Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:37

Het was vooral dat ze pas later omriepen dat diegene dan naar buiten moest komen.. Iedereen zat zo van: ja en wat nou als ik arts ben, weet toch niet waar ik dan heen zou moeten gaan? :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:02

Dat vond ik dan ook zo bijzonder na de aanslagen in Parijs, heel veel artsen die in de buurt op vakantie waren gingen helpen in de omliggende ziekenhuizen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:39

Brrrr wat is het toch altijd koud op Utrecht centraal. Echt altijd tocht hier.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:34

De hitte in de treinen!, ik ben er donderdag onwel door geworden.
Trein van Enschede naar zwolle, alle ramen stonden open in de trein en nog bloed heet, ik was al niet zo lekker die dag en toen ik de trein in liep, ben gaan zitten en werd helemaal naar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:37

Ik heb volgens mij ooit meegekregen dat het in de trein hetzelfde gaat als in bijvoorbeeld ziekenhuizen bij hitte, dat ze de airco maar op een paar graden verschil met de buitentemperatuur mag zetten omdat het risico op verkoudheden anders te groot is.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:47

Ik heb ooit ergens meegekregen (geloof dat het toen tips van NS waren bij hitte) dat de airco in de trein maar 5 graden kouder kan ''blazen'' dan de buitentemperatuur. Correct me if I'm wrong

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:36

I'll correct you want in de treinen waar ik in zit is het altijd stervenskoud. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:41

Omdat je altijd ijsblokjes in je ondergoed draagt, Captain.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:42

lieveli schreef:

Ik heb zojuist mijn ijstaart uitgespuugd. Thanks Lee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:57

Don't shoot the messenger!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:28

Ja bij mij ook.. Buiten 25/27 graden.. Binnen -10 :')

Nouja, denk dat het 15 graden was binnen, maar was gewoon koud binnen. :=
En ik zat nog wel in het zonnetje. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:55

lieveli schreef:

Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:26

Politie is nu ook al bezig met die irritante zakdoekjesmensen +:)+

‪#‎HLM247‬ - Graag jullie aandacht voor 'bedelaars' in het openbaar vervoer. Vanmiddag werden twee Roemenen door conducteurs gecontroleerd in de trein vanuit Amsterdam naar Haarlem. De mannen bleken bij meerdere reizigers gebedeld te hebben.
Uit de controle bleek tevens dat de mannen niet in bezit waren van een geldig vervoersbewijs en dat zij geen legitimatiebewijs konden tonen. Bij station Haarlem wist één van de mannen een conducteur aan de kant te duwen waarna hij hard wegrende.
De Roemeen die achter bleef bleek pakjes zakdoekjes weg te geven in ruil voor kleingeld. Dit onder vertoon van een zielig briefje die door het hele land gebruikt wordt. Het komt voor dat u kleingeld uit uw portemonnee haalt, het kleingeld geeft, en u niet veel later van uw portemonnee gerold wordt.
Uw alertheid dus voor deze mannen en vrouwen! Schroom niet om NS-personeel aan te spreken op het moment dat u deze mensen signaleert. De politie bellen mag ook via 0900-8844. Wijkagent Edwin Sabelis van de Stationsbuurt (foto) heeft aangegeven dat er op zeer korte termijn gerichte acties plaatsvinden op deze vorm van mobiel banditisme rondom Station Haarlem.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:34

Oh had ik dat net geweten. Was iemand die zakdoekjes verkocht in de trein van Utrecht naar heiloo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:47

Zoals ik laatst al een keer zei in dit topic........het is de lui niet te doen om die paar centen voor zakdoekjes!!!!! Ze zijn niet dakloos of zielig maar het zijn criminele bendes die als hoofdactiviteit zakkenrollen hebben.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:41

Donderdag was ik op weg naar huis en zat ik dus in de trein richting Leiden centraal vanuit Utrecht en toen kwam er ook weer een zakdoekjesverkoper. Op een gegeven moment kwamen er opeens 2 conductoren langs die al getipt waren erover. Ze hadden hem te pakken precies vlak waar ik zat dus ik kon alles meeluisteren. Ze vroegen om een ID of paspoort maar hij deed natuurlijk net alsof hij er niks van snapte, hetzelfde verhaal met het vervoersbewijs. Vervolgens kwamen we aan bij Bodegraven en liep hij zo de trein uit en de conductoren wisten niet wat ze er aan konden doen/mochten doen.

Op deze manier snap ik wel dat ze het blijven doen, er hangen toch geen consequenties aan vast (niks tegen die conductoren overigens, voor hen is het ook een moeilijke situatie).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:56

Arantes schreef:
Donderdag was ik op weg naar huis en zat ik dus in de trein richting Leiden centraal vanuit Utrecht en toen kwam er ook weer een zakdoekjesverkoper. Op een gegeven moment kwamen er opeens 2 conductoren langs die al getipt waren erover. Ze hadden hem te pakken precies vlak waar ik zat dus ik kon alles meeluisteren. Ze vroegen om een ID of paspoort maar hij deed natuurlijk net alsof hij er niks van snapte, hetzelfde verhaal met het vervoersbewijs. Vervolgens kwamen we aan bij Bodegraven en liep hij zo de trein uit en de conductoren wisten niet wat ze er aan konden doen/mochten doen.

Op deze manier snap ik wel dat ze het blijven doen, er hangen toch geen consequenties aan vast (niks tegen die conductoren overigens, voor hen is het ook een moeilijke situatie).

Hoezo moeilijk? Ze kunnen toch gewoon de spoorwegpolitie oproepen? Zulke dingen mogen niet, dus zitten consequenties aan vast. Dan houdt het vast gauw op die ellende.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:13

Spoorwegpolitie is er al jaren niet meer. Daarom is er nu Veiligheid en Service in het leven geroepen.
En even politie er bij halen, tsja, makkelijke gezegd daar in Bodegraven. Daar sta je gruwelijk in de pad met je trein en als je pech hebt kan het wel eens een uurtje duren voordat de politie er bij is. Er krijgen dan meteen heel veel treinen vertraging. Een conducteur mag iemand die echt de trein wil verlaten ook niet tegenhouden, dus sta je op zo'n station vrij machteloos.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:30

Oh, dan snap ik het probleem ja..
Wat onhandig zeg :?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:38

Precies, dat zeiden de conductoren ook. Als het volgende station Utrecht Centraal had geweest had hij niet zo makkelijk kunnen weglopen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:39

He bah mijn zakdoekjes waren vandaag op en ben snib verkouden. Komt er niemand langs :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:08

eclair98 schreef:
He bah mijn zakdoekjes waren vandaag op en ben snib verkouden. Komt er niemand langs :')

He sjips.. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:06

Vandaag iemand meegemaakt die deplaats naast haar, waar haar tas stond, spontaan aan me aanbood! Het kan dus nog wel! :D

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:05

Vandaag een vrouwtje van bijna 74 gevallen met uitstappen van de bus :=
Paar hoofdwondjes en bloedde best hevig.. Ambulance duurde heel lang voordat die er was gelukkig waren er wel brandweerlieden in de beurt met een EHBO koffer die de vrouw goed hebben geholpen.
Vrouwtje was helemaal in shock :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:16

Zit net op m'n busje te wachten komt er een man naar mij toe. Mag ik je wat zeggen. Ik zeg tuurlijk.
Jezus houd van je. Yeah right. En hij is gestorven voor je zonden.
Zie ik er zo slecht uit dan? :+