Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:17

Ik ben juist heel blij als de trein normaal rijdt :P En helemaal morgen, want ik heb om 9 uur een belangrijke afspraak op school :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:25

Ik hoop weleens dat ie niet komt of veel te laat als ik maar 1 uurtje les heb, zodat ik weer naar huis kan.
Vandaag niet met de trein geweest, morgen vroeg weer, de trein van 6.58.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:49

En dan rijdt de trein niet als je wil dat ie rijdt. :P

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:02

Das altijd zo ;)
Vandaag zag ik hem nog staan, maar had geen zin om te rennen, dus tja, deuren gingen dicht en hij reed weg. Toen maar heerlijk in het zonnetje gestaan, met dit weer in de zon is wachten niet zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:14

Met dit weer vind ik wachten ook niet erg, al mijd ik als ik naar Rotterdam moet de trein liever, zeker omdat de bus airco heeft, en de trein niet :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:07

Nou heb van de week al paar keer gehad dat ik mijn jas liever aanhield in de trein wegens de airco, helaas hebben we tegenwoordig veel dubbeldekkers tussen utrecht en schiphol, niet meer van die andere, veel lekkerdere treinen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:57

Dubbeldekkers met paarse (en nu tegenwoordig tussen schiphol-utrecht zie ik wel vaker de nieuwe versie daarvan) stoelen heeft wel airco brrrrrr..

Maar koplopers volgens mij niet.. (iig het is altijd stikheet in zomer) en die rijden dus tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haag

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:04

Die andere met die gele stoelen hadden ook airco, vond die stoelen lekkerder zitten dan die paarse nu.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:37

De balkons van de dubbeldekkers zijn airco-loos :)*

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:48

Horsefreak schreef:
Nou heb van de week al paar keer gehad dat ik mijn jas liever aanhield in de trein wegens de airco, helaas hebben we tegenwoordig veel dubbeldekkers tussen utrecht en schiphol, niet meer van die andere, veel lekkerdere treinen.

Doorgaans zijn de voortse en de achterste rijtuigen het koudst.

MoonChloe schreef:
Maar koplopers volgens mij niet.. (iig het is altijd stikheet in zomer) en die rijden dus tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haag

De omgebouwde koplopers zijn inmiddels voorzien van airco :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:54

en hoe zie je welke zijn omgebouwd (hebben ze dan blauwe stoelen)

nou ik heb het daar in altijd te koud of te warm.. :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:17

Aan de buitenkant kan je het zien als de trein nog wat strak in de lak zit, en er maar 2 raampjes per rijtuig open kunnen. De binnenkant heeft een compleet nieuw, meer open, interieur, en de reiziger zelf kan die 2 raampjes niet open zetten. De raampjes zijn namelijk voor noodventilatie als de airco het helemaal begeeft.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:28

Maar ze hebben nog oranje stoelen dan?

2 raampjes maar voor noodventilatie :oo Laten we dan maar hopen dat de airco niet begeeft :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:36

Geen idee eigenlijk, daar let ik noooit zo op :o .

De 2 raampjes voor zitten schuin tegenover elkaar, 1 aan elke kant van het rijtuig. Er komt tijdens het rijden dan in elk geval voldoende zuurstof binnen. Als je de VIRM pakt, die mag niet meer rijden als er in 1 of meerdere bakken de (nood)ventilatie het niet meer doet. Ik heb een tijd terug een trein gehad waar vanwege batterijproblemen ook de ventilatie in sommige bakken was weggevallen. We zijn door de trein heen gaan lopen om zo veel mogelijk mensen persoonlijk an te spreken. Er waren al een aantal mensen die klaagden over licht in hun hoofd/duizelig, en zelf hadden we ook wel in de gaten dat we behoorlijk snel buiten adem waren. Er kwam overduidelijk niet voldoende zuurstof de trein in.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:51

Ieehh dat vind ik wel beetje eng.. ik hou namelijk helemaal niet van duizeligheid / licht in hoofd zijn..
Daarom vind ik 2 ramen wel heel erg weinig voor 1 rijtuig.. Er zitten zo veel mensen in als het spits is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:25

Die nieuwe hebben blauwe stoelen, qua koploper :j

In de VIRMs is het qua airco vaak net iets te koud ja, maar dat maakt mij niet heel veel uit :) tenzij ik geen jas mee heb :+ krijg er altijd brain-freeze van als het te koud is en ik geen jas heb..

Ino, VIRM kan toch ook qua raampjes niet open?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:32

Nee, VIRM kan helemaal geen raampje open. Daarom moeten die er ook meteen uit als de ventilatie wegvalt. Ander matrieel met airco en noodraampjes mogen wat alnger door blijven rijden.
En 2 raampjes lijken weinig, maar als de trein rijd trekt er toch voldoende frisse lucht/zuurstof naar binnen hoor. Het word pas een probleem als de trein stilstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:33

Inderdaad, door het rijden zal er voldoende luchtstroom zijn in ieder geval..

Begrijpelijk dat de VIRMs er dan uitmoeten, anders loopt het niet helemaal lekker af met de inzittenden.. al moet ik zeggen dat ik in een DDAR met open raampjes het altijd vrij benauwd heb.. zeker boven met alleen die roosters :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:36

Die zijn ook heel benauwd. En dan hebben helaas nog niet alle collega's door dat ze de verwarming aan moeten laten staan. Het heet wel verwarming, maar is in feite de luchtverversing. Als zie uitstaat verga je helemaal van ellende in dat spul. Ik heb het al een paar keer gehad dat ik fijn de hele trein door kon lopen om alles weer aan te zetten. Aan het eind ben je helemaal verrot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:38

Ja begrijpelijk, want bij elke deur zit volgens mij een controlepaneel met lampjes voor verwarming en licht toch? Zodat het voor elk rijtuig apart te regelen is..

Ik mag morgen weer met de DDAR, en echt, als het tussen Gouda en Nieuwerkerk al verstikkend is, dan stap ik uit op Gouda en ga ik met de koploper en de VIRM via utrecht :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:45

In elke bak zit een schakelaar, dus je moet dan inderdaad de hele trein door.
Ik heb nog geen eens een idee wat ze morgen voor me in petto hebben. Het staat in mijn railpocket,maar die ging toen ik vanmiddag wilde kijken weer volledig in de staak :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:49

Fijn zo'n railpocket := hij heeft er nu nog geen zin in?
Kom jij eigenlijk nog wel eens in de buurt van Gouda / Amsterdam Amstel met de trein?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:51

De railpocket heeft er heel vaak geen zin in := _-:( .

Ik kom/kwam heel af en toe wel op dat lijntje ja. Geen idee hoe dat nu met ons nieuwe rooster is, alle diensten zijn aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:54

:) zou wel tof zijn je eens te zien, ik kom heel vaak conductrices tegen, en dan denk ik bij mijzelf, zouden dat Ino of Corine zijn? :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:37

Inoterry schreef:
Horsefreak schreef:

Doorgaans zijn de voortse en de achterste rijtuigen het koudst.

Dan moet ik toch eens in het midden gaan zitten, meestal zijn ze aan de uiteinde, afhankelijk van welke kant op, vaak het rustigst, dus ga ik daar zitten. Of ik moet het lekker vinden de kou.
Ik mag morgen weer naar Utrecht.