wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:24

slimmerik schreef:
casperrr schreef:
Ik ben toch wel zó blij dat het 1 juli is! Ein-de-lijk van die vieze smerige vervuilende lucht af!

Kwam vandaag langs een lunchroom, stond een bord voor met 'vanaf 1 juli verboden te roken, asbakken te koop voor €5'
Heb toch wel ff staan gniffelen Haha! Haha! Haha!

Die blijven wel met die (te dure) asbakken zitten ROFL

whahahahah Tong uitsteken

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:25

Tieneke schreef:
Is de geur van sigaretten dan zoveel lekkerder?

Rook neutraliseerd andere minder aangename geuren.

Merk je bij ons ook heel erg als de dischotheek eindelijk maar toch leeg is, dan begint het enorm naar verschald bier te ruiken echt ranzig. Dat ruik je niet als er nog massaal gerookt word. Zodra wij klaar zijn met opruimen en gaan zitten(en dus roken) dan word de stank al direct weer een stuk minder.

Dit probleem hadden ze begin dit jaar ook heel erg in engeland toen het rook verbod in ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:25

zo was mijn opmerking totaal niet bedoelt Nadya

ik leef net zo graag gezond en doe daar op vele gebieden mn best voor. alleen mn roken is even wat minder goed voor me Clown

ik denk dat ik meer respect heb voor de natuur dan de gemiddelde nederlander en ruim eerder andermans zooi op, dan die zelf te maken met peuken of wat voor afval dan ook.

ik ben voor het verbod en heb er totaal geen moeite mee.

ik bedoelde alleen te zeggen dat totaal 100% gezond zijn en geen last hebben van je medemens gewoon niet gaat, daar is NL te druk voor. aan twee kanten is het geven en nemen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:27

Ik vind het echt niet nodig het verbod...
Hoever willen ze gaan?!

Ben het erg met paardje2005 eens..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:28

wat verzinnen sommige mensen toch dingen om het roken goed te praten..........Tong uitsteken

nogmaals over de geur,van scheet en zweetlucht krijg ik geen luchtwegproblemen(zucht is dat nou zo moeilijk te begrijpen)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:28

suze_ schreef:

ik leef net zo graag gezond en doe daar op vele gebieden mn best voor. alleen mn roken is even wat minder goed voor me Clown

ik denk dat ik meer respect heb voor de natuur dan de gemiddelde nederlander en ruim eerder andermans zooi op, dan die zelf te maken met peuken of wat voor afval dan ook.

ik bedoelde alleen te zeggen dat totaal 100% gezond zijn en geen last hebben van je medemens gewoon niet gaat, daar is NL te druk voor. aan twee kanten is het geven en nemen.

ik ben het met je eens... gezond leven hier vooral in de stad is haast onmogelijk,, wel kun je dara zelf je best voor doen,, alleen verwacht je dat ook van een ander..
als jij de rotzooi van je buurman opruimt en je buurman van 2 huizen ver is zo een gore tadder schieten we er niks mee op Lachen

ik vindt het initiatief niet roken in de horeca een goed idee Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:30

suze_ schreef:

Prima, dan begrijpen we elkaar, toch?
Het ging mij ook meer om het algemeen, hoor. Knipoog

100% gezond leven kan helaas niet meer in deze maatschappij, wat ik al erg genoeg vind. Je krijgt dingen door je strot geduwd, wat je eigenlijk niet altijd wilt. Toch?

Het is geven en nemen, maar ik vind dat de rokers in de horeca al genoeg ruimte genomen hebben. Zeker in eettentjes e.d. vind ik het echt schandalig hoe er door gepaft werd. Heb een tijdje geleden nog zo'n ervaring gehad toen ik met mijn man en 3-jarige dochter in een lunchroom ging eten. Vervolgens stroomde het publiek (zakenmannen) binnen, die gewoon beginnen te paffen. Niemand hield rekening dat je daar zit als niet-rokers met een jong kind, die zich zat te verheugen op haar tosti en appelsap. Nou, dat vind ik ronduit asociaal. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:31

jup Haha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:32

is ook vreselijk asociaal vooral met die kleine Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:33

gister zat ik ergens te eten waar men ook gerust de rook in mn richting blies toen ik zat te eten..........gatver.
en dan boos zijn als je vriendelijk vraagt of de sigaret uitmag(hadden ook gewoon normaal nee kunnen zeggen iig)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:33

katiavl schreef:
Leer ermee leven vind ik echt een asociaal antwoord, te gek voor woorden. Dat mensen die gezond mogelijk willen leven, maar opzij moeten gaan voor een smerige verslaving.

..maar je kan ook doordraven....

jij wil het liefst dat als iemand een scheet laat dat er automatisch een afzuigkap uit zn kont komt..ik geloof nou niet dat het zo verschrikkelijk is voor de niet roker dat er op het terras wel gerookt kan/mag worden..de lucht stijgt tenslotte gelijk op en blijft niet in een ruimte hangen..enne is het wel zo gezond om op een terras te hangen als je zo gezond mogelijk wil leven???;-)...ik zou gaan sporten en in de sportschool gaan zitten.. Haha!

kan echt begrijpen dat mensen heel blij zijn met het rookverbod maar af en toe lijkt het wel of de niet rokers bij de politie wil horen..de ene heeft al een kliklijn in zn mobiel staan of smult er van als het eventueel zou gaan regenen zodat alle rokers in de regen moeten staan...en de ander schijnt nog gen eens een fatsoenlijk plekje te kunnen vinden op de fiets:?...overdrijven is ook een vak...

het is heel simpel, waar gerookt mag worden wordt gerookt en waar het niet mag, wordt het niet!
leven en laten leven...

ow en voor mij maakt het rookverbod echt niets uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:34

paardje2005 schreef:
Rook neutraliseerd andere minder aangename geuren.

