Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:45

Ken het.... Hier ook speciaal voer dat te duur is per kilo. Dan kijk ik naar die kilo zakken voor 2 euro ofzo en dan hoopte ik dat ze daar nog op zaten :+ Achja, beesten zijn gewoon duur :P Paarden ook. Al moet ik zeggen dat ze dit jaar minder hooi kosten. Vorig jaar voerde ik baaltjes van 7 euro, nu zijn het baaltjes van 4.50, scheelt een hoop :)) En ze doet het er super op.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:14

Tancreda, is dat voer niet verkrijgbaar op zoofast.nl?
Zou nl een hoop kunnen schelen tov andere verkooppunten. :)

Ik heb de mazzel dat mijn kwakkelkatje tegenwoordig alles verdraagt qua voer.
Ze zat tot vorig jaar op speciaal voer, daarna de normale versie van dat merk maar toen het kitten kwam vrat ze gewoon kittenbrokken enzo zonder problemen dus sindsdien voer ik alles wat ik tegenkom, wel bouw ik dat rustig op. ;)
Nu dan de operatie, maar verder komt ze zelden meer bij de dierenarts buiten haar enting en de jaarlijkse gebitscontrole (gratis want in februari is de gebitsmaand) om.
Voorheen zaten we er gemiddeld elke maand wel en in de beginperiode zelfs bijna wekelijks. :=

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:28

Heel herkenbaar, mijn katten krijgen duur voer en mijn pony staat op superplekje, dan maar 50 euro meer per maand :')
Zelf moet ik dan naar de lidl voor boodschappen, maar de beestjes hebben het goed :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:17

lor1_1984 schreef:
Ik werd gek van mijn tweepersoonsbed in mijn slaapkamer dus ik had mijn bed compleet met matras verkocht.
Lig nu alleen al een paar maanden op de vloer, zou deze maand een nieuw bed gaan kopen maar de kat moet geopereerd dus wsl een maand uitstel.
Nja, beter de kat weer gezond en ik een maand langer op de grond dan een bed en straks de kat kunnen wegbrengen. ;)
Morgen even overleggen of het niet alsnog gecombineerd kan worden als ik een goedkoper bed uitzoek.

Morgen gaan we even checken wat er nog op m'n spaarrekening staat en of ik dan gelijk een bed kan bestellen. *\o/*
Ook meteen even kijken voor een oplader voor m'n laptop en een wekkerradio. :D
Bureau, klemspot, bureaustoel en vank volgen later in etappes, idem voor nieuw matras en stellingkast.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:49

Succes met een bureaustoel vinden, dat blijkt hier zowat onmogelijk te zijn :=
Het bureau staat in de woonkamer en dat vind ik al erg genoeg as it is, dus ik wil er écht niet ook nog eens zo'n spuuglelijk zwart leren bakbeest van een stoel bij...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:59

Ik heb een 2e hands bureaustoel van ikea :) Die nemen niet zoveel ruimte in beslag en zitten prima!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:21

Krijg eerdaags een bruine sort of kuipstoel van m'n zusje, die kan prima dienst doen als bureaustoel maar ook voor in de woonkamer als er visite is. :)
Bank wordt zo'n slaapbank met hoekmodule van Ikea (Friheten en wsl de beige), heb hier nl geen logeerkameren zo kunnen er makkelijk logees komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:26

Ik heb geen eens een bureau :P , gewoon een tafel . Moet nog nieuwe stoelen die ik heb ben ik niet zo gek mee

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:38

Mag ik hier wa vragen? :o

Zijn er mensen die via de woningbouw huren? :)
Hoe hebben jullie dat gedaan met het aanvragen van g/w/l, internet en tv?
Pas nadat de huur was in gegaan,mog hoe werkt dat :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:59

G/w/l ben ik naar de mediamarkt geweest en internet/tv gewoon in de kpn winkel gedaan

