Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:04

‘Wij zoeken zelf wel iemand erbij erbij voor een trio, wil jij de relatie gewoon zakelijk houden? Dank je wel’

zonnebloem18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:18

Niet echt professioneel, ik zou aangeven: mevrouw ... als uw zulke berichten blijft sturen ben ik genoodzaakt dit te melden bij directie. Voor zaken rondom naam kind kunt u uiteraard wel bij mij terecht.

Gaat dit via WhatsApp of de schoolapp? Wij hebben nog nooit het mobiele nummer van een leerkracht van onze dochter gehad. Dat contact ging altijd via de mail of de schoolapp.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:21

Elke Vrijdag hebben we een soort snack dag, iedere keer weer iets anders.
Dus ene keer Sushi andere keer Pizza of een broodje Kroket.

Vanavond was het een broodje Frikandel, mijn vader zegt ineens ik vind de frikandellen niet lekker.
En ik zo van huh? hoezo? Moest ik op de verpakking gaan kijken, komen we er achter dat het Shoarma Frikandellen waren.

Nog nooit zo vieze frikandellen gehad.. heb ze wel opgegeten maar het is 1 x en nooit meer. :r

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:33

zonnebloem18 schreef:
Niet echt professioneel, ik zou aangeven: mevrouw ... als uw zulke berichten blijft sturen ben ik genoodzaakt dit te melden bij directie. Voor zaken rondom naam kind kunt u uiteraard wel bij mij terecht.

Gaat dit via WhatsApp of de schoolapp? Wij hebben nog nooit het mobiele nummer van een leerkracht van onze dochter gehad. Dat contact ging altijd via de mail of de schoolapp.

Via privé WhatsApp inderdaad, ik vind daar ook wel wat van, maar het is op deze school normaal blijkbaar.
Mijn vriend houdt z'n reacties wel zakelijk maar ik denk dat ze een iets duidelijker hint nodig gaat hebben :=

DuoPenotti schreef:
terug sturen dat je niet van triootjes houd, groetjes vriendin van

Marocje schreef:
‘Wij zoeken zelf wel iemand erbij erbij voor een trio, wil jij de relatie gewoon zakelijk houden? Dank je wel’

_O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:42

Hilary schreef:
Marcella schreef:
Jep en daar moet even goed over overleggen. De pilletjes kunnen voor extra misselijkheid en duizeligheid zorgen.

En heb nu al af en toe moeite om niet te vallen. En nu ook al regelmatig misselijk.

Er zijn verschillende middelen voor de voorbereiding, dus vraag even goed naar de opties. 4 liter colofort word je niet gelukkig van :+ (ik betwijfel of dat tegenwoordig nog gebruikt wordt in die hoeveelheden; er zijn vriendelijkere middelen op de markt)
(ik ben geen dokter of verpleegkundige, maar heb wel op de MDL-afdeling gewerkt op secretariaatsfuncties)

Tegenwoordig gaat het met Pleinvue, waarbij dosis 1 500ml water +1L water het uur daarna. Dosis 2 is de ochtend van het onderzoek ook met 500cc water + 1L het uur daarna. Bij beide vooraf een kop thee om de misselijkheid tegen te gaan.

Daarnaast begin je 3 dagen voor het onderzoek al met een vezelarm dieet. Bij obstipatie van de darm wordt o.a. ook Bisacodyl aangeraden; 3 dagen voor het onderzoek + 1 dag voor het onderzoek.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:47

Eh kop thee gaat echt niet werken tegen misselijkheid. :=

Op de dag zelf 1 liter oplossing drinken in 1 uur voor. Dag ervoor 1 liter oplossing drinken.

Heb moviprep.

Vandaag muesli weg gelaten en minder buikpijn dus die blijft er even af.

En niet spuiten en eventueel overleggen met mdl arts erna.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:41

Siggislief schreef:
Elke Vrijdag hebben we een soort snack dag, iedere keer weer iets anders.
Dus ene keer Sushi andere keer Pizza of een broodje Kroket.

