Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:50

Er is een subsidie open voor een specifieke postcode (randgebied aardbevingsgebied). Zijn er mensen met geen enkele vorm van schade die erop reageren omdat deze subsidie ook mag worden ingezet voor verbeteringen aan het huis. 'Waarom is deze subsidie niet voor iedereen als het niet alleen verduurzamen is? Dan zouden wij ook in aanmerking moeten komen (detail: inwoner komt uit t rijkste deel van de gemeente) ' ....Omdat het een compensatie-subsidie is hebberige-trut... -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:11

Cambionn schreef:
Polarize schreef:
[
Collega in kwestie heeft zich ziekgemeld vandaag en als ik de anderen moet geloven, is dat mijn schuld want ze zou wel gekomen zijn als ik met haar had geruild. Juist. Lijkt mij niet dat het mijn verantwoordelijkheid is?
Niet jouw verantwoordelijkheid! Overigens weet ik dat je als baas niet zomaar een ziekmelding in twijfel mag trekken, maar als iemand opeens heel toevallig ziek is de dag dat hij vrij wou maar niet kreeg zou ik als baas toch ff vraagtekens zetten. Zeker als zelfs collega's zeggen dat ze "anders wel was gekomen".

Oh ze is wel echt ziek hoor, heeft een nare rugblessure, maar ze waren er een beetje vanuit gegaan dat ik die dienst wel zou werken ipv mn eigen en met ziekmelden heeft ze ook nog eens gezegd dat ik niet voor dr wou werken, want iedereen wist er van dat ik nee had gezegd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:15

Roosch schreef:
Oh verhip ik heb een cadeautje bij m'n naam. :') overduidelijk nog niet wakker want ik dacht "hoe weet jij dat?!" :')

Dankjewel!

Hihi leuk dit :') Gefeliciteerd!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:28

Beetje verwarring later en alles is uitgepraat :') ben nu kapot van de stress die ik had maar kan morgen gelukkig uitslapen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:53

Als meelezer kom ik ook even klagen.
Moest net boedprikken. Gaat daar de computer stuk. Dus konden ze me niet helpen. Even balen.
En het weer....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:24

Kon je ergens anders bloedprikken of hoe werd het opgelost?

Vandaag zou een nieuwe jas voor op stal worden bezorgd, maar het pakket is zo beschadigd dat het niet meer geleverd kan worden. Baal zo erg!
Morgen naar EJ om daar te passen (en ergens anders online met 25% korting te bestellen). O:) Hoop dat ik het red want ik heb 45 minuten tussen werk en dat EJ dichtgaat (en zonder file nog 15 min reistijd). :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:29

Winged schreef:
TheNovelist schreef:
Aan het twijfelen of ik mijn haar bruin wil verven of toch rood blijf houden (hebben sinds dit jaar ons eigen huis en wil eigenlijk de badkamer niet 'verpesten' omdat ik rood bij moet houden).
Maar ben bang dat ik bruin zo snel saai vind :')
Rood vervaagd heel snel als je het niet goed behandeld. Daarnaast is box-verf slecht voor je haar. Als je het wil, laat het dan doen door een pro! (houd je je badkamer ook netjes)
Sowieso vooropgesteld ben ik fan van als je er niet zo goed in bent, ga naar een pro. En als je je hele badkamer vies krijgt ben je er niet zo handig in naar mijn idee. Zelfde als mensen die op 1 of andere manier hun hele gezicht en lichaam eronder weten te krijgen. Dat er een keer iets valt kan, maar dat is normaal 1 klein kloddertje ofzo en zo schoon te maken. Als je het zo erg maakt dat je vreest voor je badkamer gaat er echt wat fout.

