Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biebabeloeba

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:28

Was gisteren op weg naar men les, en kwam op straat en mama met twee kindjes tegen, zegt die mama ineens :" kijk, kijk, het paard van Sinterklaas!" en die kindjes met grote oogjes aan het kijken :D
(heb een appie, maar die is voornamelijk wit met grijze manen en staart :P)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:35

Daarnet was ik bij de buren en hun hebben een zoontje van 3.
Hij had gezwommen en moest plassen dat moet hij dan doen in een emmer omdat hij niet met natte kleren de kamer door mag lopen en hij vind het geweldig om in die emmer te plassen.

Zegt hij zo: Ashley kijk eens.
Ik kijk:
Ja moet je eens kijken wat voor waterval eruit komt _O-

Zijn moeder en ik moesten zohard lachen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:35

Haha, een meisje dat ik ken (is geloof ik bijna 2), gaat altijd op de mieren stampen als ze die ziet en schreeuwt dan: 'Doodmaken mama, doodmaken' :=

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:45

Kindje van mn zus is 3, en gewoon té bijdehand..
Ze is nu 'verliefd' op mn neefje van 9 (kind van mn tante)
Zegt ze tegen haar moeder': 'Iedere keer breekt mijn hart, wanneer de liefde niet doorgaat..'
Mijn zus: 'Wat bedoel je?'
Nichtje: 'ja, mammie, Sonny (mn neefje) natuurlijk!!'

Of:
Mn nichtje doet haar onderbroek aan, trekt hem tussen haar billen, en zegt: 'Nu heb ik een mama onderbroek'
(String van mn zus :+ )

Ze praat beter dan menig volwassene.. [...]
Maar toen ze een gedroogde abrikoos wilde hebben zei ze.. 'mag ik een aFrikoosje?'

En zo kan ik nog wel even doorgaan :D

michelle___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:09

ik heb tweeling broertjes van 4, hardstikke bijdehand.
lopen we langs 't busstation, zit er een oude man met een rollator (onze oma heeft pas een nieuwe heup dus die heeft er ook één) loopt Jimmy er vrolijk naartoe: "en wat kostte jouw nieuwe heup dan?" }:0

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:32

haha geweldig topic!!

vroeger toen ik 3 en een half was zei ik iedere keer, ik ben half 3! en dat moet ik nu nog vaak aanhoren!

en ik was ook een keer met mijn ouders in de Gamma, of Ikea.. en ik moest plassen (toen ik 2 of 3 was) en ik ging op zon wc daar zitten _O- hoorde ik gisteren ook even hahaha

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:34

Ik ging altijd slapen om honderd uur. :')
Dus op het moment dat ik moe was riep ik "HET IS HONDERD UUUR! " en wees ik heel blij naar de klok :').

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:11

Ik had vroeger een jonge muis gevangen.
Die had ik in een doosje in de tuin. Was toen 4 en zusje 3 denk ik.

Ik moest even iets pakken uit huis, kom ik terug staat zusje met de gieter boven die muis.
'Muissie kan ook Sjemmen' :j

Vertelde oma vandaag

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:46

Kennis zat op toilet: ergens openbaar en had snel haar zoontje mee in het toilet genomen, hij moest ook dus ze laat hem eerst gaan. Later gaat ze zelf op toilet en ze was even vergten dat die jongen erbij was, ze haalt de tampon uit. "Floor (zusje) HELP HELP ONS MAMA HAALT EEN STEEN UIT HAAR POEP!!!!"
Phahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:15

Haha die hier boven, ik kan het me zo voorstellen! Sta je bij zo'n openbaar toilet hooe je plots zo'n noodkreet! :+

Toen mijn mamma een keer ooit eens ongesteld was lag haar onderbroek met een beetje bloed erin bovenin de wasmand, ik zag dat dus dus ik zo heel bezorgt vragen ''heb je een sneetje bij je plassertje? doet zeer he! :(:) ''

Stiekem was ik best wel bezorgt en schattig hoor :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:16

