Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:27

Thanks voor de uitleg. :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:38

Sammie schreef:
Finliox schreef:
Jezus is gewoon profeet toch? Hoe zit dat dan?
Poeh.. heb je even :D Dat is lastig uit te leggen, de basis van het Christendom en regelmatig onderwerp van discussie geweest. Imo niet zo gek, want het is ook apart om uitleggen dat een ‘Vader’ zijn eigen Zoon kan zijn, die ook weer deels menselijk zou zijn. Jezus is volgen de Islam een profeet (en volgens de Jehova’s en mormonen en nog wat andere kleinere gemeenschappen), maar voor de Christenen zond God Zijn Zoon, maar is deze Zoon zelf ook God. God, Jezus en de Heilige Geest zijn één. Dat is de drie-eenheid. God is God, maar heeft zich in drie gedaantes getoond; als de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. De Vader is de God die er altijd is geweest en altijd zal zijn. Jezus die zijn boodschap aan de mens kwam brengen (geven) en dit (moest of eigenlijk wilde) doen door als mens te verschijnen. De Heilige Geest zorgde voor verspreiding van het Woord door de volgelingen van Jezus.

Het verder uitleggen ontbreekt mij even aan tijd en het formuleren van de juiste zinnen zonder wollig te worden. Misschien kun je hier wat mee? https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid En anders zou je het eens aan Bokkers Verootje of Blue_eyes kunnen vragen.

Het is imo erg ingewikkelde materie en binnen het Christendom ook absoluut niet vrij van discussie.

Het is ook erg ingewikkeld om uit te leggen dat God, Jezus en de Heilige Geest een drie-eenheid zijn. Ik wilde even zeggen dat ik vind dat jij het goed hebt uitgelegd, ik wilde ook een poging doen maar uitleggen is niet m'n sterkste punt. Dankjewel. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:42

Waarom kunnen mensen tegenwoordig niks meer hebben qua kritiek? En waarom kunnen ze de waarheid niet aan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:09

_sharonnn schreef:
Waarom kunnen mensen tegenwoordig niks meer hebben qua kritiek? En waarom kunnen ze de waarheid niet aan?

Dat is niet van tegenwoordig, maar van alle tijden..

Het ligt aan de manier waarop je kritiek geeft..

botte ongenuanceerde oneliners is geen 'kritiek' geven maar afbreken of gewoon banketstaaf opmerkingen maken.. al verschuilen mensen zich snel achter 'ik mag toch kritiek geven'.

opbouwende kritiek kunnen de meeste mensen wel degelijks iets mee..

Als tegenvraag zou ik willen stellen:

Waarom denken mensen dat het een recht is om recht voor zijn raap, zonder remming of na te denken, ongezouten hun mening mogen geven online onder de noemer van 'kritiek'. maar op hun beurt er dan niet tegen kunnen als ze erop gewezen worden dat het kritiek erg bot of ongenuanceerd is.

persoonlijk denk ik dat velen vergeten dat er mensen aan de andere kant van een scherm zitten.. Ik zie soms opmerkingen langskomen waarvan ik denk: als je dit in mijn bijzijn op deze manier zou brengen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen negeren/weglopen/nog banketstaaf opmerking terug maken..

of is botheid soms iets van de moderne tijd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:48

Of mijn wasdroger kapot is....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:09

purny schreef:

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:13

elenaMM77 schreef:
purny schreef:

[ Afbeelding ]

:') Sjien heeft haar werk niet goed gedaan.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:14

_sharonnn schreef:

Ligt er ook vaak aan wie zijn waarheid het is? Een feitelijk, wetenschappelijke, waarheid of de waarheid van een persoon?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:46

Heb nog niet het hele topic gelezen dus sorry als het al gevraagd is;

Hoe weet een pijnstiller waar de pijn zit?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:19

Waarom je altijd je foto extreem moet bijsnijden voordat je hem als whatsapp profielfoto kan gebruiken. -O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:23

[***] schreef:
Waarom je altijd je foto extreem moet bijsnijden voordat je hem als whatsapp profielfoto kan gebruiken. -O-

Niet meer ! Nu kun je gewoon uitzoomen :) (bij Apple telefoons iig, Androids weet ik niet zeker.. :') )

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:57

[***] schreef:

Of bij Facebook. Gruwelijk irritant.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:04

Bij facebook hoeft het ook niet, linksonderin kun je bijsnijden overslaan, dan slaat hij hem gewoon op

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:08

Ik lag van het weekend op het strand (kom er zelden) en stond versteld te kijken hoe snel het van EB naar VLOED ging. Nu weet ik dat dit met de maan te maken heeft... (En dat wanneer het hier eb is, in Engeland ook EB is; Voor die het nog niet wisten ;) )

Maar hoe kan de maan water aantrekken, en niet iets anders? En hoe kan het dat het standaard altijd om zelfde tijd eb en vloed wordt, terwijl de maan niet altijd op zelfde afstand staat...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:10

De kracht en invloed van de maan heeft mij ook altijd ontzettend gefascineerd.
Hoe kan een maan die zoveel km vd aarde staat zoveel invloed hebben op het water, en waarom heeft het invloed op het water?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:14

Da's de zwaartekracht :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:16

[***] schreef:

Ik weet alleen dat het op Apple telefoons /apparaten niet hooeft!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:22

Sammie schreef:
Da's de zwaartekracht :)

Klopt, dat weet ik... Maar waarom dan alleen water?

En hoe kan het dat ongeacht waar de maan staat, het water altijd om zelfde tijd veranderd... Je zou dan toch zeggen dat dat ook aanpast aan de stand van de maan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:28

Nee, niet alleen water. Op alles, maar dat merk je niet of amper. De maan trekt ook aan de aarde, maar omdat zijn formaat zo klein is lijkt het alsof alleen het water beinvloed wordt. De zwaartekracht van de aarde zelf is sterker dan de maan anders hadden we gezweefd zeg maar :D

Als je als mens op de maan staat ben je ook veel lichter dan dat je op de aarde staat :D

eb en vloed verspringt hoor?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:30

En toch blijft het apart dat een maan daar invloed op kan hebben :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:37

Elke planeet in ons zonnestelsel oefent wel iets uit denk ik. Ik denk dat we er blij mogen zijn dat jupiter, saturnus etc. zich bevinden waar ze zich bevinden anders was t op aarde een stuk onstuimiger :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:39

En hoe kan het dat je in sommige landen de maan levensgroot ziet... (meestal net boven wateroppervlakte) en dat wij dat nooit zien...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:45

Uit zwarte gaten kan niets ontsnappen, zelf geen licht. Hoe kan dat? En wat gebeurd er daar dan uiteindelijk mee?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:04

Heg getij verschuift toch? Temnimste op vakantie naar vlieland kregen wij altijd een boekje met de tijden. Zodat je wist wanneer je veilig kon zwemmen