Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:54

Dreamy schreef:
Brrrr. Donderdag is niet meer zo heel ver weg.
Ik zit hem te stressen op dat clusteren := krijg je dat sowieso?

ja je moet sowieso clusteren...maar das niet moeilijk hoor ;) gewoon goed onthouden en als je het niet zeker weet gewoon ff vragen ;) het gaat er niet om dat je precies de goede afslagen neemt (wel een beetje natuurlijk) maar vooral dat ze kunnen zien dat je een aantal minuten zelfstandig kunt rijden...of misschien moet je met de tomtom of ze zeggen van: zie je die kerktoren daar?...rijd daar maar naar toe...das denk ik nog het lastigste...maar ik moest altijd onthouden, dus 1e rechts rotonde rechtsdoor bortjes zwolle volgen enzovoort..ik mocht trouwens kiezen, dus of onthouden of naar een punt toe rijden..

succes alvast ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:55

Phylos schreef:
Dreamy schreef:
Brrrr. Donderdag is niet meer zo heel ver weg.
Ik zit hem te stressen op dat clusteren := krijg je dat sowieso?

ja je moet sowieso clusteren...maar das niet moeilijk hoor ;) gewoon goed onthouden en als je het niet zeker weet gewoon ff vragen ;) het gaat er niet om dat je precies de goede afslagen neemt (wel een beetje natuurlijk) maar vooral dat ze kunnen zien dat je een aantal minuten zelfstandig kunt rijden...of misschien moet je met de tomtom of ze zeggen van: zie je die kerktoren daar?...rijd daar maar naar toe...das denk ik nog het lastigste...ik moest altijd onthouden, dus 1e rechts rotonde rechtsdoor bortjes zwolle volgen enzovoort..

succes alvast ;)

Hmmm, ik hoop TomTom. Ach, ik doe gewoon mijn best. Rijden kan ik wel en dat ga ik ook gewoon laten zien ook :D

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:04

Het is zeker een onwijs leuk eerste autootje. Hij rijd onwijs lekker, niet te fel en niet te stug, ook niet te gevoelig, net goed haha.

Dreamy: spannend!! Komt vast helemaal goed :D

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:53

joyce2 schreef:
Ik weet idd van mezelf wel dat ik netjes rijd, maar je moet het op het moment van je examen toch maar even vlekkenloos laten zien (althans, klein foutje mag wel, maar als ze in een slechte bui zijn kan dat al funest zijn!). Op onze rijschool zijn ze best streng, ze zullen nooit zeggen dat je heel goed hebt gereden, ze hebben altijd wel ergens commentaar op. Ze schijnen hiermee de lat express heel hoog te leggen, zodat je CBR examen meevalt. En dat hoop ik dan maar...

Ik had afgelopen maandag voor het laatst les, dus ze wilden graag dat ik nog een x zou lessen voor mn examen. En ik vind het wel prima, behalve dan dat het dinsdag heel warm word en ik heb geen zin om me dan helemaal in dat hete motorpak te moeten hijssen. ;)

Ik bij ons ook :) Vind ik wel fijn dan kan het bij het CBR meevallen moet ik zeggen. En inderdaad die slechte bui had ik te pakken :=

Nativa

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:21

Je hoeft niet perse te clusteren hoor :P
Het is of clusteren, of tomtom, of orientatiepunt ;)

Moet donderdag ook := met 29 graden buiten afrijden, joepie :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:47

Lekker he... Ik zie echt op tegen die hitte!

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:54

Misschien is is het mooie weer ook wel positief op het humeur van de examnitatoren!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:59

Maar wel allemaal van die kl*te fietsers op straat met lekker weer :P
Ik heb om 15.50 examen, hoop echt dat die examintor niet chagi is omdat hij moe is en geen zin meer heeft ofzo :=

Eigenlijk durf ik helemaal niet meer, straks zak ik alweer :=

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:19

Hoe vaak ben je nu gezakt?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:22

Komt vast goed Nativa :)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:32

Komt goed Nativa, positief voor je examen! Dat helpt al een hele hoop :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:37

Nativa schreef:
Maar wel allemaal van die kl*te fietsers op straat met lekker weer :P
Ik heb om 15.50 examen, hoop echt dat die examintor niet chagi is omdat hij moe is en geen zin meer heeft ofzo :=

Eigenlijk durf ik helemaal niet meer, straks zak ik alweer :=

probeer toch positief te blijven! dit was toch je 3e keer?
In ieder geval heeeeeeeeeel veel succes en we duimen voor een goed humeur ;)
3x is scheepsrecht

