Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 23:19

Via paypal heb ik wel vaker gedaan, verzendkosten in duitsland zijn vaak naar €1,80 dus dat scheelt soms best wel als je het buiten vinted om doet. Dan hebben ze ook alleen je emailadres maar met banknummer vind ik toch anders op de 1 of andere manier.

cobiie

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:00

Ik verkoop via vinted voor het gemak (en over het algemeen) weinig sores.
Dus ik zou niet gaan voor verkoop buiten vinted om.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:11

Mag ik jullie advies? Ik verkoop een slowjuicer, helemaal richting Italië, vond ik al een ding gezien de afstand maar goed.

Apparaat is hier werkend de deur uit gegaan en heb deze zo zorgvuldig mogelijk ingepakt, ingerold in doeken en de doos opgevuld met heel wat papieren proppen om zo schuiven tegen te gaan.

Slowjuicer is opgehaald, en nu krijg ik foto's dat er een pin mist op de aansluiting van de stekker. Heel vreemd. Fotos van hoe het apparaat bij de koper aangekomen is heb ik niet ontvangen.

Wat adviseren jullie?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:26

Hebben ze zich gerealiseerd dat wij andere stopcontacten hebben? Wij hebben twee pinnen, zij drie (dacht ik). Maar ze hebben andere stopcontacten in Italië als die wat wij hier hebben.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:28

Daar gaat het niet om, het is een twee polige stekker, maar één van de pinnen is dus
verdwenen :?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:00

Hoe kan dat zomaar verdwijnen :? Heel apart. En het is zeker weten het apparaat dat jij hebt opgestuurd? Dat is zo zuur, dat je dat soort dingen gewoon niet kunt controleren. Voor hetzelfde geld is een foto van een kapot apparaat en proberen ze die nu als de jouwe weg te zetten. Ik zou ook niet weten wat je dan het beste kan doen. Heb je foto’s van hoe het verpakt was?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:41

Ik zou sowieso foto's willen, ze kunnen een hoop zeggen maar wil graag bewijs.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:46

Is waarschijnlijk oplichting. Heb je foto's van hoe je het apparaat ingepakt hebt? En met dat pinnetje goed etc? Of een herkenbaar iets aan jouw apparaat wat op die van de foto's anders is?

Die duitse die zonder vinted wil heb ik nee gezegd. Heb geen duits rekeningnummer en ze 'kan niet naar een buitenlandse konto overmaken'
Dus je hebt en geen paypal, en je vinted betaling werkt niet, en vinted kan je niet helpen, èn je kan niet naar mijn nr overmaken (waar ik nog nooit van heb gehoord)... ja nu vind ik het te vreemd worden. Ik moest toch nog mijn nl rekening sluiten en een duitse nemen, dus ik dacht ik doe dat gewoon meteen zodra ik het geld binnenheb :+ maar heb nu toch maar nee gezegd, vind het te vreemd worden.

Heb ook zojuist iets in een Bluetooth packstation gelegd, vind dat superhandig maar ik kreeg de melding dat ze de zending niet kunnen vervolgen omdat er geen t&t bijgekocht is. Hoe gaat vinted nou controleren of het straks aangekomen is..? Kreeg van het andere pakje wat ik inleverde wel meteen een bevestiging op vinted en van deze niet. Ben vergeten een screenshot vd melding te maken maar ben bang dat het nu op eerlijkheid aan gaat komen :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 14:10

Wie weet is het niet jouw apparaat maar eentje die ze al had kapot. En probeert ze nu deze gratis te krijgen. Ik zou bewijs willen dat het jouw apparaat is maar kan je dat bewijzen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 14:17

Wat onwijs vaag met die stekker. Hoe zou dat gebeurd moeten zijn zonder dat de rest van het apparaat stuk is? Lijkt me sterk dat dat kan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 19:34

Voor een paar euro zetten ze een andere stekker erop dus prettige wedstrijd voor ze. H

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 20:00

Mss weten jullie dit.
Ik heb uitstel van verzenden gevraagd en gekregen van de koper. Kan ik dan nu al wel het verzendlabel uitprinten?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 20:23

Dat geloof ik wel, als het goed is staat er een nieuwe uiterste verzenddatum bij.