Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:31

Ik heb Flixonase. Mijn neus slaat ook dicht zonder en dan is slapen bijv bijna onmogelijk.
Ik gebruikte eerst voor nood neusspray die je gewoon in de winkel kan kopen maar dat gaf bloedneus. Deze van de huisarts mag ik langdurig gebruiken.
Daarbij gebeuk ik ook astma medicijnen en antihistamine. Ik weet niet precies waarom mijn lichaam zo dwars doet, maar ben wel van kinds af aan al ‘altijd verkouden’ en zonder die spullen die ik nu gebruik gaat het niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:38

Ik snap de scherpe reacties op Jolliegirl ook niet.
Straks durft hier niemand meer om advies te vragen als er zo gereageerd word :=

Ik stel voor om vooral te lezen wat er staat en geen eigen aannames te doen.

Mijn ontbijt is er in gebleven. Geen ergernis, maar een update :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:39

Dat is fijn Ineke!

En ik zie in Jolliegirl alleen een bezorgde moeder, ik snap de reacties dan ook niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:48

Ik erger me aan al die nieuwsbrief mailtjes maar ik erger mij nog meer aan die mailtjes dat ze afscheid van je gaan nemen omdat je te lang niks bij hun hebt besteld ed.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:51

Ik ben een beetje jaloers op mensen die de tijd en mentale capaciteit hebben om zich druk te maken over de precieze dagplanning van een weekend weg die pas over 2 maanden is. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:52

Telpeva schreef:
_San87_ schreef:
Ja, moet dus zodra we in een dorp of stad aanmeren even nieuwe halen. Het is of de Australian Gold, waar ik dus jeuk van krijg, of oude Zwitsal, die al verlopen is maar ik nog niet weggegooid heb :').

Dus doe maar lange broek en shirt aan, en enkel m'n gezicht insmeren voor nu.

Misschien al flink te laat nu, heb je toevallig een dagcrème met SPF in huis? Sommige hebben dat er tegenwoordig in zitten, dan kan je toch zonder risico de deur om wat anders te kopen. Al is het maar voor je gezicht

Ik heb inmiddels bij t moederschip een fles opgehaald en ben ingesmeerd. SPF 30, maar beter dan niks.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:52

Ik begrijp de reacties ook niet. Er bestaan heus ouders die het niet zelf goed overzien. En dan is het jonge kind de zwakste schakel. Als ze eenmaal naar school gaan wordt het wellicht zichtbaar maar als er echt signalen zijn dat de situatie mogelijk niet in orde is blijf ik bij mijn tip, die ik zelf ook gewoon 1 op 1 heb gekregen van maatschappelijk werk: twijfel je, meldt het bij hun.
Dan is er alvast wat dossieropbouw, mocht het nodig zijn kan dat helpend zijn.
Buren kan bijv gevraagd worden een dagboekje bij te houden. Niet om de mensen een hak te zetten, en maatschappelijk werk ziet echt het verschil wel tussen een huilbaby of een uit de hand lopende situatie.
Het is niet om ouders te veroordelen. Maar om een kind (mogelijk) te beschermen.

Alja, bij mij is ieder bedrijf dat teveel reclame maakt af. Gewoon boycotten daar vragen ze om met die spam!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:53

@Ineke
Wat fijn zeg! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:56

Niobe schreef:
Ik ben een beetje jaloers op mensen die de tijd en mentale capaciteit hebben om zich druk te maken over de precieze dagplanning van een weekend weg die pas over 2 maanden is. :')

Ik weet niet eens wat ik vanavond ga eten. _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:07

maralyn schreef:
Dat ik niet zonder xylometazoline neusspray kan.
Als het is uitgewerkt, slaat mijn hele neus helemaal dicht.

Afbouwen. Die voor kinderen halen en dan 1 neusgat doen en steeds langer ertussen laten. Neusspray verslaving is erg vervelend.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:13

Niobe schreef:

Ben jij stiekem mijn collega?

