Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 08:59

*\o/* Gefeliciteerd

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:05

wortel115 schreef:
Het word nu toch wel echt echt
[ Afbeelding ]

Ik heb prijs, adres en makelaar maar even weg gepoetst. Geen geheim maar hoeft niet zo op bokt.

Weten jullie nog dat we voor de stallen houten palen van de winery hebben gebruikt? Inmiddels zijn ze daar over aan het gaan op stalen palen want ze werden te vaak plat gereden door personeel. Er liggen nog wel een enkele duizend daar in de paddock. Die gaan we gebruiken om de paarden wei en de hele property af te zetten. Het zal verschillende keren op en neer rijden met de trailer zijn maar scheelt een hoop in de kosten. Qua gaas gaan we tegen die tijd even shoppen. Ik wil kippengaas achtig iets voor de omheining zodat de honden ook gewoon op de hele 11 hectare kunnen rennen en spelen als we thuis zijn. Voor de paarden wei wil ml dik plastic band wat ze ook op ponyclub hebben (horserail) maar ik zag net dat dat $1100 voor 400 meter is dus dat zie ik niet echt zitten. Daar komen we dus nog op terug.

Dan is er op mijn werk ook een 2 slaapkamer unit. Hij is al wat ouder en moet schoon gemaakt worden maar dat is een super oplossing voor tijdens de verbouwing zodat toch iedereen in een bed kan slapen.

Wordt al moe als ik dit lees, wat een werk ! Maar ook wat een heerlijk vooruitzicht *\o/*

wortel115
Blogger

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 10:38

Dank je Karuna

Hahahatsjoe het is inderdaad een hoop werk maar het leuke is dat het echt van ons is dus alles wat af is, is ook echt de moeite waard.

Ml zegt dat palen voor een boundary fence 6 meter uit elkaar dus dat gaat sneller als de 3 meter wat ik dacht. Ik word nu wel een beetje ongeduldig om te wachten tot de oogst klaar is zodat we kunnen beginnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:26

Wauw het is dus nu wel echt aan het worden van harte gefeliciteerd! Echt top!

En jemig dat worden een heleboel palen vervoeren, maar 11 hectare heb je ook niet even snel omheind :=

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 21:25

Het is hier trouwens vrij normaal om een boundary fence te hebben. Ik zal straks even wat fotos maken hier in de buurt.
Ik moet zo weg want Noah heeft therapie dan gaan Liselotte en ik snel boodschappen ophalen en Noah weer mee naar huis want Atari gaat mee naar de zadelpasser.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:51

Ja maar het is wel heel veel werk om even 11 hectare een hekje te geven.

Is het allemaal gelukt? Atari nieuw zadel nodig of is het aan te passen?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 07:47

O dat is het zeker en vrienden hebben aangeboden om te helpen. En we hebben een maand of 6 om buiten te werken terwijl de huurder er nog in zit.

Even copy en paste van het 2022 veulen topic.
Atari mocht vandaag mee naar de zadelpasser. Hij had al wat korte oefenrondjes op de trailer gedaan maar vandaag mocht hij dan voor het eerst echt mee. 45 mintuen enkele reis en dat is dichtbij voor hier. Hij liep thuis in een keer de trailer op, onderweg vrij rustig al was hij het zat toen de laatste kilometer een onverharde weg was. Helaas ook dat is hier normaal. Op locatie was het toch best spannend allemaal vreemde paarden in hun eigen paddock. Maar Atari kwam droog te trailer af en liep mee naar zijn yard. Ma 10 minuten roepen en rondkijken was hij aan de beurt. Zn nieuwe zadel, ok tweedehands die ik voor hem had gekocht paste gelukkig na een paar kleine aanpassingen. Het is een Peter Horobin dressuur van 27 jaar oud maar nog in goede conditie voor zn leeftijd. De verwachting is helaas was dat Atari er volgend jaar uitgegroeid is en de zadelpasser durft het niet aan om het breder te maken gezien de leeftijd.
Atari zag ook een hele stoere vriend in de rijbaan maar iedere keer als we voorbij die rare muur waren was ie weer weg :?

Uiteindelijk even gereden in de longeer cirkel. En Atari liep zo weer de trailer op naar huis. Arme Arie stak zn hoofd onder moeder Jazz en bedacht zich toen dat er geen melk meer was.

