Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:02

@htm,kreeg zojuist de ''afhaalbevestiging'' binnen.
Ik ben dit echt niet gewend :+ Maar weer wat geleerd. En idd ideaal,de post komt de 2 artikelen halen en ik hoef het alleen maar klaar te hebben staan.
Volgens mij de beste afhandeling van dit topic :D

Meer als 30,-minder per boek....moet te proberen zijn toch :o

Heb laatst ''snowy het kerstveulen'' boek gekocht,vriend had het per ongeluk weggegooid maar ik heb er erg veel emotionele waard aan gehecht dus hup op zoek op i-net,viel nog tegen om het boek te vinden.
Eindelijk gevonden,gebeld,vraagt de man '' is het voor een school of voor'n groep''?
Euh voor mijzelf.... :o
Hoor je even niks....Oh
okay dan...

Was schijnbaar erg verbaasd dat iemand dat boekje als particulier wou hebben.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:08

Dav schreef:
@htm,kreeg zojuist de ''afhaalbevestiging'' binnen.
Ik ben dit echt niet gewend :+ Maar weer wat geleerd. En idd ideaal,de post komt de 2 artikelen halen en ik hoef het alleen maar klaar te hebben staan.
Volgens mij de beste afhandeling van dit topic :D

Het wordt particulier ook nog niet veel gebruikt omdat het vrij prijzig is, en veel mensen niet weten dat het kan omdat het bij PostNL niet kan.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:59

Post is geweest,dat pakket is weg en zelf niks aan hoeven te doen.Ideaal!

Ander leuk verhaaltje;
Had iets op mp staan en dat liep niet hard,weinig biedingen en mails.
Ik kreeg 10,- geboden dus ;hoppa weg ermee. Netje's gemaild en die persoon zou het ophalen,ook prima.

Volgende dag.... MP mail--> Biedingen van 20,-
&^%%^oliebol toch weer te vroeg geweest >;)
Maarja de bieder van 10,- had ik al een afspraak mee dus ik blijf bij mijn woord en slik het verlies wel weg. Volgende keer beter,toch?

Man komt,betaalt netje's het artikel. Vraagt of ik nog meer heb
ik--> :j
Man vertrek met de beurs half leeg en de auto vol _O-
Hihi dat verlies is al ruimschoots goed gemaakt :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:08

Haha dat is altijd zo Dav :P
Ik had dat met een brommer uitlaat, daar kreeg ik ook niet echt voor wat ik wilde en ben na een tijdje toch maar akkoord gegaan met €50,00.
Kreeg ik een dag later €75,00 geboden, tja verkocht is verkocht..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:43

nou heb 2 hoofdstellen gekocht via MP
aardige vrouw volgens mij ;)
ben benieuwt of het echt aankomt haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:02

ik was met iemand aan het mailen over een schleich stalletjes,
wou ik zeggen dat ik hem wel wou overkopen krijg ik een mail
dat ze gebeld was om hem te laten ophalen, zegt ze ja :(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:03

ik snap het niet denk ik?
ze werd gebelt om op te halen en zegt tegen jou ja ?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:13

little_birdy schreef:
ik snap het niet denk ik?
ze werd gebelt om op te halen en zegt tegen jou ja ?

even een betere uitleg:
ik had geboden op een schleich stal het hoogste bod geboden en kreeg een mailtje dat ik hem op kon halen. aangezien het een beetje ver rijden was kon ze hem wel verzenden. alles even overlegt met mijn ouders en ze vonden het goed. ik wou dus een mailtje sturen om te vragen naar wie ik het geld over moest maken was er al een mailtje dat ze hem aan iemand anders verkocht had :(

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:17

had een reactie op een advertentie,
op 2 maart gekregen.
maar niet eerder gereageert als vandaag ivm met de geboorte van me zoon.
snap dat die mensen al iets anders kunnen hebben maar heb toch gereageert met globale uitleg van de reden.
hoe zouden jullie daar op reageren?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:22

Als je netjes uitlegt wat de reden is en daarin aangeeft dat je begrijpt dat die mensen ondertussen al wat anders hebben en jij het nog wel te koop hebt zou ik het geen probleem vinden om zon mailtje te ontvangen.
Zou je allereerst feliciteren en dan zeggen of ik nog belang had of niet.

(Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:26

dat is altijd heel irritant ja eclair !

ben het eens met nikolletje ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:02

Ik denk altijd maar zo, wat die latere biedingen betreft. Je zal net zien dat als je tegen degene zegt waarmee je akkoord bent gegaan (dat was blijkbaar ook prima), dat je het toch aan die met het hogere bod verkoopt, degene met het hogere bod reageert en de eerste koper (voor minder) dan zegt, zoek het lekker uit, ik heb al een nieuwe (oid). Dan zit je er nog mee opgescheept :P weg is weg toch?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:09

Ik heb veel mensen op mijn boeken... eindelijk 1 serieus iemand, (dacht ik) laat nu niks meer van zich horen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:18

Oef, dat hoger bieden als je het net verkocht hebt, herken ik... *Auw*...

Had een aquarium te koop staan.... behoorlijk prijzig ding, met veel toebehoren. Maarja wou stoppen met de hobby, dus wou hem gewoon snel hebben voor ik me zou bedenken. Had hem echt weken op internet staan en NIEMAND deed een bod... tot ik opeens een bod kreeg van 150 euro. Meteen geaccepteerd en ze hebben hem de volgende dag op gehaald....

Ze zijn nog geen half uur weg, krijg ik een bod van meer dan 100 euro meer! ^)

#)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:16

Ik ging vandaag een jurkje ophalen ca 20km verderop, ik had gewoon afgesproken de vraagprijs te betalen (gisterenavond) en mocht vandaag om 12 uur komen. Sta ik daar voor de deur, zegt ze dat ze net een hoger bod heeft gekregen dus dat ik daar wel overheen moest gaan, anders zou ze hem aan de hoogste bieder verkopen. Heeft ze nog het lef te zeggen dat ze contact met me opneemt als blijkt dat deze bieder niet serieus is als ik er niet overheen wil. Nou ja, ze mag dat jurkje dus steken daar waar de zon niet schijnt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:46

:r Dat iemand zo met mensen om gaat........... :(
Je hebt gróót gelijk dat je hem niet genomen hebt!!!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:52

@_Nadia_ zo die verkoper heeft lef zeg sta je dan nou geloof als ik daar had gestaan had ze wel de verkeerde voor zich jeetje zeg

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:11

Ik heb een keer meegemaakt dat er iets op marktplaats aangeboden stond voor 10 euro. De biedfunctie stond open, dus ik denk, ik bied 5 euro (met het idee dat mensen dan de middenprijs pakken en dat hij zou zeggen dat ik 'm voor 7,50 zou hebben, oid). Kreeg ik een mailtje terug:
'' Er staat duidelijk 10 euro!! ''

dat vond ik wel een beetje raar.. zet de biedfunctie dan uit ofzo :P
(ik weet trouwens niet meer waar het over ging, waarschijnlijk een telefoonhoesje)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:19

kaniche schreef:
Ik heb een keer meegemaakt dat er iets op marktplaats aangeboden stond voor 10 euro. De biedfunctie stond open, dus ik denk, ik bied 5 euro (met het idee dat mensen dan de middenprijs pakken en dat hij zou zeggen dat ik 'm voor 7,50 zou hebben, oid). Kreeg ik een mailtje terug:

De reactie is niet echt sympathiek maar ik kan me bij de strekking wel wat voor stellen.
Er staat "bieden vanaf".

