Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:30

Wilders heeft zelf een buitenlandse vrouw, dus helemaal niks racist.
Ik ben ook geen racist, maar ik zou graag wat mensen zien ophoepelen of op z'n minst dat ze meer respect tonen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:36

Ik stem echt niet op pvv want wat heeft Wilders ooit al gedaan?
Ook is er weinig bekend over andere partij leden.
Hij zegt een hoop dingen die we allemaal wel eens roepen maar zijn die dingen uit te voeren? Denk het niet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:37

take_one schreef:
Ik ben ook geen racist, maar ik zou graag wat mensen zien ophoepelen of op z'n minst dat ze meer respect tonen.

Weet je wel wat racist betekend? Jezelf superieur achten boven mensen van een ander ras, Het is dus niet zo dat je geen racist kan zijn als je vrouw zelf een neger is, dan kan je alsnog racistisch zijn jegens marrokanen en turken etc.

Somebitch

Skygirl schreef:
Somebitch schreef:
Nee daar maakt wilders ook geen onderscheid van. Paul zal een zware straf krijgen en Ali gaat terug naar zijn eigen land als hij geen nederlandse is.

Miepje: Dus als jij Nederland BETER wilt maken, ben je gelijk racist als Nederland enkel beter KAN worden om die punten waar te maken? :n

Ik post dit even onder de account van mijn vriendin, aangezien ik zelf nog niet kan posten in dit deel.

Maar buitenlanders wegsturen om Nederland BETER te maken? Je klinkt als een xenofoob.
En bovendien, Wilders is zelf half indo.

Ja nou iedereen die zich niet aan de wet houdt mag van mij weg ja, daar word nederland inderdaad BETER en VEILIGER van.

take_one

XENOFOOB? wtf. :=
Ze zegt toch zelf ook niet dat ALLE buitenlanders eruit moeten, dus hoezo vind jij haar een xenofoob, dat slaat namelijk totaal nergens op.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:38

Somebitch schreef:
Ja nou iedereen die zich niet aan de wet houdt mag van mij weg ja, daar word nederland inderdaad BETER en VEILIGER van.

Dus mijn buurjongen, die volbloed Nederlander is, moet je ook kunnen wegsturen? Waarnaar toe dan?
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 09-06-10 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:39

Skygirl schreef:
take_one schreef:

Weet je wel wat racist betekend? Jezelf superieur achten boven mensen van een ander ras, Het is dus niet zo dat je geen racist kan zijn als je vrouw zelf een neger is, dan kan je alsnog racistisch zijn jegens marrokanen en turken etc.

Ik vind van niet, of je hebt er iets tegen, of niet.
Ongeacht waar ze vandaag komen.
Maar zo zit ik in elkaar. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:39

Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-06-10 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:40

take_one schreef:
XENOFOOB? wtf. :=
Ze zegt toch zelf ook niet dat ALLE buitenlanders eruit moeten, dus hoezo vind jij haar een xenofoob, dat slaat namelijk totaal nergens op.

Mensen trekken te snel hun vooroordeel. :o

Kan jij lezen skygirl? Zoals ik eerder heb gezegt hebben we het nu niet overNederlanders, dus jou buurjongen sturen we naar de gevangenis en laten we een goede straf opleggen. Zo nu ga ik naar mijn werk en op Wilders stemmen. :))

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:44

Ik ga ook even eten en stemmen. :wave:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:44

Somebitch schreef:
Nee daar maakt wilders ook geen onderscheid van. Paul zal een zware straf krijgen en Ali gaat terug naar zijn eigen land als hij geen nederlandse is.

Miepje: Dus als jij Nederland BETER wilt maken, ben je gelijk racist als Nederland enkel beter KAN worden om die punten waar te maken? :n

Zo die kwam wel ff binnen zeg!

De punten die ik noem is het afschaffen van islamitische scholen en het verbieden van de Koran.
Ik zie niet in waarom dat Nederland alleen maar beter kan maken. Dat is zo'n gekleurde mening.

Ik vind Nederland prima zo. Goed de criminelen mogen van mij wel harder worden aangepakt maar dat geldt voor alle criminelen ongeacht afkomst of geloof.

Dat jij denkt dat Nederland beter wordt zonder de Islam betekend nog niet dat ik dat denk. Vind het niet prettig om jou mening door m'n strot geduwd te krijgen. Probeer juist een open discussie te voeren hier.