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:38

RolingRoos schreef:
Komt goed Nativa, positief voor je examen! Dat helpt al een hele hoop :D

maar weer niet te positief, want dan valt het zo tegen heb ik altijd :P

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:41

Haha daar heb je gelijk in Phylos.. maar ik bedoel ga er ook weer niet van uit dat je zakt.. want dan straal je toch iets uit.. toch ? :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:43

haha ja dat heb ik ook. Ik heb zoiets van, ik weet dat ik kan rijden, ik ga er het beste van maken, maar ik hou er rekening mee dat ik zak, want het cbr heeft me bij mn autorijbewijs ook al een paar keer genaaid en je weet nooit wat je op de weg tegen komt! Des te leuker is het als ik het wel haal! ;)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:45

Precies dat is de juiste instelling joyce !!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:52

joyce2 schreef:
haha ja dat heb ik ook. Ik heb zoiets van, ik weet dat ik kan rijden, ik ga er het beste van maken, maar ik hou er rekening mee dat ik zak, want het cbr heeft me bij mn autorijbewijs ook al een paar keer genaaid en je weet nooit wat je op de weg tegen komt! Des te leuker is het als ik het wel haal! ;)

idd precies de goede instelling en de instelling die ik nu ook heb bij mijn 2e keer over anderhalve week ;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:27

Je moet inderdaad een beetje uitstralen dat je kan rijden :D anders kan je weer onzeker overkomen en dat is ook niet goed.

Ik heb er inmiddels alweer wat km's op zitten. Heb alleen nog steeds moeite met optrekken al gaat het steeds beter :)

@ dreamy, ik zou me niet zo drukmaken om die opdracht. Ik moet via de snelweg naar een andere stad rijden daar een paar kleine weggetjes en toen zat ik daar middenin zei die ken je de weg naar het CBR? Rij dan maar naar het CBR. Dus ik zo eeh alleen ik weet niet precies meer waar ik nu zit. Toen heeft ie me daar nog uitgeholpen en dat was geen probleem dus ik zou me niet zo druk maken.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:29

Ik ben nu 2 keer gezakt, en alle 2 de keer had ik het niet verwacht omdat het voor mijn gevoel zo goed ging.
Ben zooo bang dat hij dan weer zegt "ik ga je nog niet blijmaken" |(
Wil zo graag mijn rijbewijs, dan kan ik op vakantie autorijden in het buitenland en anders moet ik tot minstens september wachten voor ik nog een keer af kan rijden.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:29

dani_spit schreef:
Je moet inderdaad een beetje uitstralen dat je kan rijden :D anders kan je weer onzeker overkomen en dat is ook niet goed.

Nou, vorige keer deed ik dat dus té goed ofzo, echt stom, het is nooit goed bij die examinatoren :\

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:32

Nativa schreef:
Ik ben nu 2 keer gezakt, en alle 2 de keer had ik het niet verwacht omdat het voor mijn gevoel zo goed ging.
Ben zooo bang dat hij dan weer zegt "ik ga je nog niet blijmaken" |(
Wil zo graag mijn rijbewijs, dan kan ik op vakantie autorijden in het buitenland en anders moet ik tot minstens september wachten voor ik nog een keer af kan rijden.

ik snap precies wat je bedoeld want ik voel precies het zelfde...alleen ben ik nu 1x gezakt..

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:33

Wanneer moet je weer afrijden?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:25

Nativa schreef:
Wanneer moet je weer afrijden?

10 juli....ga van 4 tot 8 juli op vakantie dan de 9e nog een keer les en aankomende dinsdag nog...hoop dat ik het haal want het geld is zo goed als op :P

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:11

Komt vast goed! Op welke punten was je de vorige keer gezakt dan?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:40

Amrah schreef:
Komt vast goed! Op welke punten was je de vorige keer gezakt dan?

bij mijn TTtoets kreeg ik als advies mee om op kruispunten besluitvaardiger te zijn, dus sneller door te rijden en op tijd kijken en als het kan ook gewoon gaan. En ik moest in het algemeen iets meer doorrijden en sneller optrekken en snelheid wat hoger houden zeg maar.

Nou dit alles deed ik op mijn examen...maar nu was het niet goed :P bij kruispunten moest ik langer wachten en kijken en ik moest mijn snelheid aanpassen :P soms reed ik te vlot door, niet dat ik boven de toegestane snelheid zat ofzo maar als ik de snelweg afreed moest ik langzamer enzo. Nou beetje tegenstrijdig dus :P en ik had een keer een bord gemist, maar dat vond ze niet zo''n probleem, maar al die dingen opgeteld zorgde ervoor dat ik dus zakte