Mallodie schreef:
Kennis zat op toilet: ergens openbaar en had snel haar zoontje mee in het toilet genomen, hij moest ook dus ze laat hem eerst gaan. Later gaat ze zelf op toilet en ze was even vergten dat die jongen erbij was, ze haalt de tampon uit. "Floor (zusje) HELP HELP ONS MAMA HAALT EEN STEEN UIT HAAR POEP!!!!"
Phahahaha

Hahaha, hoe mooi is dit :(:)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:17

Mijn neefje had laatst iets heel schattigs :D Hij is altijd heel wild en druk en sinds kort heeft hij een broertje erbij, waar hij nog wat aan moet wennen. Dus mijn zus (= zijn moeder) zat met de kleine op de arm en hij was weer eens wild aan het doen. Kwam ie per ongeluk met zijn elleboog tegen het hoofdje van zijn broertje aan, dus broertje huilen en zijn moeder zei dat ie eens wat voorzichtiger moest doen. Naja was verder niks aan de hand, maar even later kwam mijn neefje weer bij zijn moeder & broertje en hij had er duidelijk even over nagedacht. Zegt ie zo heel lief: 'Sorry mama en sorry Joost' (= broertje). :+:

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:18

Many schreef:
Mijn neefje had laatst iets heel schattigs :D Hij is altijd heel wild en druk en sinds kort heeft hij een broertje erbij, waar hij nog wat aan moet wennen. Dus mijn zus (= zijn moeder) zat met de kleine op de arm en hij was weer eens wild aan het doen. Kwam ie per ongeluk met zijn elleboog tegen het hoofdje van zijn broertje aan, dus broertje huilen en zijn moeder zei dat ie eens wat voorzichtiger moest doen. Naja was verder niks aan de hand, maar even later kwam mijn neefje weer bij zijn moeder & broertje en hij had er duidelijk even over nagedacht. Zegt ie zo heel lief: 'Sorry mama en sorry Joost' (= broertje). :+:

Aah, dat is wel heel schattig :+:

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:35

Mijn nichtje van 2:

Ik werd wakker en zij zat al boven op mij.. Ik zeg goedemorgen kleine indi pindi :)
Ze kijkt me aan met een blik van, wat nou tss?
Zegt ze: Nou Goedemorgen Grote Laurie Paurie..

Hahaha ik kwam niet meer bij.. Zo bijdehand dat ze is!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:15

Vandaag op stage waren we aan het knutselen voor vaderdag.
Het heet een map voor pap.

Dus ik zeg tegen een kindje, kom je ook even een map voor pap maken.

zegt ie, nee, maar wel een map voor (naam van zichzelf )
kwam er zo mooi uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:45

Mijn middelste net (ja, ze is al wakker :roll: ):

Mama, als ik later nét groot ben als jij... En ik heb bruiiine haren!

Ik: Maar schat, je hebt toch al bruine haren?

Zij: *legt vertwijfeld een hand op d'r hoofd en kijkt scheel omhoog* Nee, nog niet hè? :n

Ik: Ja echt, je hebt bruine haren!

Zij: *negeert mijn laatste opmerking en zegt zeer rap* Als ik later groot ben en met bruine haren dan lijk ik nét op jou, hè mama? :+:

Ik: Ja maar schatje, je lijkt nu ook al op me hoor!

Zij: Jaaaa :+: :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:49

aach :+:

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:12

Ik moest oppassen op de drie jongens van een paardrijvriendin, ze moesten naar een verjaardag maar hadden nog geen kaart geschreven. Ze pakte een kaart met een man die hélemaal onder de tattoos zit en dan het hoofd van Willem-Alexander erop.

