Ik heb hem al 29december geactiveerd en ik mocht eigenlijk pas vanaf 20 januari (achternaam begint met V)? Hij deed het wel gewoon en gebruik hem nu ook al voor trein en bus. Trein hoeft nog niet geloof ik, maar dan wen ik er alvast aan dat ik niet moet vergeten in en uit te checken!
@Simone; dat waren zeker van die irritante enquete mensen? Daar kan je ook tegen zeggen dat je zwart rijdt .
Overigens is er nog een 2e AH To Go op Utrecht CS, zou het daar rustiger zijn?
SimoneDV
Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam
Geplaatst: 12-01-10 00:32
Misser schreef:
@Simone; dat waren zeker van die irritante enquete mensen? Daar kan je ook tegen zeggen dat je zwart rijdt .
haha ok ga k doen volgende keer kunnen ze ook niet zeuren over opladen of dat ik mn ov kaart helemaal onderin mn tas uit mn portemonnee moet gaan vissen wat dus nergens voor nodig was want ik was gewoon legaal bezig
Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08
Geplaatst: 12-01-10 08:18
Misser schreef:
Overigens is er nog een 2e AH To Go op Utrecht CS, zou het daar rustiger zijn?
Denk het wel, omdat die niet midden in de stationshal zit..
Hm, de treinen naar Zwolle blijven gelukkig wel gewoon rijden. Zou er in Groningen ook gratis koffie/thee zijn? Morgen maar even checken.
Ik zou mijn OV vanaf 22 januari op kunnen laden, achternaam met een W. Dikke doei, dan wacht ik braaf tot de 22e en dan zul je zien dat het hele netwerk eruit ligt ofzo Dus ik heb het vorige week gedaan, dan is het maar weer klaar. Kon hem gewoon opladen Hoop dat ik morgen gecontroleerd wordt door de conducteur in de trein, dan weet ik het direct zeker
Ik vind dat de NS nu goed bezig is met het winterweer. Treinen lopen bijna allemaal prima op tijd, lekker gratis bakkie thee op het station, toppie.
vivalavida_
Berichten: 433
Geregistreerd: 23-05-06
Geplaatst: 12-01-10 17:46
In Leeuwarden hadden ze geen gratis koffie en thee, Zwolle weer wel, heerlijk warm zo'n bak thee als je nog 10 minuten op je trein moet wachten. Las dat de ns al meer dan een miljoen had uitgegeven aan koffie/thee en broodje
Had net de conducteur gezellig bij me zitten, kletsend over de ovchipkaart En toen we Haren voorbij waren werd er omgeroepen "Hc, ATB" dankzij dit topic wist ik wat dat betekende Trein ging letterlijk gierend in de remmen vanuitbijna volle snelheid
Ik heb nu al zeker 2 weken niets anders dan vertraging, zelfs als ik een trein eerder neem kom ik gewoon te laat op mijn werk. En ik krijg er notabene de schuld van. Ik ga echt niet voor half 8 een trein nemen als ik hier half 10 moet zijn.
Heb ik ook al een keer meegemaakt in de intercity naar Amersfoort. Trein ging net na Zwolle in de ankers, wegens onbekend probleem. Tja, zie dat maar eens te vinden in 4 gekoppelde treinen Dus toen duurde mijn tripje niet 2.15 uur maar 3.5.. Ga je ook een keer picknicken in Amsterdam
Gisteren weer geluk op Tilburg, trein naar Roosendaal reed op tijd, de volgende trein naar Roosendaal reed niet.. Alleen reed mijn trein wel als stoptrein, of nou ja niet helemaal.. Reden geen stoptreinen tussen Tilburg en Breda, behalve de stoptrein naar Tilburg-West. Dus moest mijn trein ook even stoppen op de Reeshof en Gilze-Rijen. Had vervolgens op mijn mooie trein tooltje op telefoon gezien dat de intercity naar Vlissingen van 21.16 op tijd reed, maar de stoptrein naar Vlissingen van 20.46u een vertraging had van 30 minuten . Roosendaal is begin punt dus die snapte ik niet zo. Kom ik in Roosendaal roepen ze in de trein, de stoptrein zal op u wachten. (o, ok?!). Loop ik op perron, roepen ze om. Op spoor 4 staat de intercity naar Vlissingen, op spoor 3 de stoptrein naar Vlissingen. De IC zal als eerste vertrekken. Dus daar maar in gegaan .
Trouwens echt een handig tooltje. De app 'trein' voor op de iPhone/iPod touch. Hoorde alleen van mijn vader dat de NS een rechtzaak aangespannen zou hebben tegen die maker ervan. Omdat hij illegale informatie zou gebruiken ofzo? Hoop dat het tooltje online blijft, het is ideaal! Kan precies zien hoeveel vertraging een trein heeft en of ik daardoor een overstap haal of niet haal.
ATB komt bij de Spurts van Arriva nog al eens voor. De term ATB kende ik niet, maar de machinist had al wel uitgelegd hoe en wat. Maar in de coupe achter de machinist is het belletje duidelijk te horen tijdens mijn reizen met de NS nog niet meegemaakt
Ik las het idd in de krant, Marjon, erg handig. En volgens mij liet de NS het een beetje voor wat het was, want de NS heeft het zelf in de hand om de website beter te beveiligen of niet.