Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:46

NoiRaM, was er geen andere dansschool bij jullie in de buurt? Op deze manier schiet het niet echt op nee.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:50

Dat is inderdaad jammer! Is er geen ander dansschool in de buurt?

Haha Eva, klinkt lekker fanatiek! Vind het wel heel lief dat je dat doet voor zoonlief <3 ik persoonlijk zou het denk ik gauw beu zijn :=

Wij hebben flink gelest in de vakantie, hebben nu echt een lekker ritme. Hopelijk kunnen we dat vasthouden naast studie en werk enzo ;)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:49

@Eva en BernetteO , Jawel er is wel een andere dansschool in de buurt alleen daar geeft iemand les die lager dan mijn vriend heeft gedanst opzich voor mij niet erg maar mijn vriend wou dat niet vandaar , hij wou wel een beetje op niveau les krijgen...lastig lastig..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:51

En iets langer rijden voor goede les? Ik weet verder niks van jullie situatie natuurlijk, maar ik zou persoonlijk wel op zoek gaan naar écht een goede trainer/leraar. Dan maar iets verder, waar ik me wel echt fijn zou voelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:07

Leuk dat ik dit topic nu zie, mijn vriend en ik gaan beginnen met stijldansen. :)) Hij heeft eeuwen geleden al eens een cursus gedaan, ik nog nooit. Ik verwacht er ook niks bijzonders van, ik heb gewoon zin om iets nieuws te leren en samen iets leuks (hopelijk :D) te gaan doen.

Nu de vraag: Wat voor kleding/schoenen moet je dragen?? Op de website van de dansschool staat dat er geen kledingvoorschriften zijn, maar het moet toch wel een beetje praktisch zijn. Tips zijn dus welkom. ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:18

Wat leuk dat jullie gaan beginnen!
Zelf heb ik niet fanatiek doorgetraind. Wel hier en daar een lesje meegedaan om er een beetje in te blijven.

Kleding is per persoon verschillend. Als ik gewoon voor de lol een keertje inval in een van de lagere groepen, dans ik gewoon in een spijkerbroek. Toen ik nog echt aan het trainen was met mijn toenmalige danspartner, had ik wel echt een lange rok aan.

Ik ga het proberen met de jongen waar ik een tryout mee had. Ik ben erg benieuwd :D

Eva: Wat goed dat je dit wilt doen voor je zoon! Ik zou daar toch wel gek van worden na een paar weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:28

Ik draag in het 'normale' leven meestal een jurkje met een legging. Is dat okee? Broeken heb ik eigenlijk niet, behalve een paardrijbroek en mijn hardloopbroek. Die laatste zou wel kunnen, maar is misschien wat overdreven. :P
En schoenen? Zijn platte gympen goed?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:43

Ik zou schoenen nemen met een klein hakje, je kan altijd hogere hakjes nemen.
Plat vind ik altijd wat lomp staan voor vrouwen met dansen.
Een bandje is vaak wel fijn, ik heb vaak genoeg schoenen zien vliegen ;)

Een jurkje met legging kan prima! Kijk alleen wel even na of als je zou draaien je rokje niet tot boven je kont komt :+ Niet iedereen hoeft de kleur van je ondergoed te zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:46

Dankje! Ik zal de lengte van de jurkjes in de gaten houden. :D

Schoenen met hakje heb ik nu niet, maar daar kan ik wel eens naar gaan kijken als het allemaal bevalt. Dan eerst maar even minder charmant met gympen. ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:36

Ach, zo lang hij zo fanatiek blijft rij ik wel, bovendien vind ik het erg leuk om ze te zien dansen:).

Wat leuk dat je gaat beginnen met dansen RedPassion! De kleding zou ik me niet zo heel druk om maken, dat klinkt prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat schoenen zonder gladde zolen uiteindelijk niet fijn zijn omdat ze blijven staan als je later in de cursus gaat draaien. Ik kreeg daar onwijze last van mijn knieën van. Voor de eerste lessen kan dat best, in de meeste dansscholen mag je trouwens niet met schoenen dansen waar je ook buiten mee komt.
Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden.

Leuk dat je een partner hebt gevonden leonie!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:12

fijn ook een nieuwe danspartner dus leonie :D

T van taxi hahah :) kan me voorstellen

noiram ,ik zou naar een andere dansschool uitkijken denk ik

eerste dansles ,kleding maakt niet zoveel uit ,het wil best in spijkerbroek maar gympies is niet een aanrader op de dansvloer ,ik zou een schoen aanraden met een hakje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:42

Bedankt voor de tips, ik dacht juist aan de gympen vanwege de grip maar dat is dus juist niet handig. :)) Zijn ballerina's met gladde zool wel okee?
Als het goed is hebben we zondag onze eerste les, zin in!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:59

Ballerina's met een gladde zool lijken me een prima keuze voor het begin, hoop dat jullie les zondag doorgaat, ben heel benieuwd hoe je het vindt... maar dat had ik al gezegd geloof ik hahaha

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:33

ballerina's prima idee ! ben benieuwd hoe je je 1e les vind!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:25

Supertrotse moeder meldt zich even. Kids op hun eerste wedstrijd direct doorgeplaatst naar de finale en uiteindelijk een 1e plaats! Fijne motivatie boost ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:44

Goed gedaan van de kids, Eva!
Onze eerste wedstrijd is pas in oktober :)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:19

Wat goed zeg!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:22

*\o/* goed van kids eva

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:46

Hoe is het hier met iedereen?

Hoe is de eerste les bevallen?

Wij staan echt te stuiteren voor onze eerste wedstrijd, nog twee weekjes wachten :):)
We zijn hard aan het trainen en hebben echt een ritme te pakken qua trainingen.
We hebben ook echt het gevoel dat we er echt kunnen staan bij onze eerste wedstrijd, als we onze zenuwen tenminste onder controle kunnen houden ;)

Eva, is Sem alweer een beetje beter?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:20

Superspannend Bernette. Jullie gingen al zo goed, dus ben heel benieuwd hoe het dit seizoen gaat. Ik heb Sem volgestopt met pillen...lol. Morgen hebben ze in Waalwijk les ;)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:52

Welke wedstrijd gaan jullie als eerste dansen dan?

Wij zijn vandaag in Steenwijk geweest, erg leuke wedstrijd om te kijken! Ook nog goede resultaten behaald: 2e in de ballroom en 3e in de latin en voor allebei 1 puntje :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:21

Wat leuk! Ik wilde nog wel even in steenwijk kijken, maar het was me toch echt te duur ..
Gefeliciteerd met de resultaten!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:35

Gefeliciteerd met de resultaten! Welke klasse dansen jullie?

Wij gaan starten in Weert ;)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:57

Bedankt :D Wij hadden mazzel dat we voor de helft van de prijs naar binnen mochten! We dansen ballroom deb. 2 en latin deb. 3 :) Veel succes alvast in Weert. Gaan er ook nog mensen naar het ETDS komend weekend?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:33

Gefeliciteerd Wineds!