Tussen de mazen van het net..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:00

Hoe gaat het poetser?
Lig je nog in het ziekenhuis?
En hoe heeft je zoon het nieuws opgepakt, kun je hem van het weekend zien? :knuffel:

En darkangel hoe gaat het met jou? Zo is iemand in huis nemen ook ineens wel met een hele andere wending.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:15

DuoPenotti schreef:
Hoe gaat het poetser?
Lig je nog in het ziekenhuis?
En hoe heeft je zoon het nieuws opgepakt, kun je hem van het weekend zien? :knuffel:

En darkangel hoe gaat het met jou? Zo is iemand in huis nemen ook ineens wel met een hele andere wending.

Ze ligt nog in het ziekenhuis. Ik denk dat de klap voor mij pas echt gaat komen op het moment dat het zover is. Weten dat iemand dood gaat en daadwerkelijk dat moment meemaken zijn toch twee heel verschillende dingen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:17

Je gaat op een soort automatische piloot he nu. Doen wat moet, alles heel rationeel. Dat herken ik wel. Maar respect voor jou hoor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:19

Ja dat is idd heel wat anders.
Je wilt het een soort van voor kunnen stellen maar dat komt nooit in de buurt van de werkelijkheid.

Knap van je.
Want je kent poetser voorheen ook enkel van bokt of niet?

Echt ook voor jou dikke knuf dat je dit doet.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:31

Ik kende haar voorheen niet. Ik heb haar door dit topic leren kennen en voor het eerst ontmoet toen ik haar een lift naar Terneuzen gaf. Best een raar idee dat we elkaar pas een paar maanden kennen. En ik probeer er inderdaad niet teveel bij stil te staan want dan functioneer ik straks niet meer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:33

Je bent een topper!
Veel sterkte voor jullie allemaal in de komende tijd. :knuffel:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:33

Kun jij er wel met iemand over praten zonodig?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:39

Bijzonder hè hoe iemand dan een plekje in je dagelijkse leven veroverd in zo'n korte tijd.

Fijn dat je er voor haar kan zijn. Respect voor jou en je man, maar dat weet je wel.

Lieve Poetser, ik hoop dat je comfortabel bent en dan je nog fijne gesprekken met je zoon kunt hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:39

Heel lief wat jullie allemaal voor haar doen Darkangel!

En voor Poetser heel veel sterkte.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:47

DuoPenotti schreef:
Kun jij er wel met iemand over praten zonodig?

Ik heb vrienden bij wie ik m'n hart kan luchten. En m'n man en zus zijn ook een grote steun voor me.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:49

Gelukkig.
Niet niks waar jij zo na een lift in terecht bent gekomen.

Veel respect voor.

Verder sluit ik mij aan bij marlies... Meer is er nu niet echt te zeggen.. ;(

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:40

Veel sterkte Darkangel, je kwam op het juiste moment op haar pad. Mooi dat jullie zo’n hechte band hebben gekregen. Heel betekenisvol.

Poetser ik hoop dat de pijnbestrijding nu goed werkt. En dat je je zoon dit weekend weer kan zien.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:42

jiehaaa schreef:
Veel sterkte Darkangel, je kwam op het juiste moment op haar pad. Mooi dat jullie zo’n hechte band hebben gekregen. Heel betekenisvol.

Poetser ik hoop dat de pijnbestrijding nu goed werkt. En dat je je zoon dit weekend weer kan zien.

Inderdaad, hopelijk kan de pijn naar de achtergrond verdwijnen en kan je je focussen op herinneringen maken met je zoon.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:46

Ik denk dat jij een wereld voor verschil hebt gemaakt voor Poetser, Darkangel. Jouw gebaar van de lift, maar ook het opnemen van Poetser in jouw huis en vervolgens de medische rollercoaster met dit als uitkomst; dat lijkt me heel heftig en tegelijk het mooiste en meest betekenisvolle wat je hebt kunnen doen. Jij en jouw man zijn (zoals vaker gezegd) echt kanjers met gouden harten. Ik denk ook zeker aan jullie!

En Poetser, in gedachten blijf ik bij jou en jouw zoon. Ik hoop dat jullie nog waardevolle momenten samen mogen hebben :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:10

Helemaal eens met wat hierboven is gezegd. Je hebt een hart van goud darkangel :(:) Volkomen begrijpelijk dat dit ook voor jou heel heftig is.

Poetser, ik denk aan je. Ik zou willen dat ik de situatie kon veranderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:28

AdemoJoey schreef:
Ik denk dat jij een wereld voor verschil hebt gemaakt voor Poetser, Darkangel. Jouw gebaar van de lift, maar ook het opnemen van Poetser in jouw huis en vervolgens de medische rollercoaster met dit als uitkomst; dat lijkt me heel heftig en tegelijk het mooiste en meest betekenisvolle wat je hebt kunnen doen. Jij en jouw man zijn (zoals vaker gezegd) echt kanjers met gouden harten. Ik denk ook zeker aan jullie!