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:03

Rebecca schreef:
Ik heb geen eens een bureau :P , gewoon een tafel . Moet nog nieuwe stoelen die ik heb ben ik niet zo gek mee

Mijn bureau wordt ook gewoon een eettafel van de Ikea, maar zal dus als bureau gebruikt gaan worden. :)
Ga geen minimaal €100,- aftikken voor een bureau als ik voor een geschikte tafel €30,- kan betalen. :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:04

purny schreef:
G/w/l ben ik naar de mediamarkt geweest en internet/tv gewoon in de kpn winkel gedaan

Maar deed je dat voor je de sleutel had (kan dat?) of daarna?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:08

ik had de sleutel dezelfde dag al.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:09

Ohh vandaar :). Ik heb de sleutel nog niet maar wel al een afspraak staan daarvoor.
Hoe snel is zoiets 'aangesloten'? Misschien helemaal niet nodig om dat van te voren al te regelen? :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:12

Volgens mij is het dezelfde dag nog aangesloten. Bij mij duurde het overzetten van mijn tv alleen een maand

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:20

Ohh oke. Overzetten is bij mij niet het geval. :)
Bedankt voor je reactie! Moet ik maar is gaan googelen waar ik het voordeligst zit :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:30

Gas en electra heb ik geregeld zodra ik wist wanneer ik de sleutel kreeg, en ik kon op de dag van overdracht meteen standen doorgeven :)
Water moest ik even wachten tot de overdracht, toen heb ik (hier PWN) meteen gebeld en geregeld!

Gefeliciteerd met je huisje!

Edit: TV en internet pas geregeld toen ik introk :') Bedacht het mij pas toen de TV werd neergezet _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:39

lor1_1984 schreef:
[naam] schreef:

Mijn bureau wordt ook gewoon een eettafel van de Ikea, maar zal dus als bureau gebruikt gaan worden. :)
Ga geen minimaal €100,- aftikken voor een bureau als ik voor een geschikte tafel €30,- kan betalen. :P

Gratis van de weggeefhoek _O- , je kan er een 4 a 6 persoons van maken maar ook in elkaar schuiven voor een kleinere <<)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:57

Ik heb t pas geregeld toen ik de sleutel had. Eerste twee weken zit je op "bouwstroom" wat geregeld is vanuit de woningbouw.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:12

Shivatjuh, dan merk je idd hoeveel geld je overhoudt,.... maar ik snap dat je 1000x liever haar gewoon nog bij je had... beesten zijn duur, maar zijn het zoooo waard. Sterkte nog, verdrietig dat je haar moet missen :(:)

Lord, thanks voor de tip! Ik bestel met mijn ouders mee bij zooplus, maar zoofast lijkt nog een mini beetje goedkoper!

Chantal, ik huur via de woningbouw. Ik ben pas alles gaan regelen toen ik de sleutel kreeg. Toen heeft de woningbouw ook zelf alle meterstanden opgenomen, en kon ik het huis pas in om die zelf ook op te nemen en door te geven. De dag van contract en sleutel overdracht waren dezelfde dag, en ik heb die middag direct tv en energie geregeld. Van te voren wel rond gekeken hoe en wat.
Ik had al dreigbrieven op de mat van liander :P maar de woningbouw maakte zich er niet echt druk om. Ik heb de 20e alles aangevraagd en vanaf de 28e kreeg ik gas en licht via dat contract. Dus een week. TV heeft wat langer geduurd. Dat heb ik 20 januari aangevraagd, en 4 februari kon ik het installeren en gebruiken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:28

Werkt vast niet hetzelfde bij een koophuis he?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:33

Heel erg bedankt voor alle reacties! Als je gewoon stroom hebt dan is het geen must om dat direct te regelen :).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:34

Geen idee Liz...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:15

Damn. Mijn verwarming doet het niet meer. Word wel koud nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:23

:(:) Helemaal niks meer?

Mijn buitenlicht is stuk , ik voel me plots niet veilig meer :o