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:44

vibabu schreef:
En als je gezonde pannenkoeken wil maken kan je ook havermout vermalen, een eitje er bij en wat melk. Die vullen nog beter dan gemaakt met meel. Een beetje fruit warm maken en dat er op doen <3

Goede tip, houd je dan dezelfde hoeveelheden aan als bij een gewone pannenkoek?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:58

Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd maar wat doe. Voor 1 persoon doe ik gewoon wat havermout vermalen een ei er bij en melk zodat het dun genoeg is om uit de kom te krijgen. Zo maak ik mijn gewone pannenkoeken ook :)