En Poetser, in gedachten blijf ik bij jou en jouw zoon. Ik hoop dat jullie nog waardevolle momenten samen mogen hebben :knuffel:

Helemaal mee eens Darkangel, jullie zijn kanjers _/-\o_

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:45

Darkangel,jij maakt het verschil ❤️.
Fijn dat je kan praten met lieve mensen.

Poetser dikke knuffel voor jou en je zoon.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:17

Darkangel je bent echt een schat!

Hoe gaat het met je poetser?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:17

Ik kom even een :knuffel: geven. Ben er nog stil van

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:18

hier een stille meelezer...

Pff wat een vreselijk verhaal die ineens een heel andere wending krijgt. Ik leef enorm met jullie mee!

En even een shout-out naar Darkangel, wat ben jij een geweldig mooi mens.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 14:43

Eerst wil ik even 1 ding duidelijk stellen, er is een reden dat ik niet over mijn andere spreek. Ze zijn op de hoogte en verder speel ik helaas geen rol van betekenis in hun leven en zij niet in dat van Florian. Hoe of wat wijd ik verder niet over uit. Dat is iets persoonlijk en hoeft niet besproken te worden in een topic op bokt.

Verder gaat het met mij op en af, maar steeds een beetje verder achteruit. Mijn linker onderbeen is inmiddels vanaf de knie nagenoeg verlamd, maar de pijn is nog steeds niet onder controle in mijn voet/enkel. Ook mijn buik doet steeds vaker wat zeer. Verder heb ik weinig energie, slaap ik heel veel en het eten gaat heel wisselend. Dinsdag lig ik hier alweer 6 weken en ik krijg nu een comfort plan, eigenlijk vergelijkbaar met palliatieve zorg. Ik probeer hier echter zo min mogelijk gebruik van te maken, de verpleging heeft het al zwaar genoeg. Enkel een extra koffietje iedere dag, dat smaakt mij wel.

Wel heb ik iedere dag (dat hij kan, dus op woensdag en in de weekends) bezoek van Florian. Hij heeft afgelopen vrijdag het nieuws te horen gekregen en helaas verdringt hij alles nog steeds. Wel is hij nog voorzichtiger met mij, nog behulpzamer en zo ontzettend lief voor en tegen mij. Zijn school resultaten lijden er wel onder, maar zowel op school als op het internaat wordt hij heel goed opgevangen en begeleid.
Verder is hij momenteel heel veel selfies aan het maken van ons 2, ook als herinnering voor later en hij wilt betrokken worden in de gesprekken over mijn uitvaart. Dit op zijn eigen vraag. Ook wilt hij heel graag een liedje laten spelen tijdens de uitvaart, maar iets zeggen/voordragen niet. Dat is natuurlijk zijn keus en zover zijn we nog lang niet. Voorlopig ben ik nog niet van plan om dood te gaan.

Darkangel is inderdaad een geschenk uit de hemel geweest. Zonder haar steun en toewijding zou ik echt niet weten wat er gebeurt zou zijn met mij. Maar denk dat ze onderhand wel weet hoe ontzettend dankbaar ik haar en haar man ben, voor alle hulp, maar hoe hard ik geniet en uitkijk naar de wekelijkse bezoekjes die ik krijg van hun.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:46

Gewoon even een dille knuffel <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:50

Fijn dat hij een goed opvangnet heeft, dat zal jou ook wel vertrouwen geven naar de toekomst toe.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:07

Lieve lieve Poetser, ik had nog niet eerder gereageerd maar ik denk welk elke dag aan jou en iedereen die je lief hebt :knuffel:

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:41

poetser schreef:
Dinsdag lig ik hier alweer 6 weken en ik krijg nu een comfort plan, eigenlijk vergelijkbaar met palliatieve zorg. Ik probeer hier echter zo min mogelijk gebruik van te maken, de verpleging heeft het al zwaar genoeg

Allereerst: veel goede moed, het is vast niet simpel om om te gaan met de voortdurende achteruitgang en pijn. Ik hoop dat je de zorg krijgt, zoals jij die het liefst hebt nu.
Daarnaast wil ik toch nog even reageren op bovenstaande: het is mooi dat je ook nu nog zo bekommerd bent en zorgzaam bent voor de zorgverleners… maar, je mag nu ook echt aan jezelf denken. Je mag gebruik maken van dat comfortplan. Als ze de zorg die daarin opgenomen staat niet zouden kunnen bieden, dan zouden ze dat ook niet in dat plan zetten. Het is al zwaar en moeilijk genoeg voor jou nu, comfortzorg is belangrijk.