Liselotte was mee en die heeft nog wat fotos gemaakt van een salt lake dat we onderweg tegen kwamen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:30

Mooi daar zeg ! Gos jij leeft echt mijn droom leven.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 08:35

Je mag op bezoek komen hoor!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:05

wortel115 schreef:
Je mag op bezoek komen hoor!

Serieus ? Want ik wil echt dolgraag nog een keer terug. 2009 was de laatste keer, na het overlijden van m'n vriend die nooit verder wilde dan Ameland.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 09:14

Ja serieus.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:25

Oh wat fijn dat het zo goed ging! Knappe Atari!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:51

wortel115 schreef:
Ja serieus.

<3 . Nu ga ik dus echt serieus kijken voor eind volgend jaar. Dat zou echt helemaal geweldig zijn !!!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 11:54

hahahatsjoe schreef:
wortel115 schreef:
Ja serieus.

<3 . Nu ga ik dus echt serieus kijken voor eind volgend jaar. Dat zou echt helemaal geweldig zijn !!!

Leuk! Ik kan niet garanderen dat de gehele verbouwing klaar is maar bezoek vinden we altijd leuk.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 12:39

tijden gevolgd en uit t oog verloren maar nu dankzij uitgelicht zie ik het weer :)

wat een gave updates en hoe gaaf dat jullie je eigen plekkie kunnen gaan beginnen vormgeven <3

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:06

wortel115 schreef:
Leuk! Ik kan niet garanderen dat de gehele verbouwing klaar is maar bezoek vinden we altijd leuk.

Ik kan ook de handen uit de mouwen steken hoor !

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 20:33

Dank je Koetje28! Ik zie nu de foto in uitgelicht wat leuk!

Hahahatsjoe dank je wel.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:23

Ik ga hier meelezen. Spannend en leuk

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 03:17

Leuk Boedjang

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:05

Beide silos zijn klaar. En van de week stond de auger er aan dus het lijkt erop dat ze ook al gevuld worden met graan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Atari had vandaag (zondag) zn eerste ritje thuis met zn nieuwe zadel. Dat was helaas nog geen succes. Ik was er gewoon bij de wasplaats op geklommen en naar de rijbaan gereden. Dat was prima. Maar in draf liep hij op de rem en met zn rug bol. Ik ga dus maar even overleggen met de zadelpasser want dat deed hij niet met Jazz haar zadel.

Afbeelding
Afbeelding

Jazz mocht samen met Nikki even op buitenrit. Kort rondje want het was al goed warm om 9 uur. Jazz is weer wat fitter nu ze de laatste paar weken meer is gereden dus die heeft er steeds zin. Ook in de rijbaan doet ze het fijn al lijkt ze dat minder leuk te vinden als buiten in de paddock. Ik krijg helaas weer pijn bij het rijden vooral in draf en galop dus dat is minder.

Afbeelding
Afbeelding

En nog een update van het huis. Het lijkt erop dat de huurder een ander huis heeft gevonden en er dus uit is voor settlement op 19 december. Eigenlijk helemaal niet zo erg want huren kwam met een boel extra kosten en inspecties en makelaars kosten. Dus ik ga dan gewoon al beginnen met klusjes in huis. En ook handig als we buiten aan het werk zijn dat de kinderen in de aircon kunnen zitten. Fotos volgen als ik ernaar toe kan.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 01:06

Ik kan helaas mijn vorige bericht niet meer editen. Dit is mijn idee om het huis aan te passen. Ik weet niet of dit daadwerkelijk kan en er zullen later betere bouwtekeningen komen. Maar goed dit is mijn idee. Muur en deur eruit zodat de originele slaapkamer bij de woonkamer/eetkamer komt. En dan wat nu laundry / was gedeelte in badkamer is daar ergengs komt dan een gang naar de nieuwe kamers. We moeten even bekijken daar hoe of wat zodat de badkamer straks groot genoeg is voor ook een bad en een nieuwe laundry.
Afbeelding
Afbeelding

Of de badkamer zo laten maar een bad toevoegen en een deur vanuit de nieuwe woonkamer richting naar de nieuwe kamers die op het plaatje rechts komen. Of als iemand een beter idee heeft hoor ik het ook graag!