Vanavond was het een broodje Frikandel, mijn vader zegt ineens ik vind de frikandellen niet lekker.
En ik zo van huh? hoezo? Moest ik op de verpakking gaan kijken, komen we er achter dat het Shoarma Frikandellen waren.

Nog nooit zo vieze frikandellen gehad.. heb ze wel opgegeten maar het is 1 x en nooit meer. :r

Mijn partner vreet ze bij het leven…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:53

Dat je de reclame niet door kan spoelen bij iets terug kijken en ook bij opname de eerste zoveel seconden niet _-:(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:57

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:
@Niobe: Nee nog nooit een mondspreider voor mensen gezien, laat staan in mijn mond gehad bij de tandarts. Ook niet met een wortelkanaalbehandeling gelukkig. Ik ben toch geen paard :+

Hahaha die reactie had ik dus zelf ook!

Ik had een andere tandarts, maar die werd overgenomen door nieuwe. Die deed voor een gaatje vullen ineens zo'n spreider op, zonder het te zeggen ook.
Maar er zijn wel meer dingen waar ik niet zo blij mee ben, maar dat was wel de druppel.

Ik had het ook op kunnen zoeken op internet, maar ik was een beetje bang voor het antwoord. Dan hoor ik het liever van jullie :+
Bedankt allemaal nogmaals!

Maar daar ben je toch zelf bij? Je kunt toch vragen of dat strikt noodzakelijk is of niet?

Vannacht slecht geslapen, strontverkouden en neus dicht dus half rechtop slapen.
Plus vandaag laatste dag voor kerstvakantie, dus van alles dat nog verwerkt moest worden. Wie schoof er weer als laatste aan bij de kerstviering omdat het nog niet af was (omdat er oa dingen te laat bij mij waren ingeleverd), juist... ik.

Ik zou eigenlijk vorige week ook vrij zijn maar toch weer ingetrokken want ik zag de bui al hangen dat het dan deze laatste dagen helemáál in de soep ging lopen. Hele drukke week gehad en deze week ook.
Zó irritant!!! Zeker omdat ik richting burnout ga (gek hè?) en het rustig aan moest doen vd baas.
Echt, hóé dan!!??

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:08

cissy schreef:
Niobe schreef:

Hahaha die reactie had ik dus zelf ook!

Ik had een andere tandarts, maar die werd overgenomen door nieuwe. Die deed voor een gaatje vullen ineens zo'n spreider op, zonder het te zeggen ook.
Maar er zijn wel meer dingen waar ik niet zo blij mee ben, maar dat was wel de druppel.

Ik had het ook op kunnen zoeken op internet, maar ik was een beetje bang voor het antwoord. Dan hoor ik het liever van jullie :+
Bedankt allemaal nogmaals!

Maar daar ben je toch zelf bij? Je kunt toch vragen of dat strikt noodzakelijk is of niet?

Vannacht slecht geslapen, strontverkouden en neus dicht dus half rechtop slapen.
Plus vandaag laatste dag voor kerstvakantie, dus van alles dat nog verwerkt moest worden. Wie schoof er weer als laatste aan bij de kerstviering omdat het nog niet af was (omdat er oa dingen te laat bij mij waren ingeleverd), juist... ik.

Ik zou eigenlijk vorige week ook vrij zijn maar toch weer ingetrokken want ik zag de bui al hangen dat het dan deze laatste dagen helemáál in de soep ging lopen. Hele drukke week gehad en deze week ook.
Zó irritant!!! Zeker omdat ik richting burnout ga (gek hè?) en het rustig aan moest doen vd baas.
Echt, hóé dan!!??

Als jij richting burn-out gaat, heb je toch zelf ook de grenzen te stellen? Die grenzen stellen is niet aan jouw baas, maar aan jou. Jij bent immers degene met het probleem. Je baas zou rekening met je kunnen houden, maar is niet de persoon om het voor je op te lossen.

