OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:39

Las ik hier, iemand had een saldo van -1.30 door in/uitchecken bij de trein ;)
Met tijdelijk product volgens mij...

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:41

ja dat had ik ook, van -0,98, toen ik m met 5 eu had opgeladen had ik een saldo van 4,02 ;) gister was ik ingecheked in de bus maar toen ik wilde uitchecken waren de kastjes duiten dienst! dus ws registreerd ie dan dat ik al tijd tijd aan het reizen ben.. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:43

Ik vind wel iemand met 1.10 in een bus. Maar 1.30 in een trein vind ik nergens...

@ Ruth: Dat is wel vreemd dat er dan geld af gaat. Of reisde je toen in je 40% kortingsperiode?
Als je niet kan uitchecken word er 4 euro afgeschreven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:59

Er komen veel getallen en situaties langs... Maar ik heb zeker weten iets soortgelijks gelezen! Zou best die van 1.10 zijn...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:58

Even een vraagje, als jullie hem nu (de gene die hem al opgehaald hebben) langs het apparaat halen, wat komt er dan voor teks? Bij mij kwamen er heel veel cijfertjes bij inchekken en bij uitchekken kan ik me niet goed meer herrineren!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:10

Hoe weet je nou of je een tijdelijk product hebt of een ontijdelijk product?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:15

Op de site van de OV-chipkaart zie ik bij het 'ophalen' van je reisbewijs een automaatje staan, die ik werkelijk nog noooit ergens gezien heb.
Ik zag wel op R'dam Centraal dat je bij de NS-automaten ook je chip op kunt laten. Kun je hier ook je reisbewijs ophalen?? Of moet ik echt op zoek naar zo een andersoortig automaatje?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:16

ruth91 schreef:
ja dat had ik ook, van -0,98, toen ik m met 5 eu had opgeladen had ik een saldo van 4,02 ;) gister was ik ingecheked in de bus maar toen ik wilde uitchecken waren de kastjes duiten dienst! dus ws registreerd ie dan dat ik al tijd tijd aan het reizen ben.. :+

eigenlijk best wel boel belachelijk dat jij/wij daarvoor moeten gaan dokken, dat zij hun zaakjes weer eens niet op orde hebben :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:18

En ja hoor, al vóor kerst is mij een tijdelijke ov-chipkaart beloofd, die zou uiterlijk de laatste week van december komen. De aanvraagformulieren kwamen wel, maar de tijdelijke kaart dus niet.
Gebeld en gebeld, moest ik opnieuw aanvraagformulieren aanvragen en dan zou daarbij wél de tijdelijke ov-chipkaart moeten zitten.

Krijg ik verdorie vandaag voor de 2e keer aanvraagformulieren maar wederom zónder tijdelijke ov-chipkaart. Ik zou een tijdelijke kaart krijgen, maar blijkbaar nu ineens niet???

Dan maar gewoon aanvraagformulieren opsturen en in afwachting van mijn officiele ovchipkaart reizen met de oude ov jaarkaart? Want weet niet tot hoelang dit mogelijk is?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:20

je kunt tot eind januari reizen met je ov van vorig jaar. Het is wel slim om ff een kopietje van het aanvraagformulier voor de chipkaart bij je te hebben. Zijn waarsch ook zat mensen die geen ov meer mogen hebben die deze maand nog mooi met hun kaart van vorig jaar reizen. Zo voorkom je gezeur.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (sorry 70 pagina's...), maar heb wel een vraag:

Vorig jaar november ben ik afgestudeerd en dus m'n ov-kaart ingeleverd. M'n OV-chipkaart mocht ik houden en heb ik nooit wat mee gedaan (stond week-OV op).

In december heb ik een NS-kortingskaart gekregen die ook als OV-chipkaart werkt, en die heb ik opgeladen en mee in Rotterdam gereisd.

Nu stond ik me gisteren op het station te vervelen en blijkt dat mijn kaart van de IBG nog steeds op week-OV staat. Ik kan hier mee in- en uitchecken bij NS en dit is ook gewoon geldig (gecontroleerd bij conducteur).

Vervolgens heb ik hetzelfde geprobeerd in de bus, maar die zegt 'te weinig saldo'. Dit kan wel kloppen, er staat een negatief saldo op vanwege het reizen met m'n andere kaart (met voldoende saldo) in de metro in Rotterdam (vraag me niet waarom er van deze kaart dan ook geld is afgeschreven).