Nou, neutraliseren wil ik het niet noemen. Het is zo'n ranzige geur en trekt zo slecht weg dat het alle andere geuren gewoon overstemd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:36

het neutraliseerd idd niet,maar overheerst gewoon

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:36

Snoevie schreef:
wat verzinnen sommige mensen toch dingen om het roken goed te praten..........Tong uitsteken

nogmaals over de geur,van scheet en zweetlucht krijg ik geen luchtwegproblemen(zucht is dat nou zo moeilijk te begrijpen)

Je krijgt er hooguit een hyperventilatie aanval van Clown

Maar nog steeds tasten die geuren je gezondheid niet aan in tegenstelling tot roken.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 01-07-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:38

het neutraliseerd de bier lucht omdat het nog erger stinkt Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:39

idd mistral94.
en het neutraliseert niet Tong uitsteken het overheerst gewoon

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:40

Snoevie schreef:

Nou dan heb jij nog nooit de geur van verschald bier, ranzig zweet kots enz enz geroken.... geloof mij dat is echt heel wat minder aangenaam dan rook. En daar ga je pas echt van over je nek.

Nu krijg je dat veel dicotheken massaal rookmachines aanschaffen(wij krijgen er ook 3 bij)... Nou daar krijg Ik pas last van mijn longen van.

Een vriendin van mij is heel erg zwaar astma patient.... Ze heeft speciale lakens/dekbedden kussen. Overal laminaat. Speciale stofzuiger enz enz enz.

Als zij op stap gaat(elke zaterdag). Neemt zij een pufje mee. Echter kan zij niet op de dansvloer i.v.m. de rookmachine, daar krijgt zij het spaansbenauwd van(ik ook, maar kan er beter tegen). Zij zal dus straks helemaal niet meer op stap kunnen omdat er meer rookmachines komen op de geuren te proberen te neutraliseren. Van gewone rook heeft ze weinig last door haar pufje.

En nee dat pufje gebruikt ze echt niet alleen in de discotheek. Als ze bij mij zit heeft ze hem extreem nodig i.v.m. huisdieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:41

Hoe komen mensen er toch bij dat het anders gaat stinken zonder rook? Het stinkt al jaren in al die horeca-gelegenheden!!!! Pling

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:43

paardje2005 schreef:
Snoevie schreef:

Nou dan heb jij nog nooit de geur van verschald bier, ranzig zweet kots enz enz geroken.... geloof mij dat is echt heel wat minder aangenaam dan rook. En daar ga je pas echt van over je nek.

Nu krijg je dat veel dicotheken massaal rookmachines aanschaffen(wij krijgen er ook 3 bij)... Nou daar krijg Ik pas last van mijn longen van.

Een vriendin van mij is heel erg zwaar astma patient.... Ze heeft speciale lakens/dekbedden kussen. Overal laminaat. Speciale stofzuiger enz enz enz.

Als zij op stap gaat(elke zaterdag). Neemt zij een pufje mee. Echter kan zij niet op de dansvloer i.v.m. de rookmachine, daar krijgt zij het spaansbenauwd van(ik ook, maar kan er beter tegen). Zij zal dus straks helemaal niet meer op stap kunnen omdat er meer rookmachines komen op de geuren te proberen te neutraliseren. Van gewone rook heeft ze weinig last door haar pufje.

En nee dat pufje gebruikt ze echt niet alleen in de discotheek. Als ze bij mij zit heeft ze hem extreem nodig i.v.m. huisdieren.

Dat is een mening geen feit Knipoog En nogmaals kots oid kan ontzettend stinken maar je krijgt er geen dodelijke aandoening door.

En iemand moet maar medicijnen innemen omdat een ander het roken niet laten kan? Toppunt van egoisme misschien?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:43

Ik vraag me toch af voor die mensen die bang zijn voor de stank van zweet enz. of die geen deo, parfum oid gebruiken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:44

Zal wel te duur zijn Vork Geld kun je beter investeren in sigaretten Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:45

paardje2005 jij weet toch niet wat ik allemaal geroken heb in mijn leven,kan jij niet over oordelen

NOGMAALS: ik vind bier- kots- en zweetlucht ook goor,maar dat tast niet mijn gezondheid aan

en ja mensen die niet tegen rook konden,konder hiervoor ook niet op stap dus. dus moesten misschien ook wel hun ventolin mee omdat mensen het roken niet konden laten

je hoeft mij niets te vertellen over astma en luchtwegverwijders,daar weet ik zelf alles van

en voor de stank zou het helpen om naar de drogist te gaan en deo te kopen,en jezelf gewoon goed te verzorgen.
ik vind rooklucht net zo goor als zweetlucht

_Micha_

paardje2005 schreef:
Snoevie schreef:

Is een goede airco niet een beter idee dan tientalle rookmachines aanschaffen Knipoog

lesilla

furious schreef:
Ik vraag me toch af voor die mensen die bang zijn voor de stank van zweet enz. of die geen deo, parfum oid gebruiken.

Dan vraag ik me ook af, waarom rook ik al die dingen niet in de kroegen in noorwegen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:46

Steek maar eens een kaars aan in een huis met wat minder aangename geurtjes.

Helpt ook als er bv. heel erg gerookt is in een kamer. Steek een kaars aan geur is zo weg