Ik heb dat bedrag staan op wat ik er ongeveer uiterlijk (bodem) voor wil hebben. Alles wat ze meer bieden is dus "mazzel" voor mij.
Ik reageer ook al vaak op het eerste bod.
Als ze dan de helft bieden van wat er staat dan denk ik ook wel eens "krijg nou de ....".

Maar van mij krijg je wel een vriendelijke reactie hoor ! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:56

Ik had het laatst ook weer: bieden vanaf 5 euro. Dus ik stuur mailtje van past het wel of niet door brievenbus (was twijfelgevalletje) en ik heb wel interesse voor 5 euro. Krijg mailtje terug dat het niet door brievenbus past en ik mail terug, ok, stuur dan maar op met pakketpost. Krijg ik weer maitlje: we willen er 7.50 euro voor hoor.
Nou, zeg dat dan meteen, want dan gaat de koop gewoon NIET door.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:11

Ik had gister een afspraak staan voor vandaag half 10 dat een mevrouw onze fauteuil op kwam halen ze moet nu nog komen. Erg irritant ding helemaal naar beneden gesleept want stond namelijk op onze slaapkamer.

Je kan ook bellen om een afspraak te maken bel dan ook om af te zeggen

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:25

jelledaantje schreef:
Ik had gister een afspraak staan voor vandaag half 10 dat een mevrouw onze fauteuil op kwam halen ze moet nu nog komen. Erg irritant ding helemaal naar beneden gesleept want stond namelijk op onze slaapkamer.

Je kan ook bellen om een afspraak te maken bel dan ook om af te zeggen

Ja vreselijk asociaal is dat!
Ik heb dat een keer met een pony gehad. Mijn Shet jaarling moest verkocht worden, ik was denk ik een jaar of 14 dus het was sowieso al een drama dat ze weg moest.
Afspraak gemaakt, pony helemaal netjes gemaakt, afscheidsfotoshoot gedaan encwij maar wachten en wachten en wachten. Komt dat hele mens gewoon niet opdagen!
Kreeg ik achteraf een mailtje dat de auto stuk was oid!? Nooit meer wat van gehoord..
En de pony is later naar een vriendin gegaan en heeft inmiddels een super leven bij een mede bokker!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:33

Ook is het erg irritant dat mensen denken dat je een kassa thuis hebt staan met wisselgeld.
Kopen ze iets van bijv 30 euro en komen ze aan met 50euro. Dat hebben we nu al meerdere malen meegemaakt.
En wij hebben eigenlijk bijna nooit cash geld in huis wij pinnen alles.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:49

Bayazo schreef:
kaniche schreef:

De reactie is niet echt sympathiek maar ik kan me bij de strekking wel wat voor stellen.
Er staat "bieden vanaf".

Ik heb dat bedrag staan op wat ik er ongeveer uiterlijk (bodem) voor wil hebben. Alles wat ze meer bieden is dus "mazzel" voor mij.
Ik reageer ook al vaak op het eerste bod.
Als ze dan de helft bieden van wat er staat dan denk ik ook wel eens "krijg nou de ....".

Maar van mij krijg je wel een vriendelijke reactie hoor ! :D

er stond geen bieden vanaf :P als er bieden vanaf stond had ik het niet gedaan. Er stond bij de prijs 10 euro, in de tekst over het product stond niks over een prijs. Dan neem ik aan dat je onder de vraagprijs kunt bieden :) en de biedfunctie was ook niet bieden vanaf, maar gewoon bieden

EDIT: ik snap je wel hoor. En ik had het ook anders gevonden als die vent een beetje aardig had gereageerd, maar dit was wel heel erg bot

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:45

Wat een verhalen zeg!
Ik had een mailtje gestuurt naar iemand die een verzorgpony aanbood (verzorgster gezocht).
En ik de hele dag wachten en toen werd ik gebeld heel netjes allemaal!
Op sommige biedingen heb ik niets terug gekregen!
En op een advertentie kreeg ik ook heel netjes een mailtje!
Dus de meeste ervaringen met MP zijn goed!