Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:33

Je kan toch zelf even wat foto's maken?
Gewoon met een simpele camera. Als ik die foto's zal ontvangen, zal ik je niet langsvragen.
Ze zijn te vaag.
Als je mee hebt gedaan aan Hollands Next Top Model dan moet je een heel eind kunnen komen als je bij de laatste 30 zat.

Het lijkt me dus ook eigenlijk door die foto's nogal logisch dat je bent afgewezen, ik had niet anders verwacht.
Zal het nog eens proberen, maar dan met goede foto's!

Succes alvast volgende week zondag!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:36

Mooie meid met mooie benen ben je! :D Ik zou inderdaad eens foto's van jezelf laten maken met een camera. Als je scherpe foto's opstuurt gaat het denk ik wel goedkomen :)
En heel gaaf ook dat je tot de laatste 30 bent gekomen bij HNTM!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:37

Ik zie bij je profielfoto dat dat een stuk scherpere foto is.
Die kan je ook eventueel uitknippen bij je hoofd: heb je meteen een veel betere foto!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:55

Die profielfoto is van 3 jaar geleden haha, denk dat ik dat niet maken kan. Ik zal eens betere fotos laten maken! Als ik het goed begrepen heb krijg ik volgende week ook een testshoot dus misschien dat ik die kan gebruiken als het niks wordt (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:56

Ik wou net zeggen, zou toch wat betere foto's mee willen sturen als ik jou was. Als je bij de laatste 30 van hollands next top model gekomen bent zou je toch denken dat bureau's je wel willen hebben, maar misschien dat je op die foto's gewoon niet zo goed tot je recht komt. Vind je wel echt zo'n typisch Chanel-poppen gezichtje hebben en je hebt erg goed gevormde benen :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:29

Ja je bent mooi!

Maar de foto's zijn inderdaad ongeschikt :)
- trek een skinny aan of een kort broekje en een wit of zwart hemdje
- doe je haar in een staart
- doe een heel klein beetje make up op of liever nog: geen make up
- zoek een rustige effen achtergrond
- maak een full body shot recht van voren
- maak een hoofdfoto recht van voren, met een neutrale gezichtsuitdrukking en waar je hele gezicht op staat. Evt kun je ook nog een foto met een lach toevoegen
- maak een foto van beide zijkanten. Niet zo scheef zoals nu, maar precies je zijkant, dus met je oor erop. Neutrale blik

Voor alle foto's geldt dat ze scherp moeten zijn en niet te ver weg
Kan gewoon met een thuis camera! Succes :) Ik denk dat je met goede foto's echt een kans maakt. Je hebt een goed lijf en een mooi gezicht

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:53

Mocht je foto's willen voor een modellenbureau (zogeheten polaroids) kan ik je daar wel aan helpen mocht je daar interesse bij hebben :)

Thanks voor de birthday wishes girls! :)

Bedankt voor de PB's so far, aardig wat animo zo te zien!

Ik ben de komende tijd even wat minder aanwezig vanwege vakantie dus eventuele PB's en dergelijke worden daarna opgepakt. En uiteraard, vanaf 7 september veeeel nieuw werk! :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:36

Een beetje laat, maar nog gefeliciteerd Courses!

xLoki schreef:
Misschien vinden jullie het leuk om te zien, maar dit zijn de foto's die ik afgelopen tijd heb gemaakt van modellen :) (allemaal TFP)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Indien er nog modellen hier geïnteresseerd zijn in een TFP shoot, ik sta nog open voor leuke ideeën! :)

Wat een mooie, sfeervolle foto's!

Courses schreef:
Graag EmmyJoyce, ben wel benieuwd.

Even om terug te komen op mijn geblaat over die eeuwige meeting (kuch), ik ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn zoiets op te zetten voor meerdere meiden op 1 dag te schieten. Wil er een studio voor gebruiken (ik heb voor eind september geen tijd namelijk en vertrouw 't weer niet, met mooi weer kan er buiten altijd nog geschoten worden) of een toffe locatie, MUA afhankelijk van de aanmeldingen qua modellen en de verdeling :) Wil wel graag even peilen hoeveel meiden vanuit hier daar interesse in hebben zodat ik er een inschatting van kan maken.

I'm in! Lijkt me erg leuk :j Ik heb je een pb'tje gestuurd.
Aria_zz schreef:
Woehoe volgende week woensdag een casting voor Wella professionals. Ben heel erg benieuwd!

Leuk, veel succes alvast!! Hoe ben je zo bij die casting gekomen?

Aria_zz schreef:
De agency waar ik zit is ook niet op lengte, ik ben maar 1.65. Maar ze hebben wel mensen nodig voor reclames, defilés waar lengte ondergeschikt is etc.
Weet je wat ze precies zoeken UMayDream?

Ik heb geen idee, ik denk het standaard idee; een meisje en jongen met een bijzondere look en de juiste maten. Maar ik heb geen flauw idee wat zij bijzonder vinden of wat voor hen de juiste maten zijn :Y)

MyLittleLove schreef:
Tuurlijk am! Maar in Beek vorig jaar zochten ze echt op gezicht uit, niet zozeer lengte.

Dan hoop ik dat ik een kansje maak. Ben heel benieuwd!

Hasiinaaax schreef:
Aria_zz schreef:
De agency waar ik zit is ook niet op lengte, ik ben maar 1.65. Maar ze hebben wel mensen nodig voor reclames, defilés waar lengte ondergeschikt is etc.
Weet je wat ze precies zoeken UMayDream?