Nies_

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:46

De Koran mag blijven van mij, de islamitsche scholen mogen zo ophoepelen, gevolgd door de christelijke, katholieke etc.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:50

Nies_ schreef:
De Koran mag blijven van mij, de islamitsche scholen mogen zo ophoepelen, gevolgd door de christelijke, katholieke etc.

Ik ben het met jou eens. :j

Het enge aan dit hele gebeuren vind ik dat islamitische scholen zouden moeten sluiten en christelijke/katholieke/gereformeerde scholen allemaal niet. Daar zit dan toch een zekere mate van oneerlijkheid in. Waarom het ene geloof wel buitensluiten en anderen niet?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:56

Dat is precies wat ik bedoel.

Daarom vind ik dat de PVV discrimineerd.

Prima geen islamitische scholen maar dan ook alle scholen die een geloof aanhangen sluiten en dus scheiden van geloof en onderwijs.

De Koran verbieden is voor mij echt mensjes pesten, niet meer en niet minder. Je gaat de Bijbel of de Torah toch ook niet verbieden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:23

Somebitch schreef:
Het lijkt me sterk dat je alleen om die reden op de PVV zou stemmen.

Nee, ik stem ook PVV.. En dit is zeer zeker niet de reden waarom ik PVV stem, maar dat heb ik al meer dan eens geventileerd in dit topic, dus het lijkt mij dat ik daar wel genoeg over gezegd heb nu. Zij die willen weten waarom ik PVV stem moeten mijn berichten maar eens teruglezen :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:28

Somebitch schreef:

Wáár in Godsnaam wil je de Feyenoord hooligans gaan laten dan? Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb me bedacht, de VVD neigt me nét ff te veel naar de PVV en ik word een beetje angstig van alle rook/vuur omtrent het asociale bezuinigen. Dus mijn stem gaat wederom naar het CDA, zoals alle voorgaande verkiezingen :o

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:31

Als je zegt poedersuiker Turk, dan discrimineer je.
Zeg je poedersuiker Hollander, dan kijkt niemand raar op.
Dus wat is discriminatie?
Ik woon in België, maar werk en krijg salaris in Nederland op een Nederlandse bankrekening.
Ik kan bij Vodafone geen telefoonabonnement afsluiten omdat ik in België woon. Wordt ik dan ook gediscrimineerd? Volgens mij wel! Verschil is, dat ik er niet wakker van lig en mensen uit andere culturen wel.
Als dan een Turk een rechtzaak aanspant dan wint hij het. Span ik een rechtzaak aan, dan zeker niet! Volgens mij worden mensen van andere culturen ruimschoots beschermd.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:42

Ik denk dat ik CDA of SP ga stemmen. VVD iig niet!! huurwoningen met 57% omhoog. Zelf gaan betalen voor je huisarts. Dit slaat gewoon nergens op, vind ik!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:49

Issie89 schreef:
Zelf gaan betalen voor je huisarts. Dit slaat gewoon nergens op, vind ik!

Idd gisteren op het nieuws dat bejaarden in Groningen voor 1 uurtje zwemmen incl. vervoer er na toe 45 euro moeten betalen

1x je laten douchen in het verzorgingtehuis ongeveer 21 euro moet gaan betalen!

Waar gaan we na toe in deze maatschappij?

Ik ben blij dat ik nog niet oud ben de arme oude mensen hebben ook niet echt veel geld.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:51

Ik heb wel vvd gestemd. Ben nooit een vvd stemmer geweest maar mijn idee is dat de vvd wel wat wil gaan doen aan criminaliteit ea.

En die huisarts waar je voor moet betalen mss heeft de vvd het al in het programma staan maar andere partijen staan hier echt wel open voor! maar gebruiken het nu om de vvd onderuit te halen.

De zorg gaat zo godsgruwelijk veel veranderen en de start is gemaakt bij : Ja het CDA/ PVDA en christenunie!
Zorg verzekering? belasting aftrek zorg, bezuiniging AWBZ?
Allemaal wijzigingen doorgeduwd door dit kabinet.
Jou eigen risico wat met het jaar omhoog gaat en alles wat uit het basis pakket wordt geflikkerd ..... ja hoor mensen het huidige kabinet.
Dus qua zorg weet ik niet of we wel zo goed af zijn met de mannen met de grootste mond over de zorg.
Ik heb liever iemand die nu eerlijk aangeeft dat dit een van de opties is dan een partij die het via de achterdeur door je strot heen jouwt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:52

Issie89 schreef:
Ik denk dat ik CDA of SP ga stemmen. VVD iig niet!! huurwoningen met 57% omhoog. Zelf gaan betalen voor je huisarts. Dit slaat gewoon nergens op, vind ik!