Maar ik doe het ook zelf thuis dus ik ga niet zeggen doe het nooit (en ik heb jarenlang zwart gedaan dus weet hoe erg haarverf kan stainen, nu na 10 jaar zwart rustig terug naar bruin. Dát is pas een klus). Maar áls je het dan zelf thuis doet, gebruik idd geen boxdye. Proffesionele haarverf kost echt niet veel meer bij een degelijke kapperswinkel, is niet moeilijker te gebruiken dan boxdye, je kan enkel aanmaken wat nodig is voor de uitgroei en de rest bewaren, en is zo veel beter voor je haar. Met wat ik betaal voor proffesionele verf ben ik echt verast dat boxdye nog zo veel verkocht wordt...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:38

Onweer ^) Hagel ^)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:28

Polarize schreef:
Beetje verwarring later en alles is uitgepraat :') ben nu kapot van de stress die ik had maar kan morgen gelukkig uitslapen

Zelfde ochtend gehad.

Om acht uur in de ochtend huilend achter je laptop zitten is niet grappig.
Gelukkig komt dit wel goed, denk ik. Aan mijn inzet zal het niet liggen. Maar ben wel een beetje klaar met alle stress gezeik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:36

Gefeliciteerd Roosch!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:43

Dat mensen met een ma-vrij 9-5 baan soms totaal geen begrip hebben voor mensen die in het weekend werken.
"Kan je geen vrij nemen, het is voor jou toch ook zaterdag en zondag".
Ja, zo werkt het niet helemaal :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:03

De juf van mijn zoon zit echt gigantisch in mijn irritatie zone.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:29

Lekke band...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:46

juval schreef:
mijn ergernis.. dat ik niet goed weet wat ik wil. Ik zou graag wat meer te besteden willen hebben, dus een baan zoeken. Maar wat? Ik werk nu thuis al iets van 30/35 uur in de week, maar zou bijvoorbeeld wel ochtenden kunnen werken.
Ik heb veel kantoorervaring, maar ben er inmiddels ook alweer 8 jaar uit.
Ik weet voornamelijk wat ik niet wil haha, en dat is niet heel motiverend. Niet representatief, niet pro-actief, niet te ver reizen (liefst thuis eigenlijk). Ik heb al op sites als thuiswerk gekeken, maar daarvoor moet je eerst betalen voor je vacatures kan zien, daar begin ik ook niet aan. Ik ben niet creatief, zelf iets maken kan/wil ik niet denk ik. Niet met kinderen.
Ik heb nu nog 15,- op mijn rekening, dus er moet wel wat meer binnenkomen, zeker met de feestdagen op komst.

Ik zou het echt superverfrissend vinden als iemand eens een sollicitatiebrief zou sturen waarin staat:
'Ik ben niet pro-actief, niet flexibel, niet representatief en eigenlijk vind ik niet veel leuk.' :D

Ik zou je nog uitnodigen ook, gewoon om te kijken wat voor leuk onorthodox mens achter de brief zit.
Maar goed, ik heb helaas geen banen te verdelen. Overigens staan we in de zorg om je te springen. Alles met een polsslag wordt aangenomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:47

In de hondenkak getrapt. -:(-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:39

haha, polsslag heb ik wel, dus wie weet :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:42

Ik heb mijzelf alvast ingeschreven voor een opleiding. In plaats van leuk en enthousiast te doen, doet mijn moeder zó moeilijk. -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:49

maralyn schreef:
Polarize schreef:

Zelfde ochtend gehad.

Om acht uur in de ochtend huilend achter je laptop zitten is niet grappig.
Gelukkig komt dit wel goed, denk ik. Aan mijn inzet zal het niet liggen. Maar ben wel een beetje klaar met alle stress gezeik.

Ik heb dus bijna nooit meer stress van dit soort situaties op werk, maar vandaag was het echt even bleh. En dan zitten er gelukkig hele fijne collega's tussen waar ik even mn zorgen bij kwijt kan en weer door. Had het wel bij de baas kunnen leggen, maar ik ben niet zo van het na één keer al naar haar toe stappen.
Baal gewoon dat "ik zit mentaal niet top op dit moment"/"ik ben autistische en kan echt niet van mijn routine af nu, dat is teveel stress." vaak als geen goede reden wordt geaccepteerd om een extra dienst af te wijzen, terwijl fysieke pijn zonder twijfel geaccepteerd wordt.