Burn-out is niet omdat andere mensen teveel op je bordje leggen. Het is jij die geen nee kan zeggen, grenzen kan stellen of los kan laten waar je geen invloed op hebt..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:39

Net op een website over tuinen: werkelijk álle foto's waren AI. Oranje hortensia's, niet bestaande vogels, en mensen met 6 of 7 vingers. Die sla ik voortaan maar over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:24

Ik krijg steeds de 113 reclame op NPO. :+

Sorry dat ik zo’n fijn dag had en dat ik me gelukkig voel hoor. Ik snap de hint. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:34

MarlindeRooz schreef:
Ik krijg steeds de 113 reclame op NPO. :+

Sorry dat ik zo’n fijn dag had en dat ik me gelukkig voel hoor. Ik snap de hint. :+

Irritant!

Net als dat mijn facebook volstaat over angst en burnout klachten. Zelfs als je afleiding zoekt ontkom je er niet aan. :+

--
Angst om te slapen omdat ik een terugval heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:54

Ja ik ben absoluut niet depressief oid hoor. Daarom vind ik het zo droog. :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:21

cissy schreef:
Echt, hóé dan!!??

Door je verlofaanvraag juist niet in te trekken. En op je vrije dagen ook niet nog even wat afhandelen. Tussentijds opladen is belangrijk, juist als er een kans is dat je opbrandt.

Ken je het verhaal van de houthakker? Dat wordt in burnout-boeken vaak aangehaald: Hij start zijn eerste dag met een tiental bomen om te hakken. De volgende dag was hij vastbesloten om het nog beter te doen en kapte hij vijftien bomen. Na een tijdje merkt hij dat hij geen 15 bomen per dag meer kan kappen. “Ik zal wel moe zijn” dacht hij dus hij besloot zich extra in te zetten. Maar het ging alleen maar bergaf. De volgende dag kapte hij er acht, daarna vier en de laatste dag was hij de hele middag bezig om zijn tweede boom te kappen. Hij was moe en uitgeput en vroeg advies aan een wijze collega die hem het volgende vroeg: “Je hebt toch het allerbelangrijkste gedaan? Wanneer heb je voor het laatst je bijl geslepen? ”Hij antwoordde: “Slijpen? Ik heb geen tijd gehad om te slijpen, ik had het veel te druk met kappen.”

Je hebt je verlof nodig om op te laden voor de volgende werkdagen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:15

Inderdaad, als het zonder jou in de soep loopt dan gaat er al eerder iets niet goed. Niet jouw probleem om dan maar je verlof voor op te geven :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:30

Wat word een burnout hier weer lekker makkelijk weggeschreven als eigen schuld en geen grens kunnen stellen....

Het is verbonden aan veel meer factoren dan alleen dat....
En goh hoe zou het nou komen dat mensen geen grenzen meer durven of kunnen stellen? ( Financiële afhankelijkheid?? Het verplichte en gehaaste leven? )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Jolliegirl schreef:
Wat word een burnout hier weer lekker makkelijk weggeschreven als eigen schuld en geen grens kunnen stellen....

En goh hoe zou het nou komen dat mensen geen grenzen meer durven of kunnen stellen? ( Financiële afhankelijkheid?? Het verplichte en gehaaste leven? )

Maar het wordt wel pas beter als je wel die grenzen aan durft te geven. Dat gaan anderen niet voor jou doen.
Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd deed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

MarlindeRooz schreef:
Jolliegirl schreef:

Maar het wordt wel pas beter als je wel die grenzen aan durft te geven. Dat gaan anderen niet voor jou doen.

Ik zit ook in een burnout.
Hoewel grenzen stellen leuk is, heb je ook nog zo iets als micro managers (die hordes aan personeel verslijten) en angst cultuur. Zeker in de zorg (waar ik in zat).

Het is niet alleen maar grenzen aangeven.
Het is èn. Èn. Èn. Èn.

Bij mij zit er ook een hoop onverteerde trauma van vroeger. En pas nu krijg ik de kans om dit aan te pakken omdat niemand in mn weg staat, letterlijk.

Grenzen aangeven :j :j :j
Maar er is veel meer achter een burnout dan alleen dat! -O- -O- -O-

En ik hoor om mij heen, dat heel veel mensen dit ervaren.

Mijn ergenis...

