[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:44

Ik heb hem al 29december geactiveerd en ik mocht eigenlijk pas vanaf 20 januari (achternaam begint met V)? Hij deed het wel gewoon en gebruik hem nu ook al voor trein en bus. Trein hoeft nog niet geloof ik, maar dan wen ik er alvast aan dat ik niet moet vergeten in en uit te checken!

Exit13

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:51

@Simone; dat waren zeker van die irritante enquete mensen? Daar kan je ook tegen zeggen dat je zwart rijdt :D.

Overigens is er nog een 2e AH To Go op Utrecht CS, zou het daar rustiger zijn?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:32

Misser schreef:
@Simone; dat waren zeker van die irritante enquete mensen? Daar kan je ook tegen zeggen dat je zwart rijdt :D.

haha ok ga k doen volgende keer }> kunnen ze ook niet zeuren over opladen of dat ik mn ov kaart helemaal onderin mn tas uit mn portemonnee moet gaan vissen :+ wat dus nergens voor nodig was want ik was gewoon legaal bezig :D :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:18

Misser schreef:
Overigens is er nog een 2e AH To Go op Utrecht CS, zou het daar rustiger zijn?

Denk het wel, omdat die niet midden in de stationshal zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:54

Pfff k ga de komende dagen niet meer met de trein :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:20

Hoezo dat, UW? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:23

De terugreis was nog dramatischer dan de heenreis. We konden dankzij wederom, een cancelling van onze eurostar, niet meer verder dan brussel..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:24

Oja, jij was naar Engeland! Pff, mooi balen.. Zit je dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:39

Gelukkig hadden we twee vaders, die elkaar op de hoogte hielden, en op ons wachtten op Brussel :+:

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:42

Oh echt, dat is wel heel fijn. :)

Nou, het valt voor mij allemaal weer mee, er rijden alsnog 4 treinen per uur naar Utrecht vanaf Gouda, hebben ze goed uitgekiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:43

Zijn er nog steeds treinproblemen hier? Geen sneeuw gezien in heel London, dus ben helemaal in de war :D

* Ns.nl

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:44

Nee, niet echt problemen. Alleen minder intercity's uit Rotterdam en Den Haag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:45

Whaha, de trein die ik naar school moet hebben rijdt vandaag niet := :D

* Pokes pa voor een lift naar school :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:20

Hm, de treinen naar Zwolle blijven gelukkig wel gewoon rijden. Zou er in Groningen ook gratis koffie/thee zijn? :9
Morgen maar even checken.

Ik zou mijn OV vanaf 22 januari op kunnen laden, achternaam met een W. Dikke doei, dan wacht ik braaf tot de 22e en dan zul je zien dat het hele netwerk eruit ligt ofzo :roll:
Dus ik heb het vorige week gedaan, dan is het maar weer klaar. Kon hem gewoon opladen :j Hoop dat ik morgen gecontroleerd wordt door de conducteur in de trein, dan weet ik het direct zeker :))

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:58

Ik vind dat de NS nu goed bezig is met het winterweer. :j
Treinen lopen bijna allemaal prima op tijd, lekker gratis bakkie thee op het station, toppie.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:46

In Leeuwarden hadden ze geen gratis koffie en thee, Zwolle weer wel, heerlijk warm zo'n bak thee als je nog 10 minuten op je trein moet wachten. Las dat de ns al meer dan een miljoen had uitgegeven aan koffie/thee en broodje :9k

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:56

Had net de conducteur gezellig bij me zitten, kletsend over de ovchipkaart :))
En toen we Haren voorbij waren werd er omgeroepen "Hc, ATB" dankzij dit topic wist ik wat dat betekende :D Trein ging letterlijk gierend in de remmen vanuitbijna volle snelheid :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:00

Dan miste hij een rood sein denk ik? := of een oranje. Iig het baanvak was nog niet vrij genoeg :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:02

Geen idee. Toen we tot stilstand waren gekomen trok hij direct weer op. Je maakt nog eens wat mee zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:04

:))

Tot hij een keer stopt en 2 uur stil blijft staan _O-

:D

Ik heb nu al zeker 2 weken niets anders dan vertraging, zelfs als ik een trein eerder neem kom ik gewoon te laat op mijn werk. En ik krijg er notabene de schuld van. Ik ga echt niet voor half 8 een trein nemen als ik hier half 10 moet zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:07

Heb ik ook al een keer meegemaakt in de intercity naar Amersfoort. Trein ging net na Zwolle in de ankers, wegens onbekend probleem. Tja, zie dat maar eens te vinden in 4 gekoppelde treinen :')
Dus toen duurde mijn tripje niet 2.15 uur maar 3.5.. Ga je ook een keer picknicken in Amsterdam :+

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:15

Gisteren weer geluk op Tilburg, trein naar Roosendaal reed op tijd, de volgende trein naar Roosendaal reed niet.. Alleen reed mijn trein wel als stoptrein, of nou ja niet helemaal.. Reden geen stoptreinen tussen Tilburg en Breda, behalve de stoptrein naar Tilburg-West. Dus moest mijn trein ook even stoppen op de Reeshof en Gilze-Rijen.
Had vervolgens op mijn mooie trein tooltje op telefoon gezien dat de intercity naar Vlissingen van 21.16 op tijd reed, maar de stoptrein naar Vlissingen van 20.46u een vertraging had van 30 minuten :+. Roosendaal is begin punt dus die snapte ik niet zo.
Kom ik in Roosendaal roepen ze in de trein, de stoptrein zal op u wachten. (o, ok?!). Loop ik op perron, roepen ze om. Op spoor 4 staat de intercity naar Vlissingen, op spoor 3 de stoptrein naar Vlissingen. De IC zal als eerste vertrekken. Dus daar maar in gegaan :+.

Trouwens echt een handig tooltje. De app 'trein' voor op de iPhone/iPod touch. Hoorde alleen van mijn vader dat de NS een rechtzaak aangespannen zou hebben tegen die maker ervan. Omdat hij illegale informatie zou gebruiken ofzo?
Hoop dat het tooltje online blijft, het is ideaal! Kan precies zien hoeveel vertraging een trein heeft en of ik daardoor een overstap haal of niet haal.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:20

ATB komt bij de Spurts van Arriva nog al eens voor. De term ATB kende ik niet, maar de machinist had al wel uitgelegd hoe en wat. Maar in de coupe achter de machinist is het belletje duidelijk te horen :-) tijdens mijn reizen met de NS nog niet meegemaakt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:48

Ik las het idd in de krant, Marjon, erg handig. :j En volgens mij liet de NS het een beetje voor wat het was,
want de NS heeft het zelf in de hand om de website beter te beveiligen of niet.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:02

Ik had zoiets van waarom kopen ze het niet over, kunnen ze er mee doen wat ze willen :+.
Nou ja als het maar blijft :D.