Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:04

Whaha, ik hou van stom toeval Haha!

Haha deze dan:
In Hoorn brandde in het voorste treinstel geen licht, maar ondanks dat het daar donker was (half acht 's ochtends in januari) ging er toch een grote hoeveelheid mensen zitten. In Obdam aangekomen zegt de HC heel zachtjes: "Goedemorgen we zijn nu in Obdam en voor de mensen in het voorste treinstel ik doe nu de lichtjes aan", en vervolgens keihard: "Wake up the sun is shining!!!"

Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:05

Ik zoek nog steeds een lijst met de afkortingen van alle stations Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:07

Ja dat zocht ik Haha!

"Dames en heren, bijna half acht, tijd voor stationnetje Haarlem."
Ik heb die conducteur / machinist ook wel eens gehad, die alle stations verkleinde Sigaar Stationnetje Nieuwerkerk, pas op instortingsgevaar Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:09

'Dames en heren, de trein is stuk' is ook altijd effectief. Weet je meteen waar je aan toe bent, namelijk dat je mag uitstappen. Haha!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:10

Hahah wat grappige omroepers soms.
Waar kun je die nieuwe dienstregeling vinden dan? Hoop dat er hier treinen bij komen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:11

Ik wil de nieuwe eigenlijk ook wel zien, volgens mij gewoon op ns.nl Lachen

Ik vind het omroepsysteem in de sprinters stom, dat is zo'n standaard bandje. Dames en Heren, goedemiddag, deze sprinter rijdt naar Woerden, Amsterdam Centraal, Zaandam en Uitgeest. Het volgende station is Gouda Goverwelle Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:12

Welke quote was van jou eigenlijk op omroephumor Karin?

En nou ben ik benieuwd of Inoterry uitspraken van haarzelf daar tegenkomt Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:13

De trein Rotterdam naar Den Haag werd omgeleid via de Hofpleinlijn. Alleen was dat niet op de perrons omgeroepen. Dus toen de trein een andere richting nam dan gewoonlijk (eerst richting Gouda en dan de verbindingsboog op naar de Hofpleinlijn), zag je de paniek groeien bij sommige reizigers. Maar al gauw kwam de HC met de volgende mededeling: "Dames en heren, voordat u nu denkt dat u in de verkeerde trein bent gestapt en in paniek naar de noodrem wilt grijpen, kan ik u geruststellen. Het is nu ongeveer 17.35 uur en deze trein is op weg naar Den Haag, Leiden, Schiphol en Amsterdam. Wegens een defect treinstel bij Delft moeten we omrijden, want we kunnen er niet omheen, overheen of onderdoor. Met enige vertraging hopen we station Den Haag HS te bereiken. Onze excuses voor het ongemak dat u ondervindt. Met vriendelijke groeten van Uw hoofdconducteur".

Door invoer van de randstadrail kan dat niet meer, anders was het best handig geweest bij vertragingen etc Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:15

Oh, iets over verjaardagen op OV-kaarten enzo. Haha!

Ik realiseer me net dat ik nog beter op de hoogte ben van de kaart van de London Underground dan dat ik weet hoe alle treinstations van Amsterdam liggen ten opzichte van de rest van de stad. Bloos
Laatst bijgewerkt door Karin op 22-11-08 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:15

Geweldige link, lach me stuk. *LOL*

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:18

Ik vind die omroep in de sprinters wel handig, hoef ik er ook niet over na te denken dat we een overstapstation naderen en moet gaan omroepen Haha! .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:19

En nou ben ik benieuwd of Inoterry uitspraken van haarzelf daar tegenkomt

Conductrice roept om: "Dames en heren, deze trein zal enkele minuten vertraging oplopen omdat wij wachten op de vertraagde intercity die zal binnenkomen aan de overzijde van het perron." een paar seconde later geven de deuren het fluitsignaal echter al: "... Ik hoor net dat we niet wachten, we vertrekken nu!"