Wij hebben over 2 mnd een weekendje weg met ons kantoor en ik ben de dagplannen aan het bedenken en delen in de groepsapp *D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:17

Suzanne F. schreef:
Neusspray verslaving is erg vervelend.

Ik las 'Neusspray verslaving is erg verslavend' en dacht 'ja duh' _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:20

@San, 't Moederschip :') die ga ik onthouden, onze hele familie is sci-fi fan, mijn ouders lachen zich rot als ik met die kreet aan kom terwijl ik hun voorraad plunder :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:31

MarlindeRooz schreef:
Niobe schreef:

Same :')

Alja schreef:
Niobe schreef:

Ben jij stiekem mijn collega?

Wij hebben over 2 mnd een weekendje weg met ons kantoor en ik ben de dagplannen aan het bedenken en delen in de groepsapp *D

Denk het niet, ik had het over een vriendenuitje :=
Maar bij deze ben ik ook jaloers op jou! Al denk ik dat jij het onder werktijd mag doen? Of nou ja, dat hoop ik een beetje voor je Y;(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:36

MarlindeRooz schreef:
Niobe schreef:

Patat. Bij twijfel altijd patat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:44

En nooit koude pannenkoeken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:47

Telpeva schreef:
@San, 't Moederschip :') die ga ik onthouden, onze hele familie is sci-fi fan, mijn ouders lachen zich rot als ik met die kreet aan kom terwijl ik hun voorraad plunder :+

_O-!

In dit geval is t moederschip ook letterlijk een schip. Mijn schoonouders slepen een half warenhuis mee in hun boot :)).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:11

Voor de mensen die niet meer van de neusspray afkomen

https://www.gezondheidswinkel.nl/p/heel ... 0001015185

Deze neusspray haalt mij er altijd vanaf. Vaak gebruik ik het dan eerst overdag want je moet er even aan wennen dat het wat langer duurt dan een neusspray met de stof die je slijmvlies uitdunt. Maar na een paar keer gebruik gaat je neus open en kun je de andere afbouwen.

Althans zo werkt het bij mij. Je moet jezelf wel een beetje pushen , maar daarna heb je veel minder last van een verstopte neus.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:16

De laatste tijd is mijn weerbericht app echt zo onnauwkeurig en onbetrouwbaar als maar kan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:17

Telpeva schreef:
De laatste tijd is mijn weerbericht app echt zo onnauwkeurig en onbetrouwbaar als maar kan.

Dat zei mijn collega vandaag ook...toen we in een hoosbui stonden terwijl het droog zou blijven :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:35

Ik zit normaal 's ochtends even buiten te lezen, maar ik vertrouw op het moment zelfs de blauwe lucht niet :') we hebben een afdak, maar daar hangt nu natuurlijk alle was van mijn broer onder, omdat zijn appartement na een jaar nog steeds geen wasmachine heeft

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:45

Het weer is ook heel raar en onbetrouwbaar deze week. Regen valt waar het wil vallen en dat valt heel moeilijk te voorspellen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:59

Een verhuizing voor iemand regelen in de bouwvak. Waarom ze dat van bovenaf verzonnen hebben weet ik ook niet.
Het gaat ook niet lukken, en de mensen die daarover beslissen zijn allemaal ook op vakantie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 12:08

Telpeva schreef:

Ik had tijd geleden ergens gelezen dat een hoop van de satellieten die ervoor gebruikt worden verouderd zijn of niet meer werken en het dus ook evht minder betrouwbaar is.

Want ook hier, het zou de hele dag droog met zonnetje zijn vanaf 9 uur. Net enorme stortbui en uur daarvoor ook al :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 12:18

Nog steeds mijn pakket uit Engeland niet ontvangen. En ook geen update over waar die is ... Ik heb fatass (FedEx) maar gemaild want ik wacht al meer dan een week nu .

Edith : alsof je het over de duivel hebt. Ik krijg net bericht dat is aangekomen is in Den Haag. Dus ik zal m hopelijk morgen of overmorgen krijgen.