Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:30

Dankje

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 00:16

Gefeliciflapstaart! Heb je geswitcht of had je geen baan meer?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:58

Contract liep af. Dus moest op zoek naar iets nieuwes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:28

Wat fijn, gefeliciteerd! :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:48

Ik ben op vakantie geweest en heb daar off Road in een jeep in 4x4 stand gereden. Doel was globaler in het buitenland autorijden.

Hoe gaat het met jullie?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:18

Verdorie. Die weeblysite wilt niet meer aanpassen -.-

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:41

Hoe gaat het hier? Of is iedereen ermee gestopt?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:16

Hier gaat het goed,
Alleen tot de 20e geen internet en via mobiel gaat het aanpassen van mijn site niet echt.
Ik heb mijn doel: verhuizen naar zuid-holland voltooid. Sinds 3 dagen woon ik in Rotterdam :D

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:28

Aaah wat gaaf Ylvy! Foto's? O:)

Ik heb bijna, bijna, bijnaa.. mijn lijst af. En ik ben nu al eh, sinds 1 Januari bezig. Dus al meer dan 7 maanden. Whuupps :') Maaarrr ik heb wel al rond de 7/8 doelen voltooid en er staan al weer een paar op de planning om te behalen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:19

O nice Ylvy!

Leuk Thasja, ik ben benieuwd :)

Ik ben ook wel lekker bezig. Had het nog niet gemeld hier, maar ik heb ondertussen mijn rijbewijs gehaald en mijn bachelordiploma :D. Ik heb ook echt heel veel zin in de master!
Ondertussen ben ik mijn schilder- en schrijfhobby's weer een beetje aan het oppakken. Ben nu bezig met een groot schilderij van een Mouflonschaap, zal binnenkort eens een foto maken :).

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:27

Thasja , ik ben ook benieuwd naar je lijst!

Ilvy , hoe bevalt het in Rotterdam?

Elmo ,,je bent lekker bezig. Leuk.

Hier ben ik een beetje onbewust met de doelen bezig.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:24

Ik ook onbewust.
Heb een nieuwe baan, ben gaan samenwonen en heb dus paardje moeten verhuizen naar de andere kant van het land (ongeveer) dus alles nieuw was een beetje veel om de lijst bij te houden.
Maar wel mijn hele huis moeten opruimen (stond op de lijst) want ik mag mijn zooi met de oplevering niet achterlaten (flauw :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:11

Ik ben eerlijk gezegd gestopt. Maar enkele doelen wil ik nog steeds halen en ik merk aan mezelf dat het DZP toch wel wat heeft gedaan met me :) ik kan kleine dingen beter waarderen en genieten van kleine maar mooie momenten :D Had ik vroeger veel minder :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:57

Aaah wat een mooie doelen zijn er weer behaald zeg, poeh! Gefeliciteerd iedereen! :D

Noh, waarom ben je gestopt dan Jo? :( Toch wel mooi dat je er nog wel iets leuks aan overgehouden hebt, ondanks dat je helaas gestopt bent.

Ik zal kijken of ik morgen mijn lijstje kan bijwerken en plaatsen, maar ik ga ook bezig met het herinrichten en compleet schoonmaken van mijn kamer (overigens hoort dat ook bij een doel geloof ik, hehe :))), dus even zien hoe ik dat qua tijd heb zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:40

Qua bijhouden ben ik te chaotisch en ik had in het bijhouden geen zin meer :=
Dus steeds de doelen afstrepen en geld in de spaarpot. Dus toen met het idee: 'wat ik echt nog eens wil doen, ga ik doen!!' gestopt :)

Het ziet er een beetje simpel uit lees ik net. Maar ik heb er goed over nagedacht, en het doel 'geniet van het DZP' is 'geniet wanneer het kan!' geworden :P

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:31

Ik heb het opgegeven. Ik denk ook dat mijn vorige lijst te impulsief was. Er stonden te veel onzin dingen op. 101 zinnige dingen verzinnen is ook wel erg veel. Ik ben gister wel een nieuwe Blog begonnen. Niet specifiek Dayzero, maar gewoon algemeen. Ik wordt over 2 weken dertig dus dat leek me een leuk startpunt. Ik denk er nog over na om de lijst die heb er een onderdeel van te maken, maar niet de focus.

Ik had onder meer ook een doel om in die 101 dagen 10% af te lossen op mijn (aflossingsvrije hypotheek). Vorige jaar hebben we 3% afgelost, maar dit jaar zijn de plannen helemaal omgegooid, want we gaan oversluiten naar een annuititeit (met NHG *\o/* ). Dus dan heeft dat doel ook een beetje zijn charme verloren, alhoewel ik kan hem ook gewoon doorstrepen :P.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:12

Slim oversluiten is toch ook een vorm van aflossen? Ik neem aan dat het doel van het aflossen was dat je je maandlasten kon verlagen, dus als dat op die manier lukt is dat ook mooi meegenomen toch?
En je hoeft toch niet alle 101 dingen in 1 keer te verzinnen? Ik heb er ook nog wat open staan, en sommige schrap ik eraf omdat ze niet meer zinvol/actueel zijn. Anderen komen erbij in de loop van de tijd, het duurt bijna 3 jaar voor het gedaan is.
Ik wil hem wel vol houden, ook al staat hij bij mij dan nu even niet meer op nummer 1 van belangrijkste dingen.

Het geeft wel leuke onderwerpen om over te bloggen lijkt mij, als er niet standaard doelen tussen staan. Je hoeft toch ook niet per se over ieder doel te bloggen wel?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:01

Sannanasje schreef:
Slim oversluiten is toch ook een vorm van aflossen? Ik neem aan dat het doel van het aflossen was dat je je maandlasten kon verlagen, dus als dat op die manier lukt is dat ook mooi meegenomen toch?