Deze dus Tong uitsteken Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:22

Whaha, die las ik net Haha! Geweldig dat je jezelf tegenkomt Haha!

Ik vind die site echt tof, ik ga helemaal stuk Huilen van het lachen

Anoniem

Vanuit de richting Rotterdam bijna in Prinsenbeek aangekomen, blijft de trein een minuut of 5 stilstaan. Dan kraakt het "Dames en heren, wegens een defect treinstel voor ons op het station Prinsenbeek moeten we hier een onbepaalde tijd wachten". Enkele reizigers die in Prinsenbeek wonen, weten de conducteur ertoe over te halen, de deuren te openen en zetten hun reis te voet voort. De conducteur gaat zelf ook even buiten staan, vanwege de eerste voorjaarszon. Zonder waarschuwing trekt de trein opeens snel op. Een kilometer verder, in Prinsenbeek: "Dames en heren, we moeten hier weer even wachten, totdat de conducteur ons heeft ingehaald. Hij komt nu achter ons aan gerend."

Het zal je maar overkomen Huilen van het lachen

Karin

Conducteur betreedt de 1e klas: "Dames en heren goedemorgen, uw geld of uw kaartje."

Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:24

"Mijnheer u denkt toch niet dat we bij de NS mensen vervoeren. We laten alleen treintjes rijden". Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:24

Voor de beelddenkers:

Reizigster met 65+ kaart en retourtje Barendrecht. Foto op identiteitsbewijs ligt los in het mapje. Conducteur: "Mevrouw deze kaart is niet goed.". Mevrouw vraagt angstig wat er niet goed aan is.
Conducteur legt haar uit dat de foto niet vast zit op haar identiteitsbewijs. "Mevrouw, als U in Barendrecht bent gaat U naar het loket."
"Ja conducteur."
"Mevrouw, U vraagt dan aan de lokettiste of ze een nietje door uw hoofd wil slaan en een stempel op uw gezicht laat zetten.". Reiziger totaal verbouwereerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:26

Nagelbijten / Gniffelen daar wil ik denk ik niet bij beelddenken Clown

In de stoptrein van Leiden naar Den Haag CS. Voor het inrijdsein van Den Haag CS en na geïnformeerd te hebben over het rode sein: "Dames en Heren, wij staan momenteel voor 's werelds grootste sjoelbak. De scheidsrechter is de punten aan het tellen en zodra hij ons vakje heeft gehad zullen wij aankomen te Den Haag CS".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:29

's Avonds zat ik in de trein van Groningen naar Leeuwarden toen we opeens een doffe dreun hoorden aan de voorkant van de trein. Vlak daarna schalde door de intercom: "Dames en heren, zodadelijk op station Leeuwarden, gratis shoarma, beschikbaar gesteld door de NS."

Wil ik weten wat er tegen de trein kwam Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:30

"Een goeie middag dames, heren, ooms, tantes, neven, nichten, vriendjes, vriendinnetjes, vaders, moeders, kinderen, broers, zussen, opa's en omas, dit is station Enschede. Hierna houdt deze trein op te bestaan."

Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:31

Zit iedereen nou zichzelf te amuseren op omroephumor? Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:33

Haha nee, ik wacht tot jij weer kwoot, dan hoef ik ze niet zelf op te zoeken. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:34

"Dames en Heren, Jongens en Meisjes. Thans naderen wij het Station Arnhem. Het is de bedoeling dat wij hier ook stoppen, om u de gelegenheid te geven om uit te stappen. Dit is verpicht aangezien Arnhem het eindpunt is van deze trein. Denkt u bij het verlaten van uw heerlijke zit- en of staplaats aan uw eigendommen enzo.
Herhaling: "..." (Weer precies hetzelfde ...)
Korte herhaling van het voorgaande (iedereen zucht en kreunt): "Arnhem, uitstappen!"

Hee in deze trein zat ik ROFL