De huurwoningen gaan 2% per jaar omhoog, en de huurtoeslag stijgt mee. Ik zie daar niet echt een probleem? En de huisarts valt ook onder eigen risico, vind ik ook niet echt vreemd?
Laatst bijgewerkt door Abiola op 09-06-10 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:53

Huurwoningen stijgen nu hoe dan ook al 2% per jaar gemiddeld :P Dus dat maakt geen fluit uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:56

Ik heb uiteindelijk geen PVV gestemd, omdat ik zijn islam focus iets te enthousiast aanwezig vind. Maar snap best als mensen er wel op stemmen, al is het maar een signaal dat we het hele gezeik van de huidige politiek zat zijn. Daarbij ben ik het best eens met een hardere aanpak van criminele nederlanders/buitenlanders. Heb je een dubbele nationaliteit en ga je grof de fout in, ga dan maar lekker terug naar dat andere land (en of dat dan de Antillen, Turkije, Marroko, Belgie, Spanje, Amerika of wat dan ook is is maakt niet uit). Schijnbaar heb je er dan geen zin in om iets bij te dragen aan de Nederlandse samenleving, mensen die rottigheid uithalen hebben we zelf al genoeg, die hoeven we er niet extra bij. En degene die gewoon volgens paspoort Nederlands zijn moeten we eens zwaarder gaan straffen ipv die milde straffen en dan ook nog vermindering door goed gedrag en weet ik wat al niet. Misschien dat ze het dan eens gaan leren allemaal...

Ik ben niet tegen de islam, maar er gaan me dingen wel te ver, hoofddoekjes heb ik geen problemen mee, maar werk je ergens waar je neutraal moet zijn, dan mag je geen kruisjes etc dragen en dus ook geen hoofddoek. Dat heeft niks met discriminatie te maken, geen enkel geloof mag dan zichtbaar zijn. Net als dat je ook maar gewoon handjes moet schudden en mensen moet helpen al zijn ze homo/lesbo whatever. Je bent in NL daar zijn zulke dingen normaal en daar heb je je dan maar aan te houden. Wil je dat niet, heb je een verkeerde beroepskeuze gemaakt. Een boerka in het openbaar, liever niet, ik vind dat ongemakkelijk en voor de communicatie niet kunnen (net als mensen met een donkere zonnebril op als ze tegen je aan praten). Moskeeen die als paddestoelen uit de grond komen, probeer een kerk te bouwen in een islamtisch land, gaat je niet lukken. Tuurlijk is het mooi om te zien dat hier in NL zoveel kan, maar het zou wat meer in ons straatbeeld mogen passen.

Islamitische scholen, ik zie dan liever een openbare school die naast de normale vakken, godsdienstige vakken aanbiedt naar vrije keuze. Vaak staan Islamitische en donkere scholen er sowieso om bekend veel problemen te hebben met leerlingen, hogere uitval, slechtere prestaties (taalachterstanden? slechter onderwijs?). Gemengde scholen lijken mij veel beter, dan leren kinderen ook vanaf kleins af aan respect te hebben voor iedereen, gekleurd of wit, met of zonder hoofddoek, rokje, kruisje..

Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen, er zijn zat mensen die heel hard gillen dat ze PVV stemmen en dan dat uiteindelijk toch maar niet doen. We zien het wel, daarbij is het altijd maar afwachten wat een partij na de verkiezingen opeens roept qua standpunten :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:59

seren schreef:
Allemaal wijzigingen doorgeduwd door dit kabinet.

besef je wel dat dergelijke wijzigingen ook nódig zijn? Met de vergrijzing is er anders over 20 jaar helemaal niets over van een fatsoenlijke zorg voor armen en zieken en ouderen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:20

kohtje schreef:
Ik stem echt niet op pvv want wat heeft Wilders ooit al gedaan?
Ook is er weinig bekend over andere partij leden.
Hij zegt een hoop dingen die we allemaal wel eens roepen maar zijn die dingen uit te voeren? Denk het niet.

Eh wat hebben al die andere partijen al die jaren laten zien dan? _O-

Wilders heeft de kans nog niet gehad, met een beetje geluk kan hij nu mee regeren.