Ik heb al sinds september buikpijn. Afgelopen week, zonder ook maar te zoeken, kreeg ik allemaal informatie via facebook over endometriose. :')
Nu voor overleg met de huisarts...

Nou raden hoeft denk ik niet.
Ik krijg een verwijzing voor... :j :j
Hoe dan?!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Damn ik heb mijn huisarts nog niet zo ver :')

1e dag vakantie en ik zit meteen helemaal vol, mijn lichaam heeft echt gewacht met ziek worden tot het vakantie was volgens mij :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ja ik weet helaas dat dit niet zo makkelijk is. Maar het is wel echt zo dat niemand anders verandering in gang kan brengen behalve jij.

Want je moet eerst ruimte in je hoofd hebben om ook de onderliggende problemen aan te kunnen pakken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

MarlindeRooz schreef:
Ja ik weet helaas dat dit niet zo makkelijk is. Maar het is wel echt zo dat niemand anders verandering in gang kan brengen behalve jij.

Want je moet eerst ruimte in je hoofd hebben om ook de onderliggende problemen aan te kunnen pakken.

Zeker.

Maar dat is met alles zo. Wil je iets veranderen, moet je dat bij jezelf doen. Maar het is wel iets meer dan alleen grenzen aangeven natuurlijk.

Burnout is vaak een samenloop van heel veel omstandigheden. En soms ook, waar je zelf helemaal geen invloed op hebt, zoals vele sterfgevallen achter elkaar, als voorbeeld natuurlijk. Want elke burnout is anders.

Ik ben ook van mening dat er over het algemeen wel heel makkelijk wordt gezegd; eigen schuld. :j -O-

Polarize schreef:
Damn ik heb mijn huisarts nog niet zo ver :')

1e dag vakantie en ik zit meteen helemaal vol, mijn lichaam heeft echt gewacht met ziek worden tot het vakantie was volgens mij :+

Na wekelijks aan de bel te hebben getrokken en meerdere onderzoeken te hebben gehad wordt dit samen met de darm onderzoek het volgende.

Met alle andere onderzoeken kunnen ze echt helemaal niks vinden. Wat ergens positief is natuurlijk.
Wel hebben ze de pijn gelocaliseerd. Dus we weten nu waar het zit. Maar hoe het komt? -O- nee, dat weten ze nog niet helaas.

Ach... Wachttijd van 4 maanden. :') wie weet heb ik mazzel. :') val ik er eerder tussen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

Jolliegirl schreef:

Maar echt. Een burnout hoeft nog niet eens te komen van te veel werk op het bordje an sich. En dan heb je ook nog zoiets als managers of collega's die hun zin door willen drukken zonder aan jou te denken. Lekker makkelijk om te stellen dat het enkel om grenzen stellen gaat. Alsof die überhaupt zelf zo duidelijk te identificeren zijn.

Lach ik vannacht heerlijk te slapen, komen er ineens een horde brandweerwagens langs met sirenes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Hoe klein de wereld is op het moment.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

MarlindeRooz schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik heb het geluk gehad met een werkgever welke wél mijn grenzen herkende en me erop gewezen heeft.

Het is heel moeilijk om uit oude gewoonten te komen, zeker als je compleet in een freeze zit.
In mijn geval door onbehandeld trauma...horken van werkgevers..en het altijd maar voor iedereen goed willen doen...

Komt nog bij dat we leven in een wereld waar alles maar moet...en snel...en en en en en..

Nee ik ben er nog lang niet...
Ik zie op tegen de kerstdagen...enw aarom meld ik me dan niet gewoon af?( Grens stellen) Omdat ik het mn kindje niet wil ontnemen en ik met mijn opa niet weet wanneer het de laatste keer is ..
Kies ik dus tóch weer voor anderen...

Het is echt niet zo zwart wit hoor....

Onderwerp: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

MarlindeRooz schreef:

En hoe moet ik ruimte in mn hoofd krijgen? Ook dat heeft weer rust en geduld nodig...en medewerking van anderen.

Dus nee ..het woordje niemand is naar mijn mening nit goed op zn plek in jouw gestelde conclusie