Is er een mogelijkheid om dat saldo weer op 0 te krijgen zonder dat dit me geld gaat kosten? En als dat kan, kan ik dan daarmee ook in de bus reizen?
Zou leuk zijn namelijk, al zul je zien dat ze me dan halverwege dit jaar gewoon een rekening sturen want ze kunnen natuurlijk precies zien waar ik heen ben geweest :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:43

@ Nikki_: Inderdaad ook getalletjes :j Dat er 0 euro is afgeschreven en dat er nog ... euro op staat.

@ Purny: Als je bij zo'n gele paal 2 producten hebt opgehaald, dan heb je je vaste product op je kaart staan.

@ Sjonniej: Voor het laden van je vaste reisproduct moet je echt bij zo'n geel paaltje zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:47

Hmm... Dan zou het toch fijn zijn als ik die kan vinden. Ben ze nog op geen van mijn stations tegen gekomen. Ook op R'dam Centraal niet.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:51

ze staan vaak bij een ah (to go) sjonnieej

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:03

Nikki__ schreef:
Even een vraagje, als jullie hem nu (de gene die hem al opgehaald hebben) langs het apparaat halen, wat komt er dan voor teks? Bij mij kwamen er heel veel cijfertjes bij inchekken en bij uitchekken kan ik me niet goed meer herrineren!

Goede reis!
Stud. week.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:05

_Tara_ schreef:
In het weekend ook niet.

Wel als je een week ov hebt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:06

Stephaniiee_ schreef:
hoezo hoeft dat niet :\

pfff overal hoor je wat anders :=

Omdat je kaart (als hij gescand wordt door de conducteur) al aangeeft dat jij een week ov/weekend ov hebt.
Dus heb jij een week ov hoef jij door de weeks niet in en uit te checken.
Heb jij een weekend ov hoeft dat in het weekend niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:12

Waarom moet ik in 't weekend wel inchecken dan? Ik ga echt niet en een kaartje kopen en ook nog eens in en uitchecken :P
Weet niet waar je de informatie vandaan haalt, maar op www.studentenov-chipkaart.nl staat ook heel duidelijk dat je in de trein niet hoeft in en uit te checken.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:32

Sjonniej: bij Rotterdam Centraal staat in de AH to go een apparaatje in t midden van de winkel. Heb ik op 1 januari gebruikt en stond helemaal geen rij (dus misschien daarom moeilijk te vinden ;) )

Nikki__: bij mij staan er ook allemaal gekken cijfertjes en getalletjes bij het inchecken en bij uitchecken staat wat de reis gekost heeft en wat er nog opstaat.

Ruth91: Dit is dinsdag ook bij mij gebeurd, ingecheckt, en bij uitschecken alle paaltjes buiten werking! Heb toen een uitstapbewijs gekregen (was nog hele moeite stond helemaal achteraan in een propvolle bus) en die moet ik opsturen en krijg dan mn geld terug als het goed is. Maar ik check dus niet meer in als hun die poortjes niet op orde hebben!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:44

Nou de énige paal op R'dam CS, die bij de AH to Go.. is defect. >;)

Ik liep er tussen mijn overstap even gauw heen en dacht; hé! Geen rij :D
Nee hij is ook defect. :\

Werd wel gecontroleerd op de heenweg in de trein maar ik heb niets geactiveerd dus dat NS kastje gaf aan dat ie niets had gevonden *logisch*
Maar ik deed alsof ik van niets wist, maar die conductrice begon me heel aardig uit te leggen wat ik moest doen enzo :D en ik liet mn groene OV zien en toen was het ook goed. :)
Mja toch morgen maar op jacht naar een paaltje want dit wil ik niet iedere keer hebben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:44

Stephaniiee_ schreef:
zoo pff met wat hulp van een klasgenootje ben ik er eindelijk uitgekomen :=

ga zo maar ff een rondje fietsen langs alle punten waar die zou kunnen staan en dan hoop ik dat het werkt :=

Nieuwerkerk staat er voor zover ik weet geen. Dichstbijzijnde is op Rotterdam Centraal en die was stuk vandaag..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:45

Jawel, volgens mn broer staat er 1 bij de Primera :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:46

Dan hebben ze die pas neergezet. Dat scheelt wel :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:46

Idd, ik ga morgen er even heen fietsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:47

Mijn OVchipkaart is trouwens wel correct geladen, maar doet het niet op de NS automaten :? heel erg gelachen met een conducteur daarom. Hij vond mijn OVchipkaart maar een dom slim ding :')