Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:08

Had vandaag een klant aan de kassa in de supermarkt, die vroeg aan mij: Heb je een nieuwe bril? Normaal draag je geen bril toch. Ik dacht echt wow! :wow: Waarom weet je dat! :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:29

Hier is een man die alle cassières bij naam kent.. En dan te bedenken dat we met zeker 40 mensen zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:23

Gister een klant gehad die behoorlijk onbeleefd stond te zwaaien en te joehoën. Dan begin ik al minder vrolijk met het helpen. Klant had blijkbaar ook erg veel moeite met hele zinnen praten. Hij wijst naar de poster boven de kaas bak en zegt €5.24. Begreep niet gelijk wat hij bedoelde. Na lang vissen bleek dat de kilo prijs niet helemaal over een kwam, scheelde een paar cent. ' Aha, nou meneer dat krijgt U hem gratis van mij mee, als u even een moment heeft loop ik even na de balie en kom ik zo bij u terug.' Duurde ook weer wat uitleg voordat ik iets minder geduldig vroeg of hij even hier wou blijven staan dan regel ik de rest even. Bij terug komst is meneer weg. Die stond al bij de kassa te zuchten en te doen omdat het zo lang duurde. * Zucht,' prima meneer hier heeft u de kaas mee en een prettig weekend nog'
Hoorde meneer weer stennigs schoppen bij de kassa en meneer is vervolgens weg gestampt. De reden: Nu was ik zo lang bezig geweest (paar minutjes voor administratie e.d. moeten immers wel noteren dat het product gratis mee gaat ect) en nu klopte de prijs nog steeds niet. |o

Nee duh, de kiloprijs kan ik niet zomaar aanpassen er stond alleen foute sigining voor. Daarom kreeg meneer immers de kaas gratis mee. :)* :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:26

Judith_ schreef:
Gister een klant gehad die behoorlijk onbeleefd stond te zwaaien en te joehoën. Dan begin ik al minder vrolijk met het helpen. Klant had blijkbaar ook erg veel moeite met hele zinnen praten. Hij wijst naar de poster boven de kaas bak en zegt €5.24. Begreep niet gelijk wat hij bedoelde. Na lang vissen bleek dat de kilo prijs niet helemaal over een kwam, scheelde een paar cent. ' Aha, nou meneer dat krijgt U hem gratis van mij mee, als u even een moment heeft loop ik even na de balie en kom ik zo bij u terug.' Duurde ook weer wat uitleg voordat ik iets minder geduldig vroeg of hij even hier wou blijven staan dan regel ik de rest even. Bij terug komst is meneer weg. Die stond al bij de kassa te zuchten en te doen omdat het zo lang duurde. * Zucht,' prima meneer hier heeft u de kaas mee en een prettig weekend nog'
Hoorde meneer weer stennigs schoppen bij de kassa en meneer is vervolgens weg gestampt. De reden: Nu was ik zo lang bezig geweest (paar minutjes voor administratie e.d. moeten immers wel noteren dat het product gratis mee gaat ect) en nu klopte de prijs nog steeds niet. |o

Nee duh, de kiloprijs kan ik niet zomaar aanpassen er stond alleen foute sigining voor. Daarom kreeg meneer immers de kaas gratis mee. :)* :')

Ik vind dat al heel erg netjes! Bij ons krijgen ze het dan niet eens gratis mee maar wordt de prijs aangepast.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:27

Judith_ schreef:

Waar werk jij? Bij de Jumbo?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:27

Leuk he zulke klanten :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:33

Ik kan het me wel enigzins voorstellen. Voor het bedrijf moeten er duidelijke uniforme regels zijn en ben je dus een paar minuten weg voor de administratie. Bij een klein bedrijf zou je het even op een papiertje krabbelen en het later netjes in de administratie zetten.
Cruyff zei het al: elk voordeel hep z'n nadeel. Bij een grote supermarkt ben je meestal goedkoper uit, maar moet je wel de papierwinkel voor lief nemen als er iets niet helemaal goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:47

Bij de Jumbo inderdaad. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:26

Ik werk in een lingeriewinkel

"Jongedame, hebben jullie luchtige kleedjes?" aldus de mevrouw van 65+ met het zwarte hondje
"Ja hoor, de zomerkleedjes hangen daar"
"Ik bedoel uhm ... iets doorzichtig. 't Is voor in de parenclub"

"Jongedame, hebben jullie ook mannenstrings?"
"Uiteraard meneer"

"Juffrouwtje, de zwarte Marlies (dekkers)-strings, vrouwenlingerie, waar hangen die?"
"Momenteel hier meneer, u heeft geluk. 3 kopen, 1 betalen! Haal ik de juiste maat er voor u even uit?"
"Ja doe maar, IK draag maat XL ..."

Gelukkig is m'n pokerface vrij stevig, zeker bij die laatste.
Hij had ook roze gelnagels, een vrouwenparfum op en de bazin bleek hem te kennen, want hij zont op het strand met die vrouwenstrings ...