De oorspronkelijke reden was om weer boven water te komen zodat we als onze rente zou aflopen (2017) niet meer aan onze huidige verstrekker vast zouden zitten. Die vroeg namelijk absurde rentes tov de markt.

Uiteindelijk ben ik door Blogs een beetje aangestoken met het aflosvirus. We gaan nu dan ook over op een annuïteit, waardoor we over (max)30 jaar kunnen zeggen dat het ons huis is. Lekker enen lange neus naar de bank. En daarnaast heb je dan ook mooi vermogen opgebouwd.

En het mooiste is dat we netto hetzelfde kwijt zijn als nu met een aflossingsvrije lening.
We hebben 20 jaar vastgezet tegen 2.79%. Dus voorlopig kunnen vooruit (als het allemaal rond komt tenmiste).

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:18

Ja nu zou voor mij (ons) ook een ideale tijd zijn om zoiets te doen. Maar eerst maar eens het appartement van mijn vriend opknappen en te koop zetten. En hopelijk snel verkopen... We wonen nu 1,5e maand samen, en ik mis mijn tuintje echt verschrikkelijk!
Maar dat komt heus wel een keer goed, lange neus naar de bank trekken lijkt me echt geweldig! Das pas een mooi doel!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:27

ik meld me even opnieuw bij dit topic. Vorige keer te snel een lijst willen hebben, waardoor uiteindelijk de lijst weinig waarde had voor mij..
Ik wil het nu daarom opnieuw proberen met een nieuwe lijst!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:11

Ik heb besloten geen pogingen meer te doen voor een day zero project maar ik ga een bucketlist maken omdat dat voor mij meer waarde heeft dan een day zero

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:52

Ik meld mij ook in dit topic. :)

Ik heb sinds kort weer een blog en daar een 101 doelen lijstje aan toegevoegd.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:59

Ik beken! Ik heb mijn berichten en lijst van mijn blog gehaald en geplaatst dat ik even geen motivatie meer heb. Het is ook echt weg! Ik vond mijn lijst suf en niet interessant. Ik ga nu nadenken over nieuwe dingen en denk dat ik het principe omgooi. Ik ga herinneringswaardige momenten bombarderen tot mijn doelen. Zoiets dus.. of toch anders.. help, ik weet het niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:45

Wat jammer dat er een paar mensen geen motivatie meer hebben, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven :). Ik vind mijn DZP ook best wel persoonlijk, dus zet behalve in dit topic ook geen berichten op een blog of iets dergelijks. En stiekem is mijn lijst ook geen 101 doelen lang, maar dat mag de pret niet drukken. Tegen de tijd dat het ten einde loopt hoop ik wel tegen de 101 behaalde doelen te hebben :D.

Sannanasje; Gefeliciteerd met je nieuwe baan en met het samenwonen! *\o/* Wat voor werk doe je nu?

Joaltijd; wat fijn dat het DZP toch iets bij je heeft losgemaakt, dat is denk ik ook een beetje de essentie van het project, dus dat is dan in ieder geval gelukt! :)

Karin; volgens mij ben je dan net jarig geweest? Van harte gefeliciteerd! Leuk dat je nog wel een blog wilt gaan bijhouden.

Bokworst; welkom terug! Neem gewoon je tijd voor een lijst, dan is het je veel meer waard en heb je veel meer motivatie om met je doelen aan de slag te gaan. Ik heb er ook (nog steeds) geen 101, simpelweg omdat ik geen waardevolle doelen kan verzinnen, maar ben wel gestart met het project. In de loop van de tijd vul ik de lijst aan met andere doelen waar ik tegenaan loop. Het is een langdurig project, waarbij er van alles in je leven kan veranderen en op je pad kan komen. Dus er zal vast nog wel het een en ander veranderen in die tijd wat betreft je DZP :).

Jespri: welkom! Mooie doelen! Een high tea is leuk, en lekker :D. Knap dat je vuurwerk wilt gaan afsteken. Ik heb ook vuurwerkangst, maar sinds er vorig jaar een pot met vuurwerk is omgevallen in mijn richting durf ik helemaal niet meer := :+. DIY's doe ik ook wel eens. Ik heb laatst een spuitbus van de hobbywinkel gekocht om mijn oude spulletjes te pimpen. Zo heb ik 2 lege wijnflessen voor de helft koperkleurig gespoten en er wat touwt omheen geknoopt. Ziet er echt super leuk uit! Op pinterest staan echt super leuke ideeën!

En dan even een vlugge update over mezelf; ik ben op het moment aan het leren programmeren (echt de basis, ik kan op het moment nog amper iets). Sluit aan bij de studie en ik ben eigenlijk wel tevreden als ik wat data kan verwerken en een leuk experimentje weet op te zetten.
Verder zit ik vol inspiratie om een verhaal te schrijven. Dus hoop deze week de eerste woorden op papier te kunnen zetten voor het doel 'schrijf een verhaal van minimaal 50.000 woorden'. :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:53

Elizexbeau, Wat vervelend dat je motivatie mist. Ben je er al uit wat je wil gaan doen?

Elmo, Bedankt voor het welkom! :D High tea lijkt mij zo leuk en lekker haha, moet ik echt maar is gaan doen. Dat is dus precies de reden waardoor ik er bang voor geworden ben. := Toen ik klein was is er ook een pot omgevallen. Mijn overgroot oma kreeg toen een pijltje door haar hand heen, sinds dien vind ik vuurwerk heel eng. :o Dat klinkt ook leuk zeg! Zie op Pinterest altijd veel leuke dingen langs komen.

Wat leuk dat je bezig bent met programmeren, vind dat altijd heel knap. :j Leuk dat je een verhaal gaat schrijven, welke genre schrijf je?