Bij welke agency zit jij dan als ik vragen mag?
Ik ga waarschijnlijk in september naar Elite model look in Utrecht met een vriendin die graag model wil worden. Amarens als je mee wilt/kan hoor ik dat wel!

Ik ga naar de castingdag in Winschoten, want de 14e kan ik helaas niet. Doe jij zelf ook mee in Utrecht? :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:16

Ik heb van het weekend een shoot gehad en ben zeer tevreden over de resultaten :D . Zal hier ook iets nerrzetten. Rechtstreeks uit de camera vond ik ze al erg mooi maar die mag ik nog niet online zetten, worden nog wat nabewerkt en voor online van logo voorzien, dus nog even geduld.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:02

Klinkt goed! Had de shoot een thema of was het een studioshoot? :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:10

Was in de studio :) . Binnenkort heb ik nog 2 buitenshoots. Een duoshoot met mijn vriend en een bohemian shoot.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:29

Leuk zeg :) Ben benieuwd naar je foto's.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:14

Ik heb een maand geleden wat shootfoto's ontvangen, op TFP-basis. Zijn er hier mensen die het leuk vinden om er via pb wat commentaar op te geven? Ik zet ze liever niet meteen op Bokt en ken verder weinig fotografen. :) Ben vrij onervaren dus vind het wel leuk om er van te leren. :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:19

Je mag mij pb-en :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:21

Sokje_6 schreef:
Ik heb een maand geleden wat shootfoto's ontvangen, op TFP-basis. Zijn er hier mensen die het leuk vinden om er via pb wat commentaar op te geven? Ik zet ze liever niet meteen op Bokt en ken verder weinig fotografen. :) Ben vrij onervaren dus vind het wel leuk om er van te leren. :)

Je mag ze wel naar mij toesturen als je wilt.

Heb vandaag een super leuke shoot gehad met 3 fotografen.
2 foto's: (wel via instagram, geen filter)
http://instagram.com/p/rzaZQFwidN/?modal=true
http://instagram.com/p/rzWk9UwiWK/?modal=true

Kunnen jullie ze zien?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:24

Sokje_6, mij mag je ook pbén!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:39

Sokje_6 schreef:

Ik ben ook wel benieuwd!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:40

xRiiannex schreef:
Sokje_6 schreef:

Je mag ze wel naar mij toesturen als je wilt.

Heb vandaag een super leuke shoot gehad met 3 fotografen.
2 foto's: (wel via instagram, geen filter)
http://instagram.com/p/rzaZQFwidN/?modal=true
http://instagram.com/p/rzWk9UwiWK/?modal=true

Kunnen jullie ze zien?

Jup, hier zijn ze zichtbaar. Dat met die spiegel is niet helemaal mijn ding, maar vind 't wel erg creatief. :j Verder heb ik niet heel veel feedback, zo ervaren ben ik zelf nl niet. :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:16

Ben wel benieuwd Sokje :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:36

Ik ben ook wel heel benieuwd! :)

Rianne, ik vind je foto's leuk geworden, die spiegel is creatief bedacht, maar ze zijn het in mijn ogen net niet.
Ik denk dat de stijl me niet helemaal aanspreekt oid. Vind je wel een hele mooie meid!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:12

Hoi!

Heb mij een jaar of 2 geleden aangemelt in dit topic, maar wegens drukte met studies enzo toch maar ontstipt. Op moment heb ik een tussenjaar, dus ik dacht als ik ooit nog wat ermee wil is nu het goede moment!:D
Zal me even opnieuw voorstellen.
Ik ben Nieneke, 21 jaar oud. Mijn lengte is ongeveer 172 cm en ik woon in Delft.
Ik weeg ongeveer 63, mijn maten zijn 88-66-89 ongeveer. Ik ben blond en heb blauwe ogen.

Weten jullie nog goede bureaus omg Delft? Fasionmodel lijkt me erg tof maar daar ben ik simpelweg te klein, te dik of niet speciaal genoeg voor om op de vogue te staan :")
Ik denk ook niet dat ik de ambitie heb, maar het lijk me leuk om wat ervaring voor de camera op te doen en een shoot een keer. We zien wel, en anders heb ik het iig geprobeert:)

Fotos.. tja. Die moet ik nodig maken! :D mijn camera staat helemaal vol, alleen dan met mijn pony of vriend als model.. :') maar hier wel een paar, niet helemaal volgens de eisen maargoed;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:22

Volgensmij is 21 sowieso te oud om je nog in te schrijven bij een modellenbureau.
Ik dacht dat je daarvoor tussen den 15-20 moest zijn..

Maar ik zal als ik jou was beginnen met een leuke FTP shoot?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:46

TFP ga ik zeker een keer doen ja! (maar, hoe/waar? of staat dat al ergens in het topic?)
Eerst maar even kijken of ik het wel echt leuk vind haha!

Was al bang dat ik te oud was ja. Maar commersieel/reclame lijkt me ook leuk! Ook heb ik acteerervaring dus wie weet helpt dat een beetje..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:20

UMayDream, ik zit bij een agency dus zij regelen castings voor mij of wanneer de klant interesse heeft in mij laten ze mij dat weten ;)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:46

Ik ben net weer thuis van een fotoshoot , zal wat foto's plaatsen als ik ze binnen heb. Ik sta dan ook zeer open voor kritiek en verbeter punten !