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:17

Wauw wat een leuk topic en wat lees ik veel bekende dingen!

Ik werk zelf 3 jaar bij Albert Heijn en heb laatst een vast contract gekregen, het is wel gewoon een bijbaantje, maar veel rare vaste klanten ken ik natuurlijk al :D . Ik sta achter de informatiebalie dus ik zorg ervoor dat alles goed verloopt op de kassa-afdeling.

De antwoorden op de voetbalplaatjes en de bonnen heb ik ook allemaal meegemaakt en maar lief blijven lachen haha.

Wij hebben een advertentiebord en daar had een klant een keer opgeschreven:
Gezocht:
Telefoonnummer of e-mail van de leukste caissière van Utrecht Inge. Groetjes Jasper.
Ik heb zo hard gelachen met mijn collega's, maar toch wel snel de advertentie er weer afgehaald.

Wij hebben een man die altijd blikken Albert Heijn bier haalt, ze afrekent en de bon mee wilt. Dan direct naar het kopieerapparaat gaat en zijn blikjes bier kopieert met de bon erbij.

Bij ons mag je niet bij de informatiebalie producten afrekenen, alleen sigaretten. Heel vaak vragen mensen of ze t bij de informatiebalie af mogen rekenen terwijl ze weten dat het niet mag en laatst werd ik zelfs uitgescholden voor het feit dat hij niet bij mij mocht afrekenen.

En ik heb heel wat scheldwoorden en speeksel naar mijn hoofd geslingerd gekregen omdat ik naar mensen hun id kaart vroeg.

Als mij nog iets te boven schiet horen jullie het ghehe! Blijf dit zeker volgen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:30

@optiwolk,

Jij hebt geluk dat je niet meteen in een deuk ligt.
Ik kan me nooit zo goed inhouden, maar meestal lukt het. (A)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:18

Ik zat gister op de achterste kassa, die zit een beetje verstopt dus klanten zien je dan vaak niet zitten.
Ik draai me dus even om en meld de klanten dat ze ook bij mij aan konden sluiten.

Er loopt een vrouw met een doosje tomaten naar mij toe, achter haar loopt een man en nog wat klanten. De man legt een beurtbalkje voor z'n boodschappen. Ik reken de tomaten van de vrouw af. zegt ze: Maar wij horen bij elkaar, wist je dat niet (zwaar verbaast/teleurgesteld :+ ) We zijn hier al vaak geweest. Toen ik zei dat ik heel veel klanten op een dag krijg keek ze me een beetje raar aan.

(de klant daarna vond het maar wat grappig, ik ook :D )

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:36

Wij hadden vorige week een wat ouder echtpaar in de winkel, begin 60 denk ik, en die wouden graag een boxpring bed. Nou prima.. mijn collega laat ze wat verschillende bedden zien. En zegt: ' Deze is vrij zacht, is dat wat u zoekt?' Zegt die man: ' Nou.. is er niks stevigers? We zijn nogal eens druk in bed ' (met een vette knipoog.. ) Zijn vrouw schaamde zich dood :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:39

Optiwolk schreef:
Ik werk in een lingeriewinkel

"Jongedame, hebben jullie luchtige kleedjes?" aldus de mevrouw van 65+ met het zwarte hondje
"Ja hoor, de zomerkleedjes hangen daar"
"Ik bedoel uhm ... iets doorzichtig. 't Is voor in de parenclub"

"Jongedame, hebben jullie ook mannenstrings?"
"Uiteraard meneer"

"Juffrouwtje, de zwarte Marlies (dekkers)-strings, vrouwenlingerie, waar hangen die?"
"Momenteel hier meneer, u heeft geluk. 3 kopen, 1 betalen! Haal ik de juiste maat er voor u even uit?"
"Ja doe maar, IK draag maat XL ..."

Gelukkig is m'n pokerface vrij stevig, zeker bij die laatste.
Hij had ook roze gelnagels, een vrouwenparfum op en de bazin bleek hem te kennen, want hij zont op het strand met die vrouwenstrings ...

Ohhh dit zou helemaal wat voor mij zijn, mijn pokerface is sterk 8-)
Dat heb je wel nodig, je zou maar in lachen uitbarsten haha

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:47

Ik had ooit een klant bij de supermarkt en die wilde benzine geld omdat hij terug moest komen omdat ik een blikje huismerk bier 0.65 cent teveel had gescand |( |( hij woonde in een naaste dorp.. gekke mensen. hier bleef hij mij 1 uur aan mijn kassa stalken haha!!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:48

oh hij was ook nog dronken ook!!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:56

Ik heb een tijdje in een drogist gewerkt, wat ik daar soms om mn oren kreeg :p

Een keer kwam een redelijk bejaard stel naar me toe, heel serieus:
Mevrouw, weet u misschien waar het glijmiddel staat? Mijn vrouw heeft soms nogal last van een droge daar onder..

Een mevrouw:
Verkoopt u ook latexvrije condooms? ik: Ja, hoeveel wilt u er?
Nou het liefst heel de voorraad, ik ben nogal wat van plan...
_/-\o_ hahaha

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:19

Bij de AH vroeg een man aan mijn collega/vriendin of ze hier wel werkte omdat ze niet wist waar de groentensapjes stonden :Y)

En zaterdag nog: een leidinggevende stond mij iets uit te leggen, komt er een vrouw naar mij toe: 'die jongen zij dat jij wel wist of dit nou *iets* was.' Leidinggevende: 'Eh... Ik denk dat hij mij bedoelde.' Ik: 'Dat denk ik ook.' De vrouw bleef volhouden dat de jongen mij bedoelde :')

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:20

@marizkaa wat een idioten hé

Ik had vorige week een vrouw in de rij die tegen andere klanten (andere rij) aan het schreeuwen was.
Heb d'r maar genegeerd want ze kwam niet echt aanspreekbaar over ;)
Toen ze voor mij langs liep tilde ze haar tassen op boven haar hoofd. Dus ik vroeg mevrouw mag ik even in uw tassen kijken?
toen kwam het... MEVROUW MEVROUW, DAT VIND IK GEEN MEVROUWEN VRAAG. DAT VIND IK HELEMÁÁL NIET BELEEFD DAT JIJ DAT VRAAGD. Ik heb mijn vraag nog een paar keer herhaald, toen mocht ik in de platic tas kijken. Ik wil graag ook in de andere tas kijken. De vrouw reageerde daar niet op. Toen heb ik de bel ingedrukt en m'n chef erbij gehaald. Die bleef heel rustig voor haar staan en liet haar kiezen tussen nu de tassen laten zien of dat de politie erbij gehaald zou worden. uiteindelijk heeft ze ook maar haar andere tas laten zien.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:42

En wat zat daarin?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:48

niks. Daarom ben ik het dus vergeten te vertellen net.
Echt al die poeha voor niks.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:59

Judith_ schreef:
Bij de Jumbo inderdaad. :)

Dacht ik al haha ik werk ook bij de Jumbo :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:12

haha, hoe leuk dit ...
mij schiet zo even niets te binnen, maar als ik iets weet zal ik het ook melden..
blijf het wel volgen :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:15

Wat zijn sommige mensen toch lastig zeg..
Gelukkig werk ik in de winkel van een kindercamping, dus eigenlijk geen rare opmerkingen, maar vooral hele schattige :).

Zo was er laatst een jongetje van ong 5/6 jaar dat helemaal trots was dat ie zelf broodjes mocht halen, en mij zat te vertellen dat ie het geld daarna weer aan z'n moeder moest geven. Ik had ondertussen de volgende klant ook al geholpen, en terwijl het jongetje en de klant hun spullen aan het inpakken zijn vraagt het jongetje aan de man 'moet jij het geld straks ook weer aan je mama geven?' ik heb echt zo hard gelachen. Die man was een jaar of 50.

Er was laatst wel een vrouw die boos werd omdat ze geen placemat mee mocht (gratis bij 20 eu). Omdat ze elke dag voor ong 5 euro had gehaald. Ze vond het 'niet klantvriendelijk'. De placemats hebben we speciaal voor dit jaar laten maken, en we hadden ze ook gewoon alleen maar voor de verkoop kunnen doen..
Maar dan zou je bij de ah dus ook bijv een voetbalplaatje krijgen bij 3 euro, omdat je 'de vorige keer ook al voor 7 euro boodschappen had, en de dag ervoor voor 5'. Zou een lekkere ongeregelde zooi worden. Want dan heeft iedereen ineens de vorige dagen ook al steeds net geen een gehad xd

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:33

marizkaa schreef:
Ik had ooit een klant bij de supermarkt en die wilde benzine geld omdat hij terug moest komen omdat ik een blikje huismerk bier 0.65 cent teveel had gescand |( |( hij woonde in een naaste dorp.. gekke mensen. hier bleef hij mij 1 uur aan mijn kassa stalken haha!!

pfff wat een engerd, ik had gewoon een baas gebeld. ik vind het altijd 'lekker makkelijk' als klanten het op gaan nemen tegen een cassiëre waarvan ze weten dat ze beleeft moet blijven. ze hebben bij ons ook wel eens een meisje buiten opgewacht, omdat ze geen alcohol kon meegeven. die is weer naar binnen gerend en met de baas naar buiten gekomen haha.

en ik ben niet zo moeilijk met voetbalplaatjes ofzo hoor, als er iemand komt met een kind, die maar voor 5 euro heeft dan geef ik dat kind ook een pakje plaatjes. staan ze daar met van die schooiers oogjes te kijken haha. of als ze voor 14,50 hebben. dat maakt de klanten ook weer blij, en daarmee onze baas. maarja, placemats zijn natuurlijk al wat duurder, dan moeten ze maar nadenken en wat meer in een keer kopen.