Zegt de jongste: maar mama, zulke grote stickers hebben ze toch niet? En dat koppie er ook echt bij hahaha

:+:

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:36

Een van de kinderen die ik begeleid wil altijd mijn tatoo eraf wrijven... "Nien, dat plakplaatje zit nou wel heel lang op je schouder..." Spuug op zijn vinger en wrijven maar :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:42

haha dat deed mn neef ook bij mij toen ik net mn tattoo had laten zetten, hij dacht dat het een plakplaatje was (en die gast was dus al volwassen he, hij kon alleen niet geloven dat ik het echt had gedaan). En mn oppaskids waren ook altijd he-le-maal geobsedeerd door mn tattoo (mag ik je roosje nog een keer zien?!) en door mn piercings (als je dat knopje uit je buik haalt, loopt dan al het eten eruit??)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:53

Ik heb ook nog een leuke. Een week geleden was ik een pony van ons aan het voeren, toen het me plotseling in de rug schoot. Ik zei dan ook later tegen mijn man: toen ik Gypsi net aan het voeren was, schoot het me in de rug....
Mijn jongste dochter van 6 had dit dus gehoord en daar kennelijk de hele dag over nagedacht. Want toen ik haar 's avonds naar bed had gebracht, zei ze vanonder de dekens heel zachtjes: Maar mama, hóe heeft Gypsi jou dan neergeschoten....? :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:55

Prachtige verhalen, ik kan jullie niks vertellen. Heb (gelukkig) nog geen kinderen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:55

Oppaskindje

"welke schaar moet ik pakken?" *laat 2 scharen zien
"pak de rechter maar, die is voor kinderen!"
*pakt linkerschaar
"Ik zei toch dat je de rechter schaar moet pakken?"
"JA HALLO DIT IS TOCH DE RECHTSTE SCHAAR"
:D

en
"Kijk een naakte slak! Bah!"
:))

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:58

afrikachips ipv paprikachips

en heel hard proberen onze Jack schoon te wrijven met een vaatdoek want: ''die vlekken kunnen er echt af :j ''

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:08

ik heb er ook wel een paar!
waar ik nu nog vaak mee geconfronteerd wordt is dat ze altijd aan me vroegen vroeger: wat wil jij later worden als je groot bent ? en dat ik dan serieus met volle overtuiging zei: hond!

een meisje hier uit de buurt van 2.5, die praat als een 6jarige, doet ook wel van die ontzettend grappige dingen:
Vorige keer kwam ik bij haar thuis en zaten we in de tuin, en riep ze ineens: o pipi! mijn vader meteen: waar is je potje? en hij zocht (terwijl het meisje al haar kleuren had uitgedaan en al naakt door de tuin liep) Toen ze het potje gevonden had, ging het kind in het midden van de tuin op het potje zitten en zei ze heel serieus tegen mijn vader: stef, kan jij eens een boekje brengen?

_O-

Mijn vader's petekindje is ook 2.5 en praat als een 1.5jarige :P dat levert ook hele grappige situaties op.
niet zozeer uitspraken, maar wel grappige gebeurtenissen:
Zo at die eens tijdens een avondeten een halve kilo aardappelen als 2jarige!! :=
of liep hij rond de tafel achter onze poes, na 3 toeren liep onze poes rechtdoor de keuken in, t jongetje heeft nog 4 toeren rond de tafel al gibberend "achter de poes" gelopen. Hilarisch!

Nog een grappige uitspraak van andere mensen tegen mijn moeder over mij vroeger:
Oh is dat je zoontje, waarom heeft hij een diadeem in?

ik zal even de verklarende foto geven, waarom men dat zei (niet lachen hoor! :o )
Ik had toen ik 3 of 4 was mijn haar zelf afgeknipt toen er een babysitter bij ons was die niet goed oplette, ik had mij op bepaalde plekken kaal geknipt waardoor al mijn haar af moest |( :P
(let ook zeker op de knappe juffrouw :9 := )
Afbeelding

(*) edit nog eentje:
2.5jarig nichtje van mijn zus (via vriend) was bij ons thuis;
Toen ik zei: ik ga de paarden even binnen zetten, zei zij vol verbazing: maar de paardje kunnen toch niet in dit huisje slapen.