:(:) stress om werk is nooit leuk, al helemaal als je zelf alles wel goed doet. Maar klinkt alsof je er wel vertrouwen in hebt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:32

Meelmijt in de tarwemeel. ;(

En afgewezen. Moet ik dat stomme vrijwilligers werk gaan doen. Heb ook nog 0,0 toevoeging voor een eventuele andere baan. ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:36

Enorme ren gemaakt voor de ratten. Durft 1 er niet eens in en de andere maar heel even… :+

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:39

Marcella schreef:
Meelmijt in de tarwemeel. ;(

En afgewezen. Moet ik dat stomme vrijwilligers werk gaan doen. Heb ook nog 0,0 toevoeging voor een eventuele andere baan. ;(

Jammer... :knuffel:

maar waarom is vrijwilligerswerk stom?
Juist daardoor kun je je CV weer aanvullen en makkelijker aan een baan komen.

Ik deed het erg graag, maar ik kreeg geen groen licht meer van het vrijwilligerswerk... ze vonden het niet verantwoord dat ik toch kwam als ik migraine had omdat ik niemand wilde telleurstellen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:48

Als het nu relevante vrijwilligers werk zou zijn. Maar alles wat ze voorstel vraag je af of ze wel weet wat ze doet.

Rijden op een senioren bus (perfect als je minder senioren wil hebben hoor).
Kletsmaatje om buitenlanders op weg te helpen met de Nederlandse taal.

Niks in de administratieve richting wat ervoor zou kunnen zorgen dat ik weer makkelijker een baan zou kunnen vinden.

En eigenlijk zou ik geen betrouwbaar iemand kunnen wegens snel ziek zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:02

Echt wat een schijt gemeente waar ik woon. We zijn bezig met zonnepanelen maar de gemeente vind beschermd dorpsgezicht belangrijker dan duurzaam bezig zijn. Nu moet het voorstel van de zonnepanelen door de gemeenteraad worden bekeken maar ik heb er een hard hoofd in. En het leuke is dat andere huizen mogen wel en wij niet.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:07

Marcella schreef:
Als het nu relevante vrijwilligers werk zou zijn. Maar alles wat ze voorstel vraag je af of ze wel weet wat ze doet.

Rijden op een senioren bus (perfect als je minder senioren wil hebben hoor).
Kletsmaatje om buitenlanders op weg te helpen met de Nederlandse taal.

Niks in de administratieve richting wat ervoor zou kunnen zorgen dat ik weer makkelijker een baan zou kunnen vinden.

En eigenlijk zou ik geen betrouwbaar iemand kunnen wegens snel ziek zijn.

Marcella, ik heb 5 jaar vrijwilligerswerk gedaan met participanten, kwam ook uit de administratieve kant. Ik heb hier heel veel geleerd en dat meekunnen nemen naar mijn volgende banen. Ben in totaal 8 jaar uit de roulatie geweest, ben daarna projectleider kleine projecten gaan doen en nu werk in met veel plezier in een winkel.
Ik vind je erg negatief op alles reageren. Banen genoeg nu, dan maar iets wat niet aansluit bij jouw wensen, maar waar je wel weer terug komt in het ritme van een baan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:11

Werken in een winkel uit uitval garantie.

Met het gaat nog niet eens goed met mezelf. Loop niet voor de lol op het moment bij de reumatoloog. Even afwassen is al hels veel pijn in mijn rug, handen en polsen.

Trouwens ook al gekeken om aan de slag te gaan achter de kassa. Maar uurloon is aan de lage kant dan kom ik nooit boven het sociaal minimum uit.

Maar ga nog even kijken voor dagbesteding als vrijwilliger. Dat zou volgens mij in de flat zelf of in de directe omgeving kunnen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 15-11-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt